rainman777 Zgłoś #281 Napisano 30 Grudnia 2011 Jedno wiem, nie polecam cholernego oleju CASTROLA ! zresztą przereklamowanego i zbyt zrogiego jak na swoją lipną markę Miałem to samo u siebie , ja tam zawsze do wszystkiego leje mobila Jak dla mnie te motule i inne wynalazki to do wyczynowych jednostek , a nie seryjnych domowych dupowozów . Pozdrowionka i Dosiego :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cop909 Zgłoś #282 Napisano 31 Grudnia 2011 Głośno chodził na Castrolu? - tak troszkę głośniej, na tyle że różnica jest słyszalna. Czy psioczę na Castrola? - tak. Tu nie chodziło mi o kontrolkę a o nagar który mi w silniku zostawił, czego w rezultacie było czyszczenie silnika. Dla potrzebujących przeprowadzić tę czynność w W-wie zapłaciłem za ten zabieg oczywiście ze zmianą oleju i filtra 150 zł. Wszystkiego naj z nowym rokiem życzę i lece do gabloty i w trasę !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #283 Napisano 19 Grudnia 2012 dawno nikt tu nie pisał to możę ja napiszę . Oczywiście chodzi o olej do 1.8T z gazem przebieg 240tysi . Teraz zalany jest Castrol 0W30. Zamierzam wymienić olej i nie bardzo już wiem na który . Chodzi i o przebieg i o instalke gaz. , który będzie najodpowiedniejszy . Myslałem nad półsyntetykiem Castrola np. 5W30 albo Motul chyba 6100 . Doradźcie coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #284 Napisano 19 Grudnia 2012 jeśli ci nie ubywa dużo oleju to myślę , że zalej taki sam - szczególnie , że jest zima. przebieg i gaz nie mają szczególnie znaczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #285 Napisano 19 Grudnia 2012 nie wiem ile ubywa bo dopiero kupiony jest , gościu w sklepie doradził zeby półsyntetyk zalać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #286 Napisano 19 Grudnia 2012 to , że on pracuje w sklepie to nie znaczy ,że się zna zalej taki jak nasz - jeśli będzie ubywało to następnym razem zmienisz na 5w30 lub 5w40 ale nie zalewaj na zimę półsyntetyka 10w40. 0w jest super na zimę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #287 Napisano 19 Grudnia 2012 i tak chyba zrobie . Tak czy siak czekam na dalszę opinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #288 Napisano 22 Grudnia 2012 Ja jeździłem na Mobilu a później Motulu 10W 40, a przy ostatniej zmianie "przeskoczyłem" na Total Quartz ...5W 40 i jest git.Łyka mniej więcej tyle samo, a po drodze wrzuciłem jeszcze używane turbo i w zasadzie pobór oleju jest taki sam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aksolot Zgłoś #289 Napisano 23 Grudnia 2012 Witam Miałem dziś niemiłą przygodę na parkingu pod marketem. Najprawdopodobniej szlak trafił oring przy chlodniczce oleju. Prawie cały olej wylał się pod samochód. Na szczęście z pomocą przyjechał kolega i scholował mnie pod dom,a jutro będziemy działać w garażu. Samochód kupiłem niecałe 2 tygodnie temu. Sprowadzony ze Szwajcarii B5 Kombi 1.8T z 97 roku. nie wiem czy licznik był kręcony, ale w tej chwili pokazuje 206 tys. Według książki serwisowej olej z filtrem wymieniany był przy 204 tys. Niestety nie wiem jaki do tej pory olej był tam używany. Na szybko pod sklepem, żeby zobaczyć gdzie jest wyciek dolałem litr Castrol Magnatec 10W40. Jakim olejem polecacie zalać teraz silnik po naprawie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #290 Napisano 24 Grudnia 2012 Według książki serwisowej olej z filtrem wymieniany był przy 204 tys. I nie ma nic wspomniane o marce i lepkości oleju?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aksolot Zgłoś #291 Napisano 24 Grudnia 2012 Ręki sobie teraz za to nie dam uciąć, ale książka została gdzieś w domu a na wigilię pojechałem do teściów. Awarię dziś naprawił kolega i zalaliśmy silnik półsyntetykiem 10W40 tak żeby bagnet zamoczyć i nie zatrzeć silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #292 Napisano 25 Grudnia 2012 na dojechanie do domu wystarczy. później zalej dobry 5w40 i spokój z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #293 Napisano 20 Stycznia 2013 Niedługo będę wymieniał olej poprzednio auto latało na castrolu magnatec 5w40 oleju nie ubywa ani kropli! jednak kolor oleju jest prawie czarny i dlatego chcę zmienić olej zrobić płukanie silnika żeby pozbyć się tego syfu. Przebieg 190 tyś może mieć troszkę więcej. Olej wymieniam co 10 tyś. Mam 2 typy prócz motula: Valvoline Synpower 5w40 lub Valvoline MaxLife 5w40 ewentualnie Comma Syner G. http://valvoline.pl/polish/products/engine_oils/synpower http://valvoline.pl/polish/products/engine_oils/maxlife http://www.commaoil.com/products/results/pl/91005735 Który z Valvoline wybrać? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ilona Zgłoś #294 Napisano 27 Stycznia 2013 jak szukasz oleju to zobacz na eurojapancars.pl bardzo szeroki wybór ostatnio mieli procję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #295 Napisano 28 Stycznia 2013 Tak, ale jaki dalej ciągnąc 10w-40? Czy przejść na jakiś 5w? Auto ma 222tys przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #296 Napisano 28 Stycznia 2013 Tak, ale jaki dalej ciągnąc 10w-40? Czy przejść na jakiś 5w? Teoretycznie nie powinno przechodzić się z niższej klasy na wyższą, ale co niektórzy robią płukanie silnika i heja. Takie rzeczy na własne ryzyko. Musisz robić jakieś dolewki między wymianami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #297 Napisano 28 Stycznia 2013 Ja auto mam dopiero od listopada, to moja pierwsza wymiana oleju. Nie wiem jeszcze jak on pije ten olej. Mam zamiar zrobić płukanie silnika, bo zapala się kontrolka ciśnienia oleju (sporadycznie) i pewnie zasyfione jest i coś tam może pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #298 Napisano 29 Stycznia 2013 Mam zamiar zrobić płukanie silnika, bo zapala się kontrolka ciśnienia oleju W takim przypadku trzeba porządne płukanie ze zdjęciem misy i smoka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #299 Napisano 29 Stycznia 2013 Wiem, ale na razie nie mam takiej możliwości, a czytałem w innym temacie, że komuś tam pomogło, więc mam zamiar zrobić płukanie jakimś tam środkiem Liqui Moly jako rozwiązanie chwilowe. No a po płukaniu zalać nowym olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #300 Napisano 29 Stycznia 2013 W takim przypadku trzeba porządne płukanie ze zdjęciem misy i smoka Zdecydowanie potwierdzam! ---------- Dodano o 20:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:34 ---------- Wiem, ale na razie nie mam takiej możliwości, a czytałem w innym temacie, że komuś tam pomogło, więc mam zamiar zrobić płukanie jakimś tam środkiem Liqui Moly jako rozwiązanie chwilowe. No a po płukaniu zalać nowym olejem. Żebyś nie musiał zalać nowym olejem, po wymianie turbiny czy remoncie silnika;) Poszukaj, bo na Forum jest sporo na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach