marecek Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2008 Szybkie pytanie do posiadaczy silników AWT? Ostatnio wskaźnik temperatury zaczął mi się "dziwnie zachowywać" - kilka razy zobaczyłem jak spada do zera, żeby za 2-3 sekundy wstrzelić się spowrotem na 90 stopni, więc jeździłem na włączonym "debug mode" na climatronicu. Na kanale 46 mamy podaną aktualną wartość z czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Pytanie moje brzmi: ile wynosi ta temperatura w nagrzanym AWT?. Jak macie okazję, to sprawdźcie proszę jak to u Was wygląda... U mnie nie przekracza 83 stopni. W trakcie jazdy oscyluje w okolicach 80tki (+/- 1st.), a jak postoję w korku, to osiąga 83. Przy czym wskazanie na desce rozdzielczej tkwi nieruchomo w pionie. Wymieniać już czujnik czy to coś innego? (VAG nie pokazuje errorów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2008 Witaj! Miałem takie same objawy jak TY, skazówka temperatury opadałe sobie nagle, a za chwile do góry na 90 st. Wymieniłem czujnik (ciężko sie dostać, ale idzie to zrobić) i teraz ok. Objawy ustąpiły, cena czujnika 30 zł ( zielony cztery styki). Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2008 marecek,a jak to włączyć na klimatroniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2008 nie będę wymieniał chama skoro wskazuje dobrze po prostu ciekaw jestem jaką wskazuje wartość... klimatronik - tryb informacyjny: > econ + strzałka w dół + niebieski (jak dobrze pamiętam). Kolorami przechodzisz pomiedzy kanałami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2008 OK, jutro sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2008 marecek, u mnie na kanale 46 wyświetla ---, na 45 - 80 stopni, 44 - 89 stopni. Gdzie mogę znaleźć opis co pokazuje poszczególny kanał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #7 Napisano 13 Lutego 2008 marecek, u mnie na kanale 46 wyświetla ---, na 45 - 80 stopni, 44 - 89 stopni. Gdzie mogę znaleźć opis co pokazuje poszczególny kanał? U mnie podobne wartosci. http://www.vwgolf.pl/index.php?id=klimatronik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2008 dzięki panowie, czyli układ chłodzenia sprawny. Pozostaje wymienić czujnik, który tylko od czasu do czasu w dziwny sposób "dochodzi" do wartości maksymalnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2011 (edytowane) AWT - jaka temperatura cieczy chłodzącej? Z lektury forum wynika, ze prawidlowa wartosc to 95-99C dla 1.8Thttp://www.vwgolf.pl/index.php?id=klimatronik Link juz nie dziala prawidlowo. Edytowane 4 Września 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #10 Napisano 2 Października 2011 (edytowane) Witam. Posiadacze AWT proszę o radę Pewnego razu zauważyłem, że mam z deka niedogrzane auto. Pomimo tego, że wskaźnik pokazywał 90*C to wskazania na VAGu i klimatroniku wahały się między 70-75*C (wiadomo w korku i niektórych sytuacjach temperatura wzrastała nieco wyżej). Moja diagnoza padła na termostat gdyż po temperaturze węży wyraźnie czuć było, że za wcześnie się otwiera. Wybór padł na termostat wahlera (90zł), kupno do najłatwiejszych nie należało bo w większości sklepów nic poza wernetem za 30zł nic nie mają. Przyszła sobota dzień sądu, auto na kanał, płyn do pojemnika, termostat wyjęty. Przed zamontowaniem nowego mały teścik z gotowaną wodą. Stary termostat otwierał się w dobrze ciepłej wodzie, a nowy dopiero w dosyć gorącej prawie wrzątku (niestety termometru nie posiadałem), więc uznałem, że powinno być OK. Termostat zamontowany, płyn zalany, auto pochodziło trochę na wolnych obrotach z odkręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, temp. na wskaźniku doszła do 90*C. Wieczorem pojechałem trochę przegonić auto, na klimatroniku włączyłem kanał 45 by obejrzeć efekty pracy, a tam ku mojemu zdziwieniu temperatura powędrowała do 102*C i na takim poziomie się utrzymuje, momentami spada kilka stopni niżej, a w górę nie przekracza tych 102*C. I teraz moje pytanie czy sądzicie, że może być walnięty termostat?? Czy zapowietrzony układ?? Czy może coś innego?? Albo po prostu tak ma być?? Edytowane 2 Października 2011 przez Grucha... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #11 Napisano 3 Października 2011 a w górę nie przekracza tych 102*C. Chyba za bardzo go pochwaliłem bo przy mocniejszych przyspieszeniach temperatura dochodziła do 110*C. Termostat wahlera oddałem na reklamację, w zamian nie dostałem nic tylko czekać do 14 dni , więc aby nie jeździć z niedogrzanym autem i nie wydawać kolejnych 90zł kupiłem termostat verneta i to zakończyło problem. Temperatura wróciła do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 3 Października 2011 Chyba za bardzo go pochwaliłem bo przy mocniejszych przyspieszeniach temperatura dochodziła do 110*C.Termostat wahlera oddałem na reklamację, w zamian nie dostałem nic tylko czekać do 14 dni , więc aby nie jeździć z niedogrzanym autem i nie wydawać kolejnych 90zł kupiłem termostat verneta i to zakończyło problem. Temperatura wróciła do normy Ja kupilem Wahlera za ok 55zl. Po wymianie mam na kan. 45 90-94C, ale z reguly jest to 92-93C. W miescie w korkach dzisiaj mialem 94-95C. Wymiana termostatu u mnie nie wplynela na zmniejszenie spalania. Skoro temat dotyczy sie AWT, to podzielcie sie koledzy informacja, jakie macie chwilowe spalanie na biegu jalowym na rozgrzanym silniku z wlaczonymi swiatlami i bez nich. U mnie jest to odpowiednio 1.1l i 1.0L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebkus Zgłoś #13 Napisano 3 Października 2011 U mnie to samo> 1.0,1.1 al wiem ze po czyszczeniu przepływki nowym filtrze bez obciążenia na nagrzanym silniku miewałem i 0.6 . Ostatnio dziadowi mniej uwagi poświęcam. Masz dobrze jak sie nic na desce nie swieci to olej to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #14 Napisano 3 Października 2011 A mi pokazuje 0,8 /0,9 L światła i jałowy i radio czasem wskoczy 1 L Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #15 Napisano 3 Października 2011 Masz dobrze jak sie nic na desce nie swieci to olej toNo nie wiem czy dobrze, bo w miescie pali mi ok 15l przy delikatnej jezdzie.Przez weekend zrobilem jego pierwsze litrazowanie, i wyszlo ze na trasie bez szalenstw, bez AC, w miare rowna jazda 110-120km/h bierze ponad 9L. Komp zaniza o jakies 0.5l. AUTOMAT. Bledow brak. Przeczyszcze przeplywke i sie zobaczy. (masz jakis latwy sposob na dobranie sie do niej, bo ostatnio zagladalem do filtra pow., gdzie filtr byl wsumie jak nowy, ale pod nim od cholery lisci i piasku. Dostanie sie do niego wymagalo troche czasu i rozkrecania.) Z lektury netu wynika, ze w tej konfiguracji w miescie srednio jest 12-13l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #16 Napisano 4 Października 2011 U mnie jest to odpowiednio 1.1l i 1.0L. U mnie tak właśnie było jak jeździłem z temperaturą 70-75*C. Teraz mam ze światłami 0,8-0,9l/h bez świateł 0,7-08l/h i w momencie dodawania gazu nie wyskakują jakieś kosmiczne wartości (masz jakis latwy sposob na dobranie sie do niej, bo ostatnio zagladalem do filtra pow., gdzie filtr byl wsumie jak nowy, ale pod nim od cholery lisci i piasku. Dostanie sie do niego wymagalo troche czasu i rozkrecania.) Tu nic łatwego nie wymyśli trzeba i tak zdjąć górną pokrywę puchy filtra, lub całą puchę, aby dostać się do przepływki Szkoda, że te przepływomierze takie drogie Zapewne z wiekiem stają się mniej miarodajne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #17 Napisano 4 Października 2011 110-120km/h bierze ponad 9L.Komp zaniza o jakies 0.5l. AUTOMAT. Bledow brak Kolego, diagnostykę podstawową zrób. Mimo, że to słaby i paliwożerny automat to spalanie nie jest normalne. Przepływki jakoś specjalnie bym się nie czepiał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #18 Napisano 4 Października 2011 Kolego, diagnostykę podstawową zrób.Podstawowa diagnoza zrobiona. Bez uwag. POzniej zrobie logi dynamiczne i statyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #19 Napisano 4 Października 2011 Podstawowa diagnoza zrobiona Co więc sprawdziłeś? Nie pytam o błędy oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #20 Napisano 4 Października 2011 (edytowane) Co więc sprawdziłeś? Nie pytam o błędy oczywiście.Autoscan vagiem . Dzisiaj odlaczalem i podlaczalem przeplywke. Roznicy w spalaniu na jalowym nie bylo, no moze z 0.1l wieksza po odlaczeniu, i zapalala sie zolta kontrolka trojkata w okalajacej go strzalce. Czy ten silnik powinien sie szybko wkrecac na obroty, bo odnosze wrazenie ze wchodzi wolniej niz moj TDi AVB. Kuzynka ma A3 2006 1.9TDi 105PS i tam wkreca sie jak odrzutowiec Edytowane 4 Października 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach