77Marek Zgłoś #1281 Napisano 9 Lipca 2014 wiec ten nasz jaki powinien miec kolor? Jak to jaki? oczywiście złoty. Znalazłem poglądowe zdjęcia, które już wiele razy były pokazywane i opisywane. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=170349 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barykada Zgłoś #1282 Napisano 9 Lipca 2014 Nie mogłem nic konkretnego znaleźć na forum, jeżeli jest to przepraszam; Mechanik poleca mi Carluba na równi z Motulem, twierdząc, że chyba tylko Millers byłby lepszy... czy ktoś coś o tym carlubie słyszał, miał jakieś doświadczenie z nim? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukson Zgłoś #1283 Napisano 10 Lipca 2014 Panowie. Mam pytanie, dotad lałem Castrol Magnatec Diesel 10w40 czy jest to dobry wybor czy lepiej zmienic? Silnik AHU, 90km. 230tys przebiegu(realne). zmienic czy lac dalej ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #1284 Napisano 10 Lipca 2014 co do carluba, to to nie wiem czy jest praktyczny sens inwestowania w tak egzotyczny (zdaje sie malo popularny) olej. Czegos bardziej pospolitego nie ma? To tylko 2.0 tdi od vw. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1285 Napisano 10 Lipca 2014 (edytowane) wiec ten nasz jaki powinien miec kolor? Nigdy tego nie zrozumiem. Ludzie macie na forum sprawdzone oleje od sprawdzonych ludzi. Czy to tak ciężko napisać pw i zamówić ? A potem właśnie takie posty się tu pojawiają. O kolor o butelkę i wielkość liter....Dzizas... Edytowane 10 Lipca 2014 przez Łysy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #1286 Napisano 10 Lipca 2014 Nigdy tego nie zrozumiem. Ludzi macie na forum sprawdzone oleje od sprawdzonych ludzi. Czy to tak ciężko napisać pw i zamówić ? A potem właśnie takie posty się tu pojawiają. O kolor o butelkę i wielkość liter....Dzizas... Potwierdzam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1287 Napisano 10 Lipca 2014 Nie mogłem nic konkretnego znaleźć na forum, jeżeli jest to przepraszam;Mechanik poleca mi Carluba na równi z Motulem, twierdząc, że chyba tylko Millers byłby lepszy... czy ktoś coś o tym carlubie słyszał, miał jakieś doświadczenie z nim? Olej Carluba popularny jest w Wielkiej Brytanii i jest to ich koncern naftowy produkujący oleje i smary. Poszukaj sobie opinii na temat tego oleju. Na pewno nie jest lepszy od Millersa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #1288 Napisano 10 Lipca 2014 Jak to jaki? oczywiście złoty. Znalazłem poglądowe zdjęcia, które już wiele razy były pokazywane i opisywane. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=170349 Oczywiscie..moja pomylka...moj ma wlasnie taki zloty kolor mniej wiecej jak na obrazku po prawej...Sorki za wprowadzenie Was w blad - - - - - aktualizacja - - - - - Ale masakra jak trzeba uwazac na podrabianego Motula....Nasza cala Polska... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1289 Napisano 11 Lipca 2014 dlatego motul wprowadził certyfikaty dla autoryzowanych punktów sprzedaży. Polska i Polacy, wiele by o tym rozmawiać, alkoholu i nocy by nie starczyło Oczywiscie..moja pomylka...moj ma wlasnie taki zloty kolor mniej wiecej jak na obrazku po prawej...Sorki za wprowadzenie Was w blad - - - - - aktualizacja - - - - - Ale masakra jak trzeba uwazac na podrabianego Motula....Nasza cala Polska... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #1290 Napisano 12 Lipca 2014 Panowie. Mam pytanie, dotad lałem Castrol Magnatec Diesel 10w40 czy jest to dobry wybor czy lepiej zmienic? Silnik AHU, 90km. 230tys przebiegu(realne). zmienic czy lac dalej ? Kolego miałem kiedyś dokładnie takiego, jak Ty, ten sam rocznik. Kupowałem z przebiegiem 210tys.km., a sprzedawałem jak miał 330tys.km. i cały czas lałem ten sam olej, co Ty wlewasz. Więc ja bym przy nim pozostał, pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1291 Napisano 24 Lipca 2014 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie olejów spełniających normy VW 504.00 i 507.00. Sprawa dotyczy zawartości popiołów, siarki i fosforu w olejach przeznaczonych dla silników wysokoprężnych z filtrem DPF. Masowi producenci tacy jak np. Shell, Total, Elf, Castrol, Mobil czy inne chwalą się olejami Low SAPS podając jednocześnie normę ACEA: C3. Na dodatek oszukują, że ich oleje są w pełni syntetyczne, a prawdą jest, że w 99% to oleje w technologii syntetycznej na bazie olejów mineralnych. Z kolei np. Millers Oils podaje w swoich materialach informacyjnych, że oleje spełniające normę VW 504.00/507.00 i jednocześnie ACEA: C3 to u niego oleje typu Mid SAPS. Jak to dokładnie u Volkswagena jest? Czy silniki VW z DPF wymagają olejów Low SAPS czy Mid SAPS? W serwisie VW mówią, że tylko oleje Low SAPS. Sprawdziłem normy ACEA i wynika z nich, że: Oleje grupy C1 i C4 to oleje Low SAPS a oleje C2 i C3 to oleje Mid SAPS. Jednocześnie wiadomo, że VW zaleca stosować oleje o parametrze lepkości HTHS min. 3,5 MPa.s Jak to jest więc tak naprawdę jest u VW? Czy można bez obawy o DPF stosować oleje Mid SAPS np. Millers Oils XF Longlife 5W30 lub Millers Oils Trident Longlife 5W30 (obydwa spełniają normę: VW 504.00/507.00 , ACEA: C3 ale są jednocześnie olejami Mid SAPS) Edytowane 24 Lipca 2014 przez Supernorby Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart.b Zgłoś #1292 Napisano 24 Lipca 2014 Juz 2gi rok leje tridenta i nic sie nie dzieje. W ASO tak naprawdę patrzą tylko czy jest 504/507. Ale faktem jest, że coś jest na rzeczy bo zmienił się opis na butli. Na tegorocznej, po normie jest dopisek "up to 2012" (wcześniej o tym wspominałem w tym temacie). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1293 Napisano 24 Lipca 2014 Juz 2gi rok leje tridenta i nic sie nie dzieje. W ASO tak naprawdę patrzą tylko czy jest 504/507.Ale faktem jest, że coś jest na rzeczy bo zmienił się opis na butli. Na tegorocznej, po normie jest dopisek "up to 2012" (wcześniej o tym wspominałem w tym temacie). Dziś właśnie zamierzam kupić albo Tridenta albo XF Longlife... różnica w cenie jest spora bo Trident kosztuje 160 zł za 5 l , XF 235 zł za 5 l. Zastanawia mnie właśnie tylko parametr SAPS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1294 Napisano 24 Lipca 2014 dobre pytanie z tym low mid sapsem w rzeczy norma 504/507 jest zachowana Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1295 Napisano 24 Lipca 2014 do autka z dpfem bierzcie low sapsa, jednak mid nieco szybciej zapełni dpfa. dlatego lepiej xf longlife lub specific 507.00 zamiast trident lub x-clean+ POzdrówki marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1296 Napisano 24 Lipca 2014 Nie kumam zależności oleju od DPFa :hmm W silniku co się spala? Olej? Czy ropa? Do DPFa lecą spaliny z silnika, więc..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1297 Napisano 24 Lipca 2014 Danek ile razy widziałeś fotografie zasyfionego silnika od środka ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1298 Napisano 24 Lipca 2014 Ale zasyfione były wałki, popychacze...itp. A nie komory spalania. I jak silnik nie bierze oleju, to do filtra nic spalonego ie leci. Tak na logikę biorąc.... Wiec nie widzę zwiazku względem jakości oleju i DPFa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #1299 Napisano 24 Lipca 2014 (edytowane) . Jak rozpoznać podrobiony Motul od Orginala zobaczcie sami : http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=26847 Edytowane 26 Lipca 2014 przez Robcyk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart.b Zgłoś #1300 Napisano 24 Lipca 2014 (edytowane) Dziś właśnie zamierzam kupić albo Tridenta albo XF Longlife... różnica w cenie jest spora bo Trident kosztuje 160 zł za 5 l , XF 235 zł za 5 l. Zastanawia mnie właśnie tylko parametr SAPS. Różnica wg. katy charakterystyk jest tak niewielka, że wybrałem tańszego, a oba są mid. Motul 4/7 też mid. Użytkuje auto głównie na trasach więc zapychania-wypalania się nie boje. Edytowane 24 Lipca 2014 przez bart.b Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach