Bartizu Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2008 Cześć. Dzisiaj rano na 100 metrów przed dojazdem do pracy zgubiłem pasek wieloklinowy/wielorowkowy - ten napędzający alternator, klimę, koło pasowe. Zerwany Pasek trochę pochrobotał, może się zawinął o coś, ale autem dojechałem na parking i póki stoi. Pytania są 2 ile da się przejechać bez ładowania (do domu mam ok. 20km, a nie chcę stanąć na drodze) czym w silniku 1Z z klimą napędzana jest pompa wody ? Nie chcę go przegrzać, bo potem mnie zeżrą koszty. Możecie mi podać jakieś dane tego paska, typu długość albo nr VAG ? Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 22 Stycznia 2008 Ja bym nie ryzykował jazdy i wymienił go na miejscu lub hol i do warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lobo6666 Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2008 czym w silniku 1Z z klimą napędzana jest pompa wody ?Dzięki za pomoc. ja mam silnik afn ale chyba to nie ma znaczenia różnią sie turbinami u mnie pompa wody jest napędzana paskem klinowym tym co pompa wspomagania, a ta z kolei jest napędzana paskiem wielorowkowym generalnie jak kiedys zgubiłem ten pasek (klinowy) to po 5 km miałem zapaloną lampkę od tempy i ponad 110st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2008 mam 1z takim osprzętem jak ty, na pasku wieloklinowym mam, klime, alternator , wał korbowy i rolkę, pompę wody i wspomaganie napędza pasek klinowy (koło pasowe wału korb.-pompa wody-wspomaganie), jeśli masz wspomaganie masz też chłodzenie, zerwany pasek wieloklinowy jeśli nie zerwał ci impetem małego paska klinowego nie ma wpływu na pompe wody natomiast ile pojedziesz bez alternatora- tego nie wiem, na pewno wpływ ma na to stan aku, ilość odbiorników włączonych podczas jazdy (bez świateł po raczej ciężko bedzie jechać), może lepiej zorganizuj hol, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 22 Stycznia 2008 Jeśli pasek nie napędzał pompy wodnej, to po usunięciu jego resztek na pewno dojedziesz do domu. Jeśli się boisz, to wyłącz światła mijania (niestety, będziesz wtedy jechał na pozycyjnych -wbrew obowiązującym przepisom i poczuciu prawa coniektórych glin, nawet tych forumowych) a po zatrzymaniu wytłumaczysz, że jedziesz bez paska i bez ładowania. Najwyżej nakażą Tobie włączenie świateł, które po odjeździe wyłączysz. Z resztą 20 km, to kilkanaście minut jazdy. Akumulator bez problemu wytrzyma, jednak sterowniki będą się miały gorzej. Bez świateł mijania na pewno nic się nie stanie. A gdy w dodatku będziesz oszczędzał światła STOP..... Kiedyś miałem identycznie w 125p. Jechałem w nocy w mieście na pozycyjnych. nakazali, jak powyżej. Ja uczyniłem , jak powyżej. Wszystko zależy od..... sposobu interpretacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #6 Napisano 22 Stycznia 2008 Pasuję, zostawiam go w Katowicach i jadę do domu z kumplem, kupię pasek, jutro założę i wtedy pojadę. Niby 20km, ale muszę się przebić przez prawie centrum miasta, wystać się w korkach, a nie uśmiecha mi się spychać go gdzieś na chodnik. Pasek od wspomagania wygląda ok, tylko coś tam chrobotało, pewnie trzeba będzie pozostałości wieloklinowego lokalizować ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #7 Napisano 22 Stycznia 2008 Ja nie mam klimy ale też silnik 1Z i pompa wody napędzana jest z paska wielorowkowego. Małym paskiem klinowym napędzane jest jedynie pompa wspomagania. W takim przypadku odradzam jazdę - przegrzanie pewne! Powodzenia. P.S. Zaglądałem w ETKĘ ale nie jestem w niej jeszcze dobrze obeznany, ale wychodzi mi z niej, że pompę wody napędza pasek klinowy, a numer paska wielorowkowego to 028 260 849L. Polecam jednak to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #8 Napisano 22 Stycznia 2008 Ja nie mam klimy ale też silnik 1Z i pompa wody napędzana jest z paska wielorowkowego. Małym paskiem klinowym napędzane jest jedynie pompa wspomagania. W takim przypadku odradzam jazdę - przegrzanie pewne!Powodzenia. Potwierdzam, u mnie to samo, bez klimy na klinowym jest tylko wspomaganie, reszta na tym co urwałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 22 Stycznia 2008 Bez alternatora dieslem można jechać długo, ale bez chłodzenia już nie... Z samym dobraniem paska jest trochę zabawy, bo nawet auta z podobnym wyposażeniem mogą mieć różną konfigurację pasków. Najlepiej jeśli masz resztki poprzedniego odczytać numer, lub narysuj układ pasków jaki masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #10 Napisano 22 Stycznia 2008 P.S. Zaglądałem w ETKĘ [...] wychodzi mi z niej, że pompę wody napędza pasek klinowy, a numer paska wielorowkowego to 028 260 849L. Polecam jednak to sprawdzić Tak to wygląda na oko. Pasek Contitech'a kupiłem w Intercarsie za 47zł (podobno ma pasować, numer zgadzał się z ETKĄ, długość i ilość garbów też). Numer starego może dojrzę jutro, jak będę zeskrobywał resztki starego paska z koła pasowego - jakoś tak się pozwijał ;( A furak został na parkingu w pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #11 Napisano 25 Stycznia 2008 Wczoraj też zerwało mi pasek:(. Wszystkie rolki kręcą się bez oporu więc żadna z nich się nie zatarła. Mechanik mówi że prawdopodobnie napinacz trochę wyrobiony i siedzi krzywo a tym samym skrobie powolutku pasek i ten z jakimś czasem się przeciera. Co myślicie o tej diagnozie? ok Już zrobione. koszt 630PLN (paski,napinacze, rolka sprężarki i robocizna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach