Skocz do zawartości
kowalo

Olej silnikowy do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Jedno wiem, nie polecam cholernego oleju CASTROLA ! zresztą przereklamowanego i zbyt zrogiego jak na swoją lipną markę

Miałem to samo u siebie , ja tam zawsze do wszystkiego leje mobila :)

Jak dla mnie te motule i inne wynalazki to do wyczynowych jednostek , a nie seryjnych domowych dupowozów ;).

Pozdrowionka i Dosiego :kumple :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośno chodził na Castrolu? - tak troszkę głośniej, na tyle że różnica jest słyszalna.

Czy psioczę na Castrola? - tak. Tu nie chodziło mi o kontrolkę a o nagar który mi w silniku zostawił, czego w rezultacie było czyszczenie silnika.

 

Dla potrzebujących przeprowadzić tę czynność w W-wie zapłaciłem za ten zabieg oczywiście ze zmianą oleju i filtra 150 zł.

 

Wszystkiego naj z nowym rokiem życzę i lece do gabloty i w trasę !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawno nikt tu nie pisał to możę ja napiszę :P . Oczywiście chodzi o olej do 1.8T z gazem przebieg 240tysi . Teraz zalany jest Castrol 0W30. Zamierzam wymienić olej i nie bardzo już wiem na który . Chodzi i o przebieg i o instalke gaz. , który będzie najodpowiedniejszy . Myslałem nad półsyntetykiem Castrola np. 5W30 albo Motul chyba 6100 . Doradźcie coś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli ci nie ubywa dużo oleju to myślę , że zalej taki sam - szczególnie , że jest zima.

 

przebieg i gaz nie mają szczególnie znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile ubywa bo dopiero kupiony jest , gościu w sklepie doradził zeby półsyntetyk zalać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to , że on pracuje w sklepie to nie znaczy ,że się zna

zalej taki jak nasz - jeśli będzie ubywało to następnym razem zmienisz na 5w30 lub 5w40 ale nie zalewaj na zimę półsyntetyka 10w40.

 

0w jest super na zimę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak chyba zrobie . Tak czy siak czekam na dalszę opinie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na Mobilu a później Motulu 10W 40, a przy ostatniej zmianie "przeskoczyłem" na Total Quartz ...5W 40 i jest git.Łyka mniej więcej tyle samo, a po drodze wrzuciłem jeszcze używane turbo i w zasadzie pobór oleju jest taki sam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Miałem dziś niemiłą przygodę na parkingu pod marketem. Najprawdopodobniej szlak trafił oring przy chlodniczce oleju. Prawie cały olej wylał się pod samochód. Na szczęście z pomocą przyjechał kolega i scholował mnie pod dom,a jutro będziemy działać w garażu.

 

Samochód kupiłem niecałe 2 tygodnie temu. Sprowadzony ze Szwajcarii B5 Kombi 1.8T z 97 roku. nie wiem czy licznik był kręcony, ale w tej chwili pokazuje 206 tys. Według książki serwisowej olej z filtrem wymieniany był przy 204 tys. Niestety nie wiem jaki do tej pory olej był tam używany. Na szybko pod sklepem, żeby zobaczyć gdzie jest wyciek dolałem litr Castrol Magnatec 10W40.

 

Jakim olejem polecacie zalać teraz silnik po naprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według książki serwisowej olej z filtrem wymieniany był przy 204 tys.

I nie ma nic wspomniane o marce i lepkości oleju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręki sobie teraz za to nie dam uciąć, ale książka została gdzieś w domu a na wigilię pojechałem do teściów. Awarię dziś naprawił kolega i zalaliśmy silnik półsyntetykiem 10W40 tak żeby bagnet zamoczyć i nie zatrzeć silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na dojechanie do domu wystarczy. później zalej dobry 5w40 i spokój z olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo będę wymieniał olej poprzednio auto latało na castrolu magnatec 5w40 oleju nie ubywa ani kropli! jednak kolor oleju jest prawie czarny i dlatego chcę zmienić olej zrobić płukanie silnika żeby pozbyć się tego syfu. Przebieg 190 tyś może mieć troszkę więcej. Olej wymieniam co 10 tyś. Mam 2 typy prócz motula:

Valvoline Synpower 5w40 lub Valvoline MaxLife 5w40 ewentualnie Comma Syner G.

http://valvoline.pl/polish/products/engine_oils/synpower

http://valvoline.pl/polish/products/engine_oils/maxlife

http://www.commaoil.com/products/results/pl/91005735

Który z Valvoline wybrać?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak szukasz oleju to zobacz na eurojapancars.pl bardzo szeroki wybór ostatnio mieli procję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Tak, ale jaki dalej ciągnąc 10w-40? Czy przejść na jakiś 5w?

 

Auto ma 222tys przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, ale jaki dalej ciągnąc 10w-40? Czy przejść na jakiś 5w?

Teoretycznie nie powinno przechodzić się z niższej klasy na wyższą, ale co niektórzy robią płukanie silnika i heja. Takie rzeczy na własne ryzyko.

Musisz robić jakieś dolewki między wymianami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Ja auto mam dopiero od listopada, to moja pierwsza wymiana oleju. Nie wiem jeszcze jak on pije ten olej.

Mam zamiar zrobić płukanie silnika, bo zapala się kontrolka ciśnienia oleju (sporadycznie) i pewnie zasyfione jest i coś tam może pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam zamiar zrobić płukanie silnika, bo zapala się kontrolka ciśnienia oleju

W takim przypadku trzeba porządne płukanie ze zdjęciem misy i smoka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Wiem, ale na razie nie mam takiej możliwości, a czytałem w innym temacie, że komuś tam pomogło, więc mam zamiar zrobić płukanie jakimś tam środkiem Liqui Moly jako rozwiązanie chwilowe. :P

No a po płukaniu zalać nowym olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim przypadku trzeba porządne płukanie ze zdjęciem misy i smoka ;)

 

Zdecydowanie potwierdzam!;)

 

---------- Dodano o 20:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:34 ----------

 

Wiem, ale na razie nie mam takiej możliwości, a czytałem w innym temacie, że komuś tam pomogło, więc mam zamiar zrobić płukanie jakimś tam środkiem Liqui Moly jako rozwiązanie chwilowe. :P

No a po płukaniu zalać nowym olejem.

 

Żebyś nie musiał zalać nowym olejem, po wymianie turbiny czy remoncie silnika;)

Poszukaj, bo na Forum jest sporo na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności