Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety fotek nie posiadam chyba, że znajdę czas i miejsce to zrobię takie "na sucho". A co, ta metoda była nieznana?
chodziło mi o potomnych w razie W ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że opis może wystarczyć dla tych z wyobraźnią. Foty są tylko pomocą, a wszystko i tak wymaga myślenia. Nie pisałem tu o rozmiarach kluczy, ani o tym aby pamiętać o zdjęciu ewentualnej nasadki ze śruby pod kołem pasowym przed uruchomieniem silnika, bo to dla mnie oczywiste. Niektóre rzeczy trzeba traktować chirurgicznie (ile gazików czyt. kluczy czy blokad poszło do zabiegu, tyle musi wrócić przez uruchomieniem silnika, bo inaczej to buuuuum i :wsciekly ). No ale jak się trafi okazja to wrócę do tematu i foty zapodam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już opisuję, to proste, najlepiej robić w dwie osoby, ale dotyczy tylko silników na pompie VP, które nie mają regulacji na "fasolkach", tylko pompą wtryskową 1Z, AHU, AFN, AVG, AHH (te co pamiętam):

- oczywiście grzejemy silnik do 90*C, bo inaczej pomiary są niewłaściwe

- wyłączamy silnik, zdejmujemy osłonę rozrządu, jeśli trzeba pomagamy sobie zdejmując dolot powietrza pomiędzy atrapą a filtrem

- na biegu 2 lub 3 przetaczamy auto tak aby uzyskać dostęp do dwóch śrub trzymających pompę przez otwory w kole pasowym pompy wtryskowej

- luzujemy te śruby na tyle, aby nie wyleciały, ale pozwoliły ruszyć pompę

- luzujemy pozostałe śruby trzymające pompę, jedna przy pasku rozrządu, druga przy uchwycie pompy po stronie głowicy tłokorozdzielacza

- ważne aby poluzować to na tyle, aby pompa nie była luźna, ale dawała się przestawić przy pomocy drewnianego kołka, lub innego przedmiotu, np: łyżki do opon

- uruchamiamy silnik, podłączamy VAG'a, wchodzimy w wykres TDI timing, wybieramy typ silnika i obserwujemy wskazania, jeśli mamy odpowiednio długi kabel, to możemy laptopa umieścić tak aby widzieć obraz stojąc przy silniku

- wcześniej wspomnianym przedmiotem przestawiamy pompę obracając nią o milimetry, czy nawet ułamki milimetrów w stronę silnika lub przeciwną, do uzyskania właściwego położenia obserwując wykres

- trzymając pompę kołkiem lub łyżką do opon, dokręcamy śruby trzymające pompę po zewnętrznej (przy kole pasowym i głowicy tłokorozdzielacza)

- wyłączamy silnik, znów na biegu uzyskujemy dostęp do śrub pod kołem pasowym i dokręcamy je

- ponownie sprawdzamy wszystko, czy jest OK, jeśli tak dokręcamy odpowiednio śruby, zakładamy osłonę rozrządu i dolot do filtra

- gotowe, możemy otworzyć browarka

 

Rozpisałem się, może to już było, może się komuś przyda, jeśli o czymś zapomniałem proszę mnie poprawić.

Specjalnie zadałem to zaczepne pytanie, ponieważ dynamicznie, znaczy w trakcie jazdy, a ten sposób, jaki opisałeś jest cyba wszystkim nawet średnio wtajemniczonym znany. Dynamicznie przypomnę, to podczas jazdy lub pracy silnika, satycznie na postoju. Więc sam widzisz... :)

Zygmunt parę fotek do tego i manual do warsztatu się należy

Mielke, słabo trzepiesz forum pod kątem diagnostyki... ;)

No ale jak się trafi okazja to wrócę do tematu i foty zapodam.

Po co, już to jest dawno obfocone i ładnie opisane.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że gdzieś to było, na vwgolf.pl też uczestniczę, ale miałem wenę :) to napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej! Odgrzeje troche bo wieje starym... Wymienilem kolo zebate na wale (nowa sruba + technicoll epoksydowy + nowe sruby na kolo pasowe) i dalej pasek rozrzadu lata po kole zebatym na boki raz w strone bloku raz w strone zderzaka. Wczesniej na starej zebatce tez tak latal wiec wymienilem??? Na starej zebatce kolo pasowe nie mialo bicia na boki krecilo sie rowno, a na nowej ma, wiec do wymiany takze. Mylslicie ze ten pasek tak lata przez to, ze pasowe jest zd...one? Tylko czemu wvczesniej pasowe nie bilo tylko sam pasek?? Czy moze to normalne ze ten pasek tak se lata, bo nie schodzi z kola, tylko tak na boki raz tu raz tu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dobrze je zalozyles ? skoro wczesniej nie bilo a teraz bije to musi byc zle zalozone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojta prosze cie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojta prosze cie...
a na wale nie masz klina ściętego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passacie b5 nie ma klina tam jest frez przynajmniej w afn, a co ja napisalem wyzej ze kolko zebate wymienione a skoro wymienione tzn ,ze i frez na wale ok;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w passacie b5 nie ma klina tam jest frez przynajmniej w afn, a co ja napisalem wyzej ze kolko zebate wymienione a skoro wymienione tzn ,ze i frez na wale ok;)
to może nie jest wyśrodkowana "zębatka" dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojta prosze cie...

o co mnie prosisz ? ku..... wymieniales kolka na wale ktore nie bily a teraz po wymianie bija iu sruby wiec dlaczego wiec moze zle siadlo ? ogladnij rolki prowadzace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ale pasek "chodzi" tak jak na starym kole, nie wiem, moze tak ma byc moze wal krzywy hehehe intereszuje mnie tylko czy tak moze byc bo pasek "chodzi" na zebatce bez zeslizgiwania sie nawet na milimetr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslalem ze ci lata jak glupi :) tak moze byc jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bily nie bily pasek latal wiec przy rozrzadzie jak przod na kolanach to doloze 30 zl i wymienie.

Jak zle siadlo aco to poducha pod silnikiem?

nakladasz dokrecasz i wio;)

 

---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:25 ----------

 

wlasnie zakiupilem bo w sumie to piszczy z pod machy cos z rana

http://allegro.pl/nowe-oryginalne-kolo-passowe-a4-passat-1-9-tdi-afn-i1710423291.html

 

---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:26 ----------

 

no to jak tak moze zostac to niech se lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bily nie bily pasek latal wiec przy rozrzadzie jak przod na kolanach to doloze 30 zl i wymienie.

Jak zle siadlo aco to poducha pod silnikiem?

nakladasz dokrecasz i wio;)

 

---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:25 ----------

 

wlasnie zakiupilem bo w sumie to piszczy z pod machy cos z rana

http://allegro.pl/nowe-oryginalne-kolo-passowe-a4-passat-1-9-tdi-afn-i1710423291.html

 

---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:26 ----------

 

no to jak tak moze zostac to niech se lata

ostatnio zakladalem poloske na piaste i za h..... nie mogla wejsc do konca zeszla gladko powinna wejsc gladko a ty lipa troche zeszlo zanim wszystko siadlo ok o powinno byc gladko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki juz urok czesci zamiennych ja zanim zakrecilem kolko na wal to przymierzylem jak wchodzi i wchodzilo bez problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noi nieprawdopodobne stalo sie mozliwe.

Nowe kolo pasowe bije na boki jak i stare, wiec zebate zle siadlo, jak to mozliwe wie tylko kolo i wal;)

Moze ktos opisze ze szczegolami jak wymienic kolo zebate na wale krok po kroku i z jaka sila dokrecic srube na co zwrocic uwage,w ktorym miejscu posmarowac srube klejem itp drobnostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z jaka sila dokrecic srube

 

Tu masz momenty siły dla poszczególnych śrubek

 

 

P.S> Upss sorki za odgrzanie, nie zauważyłem, że kolega pytał w lipcu :/ - ew kasacja

Zestawienie monta?owe.pdf

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie jaką grubość ma orginalna blokada wałka rozrządu w 1.9 110 KM AFN ? Z forum wynika że można użyć zamiennie wiertła fi 6mm jednak głębokość frezu w wałku wynosi jakieś 4,4mm Chciałbym sobie dorobić odpowiedni płaskownik do blokowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym sobie dorobić odpowiedni płaskownik do blokowania.

Powiem tak, prościej będzie użyć rozebranej suwmiarki, jej ramię fajnie pasuje w ten frez (z delikatnym luzem). Wiertła nie używałem, kupiłem kiedyś blokadę i był z nią problem (za gruba), choć sprzedawca zarzekał się, że do AFN pasuje bez zarzutu. Nie odsyłałem, szkoda pieniążków na przesyłki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności