Gość ares1980 Zgłoś #1 Napisano 4 Lutego 2008 Witam Serdecznie problem jest następujący w czasie włączania świateł powinno się włączyć podświetlenie zegarów i przycisków a tak się nie dzieje. Czy ktoś wie gdzie leży problem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 4 Lutego 2008 wogole jakie kolwiek podswietlanie sie wlacza? moze masz poprostu potencjometr od regulacji uszkodzony - lub sam wlacznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2008 Witam Serdecznie problem jest następujący w czasie włączania świateł powinno się włączyć podświetlenie zegarów i przycisków a tak się nie dzieje. Czy ktoś wie gdzie leży problem ?? A sprawdź czy oświetlenie tablicy rejestracyjnej też Ci nie padło ? Jeśli tak, to niedawno przerabiałem : styk we włączniku świateł do przeczyszczenia. Bezpieczniki mam nadzieję sprawdziłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokian Zgłoś #4 Napisano 4 Lutego 2008 Witaj jeżeli sprawdziłeś to co pisze RomanS to stawiam na potencjometr i to prosto sprawdzic wypinając wtyczkę od tych regulatorów i masz dwa rzędy jeden trzy i dwa styki i tam dokonujesz pomiaru , a odpowiednie zwierając oświeci ci sie wszystko bez regulacji natężenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ares1980 Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2008 Dziś sprawdzę potencjometr bo oświetlenie tablicy świeci czy ktoś zna parametry tego potencjometru ?? wartość rezystancji i moc bo jeżeli jest walnięty to włożę rezystor lub inny potencjometr i ustawię go we wnętrzu deski wcale nie muszę mieć regulacji z zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ares1980 Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2008 już naprawione styki zaśniedziałe już delikatnie nawet przytopiło wtyczkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #7 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) Witajcie, Mam podobny problem tzn brak podświetlenia, potencjometr przy kręceniu nim grzeje sie na maxa. Jak odpiąłem go i zwarłem kable to świeci wszystko ale taki prąd płynie że kable sie topią. Czy cała ta instalacja nie ma bezpieczników??? jeżeli nie ma to hmm niezła prowizorka troche niebezpiecznie... Odłączałem narazie radio i oświetlenie klimatronika ale ciągle kable na maxa sie grzeją i topią. Wiecie mniej więcej jak ten schemat jest skonstruowany, gdzie idą kable od potencjometru z regulacją, bo u mnie gdzieś w podłogę, w moduł komfortu??? Nie wiem od czego zacząć, a nie chce rozbierać całego auta A może ten potencjometr powinien mieć zawsze pewną oporność i jak zwieram kable to jest za mała i prąd za duży idzie, a wystarczy go wymienić? Mam nadzieje że ktoś ten wątek czyta czasem, bo widze dawno był ostatni wpis... Edytowane 6 Lipca 2009 przez savoldelli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Insomania Zgłoś #8 Napisano 7 Lipca 2009 też mam taki sam problem właśnie .. więc co tu zrobić ?? nie podświetla mi .. regulacja jest bardzo nagrzana .. oświetlenie rejestracji działa .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszek-1234- Zgłoś #9 Napisano 7 Lipca 2009 Cytat: Napisał mielke samo podłaczenie zegarów i pokerteł nawiewów moze cos nie łaczyc lub zarówki (diody) poszły sie wietrzyc To może być prawda posłuchaj kolegi. Robiłem Passata(nie swojego) i był ten sam problem poprostu tamten był jak sie okazało walony i poprostu miał nie dobrany przełącznik ;p i (u kolegi może z 3 miesiące po zakupie sie zepsuł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 7 Lipca 2009 wymiana tej regulacji i sprawdznie bezpieczników i samego podswietlenia czy jest dobrze podłaczone i czy zarówki (diody) sa sprawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Insomania Zgłoś #11 Napisano 7 Lipca 2009 diodz s dobre na pewno bo jak wancyam swiatla to mi lekko mrgnie wsyzstko i zaraz przygasa .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #12 Napisano 8 Lipca 2009 Ja wczoraj nawiewy powyjmowałem poodłączałem i dalej lipa - kabel przy potencjometrze grzeje sie na maxa. Chyba zabiorę się za wyjmowanie zegarów, chociaż nie chciałem tego robić ale kabelek z tego co wyczaiłem idzie od pokrętła najpierw właśnie do zegarów a przynajmniej w tym kierunku. A kable przy oświetleniu nawiewów nie grzeją się po włączeniu, lampki sie świecą więc pewnie wcześniej jest zwarcie. Kurcze szkoda że nie ma schematu tego oświetlenia, a może słabo szukałem...? znalazłem tylko schemat oświetlenia wnętrza na forum. Kurcze w ciągu roku tyle rzeczy mi padło (silnik wycieraczek przód, tył dał sie zregenerować, alternator, górne wahacze przód, odpowietrzenie baku, wentylator klimy, elektryka tylnej klapy, osłona przegubu i inne drobne...) że się zastanawiam skąd te samochody mają taką opinię pozytywną hmm... troche niesmaku załapałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roddy Zgłoś #13 Napisano 8 Lipca 2009 Mam podobny problem tzn brak podświetlenia, potencjometr przy kręceniu nim grzeje sie na maxa.Jak odpiąłem go i zwarłem kable to świeci wszystko ale taki prąd płynie że kable sie topią. Czy cała ta instalacja nie ma bezpieczników??? jeżeli nie ma to hmm niezła prowizorka troche niebezpiecznie... Odłączałem narazie radio i oświetlenie klimatronika ale ciągle kable na maxa sie grzeją i topią. Wiecie mniej więcej jak ten schemat jest skonstruowany, gdzie idą kable od potencjometru z regulacją, bo u mnie gdzieś w podłogę, w moduł komfortu??? Nie wiem od czego zacząć, a nie chce rozbierać całego auta A może ten potencjometr powinien mieć zawsze pewną oporność i jak zwieram kable to jest za mała i prąd za duży idzie, a wystarczy go wymienić? Jak na mój gust, to w którymś elemencie jest zwarcie. Przy ominięciu potencjometru na krótko lampki powinny dostać normalne 12-14V, więc nie mają od czego się grzać. Spróbuj odpinać po kolei wszystkie podświetlane elementy w desce, może tak trafisz na ten ze zwarciem. Kurcze w ciągu roku tyle rzeczy mi padło (silnik wycieraczek przód, tył dał sie zregenerować, alternator, górne wahacze przód, odpowietrzenie baku, wentylator klimy, elektryka tylnej klapy, osłona przegubu i inne drobne...) że się zastanawiam skąd te samochody mają taką opinię pozytywną hmm... troche niesmaku załapałem. Obecnie większość samochodów jest projektowanych na określony przebieg. Po przekroczeniu go następuje lawina usterek. Przerabiałem to w Peugeocie. Jak w końcu go wyremontowałem i odstąpiłem braciakowi, to u niego znowu jeździ bezproblemowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #14 Napisano 8 Lipca 2009 Idę właśnie do auta uzbrojony w miernik, śrubokręty, nożyczki i kostki, albo ja albo on, znajdę i ubiję albo padnę ! Dzięki LukD za słowa wsparcia ---------- Post added at 00:30 ---------- Previous post was at 20:19 ---------- Po ponownym zdemontowaniu radia, klimatronika, wszystkich nawiewów, regulacji szyb od strony kierowcy zostały tylko podświetlenia el. szyb z tyłu i popielniczka - wszystkie sie świeciły kable do nich idące nie grzały się. Zapomniałem że tylnia popielniczka na tylną kanape też ma lampkę, a kable idące do niej można sprawdzić przez schowek pod podłokietnikiem - u mnie sie grzały na maxa, a podświetlenia brak. Po odłączeniu kostki w podłokietniku przed całą tą popielniczką z zapalniczką i nie wiem czym tam jeszcze jak ręką odjął wreszcie wszystko działa. Ale ile narozkręcałem przód to moje (najgorzej chyba nawiewy wsadzić z lampkami - koszmar) Dziwne ale nie wygląda jakby tam ktoś majstrował, kable wyglądają na oryginalne. Teraz musze się napić ech... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #15 Napisano 7 Czerwca 2010 Witam podpinam się pod temat bo nie znalazłem innego bardziej zbliżonego, posiadam Passata 2002r i nie mam podświetlenia panelu climatronika, przepoiłem panel do innego Passata i tam świeci:/ bezpieczniki raczej też dobre, wiec sprawa w przewodach lub czymś innym? miał ktoś może taki przypadek jak to naprawić? wie ktoś które przewody z climatronika są odpowiedzialne za podświetlenie? są 4 złącza które się wpina do panelu i w każdym w ciul przewodów z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gregmotoe398 Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2010 czy przyciski w panelu climatronika sa podswietlane? jesli tak to jak wymienic żaróweczki? Jak wyciągnać panel climaronika? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź, jestem laikiem w tych sprawach i nie mam zielonego pojecia co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes Bogacz Zgłoś #17 Napisano 4 Września 2010 (edytowane) Wszystkie przyciski powinny być podświetlane. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40058 Trzeba zdjąć (podważyć) ramkę Climatronic'a - http://img338.imageshack.us/i/img5837s.jpg/ .Pod nią znajdują się cztery śruby (torx'y) mocujące Climatronic, które należy odkręcić. Ale zanim zaczniesz, to trzeba zdjąć klemę z akumulatora, żeby w razie czego nie zrobić zwarcia. Edytowane 4 Września 2010 przez Prezes Bogacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_blant Zgłoś #18 Napisano 4 Września 2010 (edytowane) Witam miałem to samo problem tkwi w wyłączniku swiateł trzeba je przeczyścić i blaszki dogiąć daje linka jak to zrobić http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73467&highlight=naprawa+w%B3%B1cznika+%B6wiate%B3 żeby wyłącznik wyciągnąć trzeba przekręcić w lewo wcisnąć i w prawo wysuwamy wyłącznik do siebie. Edytowane 6 Września 2010 przez mr_blant Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość james007 Zgłoś #19 Napisano 7 Września 2010 Witam. Miałem ten sam problem z podświetleniem deski oraz wszystkich przycisków. Bezpieczniki były o.k. Wymieniłem główny włącznik świateł oraz potencjometr... i dalej nic nie świeciło. Jak się okazało włącznik i potencjometr był o.k. Przyczyna tkwiła w gnieździe zapalniczki przy włączaniu ładowarki od komóry coś się stało z gniazdem i zwierało. Usterkę zlokalizowałem po odgłosie dobiegającym właśnie od popielniczki ( ciche buczenie słyszalne przy wyłączonym silniku a włączonych światłach postojowych) Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol2306 Zgłoś #20 Napisano 17 Października 2010 Witam Mam podobny problem z oświetleniem lecz dotyczy on podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej gdzie cały czas sie świecą żarówki... Tzn. gdy włożę kluczyk do stacyjki w celu np. słuchaniu radia na postoju z wyłączonymi światłami żarówki nadal sie pala. Po wyjęciu kluczyka jest ok... Wiecie może w czym tkwi problem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach