Jump to content
Guest ares1980

Brak podświetlenia zegarów i przycisków

Recommended Posts

Guest ares1980

Witam Serdecznie problem jest następujący w czasie włączania świateł powinno się włączyć podświetlenie zegarów i przycisków a tak się nie dzieje. Czy ktoś wie gdzie leży problem ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wogole jakie kolwiek podswietlanie sie wlacza? moze masz poprostu potencjometr od regulacji uszkodzony - lub sam wlacznik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam Serdecznie problem jest następujący w czasie włączania świateł powinno się włączyć podświetlenie zegarów i przycisków a tak się nie dzieje. Czy ktoś wie gdzie leży problem ??

 

A sprawdź czy oświetlenie tablicy rejestracyjnej też Ci nie padło ?

 

Jeśli tak, to niedawno przerabiałem : styk we włączniku świateł do przeczyszczenia. Bezpieczniki mam nadzieję sprawdziłeś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj jeżeli sprawdziłeś to co pisze RomanS to stawiam na potencjometr i to prosto sprawdzic wypinając wtyczkę od tych regulatorów i masz dwa rzędy jeden trzy i dwa styki i tam dokonujesz pomiaru , a odpowiednie zwierając oświeci ci sie wszystko bez regulacji natężenia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares1980

Dziś sprawdzę potencjometr bo oświetlenie tablicy świeci czy ktoś zna parametry tego potencjometru ?? wartość rezystancji i moc bo jeżeli jest walnięty to włożę rezystor lub inny potencjometr i ustawię go we wnętrzu deski wcale nie muszę mieć regulacji z zewnątrz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares1980

już naprawione styki zaśniedziałe już delikatnie nawet przytopiło wtyczkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Mam podobny problem tzn brak podświetlenia, potencjometr przy kręceniu nim grzeje sie na maxa.

Jak odpiąłem go i zwarłem kable to świeci wszystko ale taki prąd płynie że kable sie topią.

Czy cała ta instalacja nie ma bezpieczników??? jeżeli nie ma to hmm niezła prowizorka troche niebezpiecznie...

 

Odłączałem narazie radio i oświetlenie klimatronika ale ciągle kable na maxa sie grzeją i topią.

 

Wiecie mniej więcej jak ten schemat jest skonstruowany, gdzie idą kable od potencjometru z regulacją, bo u mnie gdzieś w podłogę, w moduł komfortu??? Nie wiem od czego zacząć, a nie chce rozbierać całego auta :)

 

A może ten potencjometr powinien mieć zawsze pewną oporność i jak zwieram kable to jest za mała i prąd za duży idzie, a wystarczy go wymienić?

 

Mam nadzieje że ktoś ten wątek czyta czasem, bo widze dawno był ostatni wpis...

Edited by savoldelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mam taki sam problem właśnie .. więc co tu zrobić ?? nie podświetla mi .. regulacja jest bardzo nagrzana .. oświetlenie rejestracji działa ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytat:

Napisał mielke

samo podłaczenie zegarów i pokerteł nawiewów moze cos nie łaczyc lub zarówki (diody) poszły sie wietrzyc

 

To może być prawda posłuchaj kolegi. Robiłem Passata(nie swojego) i był ten sam problem poprostu tamten był jak sie okazało walony i poprostu miał nie dobrany przełącznik ;p i (u kolegi może z 3 miesiące po zakupie sie zepsuł)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana tej regulacji i sprawdznie bezpieczników i samego podswietlenia czy jest dobrze podłaczone i czy zarówki (diody) sa sprawne

Share this post


Link to post
Share on other sites

diodz s dobre na pewno bo jak wancyam swiatla to mi lekko mrgnie wsyzstko i zaraz przygasa ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj nawiewy powyjmowałem poodłączałem i dalej lipa - kabel przy potencjometrze grzeje sie na maxa.

 

Chyba zabiorę się za wyjmowanie zegarów, chociaż nie chciałem tego robić ale kabelek z tego co wyczaiłem idzie od pokrętła najpierw właśnie do zegarów a przynajmniej w tym kierunku.

 

A kable przy oświetleniu nawiewów nie grzeją się po włączeniu, lampki sie świecą więc pewnie wcześniej jest zwarcie.

 

Kurcze szkoda że nie ma schematu tego oświetlenia, a może słabo szukałem...? znalazłem tylko schemat oświetlenia wnętrza na forum.

 

Kurcze w ciągu roku tyle rzeczy mi padło (silnik wycieraczek przód, tył dał sie zregenerować, alternator, górne wahacze przód, odpowietrzenie baku, wentylator klimy, elektryka tylnej klapy, osłona przegubu i inne drobne...) że się zastanawiam skąd te samochody mają taką opinię pozytywną hmm... troche niesmaku załapałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam podobny problem tzn brak podświetlenia, potencjometr przy kręceniu nim grzeje sie na maxa.

Jak odpiąłem go i zwarłem kable to świeci wszystko ale taki prąd płynie że kable sie topią.

Czy cała ta instalacja nie ma bezpieczników??? jeżeli nie ma to hmm niezła prowizorka troche niebezpiecznie...

 

Odłączałem narazie radio i oświetlenie klimatronika ale ciągle kable na maxa sie grzeją i topią.

 

Wiecie mniej więcej jak ten schemat jest skonstruowany, gdzie idą kable od potencjometru z regulacją, bo u mnie gdzieś w podłogę, w moduł komfortu??? Nie wiem od czego zacząć, a nie chce rozbierać całego auta

 

A może ten potencjometr powinien mieć zawsze pewną oporność i jak zwieram kable to jest za mała i prąd za duży idzie, a wystarczy go wymienić?

Jak na mój gust, to w którymś elemencie jest zwarcie. Przy ominięciu potencjometru na krótko lampki powinny dostać normalne 12-14V, więc nie mają od czego się grzać. Spróbuj odpinać po kolei wszystkie podświetlane elementy w desce, może tak trafisz na ten ze zwarciem.

 

Kurcze w ciągu roku tyle rzeczy mi padło (silnik wycieraczek przód, tył dał sie zregenerować, alternator, górne wahacze przód, odpowietrzenie baku, wentylator klimy, elektryka tylnej klapy, osłona przegubu i inne drobne...) że się zastanawiam skąd te samochody mają taką opinię pozytywną hmm... troche niesmaku załapałem.

Obecnie większość samochodów jest projektowanych na określony przebieg. Po przekroczeniu go następuje lawina usterek.

Przerabiałem to w Peugeocie. Jak w końcu go wyremontowałem i odstąpiłem braciakowi, to u niego znowu jeździ bezproblemowo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idę właśnie do auta uzbrojony w miernik, śrubokręty, nożyczki i kostki, albo ja albo on, znajdę i ubiję albo padnę ! Dzięki LukD za słowa wsparcia :)

 

---------- Post added at 00:30 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

 

Po ponownym zdemontowaniu radia, klimatronika, wszystkich nawiewów, regulacji szyb od strony kierowcy zostały tylko podświetlenia el. szyb z tyłu i popielniczka - wszystkie sie świeciły kable do nich idące nie grzały się.

 

Zapomniałem że tylnia popielniczka na tylną kanape też ma lampkę, a kable idące do niej można sprawdzić przez schowek pod podłokietnikiem - u mnie sie grzały na maxa, a podświetlenia brak.

 

Po odłączeniu kostki w podłokietniku przed całą tą popielniczką z zapalniczką i nie wiem czym tam jeszcze jak ręką odjął wreszcie wszystko działa. Ale ile narozkręcałem przód to moje :/ (najgorzej chyba nawiewy wsadzić z lampkami - koszmar)

 

Dziwne ale nie wygląda jakby tam ktoś majstrował, kable wyglądają na oryginalne.

Teraz musze się napić ech...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam podpinam się pod temat bo nie znalazłem innego bardziej zbliżonego, posiadam Passata 2002r i nie mam podświetlenia panelu climatronika, przepoiłem panel do innego Passata i tam świeci:/ bezpieczniki raczej też dobre, wiec sprawa w przewodach lub czymś innym? miał ktoś może taki przypadek jak to naprawić? wie ktoś które przewody z climatronika są odpowiedzialne za podświetlenie? są 4 złącza które się wpina do panelu i w każdym w ciul przewodów z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gregmotoe398

czy przyciski w panelu climatronika sa podswietlane? jesli tak to jak wymienic żaróweczki? Jak wyciągnać panel climaronika?

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź, jestem laikiem w tych sprawach i nie mam zielonego pojecia co i jak :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie przyciski powinny być podświetlane.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40058

 

Trzeba zdjąć (podważyć) ramkę Climatronic'a - http://img338.imageshack.us/i/img5837s.jpg/ .Pod nią znajdują się cztery śruby (torx'y) mocujące Climatronic, które należy odkręcić. Ale zanim zaczniesz, to trzeba zdjąć klemę z akumulatora, żeby w razie czego nie zrobić zwarcia.

Edited by Prezes Bogacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam miałem to samo problem tkwi w wyłączniku swiateł trzeba je przeczyścić i blaszki dogiąć daje linka jak to zrobić

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=73467&highlight=naprawa+w%B3%B1cznika+%B6wiate%B3

 

żeby wyłącznik wyciągnąć trzeba przekręcić w lewo wcisnąć i w prawo wysuwamy wyłącznik do siebie.

Edited by mr_blant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest james007

Witam. Miałem ten sam problem z podświetleniem deski oraz wszystkich przycisków. Bezpieczniki były o.k. Wymieniłem główny włącznik świateł oraz potencjometr... i dalej nic nie świeciło. Jak się okazało włącznik i potencjometr był o.k. Przyczyna tkwiła w gnieździe zapalniczki przy włączaniu ładowarki od komóry coś się stało z gniazdem i zwierało. Usterkę zlokalizowałem po odgłosie dobiegającym właśnie od popielniczki ( ciche buczenie słyszalne przy wyłączonym silniku a włączonych światłach postojowych) Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mam podobny problem z oświetleniem lecz dotyczy on podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej gdzie cały czas sie świecą żarówki... Tzn. gdy włożę kluczyk do stacyjki w celu np. słuchaniu radia na postoju z wyłączonymi światłami żarówki nadal sie pala. Po wyjęciu kluczyka jest ok... Wiecie może w czym tkwi problem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy