przemas32 Zgłoś #1 Napisano 4 Lutego 2008 Czy ktos orientuje sie w oznaczeniach, czy dany reflektor jest od wersji angielskiej czy europejskiej? Potrzebuje wymienic lewy soczewkowy i nie chcialbym sie naciac na "anglika". Chodzi mi o oznaczenia wytloczone przy gornych mocowaniach. Jesli mozna to prosilbym o fotki oryginalnego "anglika" i "europejczyka". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #2 Napisano 5 Lutego 2008 witaj, nie zwracałem uwagi na oznaczenia na reflektorach, czy mają zdefiniowane i podział na europe i uk, ale najlepiej zerknąć na klosz. obydwa typy z tego co ja się orientuję mają różne ułożenie (wzory) na kloszach, tak by prowadzić strumień światła. w anglikach lewa lampa świeci pod kątem w górę, tak jak u nas jest na oświetlanie pobocza po prawej stronie. jak dam radę to postaram sie u siebie znaleźć to oznaczenie, lub zrobić fotę, bo jeżdzę jeszcze na tamtych (uk) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2008 Te pieprzone angielskie oślepiają u nas i wielu młotków parowych na nich jeździ, świadomie bądź nie, stwarzając u nas zagrożenia na drogach po zmroku. Lampy oryginalne, homologowane mają oznaczenia kodowe co do stosowania w UK czy w EU. Miałem kiedyś taki deszyfrator, ale gdzieś mi go wcieło. A tak swoja drogą, gdybym pracował w drogówce to "uczyłbym" stosowac odpowiednie lampy w pojazdach a ponadto "zwracałbym" uwagę na to jakie lampy kiedy używamy a szczegolnie przeciwmgielne tylnie i przednie. Ot młoty parowe i tyle, tempaki bez wyobraźni. Szorstki jestem, ale mam już tego dosyc. Pełno gamoni i młotów co to sprawy sobie nie zdaja z zagrożenia jakie stważaja swoją postawą, podobnie jak nieoświtleni rowerzyści. Kiedyś jadąc do pracy zawsze o tej samej porze mijałem w pewnej okolicy nieoświetlonego rowerzystę. Trąbiłem na niego, ale on twardy jak stonka zasad nie zmieniał i ciągle jeźdźił bez oświetlenia, po zmroku ma się rozumiec. Tak mnie wkur....ił, że kolejnym razem jechałem jego pasem, na czołówkę. Zesrał sie chyba ze strachu bo wpadł na pobocze i od tego czsu jeździł oświetlony z przodu i z tyłu. A dzisiaj to go juz w kamizelce odblaskowej spotykam. Ileż kupy trzeba zrobic, aby coś dotarło do puszki kościanej w której brak muzgu , tylko wyskrobac zawartośc i zrobic z tego popielniczkę. Żeby nie było, że nie lubię rowerzystów. Nie przwda!!! Sam jeżdżę rowerem i sznuje wszystkich użytkowników drogi bez względu na to czym się poruszają, ale mój szcunek sie kończy w chwili kiedy ewidentnie widzę jak ktoś bezmyślnie naraża mnie na kłopoty a swoje zdrowie wystawia na szwank. Może nie na temat, najwyżej kosz mnie czeka. Chciałbym jednak, aby treśc tego postu rozjaśniła umysł tym, którzy tego potrzebują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2008 przemas, jeśli nadal potrzebujesz to jutro postaram się zrobić zdjęcia oryginalnych Angielskich reflektorów, które mi zostały po przekładce i leżą gdzieś w garażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2008 Na reflektorze powinny by strzałki: 1. strzałka w prawo - reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK) 2. brak strzałki - reflektor do ruchu prawostronnego 3. strzałka z lewym i prawym grotem - reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal-stm Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2008 Pozwole sobie na komentarz kolegi Fajweja Masz racje, popieram. Nie można jeździć na angielskich lampach, bo to poprostu wkurza innych. Są przeciez tzw. "łezki" na klosze. Również przyznaje się - tez jeździłem na angielskich (dobry miesiac), ale lampy były ustawiona jak najniżej, aby nie oślepiać innych. Wkurza mnie również jak jakiś mieszkaniec Polski wyjedzie do anglii, kupi tam samochód i tu szpanuje. Ma w dupie innych - takich od razu bym zabił . Również pytanie - kto dopuścił przerabiany samochód z lampami angielskimi ?? - to już jest prokurator za to. To że samochód przerabiany to żaden problem - jak są oryginalne części zamienne (np. drążki kierownicze). Układ jezdny jest nie ruszany - niech jeździ. Druga sprawa - jakość przeróbki. Jeżdże anglikiem - przyznaje się, ale wiem, że jest dobrze zrobiony. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #7 Napisano 6 Lutego 2008 Na reflektorze powinny by strzałki:1. strzałka w prawo - reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK) 2. brak strzałki - reflektor do ruchu prawostronnego 3. strzałka z lewym i prawym grotem - reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski. Niby tak powinno byc, ale na stronach Helli oznaczenie lamp dla ruchu prawostronnego jest okreslone jako E1 1186, dla ruchu lewostronnego (w e-sklepie InterCarsu)E1 1202 oraz E1 1203. Nie ma mowy o strzalkach itp. Spojrzalem u siebie i w obu przypadkach mam oznaczenia E1 1186 i E1 1187, natomiast na prawym reflektorze strzalki --, a na lewym - -. Dlatego chcialbym zweryfikowac jak to jest z tymi oznaczeniami u "anglika" i "europejczyka". I przydaly by sie jakies fotki obu wersji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2008 Przemas nie wiem jakie oznaczenia ma InterCars ale na moich starych Hellach (mam je przed sobą) są strzałki a litera "E" z liczbą o której mówisz oznacza homologację europejską. I tak liczba obok "E" oznacza kraj wydania homologacji (np. 1 - Niemcy, 13 - Luksemburg, 20 - Polska). Cztery cyfry które znajdują pod kółkiem lub obok niego oznaczają: dwie pierwsze cyfry - to regulamin w/g którego badano reflektor, a dwie następne to nr atestu. Rodzaje reflektorów: C - mijania, R -drogowy, CR o mijania i drogowy, C/R - mijania lub drogowy, RL - do jazdy dziennej, B - przeciwmgielny. Litera H przed przed oznaczeniem, np. HR oznacza,że reflektor jest przystosowany do żarówek halogenowych, a D (np.DC) - do lamp kseonowych. I to chyba wszystko na temat oznaczeń reflektorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2008 No ja właśnie obejrzałem Angielskie reflektory w garażu i u mnie w prawym dolnym rogu jest malutki napis RHD, czyli Right Hand Drive. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2008 Przemasnie wiem jakie oznaczenia ma InterCars ale na moich starych Hellach (mam je przed sobą) są strzałki a litera "E" z liczbą o której mówisz oznacza homologację europejską. I tak liczba obok "E" oznacza kraj wydania homologacji (np. 1 - Niemcy, 13 - Luksemburg, 20 - Polska). Cztery cyfry które znajdują pod kółkiem lub obok niego oznaczają: dwie pierwsze cyfry - to regulamin w/g którego badano reflektor, a dwie następne to nr atestu. Rodzaje reflektorów: C - mijania, R -drogowy, CR o mijania i drogowy, C/R - mijania lub drogowy, RL - do jazdy dziennej, B - przeciwmgielny. Litera H przed przed oznaczeniem, np. HR oznacza,że reflektor jest przystosowany do żarówek halogenowych, a D (np.DC) - do lamp kseonowych. I to chyba wszystko na temat oznaczeń reflektorów. A strzalki w ktora strone skierowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2008 A strzalki w ktora strone skierowane? w stronę kierunkowskazów. Stojąc przed maską na lewym reflektorze strzałka w kierunku lewym, na prawym w kierunku prawym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2008 w stronę kierunkowskazów. Stojąc przed maską na lewym reflektorze strzałka w kierunku lewym, Czyli w kierunku grila, a nie w strone kierunkowskazu Chyba ze prawy reflektor auta jest teraz lewym patrzacego na prawym w kierunku prawym jw Czy tak to rozumiec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2008 Czyli w kierunku grila, a nie w strone kierunkowskazuChyba ze prawy reflektor auta jest teraz lewym patrzacego jw Czy tak to rozumiec? stojąc przodem do maski strzałki sa w kierunku kierunkowskazów nie grilla. Tak jak wspomniałeś "prawy reflektor auta jest teraz lewym patrzacego" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2008 stojąc przodem do maski strzałki sa w kierunku kierunkowskazów nie grilla. Tak jak wspomniałeś "prawy reflektor auta jest teraz lewym patrzacego" I twoje pochodza z wersji europejskiej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrian Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2008 I twoje pochodza z wersji europejskiej? Passat był zakupiony w 1998 w Polsce w salonie VW i takie reflektory były zamontowane. Jezeli reflektory by były nie takie to na którymś z przeglądów rejestracyjnych by się juz dawno przyczepili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2008 I twoje pochodza z wersji europejskiej? Też mam Passka z 98r. i strzałki na reflektorach Hella były umieszczone tak jak pisze adrian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
birko2 Zgłoś #17 Napisano 27 Marca 2008 przemas32 w jakiej wersji masz auto? ja oznaczenia lamp mam identyczne a posiadam passata w wersji angielskiej wlasnie poszukuje przednich leflektorow w wersji europejskiej i nie chce sie naciac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #18 Napisano 27 Marca 2008 przemas32 w jakiej wersji masz auto?ja oznaczenia lamp mam identyczne a posiadam passata w wersji angielskiej wlasnie poszukuje przednich leflektorow w wersji europejskiej i nie chce sie naciac Moje auto jest z Belgii. Teraz kwestie lamp troche zaniechalem z powodu innych obowiazkow, ale do niej wroce przy okazji wymiany rozrzadu za jakies 4-5 m-cy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waza1978 Zgłoś #19 Napisano 27 Marca 2008 Lampy w Passatach są zazwyczaj przestawiane na symetryczne i asymetryczne jest w nich taki cwancyk.Nawet diagności się na to łapią podczas przeglądów a ich niewiedza jest zatrważająca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #20 Napisano 28 Marca 2008 Lampy w Passatach są zazwyczaj przestawiane na symetryczne i asymetryczne jest w nich taki cwancyk.Nawet diagności się na to łapią podczas przeglądów a ich niewiedza jest zatrważająca. Tzn.? Czy mozesz przyblizyc temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach