Skocz do zawartości
Carrey

Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)

Rekomendowane odpowiedzi

dobra zamek wymontowany wszystko jak w opisie wiec jeszcze raz piekne dzieki ale zawsze jest jakies ale :niekumam panowie pomozcie jak zdjac klamke bo musze przelozyc ja do nowych drzwi a jak zwykle nie chce nic na sile zeby nie polamac i nie wladowac sie w koszty

 

a i jeszcze jedno panowie chcialbym dla kolegi slaweeek przyznac ze pomogl bo opis ze zdjeciami super ale ni. wiem jak, moze jakas mala wskazowka

 

Co do klameczki filmik na zasadzie mojej ibizy ale w passacie jest identycznie:

http://www.sendspace.pl/file/48c4468f06a38fe4653df93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok panowie dzieki za pomoc wszystko juz poskladane wielkie dzieki glownie dla slaweeek pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ywotność około roku. Jak dobrze trafisz to polata dłużej jak źle, to znam przypadki, że wytrzymywało 3 miesiące. Ewentualnie możesz kupić i przełożyć całe bebechy ze swojego starego zamka to wtedy podziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie!!

Problem z zamykaniem a konkretnie ze zbyt dużym poborem prądu z akumulatora. Doszedłem co kradnie ale nie zupełnie do końca ( moduł komfortu). Elektryk wymienił cztery moduły i każdy kradł. Ograniczył się tylko do wymiany tych modułów ( nie ubliżając: co to za elektryk, nawet nie poszukał dalej). Moim zdaniem kradnie któryś zamek a moduł tylko pośredniczy. Gdy wyjmę bezpiecznik od modułu komfortu przestaje kraść prąd z aku...

Wpadłem na to, że to może być zamek ponieważ po wyjęciu bezpiecznika od modułu działa centralny z kluczyka ale nie we wszystkich drzwiach. Przednie drzwi pasażera nie reagują na centralny zamek choć gdy moduł działa wszystkie zamki zamykają i otwierają. Dziwne jest też to, że gdy jest wyjęty bezpiecznik od modułu nie ma oświetlenia wnętrza, oświetlenia pod drzwiami, bagażnika, el. lust itd. jednak podświetlenie drzwi przednich pasażera jest.

Dlatego wnioskuję, że za większy pobór prądu odpowiadają te drzwi.

Proszę na e-mail [email protected] albo P.W. o komentarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pomóżcie!!

Problem z zamykaniem a konkretnie ze zbyt dużym poborem prądu z akumulatora. Doszedłem co kradnie ale nie zupełnie do końca ( moduł komfortu). Elektryk wymienił cztery moduły i każdy kradł. Ograniczył się tylko do wymiany tych modułów ( nie ubliżając: co to za elektryk, nawet nie poszukał dalej). Moim zdaniem kradnie któryś zamek a moduł tylko pośredniczy. Gdy wyjmę bezpiecznik od modułu komfortu przestaje kraść prąd z aku...

Wpadłem na to, że to może być zamek ponieważ po wyjęciu bezpiecznika od modułu działa centralny z kluczyka ale nie we wszystkich drzwiach. Przednie drzwi pasażera nie reagują na centralny zamek choć gdy moduł działa wszystkie zamki zamykają i otwierają. Dziwne jest też to, że gdy jest wyjęty bezpiecznik od modułu nie ma oświetlenia wnętrza, oświetlenia pod drzwiami, bagażnika, el. lust itd. jednak podświetlenie drzwi przednich pasażera jest.

Dlatego wnioskuję, że za większy pobór prądu odpowiadają te drzwi.

Proszę na e-mail [email protected] albo P.W. o komentarz.

Wszystko na to wskazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

andrzejg, ja stawiałbym na wiązkę idącą do drzwi pasażera. W samym zamku nie ma Ci co zwierać, ponieważ +12V pojawia się w zamku tylko podczas samego otwierania i zamykania, pozostałe przewody idące do zamka to tylko "sygnałowe" masy. Czyli na 8 przewodów wchodzących do zamka (jeżeli nie ma wkładki od kluczyka to przewodów jest 6) na 6 nie powinieneś mieć +12V. Pozatym moduł komfortu zasila lampki wewnątrz auta i lampki drzwiowe. Jak wyjąłeś bezpiecznik to nie powinno być +12V na lampce w drzwiach i tu musisz szukać. Zdejmij boczek, i ten plastik na słupku przy nogach pasażera wyciągnij przewody ze słonika między drzwiami a słupkiem i sprawdzaj czy nie ma zwarcia. Najprawdopodobniej w słoniku masz przetarcie przewodów.

Widzę też, że do forum dołączyłeś w marcu tego roku, jak długo masz passata??

Może poprzedniemu właścicielowi zginęło podświetlanie w drzwiach pasażera bo się gdzieś kabel przepierniczył, podpiął drugi kabel na boku stary ucinając, a teraz ten stary gdzieś masuje i pobiera prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zamek i zaczęło prawidłowo działać podświetlanie info na fisie i domykanie szyb z kluczyka .... ale nie działa dead lock (ryglowanie) w tych drzwiach. Pozostałych nie da się otworzyć od środka a te z nowym zamkiem otwierają się bez problemu i alarm się nie załącza a jak zamykam z pilota to nie mrygają światła :( Czy nowy zamek trzeba jakoś zaadaptować VAG-iem ?

 

Druga sprawa to otwieranie tylnej klapy bagażnika przyciskiem w drzwiach.

 

1X 2X

----3X

----4X

 

Sprawdzałem multimetrem sam przycisk i jakby łączył 1X z 4X oraz 2X z 3X więc chyba działa ... niestety klapa się nie otwiera tym przyciskiem. Zaglądałem także do kostek w słupku pod nogami kierowcy, kabli przetartych czy zaśniedziałych nie stwierdziłem za to z głównej wiązki zniknęły gdzieś te brązowe masy ... gdzie szukać gdzie jest przekaźnik ...

 

pleaseee help :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamka nie potrzeba adaptowac vagiem. Podlacz jeszcze stary zamek i zobacz czyna nim otworzy Ci sie klapa. Ja wiem ze u siebie jak wymienialem przedni L zamek to sprawdzalem tyle zamkow az otwierala mi sie klapa z pilota bo na 3 czy 4 nie chciala sie rowniez otworzyc poza tym, ze zamykanie i wszytskie inne funkcje dzialaly procz klapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co otwieranie klapy ma coś wspólnego z zamkiem ????? Jesteś pewny ????? Nie chodzi o otwieranie tylnej klapy z pilota tylko tym przyciskiem w drzwiach koło otwierania wlewu paliwa. A brak ryglowania to problem zamkiem, bo nie wiem czy mam go reklamować w związku z tym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co otwieranie klapy ma coś wspólnego z zamkiem ????? Jesteś pewny ????? Nie chodzi o otwieranie tylnej klapy z pilota tylko tym przyciskiem w drzwiach koło otwierania wlewu paliwa. A brak ryglowania to problem zamkiem, bo nie wiem czy mam go reklamować w związku z tym ?
A to nie, myslalem ze chodzi Ci o otwieranie klapy z pilota. U mnie napewno mial cos wspolnego poniewaz z 3 czy 4 zamkow tylko przy jednym moglem otworzyc klape z pilota i pozniej sama sie zaryglowala jak tylko ja otworzylem, przy nie ktorych mialem rowniez problem z tym ze otowrzyl ale nie chcial jej zaryglowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wracam jeszcze raz z pytaniami.

 

Czy to możliwe że coś w komforcie się nie zgadza z tym zamkiem czy brak podwójnego ryglowania (dead locka) to na pewno problem z zamkiem ?

 

Druga kwestia to przycisk w drzwiach do otwierania tylnej klapy - gdzie idą brązowe masy, gdzie jest przekaźnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy brak podwójnego ryglowania (dead locka) to na pewno problem z zamkiem ?

tak, zamek. Mikroprzełącznik wewnątrz zamka na płytce drukowanej nie daje info do modułu komfortu, że zamek jest zamkniety na raz (mimo, że fizycznie jest zamknięty i nie możesz otworzyć auta z zewnątrz), a co za tym idzie moduł komfortu nie wysyłą sygnału, że zamek ma być zamkniety na drugi raz czyli zaryglowany.

 

Druga kwestia to przycisk w drzwiach do otwierania tylnej klapy - gdzie idą brązowe masy, gdzie jest przekaźnik ?

Wydaje mi się, że klapą steruje moduł komfortu, ale pewności nie mam. Zresztą, jeżeli wcześniej wszystko działało, to z nowym zamkiem też powinno. Wysłałem już ponad 20 naprawionych zamków ori do ludzi i nikt nie zgłaszał problemów jakie opisujesz.

 

Zamek ma w środku płytkę drukowaną z mikroprzełącznikami które odpowiednio są zwierane, lub rozwierane przez elementy zamka. Nie ma tam żadnego układu elektronicznego, który powodowałby konieczność adaptacji i programowania do modułu komfortu.

 

Pozdrawiam i miłego rozbierania.

 

---------- Dodano o 20:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:08 ----------

 

Inna kwestia, jeżeli tak samo było wcześniej, wtedy bowiem istnieje możliwość, że pada moduł w drzwiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko tak sobie chciałem naskrobać... Dzięki linkom z pierwszego posta - naprawiłem dziś wkładkę zamka w drzwiach kierowcy :hurra: A przez święta będę rozbierał zamek i przelutuję płytkę, bo pewnie się zimne luty porobiły i dlatego kiepsko chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok mam jeszcze jedną koncepcję, może linka jest za mocno naciągnięta i dlatego się nie rygluje na 2 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok mam jeszcze jedną koncepcję, może linka jest za mocno naciągnięta i dlatego się nie rygluje na 2 ?

 

Jak linka byłaby za bardzo naciągnięta, to zamek by sie zamknął, i nie chciałby się otworzeć ani od środka ani od zewnątrz.

Jeżeli przed wymianą zamka wszystko było OK, to stawiam na zamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak linka byłaby za bardzo naciągnięta, to zamek by sie zamknął, i nie chciałby się otworzeć ani od środka ani od zewnątrz.

 

raczej nie chciałyby się zamknąć, bo ciągnąc za klamkę - naciągasz linkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że klapą steruje moduł komfortu, ale pewności nie mam. Zresztą, jeżeli wcześniej wszystko działało, to z nowym zamkiem też powinno

 

Wracając jeszcze do tej kwestii to przestało działać przy pierwszej już próbie naprawy starego zamka (wszystkie widoczne kostki ok i podłączone), gdybym wiedział gdzie idą te kable brązowe (zdaje się że sygnałowe) to mógłbym sprawdzić czy gdzieś nie przerwał się któryś z nich po drodze. Gdybym wiedział jak to zdiagnozować to już bym sobie poradził ... przyjdzie mi chyba jednak odwiedzić jakiegoś elektryka ogarniętego w VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że tylko linka ci się rozsprzęgliła, więc nie musisz szyby wyciągać jak i całej blachy :

1. odkręcasz śrubę ukrytą za uszczelką drzwi lecz nie do końca tylko tyle aby wyszła część nieruchoma klamki ( zaślepka ) fotki : 13ff23396ff4a316m.jpg ad94d726d4f777e0m.jpg

wyciągnij tą zaślepkę jak na fotce i załóż linkę na swoje miejsce, gdy już linka będzie na swoim miejscu wkładasz zaślepkę i przykręcasz śrubą ukrytą za uszczelką . :vw:

 

 

Mogłby ktoś pomóc co mam zrobić w wypadku jak drzwi mam zatrzaśniete i nie mam jak się dobrać do tej śruby za uszczelką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mogłby ktoś pomóc co mam zrobić w wypadku jak drzwi mam zatrzaśniete i nie mam jak się dobrać do tej śruby za uszczelką?
rozumiem, że nie możesz otworzyć drzwi od środka również... Pytanie tylko co się dzieje? tzn masz podwójne ryglowanie na stałe i nie możesz odblokować zamka, czy jak? jeśli nie masz podwójnego ryglowania, a tylko zerwaną linkę od klamki wewnętrznej (lub mając podwójne ryglowanie, ale mając sprawny zamek) przekręcasz kluczyk w pozycję otwierania (w lewo) i trzymasz go jednocześnie ciągnąc za klamkę. jeśli masz podwójne ryglowanie ale sprawną elektrykę zamka - wsadzasz kluczyk w stacyjkę włączasz zapłon, zamykasz zamki przyciskiem na drzwiach kierowcy, potem je otwierasz i możesz otworzyć drzwi ciągnąc za klamkę od środka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności