Rastaman Zgłoś #61 Napisano 11 Kwietnia 2014 sam sobie wymien , przeciez to tylko 3 srubki. I nie zapomnij dac silikonu na załamnia(rogi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar_kuch Zgłoś #62 Napisano 11 Kwietnia 2014 śrub jest chyba 12 nie pamiętam dokładnie gdybym miał klucz dynamometryczny już dawno bym sobie sam to wymienił. chyba że ktoś dokładnie napisze jak to ogarnąć bez klucza.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #63 Napisano 11 Kwietnia 2014 Normalnie, na wyczucie. Ja się NIGDY nie bawiłem tam dynamometrem, zawsze było ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #64 Napisano 11 Kwietnia 2014 Normalnie, na wyczucie. Ja się NIGDY nie bawiłem tam dynamometrem, zawsze było ok... kolega dobrze pisze, na wyczucie samemu dasz spokojnie rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #65 Napisano 11 Kwietnia 2014 śrub jest chyba 12 nie pamiętam dokładnie gdybym miał klucz dynamometryczny już dawno bym sobie sam to wymienił. chyba że ktoś dokładnie napisze jak to ogarnąć bez klucza.... W tym silniku kolektor ssący nie zasłania jednej śruby, więc demontaż pokrywy jest bajecznie łatwy, dodatkowo odpinasz rurkę od odmy. Na półkola nad wałkiem rozrządu obowiązkowo Dirko, bo będzie się pocić. Pokrywę dokładnie umyj pędzlem w ropie. Godzina pracy na spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radek1 Zgłoś #66 Napisano 11 Kwietnia 2014 Najważniejsze to dociskać wszystkie śruby równomiernie żeby się dobrze uszczelka ułożyła. Ja wymieniałem miesiąc temu nic nie dając pod uszczelkę i nie cieknie. Wystarczy dobrze wyczyścić pokrywę i silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #67 Napisano 11 Kwietnia 2014 Najważniejsze to dociskać wszystkie śruby równomiernie żeby się dobrze uszczelka ułożyła. Ja wymieniałem miesiąc temu nic nie dając pod uszczelkę i nie cieknie. Wystarczy dobrze wyczyścić pokrywę i silnik Nawet serwisówka nakazuje nad wałkiem dać "uszczelkę w płynie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar_kuch Zgłoś #68 Napisano 11 Kwietnia 2014 dobra jutro to ogarnę... jak dam dirko po całości to na głowicę czy na pokrywę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #69 Napisano 11 Kwietnia 2014 dobra jutro to ogarnę... jak dam dirko po całości to na głowicę czy na pokrywę ? Na głowicę, ale nie na całym obwodzie tylko nad wałkiem, nie dawaj za dużo, żeby głutów do środka nie wciągnęło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #70 Napisano 12 Kwietnia 2014 Jak jest dobra uszczelka, to dirko jest zbędne, aczkolwiek, w AHU stosowałem różne, dopiero posmarowanie Dirko, odczekanie 20 minut i założenie uszczelki pomogło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #71 Napisano 12 Kwietnia 2014 Ja dziś przerabiałem temat. Poprzednik dał tylko marną uszczelkę victor rainz (w dodadatku była jakoś słabo dokręcona), no i miałem spore ubytki oleju teraz wiem skąd dolewki. Ja ją zdemontowałem, odtłuściłem posmarowałem dirko pokrywę i głowicę złożyłem i póki co cacy lala. Wiem że dirko czyni cuda. Koleża posiada saaba i zmieniał uszczelnienie pod miską. Instrukcja przewiduje tylko pastę dirko (bez uszczelki). Fabryka tak składa i trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #72 Napisano 12 Kwietnia 2014 jak tu kiedys napisalem ze poszlo super tak tym razem po wymianie cieknie od strony chlodnicy i skrzyni , postanowilem sie zabrac za to i osuszyc z oleju jakac benzyna i pod uszczelke dac z 2 stron silikon odporny do 180 ', jak myslicie uszczelni mi to przynajmniej na chwile ??? w maju auto bedzie i tak w garazu i zmienie na nowa i wtedy postaram sie bez dodatkow uszczelnic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatung Zgłoś #73 Napisano 20 Kwietnia 2014 W takim wypadku wymieniam wszystkie uszczelki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #74 Napisano 21 Kwietnia 2014 [ATTACH=CONFIG]117862[/ATTACH] W takim wypadku wymieniam wszystkie uszczelki? Ta pokrywa wygląda jakby ją wyciągnął z rzeki. To że cieknie to widać. Ja dodam od siebie że na wejściu do zaworu odmy posmarowałem pastą dirko przewód i włożyłem odmę. Pozbyłem się wycieku z odmy. (Ci co mają mokry zawór odmy wiedzą o co chodzi) Teraz wszystko suchutkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mm8255 Zgłoś #75 Napisano 28 Grudnia 2014 Witam, Chciałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów w swoim b5 FL AWX. Generalnie mam nową pokrywę i uszczelkę ale gdzieś na forum natknąłem się na informacje że warto wymienić też jakieś inne uszczelnienia, coś o rozrządzie... Czy może mi ktoś to jaśniej wytłumaczyć, prosze o pomoc co warto wymienić przy zmianie pokrywy i uszczelki? Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mm8255 Zgłoś #76 Napisano 28 Grudnia 2014 poci się dosyć mocno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtyna51 Zgłoś #77 Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) witam mam pytanie odnośnie wymiany samych uszczelek szpilek,ponieważ z dwa lata temu przez mechanika miałem wymienianą uszczelkę pokrywy wraz uszczelkami szpilek zastosowany zamiennik ale najdroższy jaki był,nazwy teraz nie pamiętam i odziwo uszczelka pokrywy suchutka jak pieprz za to uszczelki szpilek poddawały się i ciekło wszystkie trzy w odstępach czasowych,więc jak któraś puszczała to jechałem do aso kupowałem orginał i montowałem z dwoma mam spokój już dłuższy czas natomiast ostatnią wymieniałem już dwa razy i nadal podcieka i teraz pytanie bo kupiłem już trzecią chcę ją zamontować lecz zastanawiam się nad użyciem silikonu oczywiście odpornego na temp.czy jest sens aplikować silikon,z drugiej strony dlaczego akurat ta szpilka podcieka przecież takie same uszczelki są na pozostałych szpilkach i jest ok.Oczywiście nie jest tak że od razu po montażu podcieka najczęściej po ok miesiącu.Jakie wy macie z tym doświadczenia?Jeszcze pozostaje kwestia taka że wszystkie uszczelki przykręcam zwykłym kluczem mocno z lekkim wyczuciem i do tej pory było ok prócz tej ostatniej która podciekała przy takim dokręceniu oczywiście po ok miesiącu natomiast drugą na tej samej szpilce dokręciłem lżej z myślą że jak będzie podciekać dokręcę mocniej,podciekało,dokręciłem mocniej miesiąc spokój i teraz znów podcieka.Co z tym zrobić?zapomniałem dodać że wszystko tyczy się górnych uszczelek szpilek w dolne nie ingerowałem Edytowane 23 Lutego 2015 przez wojtyna51 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #78 Napisano 23 Lutego 2015 Mi sie zawsze też lekko pociło więc najlepiej aplikować silikon Puki co spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtyna51 Zgłoś #79 Napisano 24 Lutego 2015 witam,no właśnie problem w tym że leci tylko z tej jednej reszta czyli dwie pozostałe suche jak pieprz już długo,zostawić tego na pewno tak nie mogę ponieważ jest to pierwsza szpilka od przodu samochodu czyli ta przy rozrządzie,więc jak zacznie bardziej się sączyć to może polecieć na rozrząd(wersja najgorsza oczywiście) tym bardziej że będzie teraz cieplej się robić to i olej rzadszy,tak czy owak muszę to zrobić lecz pytanie czy z silikonem czy bez?doradźcie coś,a może ktoś zna przyczynę dlaczego tylko z tej się sączy a reszta cacy,dodam że wszystkie uszczelki z aso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #80 Napisano 3 Marca 2015 A ja wymieniłem tylko uszczelkę bez śrub i nie ma wycieków. Oczywiście wszystko dobrze wyczyściłem i użyłem Dirko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach