Skocz do zawartości
ziomal-stm

Uszczelka pokrywy zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że mam takową do wymiany - olej ciekne spod pokrywy zaworów, czyli jednoznaczne z pęknięciem uszczelki.

Moje pytania:

1. jaki jest koszt samej uszczelki i koszty wymiany (ja nie mam warunków do wymiany).?

2. Na jakie podzespoły jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie.?

3. Czy należy pokrywe "planować" - szlifować (upewniam się tylko)?

4. Przy okazji - ile kosztuje ODMA ?

 

Dane silnika macie w podpisie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, że mam takową do wymiany - olej ciekne spod pokrywy zaworów, czyli jednoznaczne z pęknięciem uszczelki.

 

Wcale niejednoznaczne, pewnie nie pękła tylko stwardniała i "siadła".

No ale i tak do wymiany. Nie wiem ile kosztuje wymiana bo robiłem sam. Sprawdź od razu uszczelkę pod napinaczem łańcucha spinającego wałki rozrządu, bardzo prawdopodobne, że i ta puściła.

 

Pokrywy nie planujesz, bo i tak jej docisk ograniczają metalowe tulejki wtopione w otwory uszczelki, moim zdaniem zbyt grube, bo po zalożeniu nowej uszczelki (Oryginał ) tez pojawiły się zawilgocenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź od razu uszczelkę pod napinaczem łańcucha spinającego wałki rozrządu,

 

Czyli która ?? Ta z tyłu silnika ? Nie kojarze zbytnio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli która ?? Ta z tyłu silnika ? Nie kojarze zbytnio

 

Tak, z tyłu silnika, na tym samym poziomie co uszczelka pokrywy zaworów, bezpośredno za nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iti1

Witam, koledzy mam to samo....niestety w moim przypadku szczelna byla tylko nowa pokrywa 390 pln.....wymiana uszczelek nic nie dala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze "iti1" w swoim wymieniłem chyba 3 lub 4 uszczelki i nadal ciekło . Po założeniu nowej kompletnej pokrywy z uszczelką (ASO) problem zniknął tylko ta cena

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja wymieniałem uszczelke tydzień temu,bo aż mi leciało na kolektor i z przodu obudowa rozrządu juz była mokra,dobrze że nie poszło na pasek ,poprzednia wytrzymała 8 miesięcy,bo wymieniałem ją ostatnio przy zmianie rozrządu,tym razem użyłem specjalnego kleju-silikonowego na wysokie temp, i przesmarowałem nim cała uszczelke,prawdopodobnie kapa zaworów jest krzywa i to powinno uszczelnić ,okaże się po czasie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja też niedawno wymieniałem tą uszczelkę ale nie przyszło mi do głowy żeby kupić w ASO z całą pokrywą za prawie 500zł. To dla mnie przerost formy nad treścią. Zakupiłem samą uszczelkę oraz co ważne 13 szpilek razem z nowymi gumkami. W tej chwili nawet się nie poci.

Jeżeli chodzi o odmę czyli taki mały wężyk w kształcie litery "S" to w tamtym roku kosztował on około 100zł. Niestety nie ma zamienników. Tylko orginał VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też niedawno wymieniałem tą uszczelkę ale nie przyszło mi do głowy żeby kupić w ASO z całą pokrywą za prawie 500zł. To dla mnie przerost formy nad treścią. Zakupiłem samą uszczelkę oraz co ważne 13 szpilek razem z nowymi gumkami. W tej chwili nawet się nie poci.

Jeżeli chodzi o odmę czyli taki mały wężyk w kształcie litery "S" to w tamtym roku kosztował on około 100zł. Niestety nie ma zamienników. Tylko orginał VW.

A jeśli można spytać, to gdzie taką uszczelkę i szpilki można dostać, i za ile ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dla przestrogi opisze wam mój przypadek. Ściągałem pokrywę zaworów bo musiałem wymienić uszczelki stożkowe pod szpilkami. Stwierdziłem, że za jednym zamachem wymienię uszczelkę, która mimo wszystko nie ciekła. Kupiłem uszczelkę Goetze i po wymianie zasmarkało mi cały silnik. Po paru demontażach pokrywy wkurzony założyłem starą uszczelkę VW, którą miałem poprzednio i jest suchutko.

 

Może miałem pecha ale z całą pewnością nie kupie już więcej uszczelek Goetze. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie reklamowałem i raczej nie zamierzam. 30 zł nie jest warte czasu, który stracę żeby reklamować tą uszczelkę. Jednak zdanie na temat Goetze raczej sobie wyrobiłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poradzcie mi gdzie mogę kupic taka uszczelkę pod pokrywę zaworów? bo też zdemontować musiałem stara i teraz mi się leje olej, w intercarsie jej nie mają.

silnik AJM 2000r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie gdzie mogę kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów lub komplet z pokrywą do silnika AVF Passat 2002r Variant 131KM FL automat - cieknie olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej bedzie w serwisie VW , orginal to orginal....no ale to ja tak mysle , jest jeszcze alledrogo, ebay , lub jaki kolwiek sklep motoryzacyjny , google i wpisz : uszczelki samochodowe- 10-tki odnosnikow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie czeka wymiana lada dzień. Kupiłem komplet (uszczelkę pod pokrywę + uszczelki pod napinacz łańcucha na włakach rozrządu) w ASO. Koszt 120 PLN. Wymianę mechanik ocenił na 40 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tydz temu , czyściłem cały dolot + kolektor ssący , przy okazji chciałem wymienić uszczelke pokrywy zaworów bo było dość zapocone od strony kolektora ssącego .

Po wymianie , zaczełe sie wycieki :/ a wczesniej nic kompletnie nie ciekło z nikąd , wiec stwierdziłem ze uszczelka źle siadła i pojechałem do znajomego mechanika , i daliśmy nową i na silikonie , zwłaszcza w miejscach gdzie te uszczelki zazwyczaj dobrze nie dolegają , tzn przy łukach .

 

Nie wiem ale chyba nadal podcieka coś , i juz nie mam pomysłu .

Silnik jest wzdłużnie wiec z tyłu dość ciezko zobaczyć , wygląda jakby ciekło z zimmeringa na wyjsciu na skrzynie , ale to nie możliwe bo zawsze było tam sucho , nawet nie było śladu oleju , do momentu wymiany uszcz dekla . Wiec nie wiem czy taki przypadek czy musi ścieknąć to co wczesniej ciekło .... ???

 

 

Z tego co tu piszą , wychodzi na to ze najlepiej kupic orginał pokrywe z uszczelką , ale to troche koszta jednak :/ i czym niby moze sie różnić ta uszczelka od tej którą mam , zakładałem Elringa .

Najlepsze jest to że trudno stwierdzić gdzie ona pusza bo nie widać żeby gdzies był wyciek , na tyle ile można tam zobaczyć .

 

Już głupi z tego jestem i nie wiem co robić :/

 

 

Druga uszczelka i silikon = nadal leje ( teraz od strony kolektorów , bardziej z tyłu )

Nie wiem czy dekiel sie odkształca po czasie i dlatego dobrze jest kupić nowy :/

 

 

 

 

 

Czy ktoś wymieniał dekiel z uszczelką z ASO sam ? dawać silikon czy bez ?

Edytowane przez vvv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ostatnio się pojawił wyciek spod pokrywy więc mam kilka pytań,

 

- czy do wymiany uszczelki trzeba rozbierać rozrząd czy coś ?

- czytając wasze komentarze to sama wymiana uszczelki może nie pomóc aż tak źle jest ?

- czy osoba która coś tam wie na temat mechaniki da radę z tym ?

- jak wygląda wymiana uszczelki pod napinaczem łańcucha ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrządu rozbierać nie trzeba, ja robiłem to pierwszy raz i jest sucho 3 miesiąc. Rozebranie to 15 minut, ale czyszczenie tego oleju to ze 2h mi zajęło.. wacik do uszu i ogień. Bezbarwnym denaturatem czyściłem, potem pasta dirko, uszczelka, pasta dirko i pokrywa. Dokrecasz powolutku kazda śrubę po kilka razy, równomiernie, ja dokręcałem z wyczuciem, w miarę lekko!! Nie jeździć tego dnia, niech wyschnie przez noc;) Pod napinaczem nie robiłem to Ci nie pomoge;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ja zabieram się w sobotę za wymianę uszczelki i poradzcie mi czy dawać dodatkowo sylikon czy założyć samą uszczelkę bo ostatnią mechanik mi spartolił na dwóch śrubach jest uszczelka pęknięta a z jednej strony ją wciągło i silnik zawalony olejem, pewnie się mechanikowi spieszyło?!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie przestałem wymieniać te uszczelki ... albo złą dali w sklepie albo ciekła ... założyłem oryginalną starą , która ciekła i do tego silikonu troszkę i jest gitara ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności