Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki! Twoja instrukcja zgadza się z instrukcją z usa. W poscie 218 w takim razie jest złe ustawienie rozrządu. Sprawdzam od nowa.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W poscie 218 w takim razie jest złe ustawienie rozrządu.

Niby gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest opcja zeby w tym pdf nie obinało opisów bo zdjęcia je przykrywają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnej kluczowej wiadomości nie skrywają, więc nie ma obaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niby gdzie?

 

W poscie 218 jeden z kolegów wystawił foty z pytaniem czy ma dobrze rozrząd ustawiony. Ja wg tych zdjęć sprawdziłem u siebie i wyszło 6 zębów przestawiony rozrzą. Trochę mnei to zdziwiło o mało o zawał serca nie przyprawiło.

 

Znalazłem na zachodniej stronie inny opis i tam to wyglądało trochę inaczej niż w poście 218 następnie kolega podesłał polskiego PDF z instrukcją.

Okazało się że miałem tylko o jeden ząb przestawiony pasek. Poustawiałem jak należy i auto pali na dotyk :).

 

Moja sprawa więc zamknięta. Dziękuję wszystkim za pomoc. A odpowiedzi do postu 218 należało by usunąć lub poprawić bo wprowadzają w błąd.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A odpowiedzi do postu 218 należało by usunąć lub poprawić bo wprowadzają w błąd.

Nie zgadzam się, w takim razie jaki miałeś punkt odniesienia na wale, skoro ten na zdjęciach jest Twoim zdaniem zły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A odpowiedzi do postu 218 należało by usunąć lub poprawić bo wprowadzają w błąd.

Muszę się z Tobą zgodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę się z Tobą zgodzić.

Tak więc prosimy konkretne argumenty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak więc prosimy konkretne argumenty.

 

Na zdjęciu z postu 218 znakiem na wale korbowym jest wypukła kropka. Służy ona najprawdopodobniej do spasowania koła pasowego (na kole pasowym i obudowie też są znaki) a nie jako znak fabryczny. Znak ten to nacięcie na jednym zębie (patrz foto). I jak nałożysz koło pasowe to znaki będą się kryły ze znakiem na obudowie oraz znakami wałka rozrządu.

 

tb5.jpg

 

A tutaj cały artykuł na ten temat:

 

http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/2005-vw-passat-tdi-bhw-engine-timing-belt.htm

 

Po przejrzeniu go okazało się że wcale nie ma przesunięte 6 zębów a tylko i na szczęscie jeden. Po przestawieniu passat pracuje wręcz idealnie :)

 

Teraz widzę że właśnie na ten post odpisywał kolega sipowitz :) Być może były wersje gdzie nie ma nacięcia a ta kropka ale po co by tak życie utrudniali?

Edytowane przez chevy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chcesz powiedzieć, że u Ciebie jest identycznie? Na PD z jakim miałem do czynienia znak był jeden, głowy nie dam, czy wypukłość, czy nacięcie. Po prostu nie pamiętam. Przy najbliższej okazji sprawdzę mając jakiegoś PD na podorędziu. Jednak pamiętajmy, że na tym foto jest blokada (bez bolca), z naniesionym znakiem. Przy jej braku, punktem odniesienia będzie dziura na bolec od blokady, a znak minimalnie z jej lewej strony, zresztą to widać na foto.

A tutaj cały artykuł na ten temat:

 

http://www.myturbodiesel.com/1000q/b...iming-belt.htm

Ha! I wymyśliłem, ten artykuł traktuje o 2.0 BHW, a Ty oraz my piszemy o 1.9 TDI PD. Stąd pewnie rozbieżności na znakach na kółku wału korbowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ha! I wymyśliłem, ten artykuł traktuje o 2.0 BHW, a Ty oraz my piszemy o 1.9 TDI PD.

 

Ja mam 1.9 AVB i ustawiałem wg tego właśnie artykułu. I dopiero wtedy samochód ożył.

 

Nie chodzi mi o położenie znaczka tylko sam znaczek. Na zdjęciach postu 218 jest to wypukła kropka a nie nacięcie. Te dwa znaki leża od siebie o 9 zębów.

Dodatkowo można to sprawdzić znakami na kole pasowym i obudowie rozrządu jak ustawiłem wg instrukcji podanej w linku to te oznaczenia pasowały a gdy ustawiałem wg postu 218 nie pasowały.

 

Może jeszcze się ktoś wypowie na ten temat bo to naprawdę dziwna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako autor postu 218 potwierdzam że pasek na tych moich ustawieniach pali i śmiga ok, rozrząd wymieniał mi gościu sprawdzony w vw, audi. Nie wiem czemu miałoby być źle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko na marginesie, że te blokady do silników PD jak na zdjęciu powyżej występują w dwóch rodzajach i różnią się lekko kształtem (przesunięciem cechy lub otworu), można się łatwo pomylić. Osobiście tego nie widziałem, ale rozmawiałem z gościem z serwisu Seat'a z Irlandii. Ponoć troszkę inna jest do 1,9 a inna do 2,0, a na pierwszy rzut oka niby jednakowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa ale co zrobić. Na ustawieniach z postu 218 w moim AVB było źle a wzorując się na linku wszystko ok.

 

Chyba trzeba na tym tę dyskusje zakończyć. Ważne że pasior żyje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szystkich użytkowników :)

W sobotę wymieniałem rozrząd w moim pasku , 1.9 tdi. 131 KM AVF ,

poza czasochłonnym rozbieraniem całego przadu , aby mieć super dostęp to nic skomplikowanego , jeśli jeszcze posiada się blokady to już wogule .

Dorwałem wcześniej oczywiście jakąś instrukcję żeby się do tego przygotować . Jak już pisałem sama wymiana prościzna tylko nie daje mi spokoju sprawa napinacza hydrauliczngo. Wyczytałem w instrukcji że powinien być achowany luz 4 mm .

Zrobiłem to tak :

wcisnołem napinacz , zablokowałem go blaszką

zdjołęm pasek z napinaczem , wymieniłem pompę wody , rolkę prowadzącą założyłem nowy pasek z napinaczem , oczywiście wszystko( wał i pompę ) wcześniej miałem poblokowane włożyłem wiertło4 mm między napinacz a obudowę siłownika przy wciśniętym i zablokowanym siłowniku .

Po czym odblokowałem siłownik który napioł mi psasek skręciłe napinacz ale ni podoba mi się siła napięcia paska wg mnie jest trochę za mocna ( kilka pasków w życiu już wymieniłem).

Prosił bym o dokładne poinstruowanie mnie w tym temacie z góry dziękuję .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i o radę pytam

Tej zimy w aucie mego brata passat automat rocznik 1998 silnik AFN-110 km przymarzło paliwo w przewodach , po krótkiej pracy silnik zadusił się. Brat próbował pompować na sucho ale nic to nie dał i po odmrożeniu instalacji w następny dzień odpowietrzył układ i odpalił ale jego praca była dziwna , troszkę jakby inna ale po krótkiej pracy na wolnych obrotach silnik sam się zadusił i zgasł szarpiąc autem , brat próbował raz jeszcze odpalić ale zaczął strasznie stukać i zgasił go .

Zaciągnoł autko do warsztatu i po ściągnięciu głowicy okazało się ,że na trzech cylindrach połamane ma talerzyki pod krzywkami (są to chyba szklanki) ponadto nie można ustawić rozrządu na znaki .Jak ustawi wałek rozrządu i wał główny to nie zgadza się pompa wtryskowa - przestawienie około 6 zębów . Kręcąc silnikiem w prawo i w lewo stwierdził ,że czasami przy kręceniu do tyłu pasek dostaje takiego luzu ,że można go przestawić o kilka zębów - jak by rolka naciągowa nie naciągała go kręcąc do tyłu .

 

Moje pytanie do znawców tematu :

-czy jest to możliwe że do tyłu rolka napinająca może nie naciągnąć dokładnie paska i przeskoczy zapłon na kole pompy . A wydaje mi się ,że podczas zapowietrzenia się silnika szarpało nim troszkę jak zgasł i mogło mieć miejsce takie cofnięcie się wału z tłokami względem pompy ( tak jakby przy zapowietrzeniu się nie dostał wtrysku na jeden cylinder i na następny a dopiero coś wtrysnął na trzecim i zamiast wykonać poprawnie pracę to cofnął nim i zadusił .

-i jakie szkody oprócz w/w szklanek i mogły się dokonać , dodam ze jeszcze nie zdejmowałem głowicy

Wszelkie mądre sugestie mile widziane , myślę już o kupnie innego używanego silnika w cenie 1200zł niż remont tego mojego - który ma już ponad 300 tys najechane

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej potwierdam teorie z roznica miedzy blokadami, mam od dawna blokade do 2.0 i teraz (2 tygodnie temu) robilem u siebie w avf rozrzad wiec trzeba bylo blokade zakupic bo faktyczni jest minimalnie bolec w innym miejscu.

Natomiast zadnych znakow na wale nie znalazlem u siebie i to mnie zamotalo, ale zablokowalem i zaozylem nowy rozrzad w takim ustawieniu jak bylo, bez kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli moja teoria o drobnej różnicy w blokadach była prawdziwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności