mielke Zgłoś #281 Napisano 19 Marca 2011 No niestety fotek nie posiadam chyba, że znajdę czas i miejsce to zrobię takie "na sucho". A co, ta metoda była nieznana? chodziło mi o potomnych w razie W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #282 Napisano 19 Marca 2011 Myślę, że opis może wystarczyć dla tych z wyobraźnią. Foty są tylko pomocą, a wszystko i tak wymaga myślenia. Nie pisałem tu o rozmiarach kluczy, ani o tym aby pamiętać o zdjęciu ewentualnej nasadki ze śruby pod kołem pasowym przed uruchomieniem silnika, bo to dla mnie oczywiste. Niektóre rzeczy trzeba traktować chirurgicznie (ile gazików czyt. kluczy czy blokad poszło do zabiegu, tyle musi wrócić przez uruchomieniem silnika, bo inaczej to buuuuum i ). No ale jak się trafi okazja to wrócę do tematu i foty zapodam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #283 Napisano 19 Marca 2011 Już opisuję, to proste, najlepiej robić w dwie osoby, ale dotyczy tylko silników na pompie VP, które nie mają regulacji na "fasolkach", tylko pompą wtryskową 1Z, AHU, AFN, AVG, AHH (te co pamiętam):- oczywiście grzejemy silnik do 90*C, bo inaczej pomiary są niewłaściwe - wyłączamy silnik, zdejmujemy osłonę rozrządu, jeśli trzeba pomagamy sobie zdejmując dolot powietrza pomiędzy atrapą a filtrem - na biegu 2 lub 3 przetaczamy auto tak aby uzyskać dostęp do dwóch śrub trzymających pompę przez otwory w kole pasowym pompy wtryskowej - luzujemy te śruby na tyle, aby nie wyleciały, ale pozwoliły ruszyć pompę - luzujemy pozostałe śruby trzymające pompę, jedna przy pasku rozrządu, druga przy uchwycie pompy po stronie głowicy tłokorozdzielacza - ważne aby poluzować to na tyle, aby pompa nie była luźna, ale dawała się przestawić przy pomocy drewnianego kołka, lub innego przedmiotu, np: łyżki do opon - uruchamiamy silnik, podłączamy VAG'a, wchodzimy w wykres TDI timing, wybieramy typ silnika i obserwujemy wskazania, jeśli mamy odpowiednio długi kabel, to możemy laptopa umieścić tak aby widzieć obraz stojąc przy silniku - wcześniej wspomnianym przedmiotem przestawiamy pompę obracając nią o milimetry, czy nawet ułamki milimetrów w stronę silnika lub przeciwną, do uzyskania właściwego położenia obserwując wykres - trzymając pompę kołkiem lub łyżką do opon, dokręcamy śruby trzymające pompę po zewnętrznej (przy kole pasowym i głowicy tłokorozdzielacza) - wyłączamy silnik, znów na biegu uzyskujemy dostęp do śrub pod kołem pasowym i dokręcamy je - ponownie sprawdzamy wszystko, czy jest OK, jeśli tak dokręcamy odpowiednio śruby, zakładamy osłonę rozrządu i dolot do filtra - gotowe, możemy otworzyć browarka Rozpisałem się, może to już było, może się komuś przyda, jeśli o czymś zapomniałem proszę mnie poprawić. Specjalnie zadałem to zaczepne pytanie, ponieważ dynamicznie, znaczy w trakcie jazdy, a ten sposób, jaki opisałeś jest cyba wszystkim nawet średnio wtajemniczonym znany. Dynamicznie przypomnę, to podczas jazdy lub pracy silnika, satycznie na postoju. Więc sam widzisz... Zygmunt parę fotek do tego i manual do warsztatu się należy Mielke, słabo trzepiesz forum pod kątem diagnostyki... No ale jak się trafi okazja to wrócę do tematu i foty zapodam. Po co, już to jest dawno obfocone i ładnie opisane. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #284 Napisano 19 Marca 2011 Wiem, że gdzieś to było, na vwgolf.pl też uczestniczę, ale miałem wenę to napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #285 Napisano 17 Lipca 2011 Hej! Odgrzeje troche bo wieje starym... Wymienilem kolo zebate na wale (nowa sruba + technicoll epoksydowy + nowe sruby na kolo pasowe) i dalej pasek rozrzadu lata po kole zebatym na boki raz w strone bloku raz w strone zderzaka. Wczesniej na starej zebatce tez tak latal wiec wymienilem??? Na starej zebatce kolo pasowe nie mialo bicia na boki krecilo sie rowno, a na nowej ma, wiec do wymiany takze. Mylslicie ze ten pasek tak lata przez to, ze pasowe jest zd...one? Tylko czemu wvczesniej pasowe nie bilo tylko sam pasek?? Czy moze to normalne ze ten pasek tak se lata, bo nie schodzi z kola, tylko tak na boki raz tu raz tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #286 Napisano 17 Lipca 2011 a dobrze je zalozyles ? skoro wczesniej nie bilo a teraz bije to musi byc zle zalozone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #287 Napisano 17 Lipca 2011 wojta prosze cie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #288 Napisano 17 Lipca 2011 wojta prosze cie... a na wale nie masz klina ściętego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #289 Napisano 17 Lipca 2011 w passacie b5 nie ma klina tam jest frez przynajmniej w afn, a co ja napisalem wyzej ze kolko zebate wymienione a skoro wymienione tzn ,ze i frez na wale ok;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #290 Napisano 17 Lipca 2011 w passacie b5 nie ma klina tam jest frez przynajmniej w afn, a co ja napisalem wyzej ze kolko zebate wymienione a skoro wymienione tzn ,ze i frez na wale ok;) to może nie jest wyśrodkowana "zębatka" dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #291 Napisano 17 Lipca 2011 wojta prosze cie... o co mnie prosisz ? ku..... wymieniales kolka na wale ktore nie bily a teraz po wymianie bija iu sruby wiec dlaczego wiec moze zle siadlo ? ogladnij rolki prowadzace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #292 Napisano 17 Lipca 2011 hmm ale pasek "chodzi" tak jak na starym kole, nie wiem, moze tak ma byc moze wal krzywy hehehe intereszuje mnie tylko czy tak moze byc bo pasek "chodzi" na zebatce bez zeslizgiwania sie nawet na milimetr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #293 Napisano 17 Lipca 2011 myslalem ze ci lata jak glupi tak moze byc jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #294 Napisano 17 Lipca 2011 bily nie bily pasek latal wiec przy rozrzadzie jak przod na kolanach to doloze 30 zl i wymienie. Jak zle siadlo aco to poducha pod silnikiem? nakladasz dokrecasz i wio;) ---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:25 ---------- wlasnie zakiupilem bo w sumie to piszczy z pod machy cos z rana http://allegro.pl/nowe-oryginalne-kolo-passowe-a4-passat-1-9-tdi-afn-i1710423291.html ---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:26 ---------- no to jak tak moze zostac to niech se lata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #295 Napisano 17 Lipca 2011 bily nie bily pasek latal wiec przy rozrzadzie jak przod na kolanach to doloze 30 zl i wymienie.Jak zle siadlo aco to poducha pod silnikiem? nakladasz dokrecasz i wio;) ---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:25 ---------- wlasnie zakiupilem bo w sumie to piszczy z pod machy cos z rana http://allegro.pl/nowe-oryginalne-kolo-passowe-a4-passat-1-9-tdi-afn-i1710423291.html ---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:26 ---------- no to jak tak moze zostac to niech se lata ostatnio zakladalem poloske na piaste i za h..... nie mogla wejsc do konca zeszla gladko powinna wejsc gladko a ty lipa troche zeszlo zanim wszystko siadlo ok o powinno byc gladko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #296 Napisano 17 Lipca 2011 taki juz urok czesci zamiennych ja zanim zakrecilem kolko na wal to przymierzylem jak wchodzi i wchodzilo bez problemow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #297 Napisano 24 Lipca 2011 Noi nieprawdopodobne stalo sie mozliwe. Nowe kolo pasowe bije na boki jak i stare, wiec zebate zle siadlo, jak to mozliwe wie tylko kolo i wal;) Moze ktos opisze ze szczegolami jak wymienic kolo zebate na wale krok po kroku i z jaka sila dokrecic srube na co zwrocic uwage,w ktorym miejscu posmarowac srube klejem itp drobnostki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #298 Napisano 26 Września 2011 (edytowane) z jaka sila dokrecic srube Tu masz momenty siły dla poszczególnych śrubek P.S> Upss sorki za odgrzanie, nie zauważyłem, że kolega pytał w lipcu - ew kasacja Zestawienie monta?owe.pdf Edytowane 26 Września 2011 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #299 Napisano 8 Listopada 2011 Witam, mam pytanie jaką grubość ma orginalna blokada wałka rozrządu w 1.9 110 KM AFN ? Z forum wynika że można użyć zamiennie wiertła fi 6mm jednak głębokość frezu w wałku wynosi jakieś 4,4mm Chciałbym sobie dorobić odpowiedni płaskownik do blokowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #300 Napisano 8 Listopada 2011 Chciałbym sobie dorobić odpowiedni płaskownik do blokowania. Powiem tak, prościej będzie użyć rozebranej suwmiarki, jej ramię fajnie pasuje w ten frez (z delikatnym luzem). Wiertła nie używałem, kupiłem kiedyś blokadę i był z nią problem (za gruba), choć sprzedawca zarzekał się, że do AFN pasuje bez zarzutu. Nie odsyłałem, szkoda pieniążków na przesyłki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach