Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

słyszeliście o dodatku do oleju mathy universal?

Niby ten dodatek daje lepsze smarowanie itp. co sądzicie?

 

nie znam się na tym i nie jestem ekspertem, ale jakby zależało mi na super smarowaniu, to zamiast dodatków zainwestowałbym w jakiś markowy olej. Tam powinny być już wszystkie dodatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co to jakiś swego rodzaju moto doktor? po co to stosować skoro dany olej spełnia wszelkie normy ? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi jest wyrażny zakaz wlewania do oleju silnikowego jakichkolwiek specyfików. I tego sie trzymajmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej daruje sobie ten dodatek :)

Motula leje. Moim zdaniem na takich rzeczach się nie oszczędza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do ceny Castrola, to ostatnio na Orlenie 1L zwykłego EDGE 5W-30 kosztował... 89 zł. W każdym sklepie motoryzacyjnym stacjonarnym (lub też u nas na forum) litr tego oleju kosztuje jakieś grosze (30-40 zł) dlatego też stwierdzam, że cena 36 zł za litr EDGE Prof. LL III nie jest jakaś kosmiczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no według mnie ta cena jest bardzo przystępna :) a na stacjach paliw wiadomo przebicie czasami 100% ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wracając do zakupu oleju, jaki olej polecacie 5W-30 czy 5W-40. Obecnie mam wlanego Specific Motula 5W40, ale na stronie Motula jest polecany Specific 5W-30. Normy VW spełnia jeden i drugi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego lenistwo to bije od ciebie na odległość. Przeczytaj ten wątek !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego lenistwo to bije od ciebie na odległość. Przeczytaj ten wątek !

 

Super, dzięki za pomoc, może w takim razie zamkniesz wątek jak wszystko jest w nim napisane.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, wracając do zakupu oleju, jaki olej polecacie 5W-30 czy 5W-40. Obecnie mam wlanego Specific Motula 5W40, ale na stronie Motula jest polecany Specific 5W-30. Normy VW spełnia jeden i drugi.

 

Piotrze, zalewaj 5W 30. Przeczytalem przed zmianą oleju cały ten wątek :-). Też myslalem nad Motulem, ale ostatecznie zalałem Castrola Professional III long life. Jak chcesz to napisz to ci powiem gdzie go kupić w dobrej cenie. Pozdrawiam

Edytowane przez Carconnect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Super, dzięki za pomoc, może w takim razie zamkniesz wątek jak wszystko jest w nim napisane.

 

W przeciwieństwie do ciebie inni mają ciekawsze pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co się dzieje w tym kraju. Jak to jest możliwe, że ceny tego oleju nawet na necie wahają się od 35 do 100 zł za litr ? Nie wierzę w ten olej za 35 zł a już cena na niektórych portalach 135 zł za 4 litry to chyba kpiny z klientów.

Realna cena tego oleju to 75 zł za litr. Każda cena mniejsza jest śmierdząco podejrzana.

Powiem tak kolego kiedyś robiłem testy oleju z allegro za 30zł za litr i tego samego ze sklepu za 50zł za litr

pierwszy test zamrażarka skrzyniowa mrożę tam dziczyznę -25 -30 stopni leżał tam 1.5 roku następne próbki kolejno wyrzuciłem na dwór 1.5 roku leżały i jeszcze po tym całym gotowałem je żadnej różnicy i jeszcze jedno mam znajomego co handluje olejami i wiem jakie to przebicie radze samemu zrobić taki test to się przekonasz pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przeciwieństwie do ciebie inni mają ciekawsze pytania.

 

Zapewne masz rację, już dostałem odpowiedź dzięki Piotr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego widze że jesteś z warszawy więc polecam Tobie kolegę Maciejek

http://forum.vw-passat.pl/threads/42335-Nowe-czesci-do-Volkswagenow-Oryginaly-i-zamienniki-Promocja-MANN-Termostaty-BEHR

 

Ja u niego kupuję niemiecki olej Pentosin Pento Super performance 5W-30 z normą VW 504 00/ 507 00 oraz zewstaw filtrów w dobrej cenie z odbiorem osobistym w Wawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak np. mam olej Motul 5W/40 i chce zrobic dolewke to moge wlac Castrola Edge 5W/40? Lub tez odwrotnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zwrócić uwagę na istotne fakty. Ludzie mając drogie auta nawet nie raczą zajrzeć do instrukcji obsługi, pytają nadwornego mechanika, wykazującego wiedzę ponad inżynierami z Wolfsburga czy Japonii i wierzą w ciemno. Przeliczne mity paraliżują użytkowników przy kupnie oleju, nie leczy się powodu problemów a skutek (pudrem na syfa). 5W jest to minimum w PL warunkach i mówi m.in. o pompowalności oleju w zimę czy lepkości w ujemnych temp, przy 5W lepkość odpowiednia do rozruchu jest do -30 st., przy 0W poniżej -35. Weźmy na poprawkę fakt że oleje w trakcie eksploatacji degradują. Jak wynika z badań 70% zużycia silnika odbywa się przy jego zimnym starcie. Tanie czyli większość 10W40 (nowy jest dobrze pompowalny do -25 st., po roku, 10 tys. km, pewnie robi się 15W albo 20W albo jeszcze gorzej i mamy problem z ciśnieniem oleju, smarowaniem. Zalecam zmieniać olej przed zimą. Drugi parametr po W mówi o lepkości w wysokich temp. Oba parametry nie mają ze sobą za wiele wspólnego. 0W40, 5W40, 10W40, 15W40 w wysokich temp. będą miały lepkość zbliżoną, jest to normowane widełkami od do dla klas SAE. Różnica w praktyce jest ogromna. Najczęściej w cywilnych olejach im mniej przy W tym olej jest lepiej dopakowany, lepiej stabilny temp., wolniej degraduje itd. Mało jest aut gdzie 10W40 będzie optymalnym wyborem. Często myli się gęstość z lepkością, to trochę tak jakby pomylić cm z kg. Gęstość podawana jest w kartach w 15 lub 20 st. Nierzadko 0W30 jest gęstszy od 5W40. Gęstość zmienia się z temp., a ta zależy od stabilności oleju. Co do wycieków to oczywiście znów można podcierać się szkłem i jak uszczelniacz ma już dość to lejemy bardziej lepki olej, który zazwyczaj konsumpcję zwiększa a wystarczy wymienić, gdzie koszt części to zazwyczaj paczka fajek. Co do technologii to popularne są bazy tanie grupy I, II, III (III+)- zwane HC czy SHC, GTL i pełno syntetyczne IV (PAO) i V (estry). Większość to HC z dodatkami, bądź domieszką gr. IV czy V. W Niemczech i w Japonii nie dopuszcza się nazewnictwa pełen syntetyk bez odpowiedniej ilości gr. IV, V, dlatego Castrol z Niemiec jest HC, w PL Full Synthetic. gr. III mocno się rozwinęła i zbliżyła się do IV, największa różnica jednak pozostała w niskich temp. Liqui Moly w DE rozróżnia oleje na Voll (pełno syntetyczne) i technologia syntetyczna. Dla normalnego zjadacza chleba HC sprawdzi się dobrze, byle nie za długo go trzymać. Ostatnia kwestia praktyczna. Silniki TDI 8 zaworowe mają niestety mało wydajną pompę oleju i radzę stosować raczej 5W40 aniżeli 5W30. Przy 16 zaworowych sytuacja jest o niebo lepsza i 5W30 w zupełności daje radę i warto go stosować. Wspomnę jeszcze o filtrze oleju, mało kto zdaje sobie sprawę jak jest ważny. Ilość wkłądu filtrującego różni się diametralnie. Nierzadko po wymianie filtra na wysokiej jakości znika problem z długo gasnącą kontrolką ciśnienia po odpaleniu. Przy filtrze powietrza jest podobnie, ma wpływ na żywotność czy pobór oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy może mnie ktoś utwierdzić w przekonaniu, że w b6 2005 2.0TDI BKP nie ma DPF'a a co za tym idzie można lać olej zgodny z normą dla PD czyli 505.01, czy Mobil 3000 XE będzie odpowiedni (nie mam info jaki był wcześniej)

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może mnie ktoś utwierdzić w przekonaniu, że w b6 2005 2.0TDI BKP nie ma DPF'a

 

na nalepce z kodami wyposażenia (w ks. serwisowej lub we wnęce koła zapasowego) jest kod 0GG lub 7GG. Jeżeli masz 0GG to nie masz DPFa, jeżeli masz 7GG to masz DPF, chyba że poprzedni właściciel go usunął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności