ziomal-stm Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2008 Wiem, że mam takową do wymiany - olej ciekne spod pokrywy zaworów, czyli jednoznaczne z pęknięciem uszczelki. Moje pytania: 1. jaki jest koszt samej uszczelki i koszty wymiany (ja nie mam warunków do wymiany).? 2. Na jakie podzespoły jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie.? 3. Czy należy pokrywe "planować" - szlifować (upewniam się tylko)? 4. Przy okazji - ile kosztuje ODMA ? Dane silnika macie w podpisie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2008 Wiem, że mam takową do wymiany - olej ciekne spod pokrywy zaworów, czyli jednoznaczne z pęknięciem uszczelki. Wcale niejednoznaczne, pewnie nie pękła tylko stwardniała i "siadła". No ale i tak do wymiany. Nie wiem ile kosztuje wymiana bo robiłem sam. Sprawdź od razu uszczelkę pod napinaczem łańcucha spinającego wałki rozrządu, bardzo prawdopodobne, że i ta puściła. Pokrywy nie planujesz, bo i tak jej docisk ograniczają metalowe tulejki wtopione w otwory uszczelki, moim zdaniem zbyt grube, bo po zalożeniu nowej uszczelki (Oryginał ) tez pojawiły się zawilgocenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal-stm Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2008 Sprawdź od razu uszczelkę pod napinaczem łańcucha spinającego wałki rozrządu, Czyli która ?? Ta z tyłu silnika ? Nie kojarze zbytnio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2008 Czyli która ?? Ta z tyłu silnika ? Nie kojarze zbytnio Tak, z tyłu silnika, na tym samym poziomie co uszczelka pokrywy zaworów, bezpośredno za nią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iti1 Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2009 Witam, koledzy mam to samo....niestety w moim przypadku szczelna byla tylko nowa pokrywa 390 pln.....wymiana uszczelek nic nie dala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CoolJakub Zgłoś #6 Napisano 21 Marca 2009 Dokładnie tak jak pisze "iti1" w swoim wymieniłem chyba 3 lub 4 uszczelki i nadal ciekło . Po założeniu nowej kompletnej pokrywy z uszczelką (ASO) problem zniknął tylko ta cena Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #7 Napisano 21 Marca 2009 witam ja wymieniałem uszczelke tydzień temu,bo aż mi leciało na kolektor i z przodu obudowa rozrządu juz była mokra,dobrze że nie poszło na pasek ,poprzednia wytrzymała 8 miesięcy,bo wymieniałem ją ostatnio przy zmianie rozrządu,tym razem użyłem specjalnego kleju-silikonowego na wysokie temp, i przesmarowałem nim cała uszczelke,prawdopodobnie kapa zaworów jest krzywa i to powinno uszczelnić ,okaże się po czasie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #8 Napisano 21 Marca 2009 Witam Ja też niedawno wymieniałem tą uszczelkę ale nie przyszło mi do głowy żeby kupić w ASO z całą pokrywą za prawie 500zł. To dla mnie przerost formy nad treścią. Zakupiłem samą uszczelkę oraz co ważne 13 szpilek razem z nowymi gumkami. W tej chwili nawet się nie poci. Jeżeli chodzi o odmę czyli taki mały wężyk w kształcie litery "S" to w tamtym roku kosztował on około 100zł. Niestety nie ma zamienników. Tylko orginał VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxipalia Zgłoś #9 Napisano 23 Sierpnia 2009 Ja też niedawno wymieniałem tą uszczelkę ale nie przyszło mi do głowy żeby kupić w ASO z całą pokrywą za prawie 500zł. To dla mnie przerost formy nad treścią. Zakupiłem samą uszczelkę oraz co ważne 13 szpilek razem z nowymi gumkami. W tej chwili nawet się nie poci.Jeżeli chodzi o odmę czyli taki mały wężyk w kształcie litery "S" to w tamtym roku kosztował on około 100zł. Niestety nie ma zamienników. Tylko orginał VW. A jeśli można spytać, to gdzie taką uszczelkę i szpilki można dostać, i za ile ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #10 Napisano 23 Sierpnia 2009 A ja dla przestrogi opisze wam mój przypadek. Ściągałem pokrywę zaworów bo musiałem wymienić uszczelki stożkowe pod szpilkami. Stwierdziłem, że za jednym zamachem wymienię uszczelkę, która mimo wszystko nie ciekła. Kupiłem uszczelkę Goetze i po wymianie zasmarkało mi cały silnik. Po paru demontażach pokrywy wkurzony założyłem starą uszczelkę VW, którą miałem poprzednio i jest suchutko. Może miałem pecha ale z całą pewnością nie kupie już więcej uszczelek Goetze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #11 Napisano 23 Sierpnia 2009 Nie reklamowałem i raczej nie zamierzam. 30 zł nie jest warte czasu, który stracę żeby reklamować tą uszczelkę. Jednak zdanie na temat Goetze raczej sobie wyrobiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2009 poradzcie mi gdzie mogę kupic taka uszczelkę pod pokrywę zaworów? bo też zdemontować musiałem stara i teraz mi się leje olej, w intercarsie jej nie mają. silnik AJM 2000r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbujak Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2010 Może ktoś wie gdzie mogę kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów lub komplet z pokrywą do silnika AVF Passat 2002r Variant 131KM FL automat - cieknie olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picoolo Zgłoś #14 Napisano 12 Maja 2010 Najlepiej bedzie w serwisie VW , orginal to orginal....no ale to ja tak mysle , jest jeszcze alledrogo, ebay , lub jaki kolwiek sklep motoryzacyjny , google i wpisz : uszczelki samochodowe- 10-tki odnosnikow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartszatki Zgłoś #15 Napisano 13 Maja 2010 Mnie czeka wymiana lada dzień. Kupiłem komplet (uszczelkę pod pokrywę + uszczelki pod napinacz łańcucha na włakach rozrządu) w ASO. Koszt 120 PLN. Wymianę mechanik ocenił na 40 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Tydz temu , czyściłem cały dolot + kolektor ssący , przy okazji chciałem wymienić uszczelke pokrywy zaworów bo było dość zapocone od strony kolektora ssącego . Po wymianie , zaczełe sie wycieki a wczesniej nic kompletnie nie ciekło z nikąd , wiec stwierdziłem ze uszczelka źle siadła i pojechałem do znajomego mechanika , i daliśmy nową i na silikonie , zwłaszcza w miejscach gdzie te uszczelki zazwyczaj dobrze nie dolegają , tzn przy łukach . Nie wiem ale chyba nadal podcieka coś , i juz nie mam pomysłu . Silnik jest wzdłużnie wiec z tyłu dość ciezko zobaczyć , wygląda jakby ciekło z zimmeringa na wyjsciu na skrzynie , ale to nie możliwe bo zawsze było tam sucho , nawet nie było śladu oleju , do momentu wymiany uszcz dekla . Wiec nie wiem czy taki przypadek czy musi ścieknąć to co wczesniej ciekło .... ??? Z tego co tu piszą , wychodzi na to ze najlepiej kupic orginał pokrywe z uszczelką , ale to troche koszta jednak i czym niby moze sie różnić ta uszczelka od tej którą mam , zakładałem Elringa . Najlepsze jest to że trudno stwierdzić gdzie ona pusza bo nie widać żeby gdzies był wyciek , na tyle ile można tam zobaczyć . Już głupi z tego jestem i nie wiem co robić Druga uszczelka i silikon = nadal leje ( teraz od strony kolektorów , bardziej z tyłu ) Nie wiem czy dekiel sie odkształca po czasie i dlatego dobrze jest kupić nowy Czy ktoś wymieniał dekiel z uszczelką z ASO sam ? dawać silikon czy bez ? Edytowane 13 Czerwca 2011 przez vvv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooomuss Zgłoś #17 Napisano 8 Stycznia 2013 U mnie też ostatnio się pojawił wyciek spod pokrywy więc mam kilka pytań, - czy do wymiany uszczelki trzeba rozbierać rozrząd czy coś ? - czytając wasze komentarze to sama wymiana uszczelki może nie pomóc aż tak źle jest ? - czy osoba która coś tam wie na temat mechaniki da radę z tym ? - jak wygląda wymiana uszczelki pod napinaczem łańcucha ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosti Zgłoś #18 Napisano 8 Stycznia 2013 Rozrządu rozbierać nie trzeba, ja robiłem to pierwszy raz i jest sucho 3 miesiąc. Rozebranie to 15 minut, ale czyszczenie tego oleju to ze 2h mi zajęło.. wacik do uszu i ogień. Bezbarwnym denaturatem czyściłem, potem pasta dirko, uszczelka, pasta dirko i pokrywa. Dokrecasz powolutku kazda śrubę po kilka razy, równomiernie, ja dokręcałem z wyczuciem, w miarę lekko!! Nie jeździć tego dnia, niech wyschnie przez noc;) Pod napinaczem nie robiłem to Ci nie pomoge;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BZIKU Zgłoś #19 Napisano 9 Stycznia 2013 Witam panowie ja zabieram się w sobotę za wymianę uszczelki i poradzcie mi czy dawać dodatkowo sylikon czy założyć samą uszczelkę bo ostatnią mechanik mi spartolił na dwóch śrubach jest uszczelka pęknięta a z jednej strony ją wciągło i silnik zawalony olejem, pewnie się mechanikowi spieszyło?!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #20 Napisano 9 Stycznia 2013 ja u siebie przestałem wymieniać te uszczelki ... albo złą dali w sklepie albo ciekła ... założyłem oryginalną starą , która ciekła i do tego silikonu troszkę i jest gitara ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach