Skocz do zawartości
Gość adi78

kostka stacyjki

Rekomendowane odpowiedzi

dopiero jak docisnę kluczyk w stacyjce i napchnę w jedną stronę to kręci.

Marcin, miałem taki sam problem. Chyba nawet zależało to od temperatury: im bardziej się auto na słońcu nagrzało tym trudniej było zakręcić silnkiem. Trzeba było też kluczyk napinać. Wymieniłem płetwę stacyjki. Kupiłem jakąś podróbę wkładu stacyjki z kluczykiem (hart czy topran) i przełożyłem samą płetwę (kluczyk został stary). Pomogło, teraz nie trzeba kluczyka napinać. Jest w którymś temacie opisane ze zdjęciami jak to zrobić. Przy tej operacji nie trzeba ściągać ściągaczem obudowy stacyjki ani odpinać wału kierownicy na krzyżaku. Trzeba tylko wywiercić dziurę w obudowie stacyjki, aby taką sprężynę odblokować i wyjąć wkład stacyjki.

Edytowane przez RAFAL10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie póki co nie gaśnie w czasie jazdy, wyłancza się za to radio.

U mnie objawy były identyczne jak u Ciebie i tak jeździłem, aż w sobotę zaczął się wyłączać zapłon (dobrze, że godzina w miarę i akurat byłem nie daleko sklepu) Stwierdziłem, że to już chyba ten moment aby wymienić kostkę. W sklepie dostałem Meyle za 22zł. Naprawę odłożyłem na niedzielne popołudnie. Oczywiście najpierw lektura z forum i do roboty. Mam w domu ściągacz do łożysk, więc myślę, że będzie bez problemu, ale jednak się myliłem. Ściągacz spadał z tej tulejki i nie dało rady go dobrze zaczepić. Więc wersja "od dołu" I wszystko ładnie, pięknie bez żadnego męczenia się ze ściągaczem
I jeszcze jedno pytanie to osób które wymieniały samemu stacyjke, jakiej wielkości (rozmiar w mm) potrzeba ściągacz?
Także polecam Ci nie męczyć się ściągaczem, tylko odkręcić krzyżak przy pedałach. Wyciągasz wtedy całość i kostka jest na widoku. Dużo mniej czasu mi to zajęło niż szarpanie się z tulejką. Czas naprawy około 2h (łącznie ze zmarnowanym czasem na tulejkę i na kacu;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka wymieniona, kupiłem ori w aso 101 zł, elektryk wymienił mi za 40 zł w 30 min, ja sam nawet sprzętu takiego nie miałem więc się nie zabieralem, Auto pali o wiele lepiej łapie odrazu jak tylko przekręce na zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i mnie trafiło.

 

Objaw dziwny trochę, ale raczej kostka. Zapala normalnie, żadnego męczenia się z kluczykiem - kręci idealnie. Ale po puszczeniu kluczyka gaśnie, dosłownie jakby to był problem z immo. Ale nie jest to problem z immo na 100%.

 

W 90% przypadków samochód nie będzie chodził o ile zapalając nie przycisnę kluczyka "do stacyjki" - w sensie muszę go wcisnąć głębiej, po same migdałki ;) Jeśli jest lekko dociśnięty to zapala normalnie a po puszczeniu kluczyka nie gaśnie. Jeśli już pracuje a ja zacznę w stacyjce ruszać kluczykiem to oczywiście zgaśnie. Samochód nie ma wiele wylatane, sądzę jednak, że wiek swoje zrobił.

 

Nie mam jednak 100% pewności a nie chcę kupować kostki jeśli to wina płetwy. Co sądzicie? Da się to stwierdzić po moim opisie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że prędzej plastikowa kostka się zużyje niż metalowa płetwa. Z resztą wyciągnięcie kostki to naprawdę jest chwila roboty (metoda od dołu) i możesz stwierdzić czy płetwa się zbytnio nie wytarła, ale stawiam na kostkę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi się wydaje, że prędzej plastikowa kostka się zużyje niż metalowa płetwa.

w poprzednim pasku miałem tak że wyrobiła się płetwa w stacyjce a kostka była sprawna. więc wszystko może się zdarzyć..

Nie mam jednak 100% pewności a nie chcę kupować kostki jeśli to wina płetwy. Co sądzicie? Da się to stwierdzić po moim opisie

najlepiej by było odkręcić stacyjkę i sprawdzić co się tam dzieje w środku. możliwe że kostka, możliwe że płetwa.. w razie w wal do mnie na priv, mam całą stacyjkę z ori kostką, oddam za groszowe sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak była kostka zwalona to było tak, że musiałem właśnie głęboko wsadzić kluczyk i lekko go trzymać w górę przy odpalaniu, inaczej nie dało rady odpalić. Kostka kosztuje 20zł myślę, że nie jest to taka wielka kwota i można sobie na to pozwolić przed rozebraniem. Może być to płetwa a może i stacyjka dowiesz się jak rozbierzesz a póki co to ja jednak obstawiam kostkę. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kostka kosztuje 20zł myślę, że nie jest to taka wielka kwota i można sobie na to pozwolić przed rozebraniem.

takiej kostki bym nie zakładał za 20 zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kostka to nie 30 a 100zł więc na "zapas" kupować jej nie będę. Będę musiał rozebrać skoro nie ma jednoznacznej odpowiedzi, dziękuję wszystkim.

 

I dodatkowa sprawa, czy do dostania się od spodu do kostki może stać na drodze regulacja kolumny? Czy to nie gra roli w wersji z jak i bez regulacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takiej kostki bym nie zakładał za 20 zł...
Ja kupiłem chwaloną na forum kostkę Meyle za 22 zł i jak narazie śmiga bezproblemowo parę miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kupiłem chwaloną na forum kostkę Meyle za 22 zł i jak narazie śmiga bezproblemowo parę miesięcy.

i niech Ci służy do wyzłomowania lub sprzedaży ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale po puszczeniu kluczyka gaśnie, dosłownie jakby to był problem z immo

 

Raczej jednak kostka. Przy wyrobionej "płetwie" miałbyś problem z odpaleniem.

 

Najprościej będzie jak zdemontujesz stacyjkę. Nie wiem jak to jest w B4, ale w B3 stacyjkę wyjmowałem (po uprzednim wykonaniu specjalnego otworu w korpusie) bez demontażu kierownicy. Jak by Ci się ta sztuka udała to kostkę możesz przekręcić śrubokrętem i sprawdzić jak działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I dodatkowa sprawa, czy do dostania się od spodu do kostki może stać na drodze regulacja kolumny? Czy to nie gra roli w wersji z jak i bez regulacji?

 

Nie ma żadnego znaczenia : z regulacją -czy bez . Demontaż jest bardzo prosty , jak zobaczyłem jak ktos to robił męcząc się od góry , ściągacze , młotki , przecinaki to poprostu wody mi odeszły że mozna sobie tak utrudniać życie.

A co do kostki - ja założyłem Toprana w sierpniu 2009 - do dziś "odpukać " wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe czy oryginał...

Jeśli to oryginał , to cena całkiem przyzwoita.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest oryginał...

Jak kupiłem magnetti za circa 3o zł i tez śmiga bezproblemowo a odpalam auto kilkadziesiąt razy dziennie; zresztą mam zrobioną dziurkę, więc ewentualna ponowna wymiana nie zajmie dużo czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takiej kostki bym nie zakładał za 20 zł...
No to Ty byś nie zakładał ja tam polecam bo jeżdżę już na tym z rok i jest super wszystko elegancko, wiec moim skromnym zdaniem nie ma sensu przepłacać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do kostki - ja założyłem Toprana w sierpniu 2009 - do dziś "odpukać " wszystko gra.

 

no i sobie wykrakałem , kostka padła - wychodzi na to ,że wytrzymała prawie 2 lata. Dzisiaj jadę zakupić i chyba znowu padnie na Toprana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie kostki stacyjki została mechanikowi taka oto podkładka. Wie ktoś może gdzie się ona powinna znajdować? Wydaje mi się, że gdzieś w miejscu przykręcania kierownicy do kolumny kierowniczej. Niestety na schematach w necie słabo widać.

 

hpim1180.jpg

Edytowane przez Marsal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinna być jak się słusznie domyślasz, pod śrubą trzymającą koło kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności