RAFAL10 Zgłoś #61 Napisano 15 Marca 2011 (edytowane) dopiero jak docisnę kluczyk w stacyjce i napchnę w jedną stronę to kręci. Marcin, miałem taki sam problem. Chyba nawet zależało to od temperatury: im bardziej się auto na słońcu nagrzało tym trudniej było zakręcić silnkiem. Trzeba było też kluczyk napinać. Wymieniłem płetwę stacyjki. Kupiłem jakąś podróbę wkładu stacyjki z kluczykiem (hart czy topran) i przełożyłem samą płetwę (kluczyk został stary). Pomogło, teraz nie trzeba kluczyka napinać. Jest w którymś temacie opisane ze zdjęciami jak to zrobić. Przy tej operacji nie trzeba ściągać ściągaczem obudowy stacyjki ani odpinać wału kierownicy na krzyżaku. Trzeba tylko wywiercić dziurę w obudowie stacyjki, aby taką sprężynę odblokować i wyjąć wkład stacyjki. Edytowane 15 Marca 2011 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #62 Napisano 15 Marca 2011 U mnie póki co nie gaśnie w czasie jazdy, wyłancza się za to radio. U mnie objawy były identyczne jak u Ciebie i tak jeździłem, aż w sobotę zaczął się wyłączać zapłon (dobrze, że godzina w miarę i akurat byłem nie daleko sklepu) Stwierdziłem, że to już chyba ten moment aby wymienić kostkę. W sklepie dostałem Meyle za 22zł. Naprawę odłożyłem na niedzielne popołudnie. Oczywiście najpierw lektura z forum i do roboty. Mam w domu ściągacz do łożysk, więc myślę, że będzie bez problemu, ale jednak się myliłem. Ściągacz spadał z tej tulejki i nie dało rady go dobrze zaczepić. Więc wersja "od dołu" I wszystko ładnie, pięknie bez żadnego męczenia się ze ściągaczemI jeszcze jedno pytanie to osób które wymieniały samemu stacyjke, jakiej wielkości (rozmiar w mm) potrzeba ściągacz? Także polecam Ci nie męczyć się ściągaczem, tylko odkręcić krzyżak przy pedałach. Wyciągasz wtedy całość i kostka jest na widoku. Dużo mniej czasu mi to zajęło niż szarpanie się z tulejką. Czas naprawy około 2h (łącznie ze zmarnowanym czasem na tulejkę i na kacu;) ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #63 Napisano 15 Marca 2011 Kostka wymieniona, kupiłem ori w aso 101 zł, elektryk wymienił mi za 40 zł w 30 min, ja sam nawet sprzętu takiego nie miałem więc się nie zabieralem, Auto pali o wiele lepiej łapie odrazu jak tylko przekręce na zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #64 Napisano 5 Maja 2011 No to i mnie trafiło. Objaw dziwny trochę, ale raczej kostka. Zapala normalnie, żadnego męczenia się z kluczykiem - kręci idealnie. Ale po puszczeniu kluczyka gaśnie, dosłownie jakby to był problem z immo. Ale nie jest to problem z immo na 100%. W 90% przypadków samochód nie będzie chodził o ile zapalając nie przycisnę kluczyka "do stacyjki" - w sensie muszę go wcisnąć głębiej, po same migdałki Jeśli jest lekko dociśnięty to zapala normalnie a po puszczeniu kluczyka nie gaśnie. Jeśli już pracuje a ja zacznę w stacyjce ruszać kluczykiem to oczywiście zgaśnie. Samochód nie ma wiele wylatane, sądzę jednak, że wiek swoje zrobił. Nie mam jednak 100% pewności a nie chcę kupować kostki jeśli to wina płetwy. Co sądzicie? Da się to stwierdzić po moim opisie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #65 Napisano 5 Maja 2011 Mi się wydaje, że prędzej plastikowa kostka się zużyje niż metalowa płetwa. Z resztą wyciągnięcie kostki to naprawdę jest chwila roboty (metoda od dołu) i możesz stwierdzić czy płetwa się zbytnio nie wytarła, ale stawiam na kostkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #66 Napisano 5 Maja 2011 Mi się wydaje, że prędzej plastikowa kostka się zużyje niż metalowa płetwa. w poprzednim pasku miałem tak że wyrobiła się płetwa w stacyjce a kostka była sprawna. więc wszystko może się zdarzyć.. Nie mam jednak 100% pewności a nie chcę kupować kostki jeśli to wina płetwy. Co sądzicie? Da się to stwierdzić po moim opisie najlepiej by było odkręcić stacyjkę i sprawdzić co się tam dzieje w środku. możliwe że kostka, możliwe że płetwa.. w razie w wal do mnie na priv, mam całą stacyjkę z ori kostką, oddam za groszowe sprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #67 Napisano 5 Maja 2011 U mnie jak była kostka zwalona to było tak, że musiałem właśnie głęboko wsadzić kluczyk i lekko go trzymać w górę przy odpalaniu, inaczej nie dało rady odpalić. Kostka kosztuje 20zł myślę, że nie jest to taka wielka kwota i można sobie na to pozwolić przed rozebraniem. Może być to płetwa a może i stacyjka dowiesz się jak rozbierzesz a póki co to ja jednak obstawiam kostkę. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #68 Napisano 5 Maja 2011 Kostka kosztuje 20zł myślę, że nie jest to taka wielka kwota i można sobie na to pozwolić przed rozebraniem. takiej kostki bym nie zakładał za 20 zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #69 Napisano 5 Maja 2011 kostka to nie 30 a 100zł więc na "zapas" kupować jej nie będę. Będę musiał rozebrać skoro nie ma jednoznacznej odpowiedzi, dziękuję wszystkim. I dodatkowa sprawa, czy do dostania się od spodu do kostki może stać na drodze regulacja kolumny? Czy to nie gra roli w wersji z jak i bez regulacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #70 Napisano 5 Maja 2011 takiej kostki bym nie zakładał za 20 zł... Ja kupiłem chwaloną na forum kostkę Meyle za 22 zł i jak narazie śmiga bezproblemowo parę miesięcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #71 Napisano 5 Maja 2011 Ja kupiłem chwaloną na forum kostkę Meyle za 22 zł i jak narazie śmiga bezproblemowo parę miesięcy. i niech Ci służy do wyzłomowania lub sprzedaży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #72 Napisano 5 Maja 2011 Ale po puszczeniu kluczyka gaśnie, dosłownie jakby to był problem z immo Raczej jednak kostka. Przy wyrobionej "płetwie" miałbyś problem z odpaleniem. Najprościej będzie jak zdemontujesz stacyjkę. Nie wiem jak to jest w B4, ale w B3 stacyjkę wyjmowałem (po uprzednim wykonaniu specjalnego otworu w korpusie) bez demontażu kierownicy. Jak by Ci się ta sztuka udała to kostkę możesz przekręcić śrubokrętem i sprawdzić jak działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #73 Napisano 5 Maja 2011 I dodatkowa sprawa, czy do dostania się od spodu do kostki może stać na drodze regulacja kolumny? Czy to nie gra roli w wersji z jak i bez regulacji? Nie ma żadnego znaczenia : z regulacją -czy bez . Demontaż jest bardzo prosty , jak zobaczyłem jak ktos to robił męcząc się od góry , ściągacze , młotki , przecinaki to poprostu wody mi odeszły że mozna sobie tak utrudniać życie. A co do kostki - ja założyłem Toprana w sierpniu 2009 - do dziś "odpukać " wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #74 Napisano 5 Maja 2011 ciekawe czy oryginał... http://allegro.pl/nowa-oryg-kostka-stacyjki-vw-seat-6n0905865-i1585802304.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #75 Napisano 5 Maja 2011 ciekawe czy oryginał... Jeśli to oryginał , to cena całkiem przyzwoita. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #76 Napisano 5 Maja 2011 ciekawe czy oryginał...http://allegro.pl/nowa-oryg-kostka-stacyjki-vw-seat-6n0905865-i1585802304.html To nie jest oryginał... Jak kupiłem magnetti za circa 3o zł i tez śmiga bezproblemowo a odpalam auto kilkadziesiąt razy dziennie; zresztą mam zrobioną dziurkę, więc ewentualna ponowna wymiana nie zajmie dużo czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #77 Napisano 7 Maja 2011 takiej kostki bym nie zakładał za 20 zł...No to Ty byś nie zakładał ja tam polecam bo jeżdżę już na tym z rok i jest super wszystko elegancko, wiec moim skromnym zdaniem nie ma sensu przepłacać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #78 Napisano 30 Maja 2011 A co do kostki - ja założyłem Toprana w sierpniu 2009 - do dziś "odpukać " wszystko gra. no i sobie wykrakałem , kostka padła - wychodzi na to ,że wytrzymała prawie 2 lata. Dzisiaj jadę zakupić i chyba znowu padnie na Toprana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marsal Zgłoś #79 Napisano 24 Czerwca 2011 (edytowane) Po wymianie kostki stacyjki została mechanikowi taka oto podkładka. Wie ktoś może gdzie się ona powinna znajdować? Wydaje mi się, że gdzieś w miejscu przykręcania kierownicy do kolumny kierowniczej. Niestety na schematach w necie słabo widać. Edytowane 24 Czerwca 2011 przez Marsal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #80 Napisano 24 Czerwca 2011 Powinna być jak się słusznie domyślasz, pod śrubą trzymającą koło kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach