Skocz do zawartości
Gość adi78

kostka stacyjki

Rekomendowane odpowiedzi

Najprościej to jest odkręcić kolumnę kierownicy na uchwycie przy karoserii. Wtedy cała kolumna "idzie" w dół i nie trzeba rozkręcać krzyżaka, bo ona wtedy się na nim po prostu trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobię to tradycyjnie ściągaczem ....

Moim problemem jest odpowiedź na pytanie jaką kupić??

Polecana przez kolegów Febi nie jest przez tą firmę produkowana tylko pakowana w pudełka z ich logiem - już się dowiadywałem.

Zastanawiam się nad oryginalną.. 116zł w sklepie 106zł w aso + wys lub tą z allegro do której podałem link w poście nr31.

Miałem kiedyś kostkę z logo LK w kółeczku i była/działała 4 lata u mnie i jestem pewien że niemiaszki też trochę na niej jeździli. Zna ktoś tą firmę??

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj i ja wymieniłem kostkę stacyjki, zadanie dzięki temu forum banalnie proste :dobrze

Problem był tylko z tuleją z powodu braku odpowiedniego ściągacza, przecinak z impulsatorem nie pomógł; dopiero po podgrzaniu jej palnikiem i ponownym użyciu młotka, zeszła bezboleśnie.

Płetwa stacyjki jeszcze nie wyrobiona, sama kostka sprawna elektrycznie, jednakże otwór zrobił się już owalny i stacyjka już nie obracała styków do końca. Kostka stacyjki Magneti Marelli 17,22 zł po upuście, satysfakcja z własnoręcznej wymiany bezcenna :ok:

Parę fotek:

opt1298394592f.jpgbwy1298394592c.jpgbwy1298394591c.jpgbwy1298394591r.jpgklz1298394591z.jpgcqs1298395422t.jpg

Tak odpalałem:

188ca419eadd6e76m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę odkręcić całą kierownicę, na krzyżaku od dołu. Z tym, że ja mam kierę bez wspomagania.

 

Dodam, że moja kostka-stacyjka po wymianie płetwy wytrzymała coś koło roku i teraz zdarza się że nie chce odpalić. Na szczęście nie zdemontowałem starych przewodów od przycisków i zdarza mi się odpalać na krótko, po "złodziejsku" :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj i ja wymieniłem kostkę stacyjki, zadanie dzięki temu forum banalnie proste :dobrze

Problem był tylko z tuleją z powodu braku odpowiedniego ściągacza, przecinak z impulsatorem nie pomógł; dopiero po podgrzaniu jej palnikiem i ponownym użyciu młotka, zeszła bezboleśnie.

Płetwa stacyjki jeszcze nie wyrobiona, sama kostka sprawna elektrycznie, jednakże otwór zrobił się już owalny i stacyjka już nie obracała styków do końca. Kostka stacyjki Magneti Marelli 17,22 zł po upuście, satysfakcja z własnoręcznej wymiany bezcenna :ok:

Parę fotek:

opt1298394592f.jpgbwy1298394592c.jpgbwy1298394591c.jpgbwy1298394591r.jpgklz1298394591z.jpgcqs1298395422t.jpg

Tak odpalałem:

188ca419eadd6e76m.jpg

co do magneti i toprana :(

5-6 miesięcy rok jak dobrze pójdzie to to wytrzyma (przerobiłem już 2 szt)

dlatego zakupiłem VW (na alledrogo za 50zl) i mam na razie spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tam wolę odkręcić całą kierownicę, na krzyżaku od dołu. Z tym, że ja mam kierę bez wspomagania.

Ja mam wspomaganie...i wydaje mi się że to nie ma znaczenia ,w tej części układ kierowniczy chyba niczym się nie różni, demontaż kierownicy na krzyżaku +wymiana kostki w ten właśnie sposób jest wiele prostsza niż od "góry".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kostka stacyjki Magneti Marelli 17,22 zł po upuście, satysfakcja z własnoręcznej wymiany bezcenna

oby Ci wytrzymała jak najdłużej ale mam wątpliwości ja założyłem torpana i wytrzymał nie cały rok,teraz założyłem ori z ASO koszt 100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Toprana przez 4lata teraz też siedzi Topran za 9zł bo nie miałem kasy na ori.

Jeżeli ta wytrzyma kolejne 4 lata to następny będzie Topran:)

Nie ukrywam ze chciałbym ori ale 100zł na drodze nie leży...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oby Ci wytrzymała jak najdłużej ale mam wątpliwości ja założyłem torpana i wytrzymał nie cały rok,teraz założyłem ori z ASO koszt 100zł.

Topran był za 8 zł, w opcji była jeszcze febi za blisko 30 zł ale nie mieli na składzie. Zobaczymy, jak szybko siądzie zakupi się ori i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam małe pytanko. A mianowicie mój Passat b4 1996 r. nie odpala na kluczyk (od czasu do czasu się uda odpalić kluczykiem). Dzisiaj zdjąłem obudowę pod kierownicą i dociskając kostkę (czarna kostka co wchodzi w zieloną) jednocześnie przekręcając kluczyk samochód bez problemów odpala na kluczyk... Kostka stacyjki była wymieniana we wrześniu 2010 (kostka była z tych lepszych, dość droga). Wie ktoś może jak sobie poradzić z tym problemem w warunkach garażowych ? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Edytowane przez CoNe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Mam małe pytanko. A mianowicie mój Passat b4 1996 r. nie odpala na kluczyk (od czasu do czasu się uda odpalić kluczykiem). Dzisiaj zdjąłem obudowę pod kierownicą i dociskając kostkę (czarna kostka co wchodzi w zieloną) jednocześnie przekręcając kluczyk samochód bez problemów odpala na kluczyk... Kostka stacyjki była wymieniana we wrześniu 2010 (kostka była z tych lepszych, dość droga). Wie ktoś może jak sobie poradzić z tym problemem w warunkach garażowych ? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

styki w kostce zaśniedziały lub część elektr. się zużyła (włącznik zapłonu 6N0 905 865)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pstryknąłem wd 40 w kostkę ale bez efektu... ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może problem tkwi nie w kostce a w płetwie stacyjki...

Temat płetwy był już przerabiany, warto zobaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się miałem wymienianą podobno już na taką dobrą kostkę kosztowała 30 zł, tyle, że problem nie tkwił w kostce tylko w stacyjce... coś było nie tak ze stacyjką i mechanik coś w niej przyciął i miało być ok, no i było do tej chwili... a kostkę wymieniliśmy przy okazji. Niemożna nic na to poradzić w domowych warunkach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, pisałem wcześniej. U mnie stawiam na "płetwę" stacyjki, no może wyrobiła się kostka. Tak czy inaczej sprawa mechaniczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znaczy się miałem wymienianą podobno już na taką dobrą kostkę kosztowała 30 zł, tyle, że problem nie tkwił w kostce tylko w stacyjce... coś było nie tak ze stacyjką i mechanik coś w niej przyciął i miało być ok, no i było do tej chwili... a kostkę wymieniliśmy przy okazji. Niemożna nic na to poradzić w domowych warunkach ?

da się ale tylko na chwilę. kombinerkami trzeba przestawić ten "dzyndzel". Tylko że to działa na chwilę, potem znowu wraca problem. Sensowniejszym rozwiązaniem jest wymiana całej stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie są objawy zużytej płetwy stacyjki ?

Wczoraj miałem taki motyw, że po przekręceniu kluczyka zero reakcji, kontrolki się palą ale nie startuje, dopiero jak docisnę kluczyk w stacyjce i napchnę w jedną stronę to kręci. I nie wiem tak do końca czy do ta płetwa czy kostka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki motyw mieliśmy kiedyś w firmowym B3 :) Tylko u nas dodatkowo potrafił sobie zgasnąć podczas jazdy, rozwiązaniem(tymczasowym) było wytarganie kostki i stacyjki i złożenie tego na "pajączka" :D Czyli "taśmex-drutex FIX" No ale to była firmówka można było sobie pozwolić :)

Objaw ustąpił po wymianie kostki stacyjki. Tylko przestrzegam przed kupowaniem choćby najbardziej renomowanych zamienników tego elementu, kupiliśmy najpierw TOPRAN, po 2ch tygodniach zwrot gwarancyjny, kostka PĘKŁA! Wymienili nam na FEBI ta pojeździła ze 3 miesiące... Wtedy nastąpił tzw. "wcurf" i kupiliśmy oryginał, kasa dużo większa bo grubo ponad 100zł, ale jeździ już 1,5 roku i "tfu tfu tfu" jest ok ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chcę się upewnić czy to kostka czy taka jakaś płetwa, bo jeżeli kostka to kupie ori w aso 101,00 zł brutto i nie chcę żebym potem się okazało, że to co innego i kostka była, dobra, tylko nie wiem jak do końca się upewnić, że to kostka, a nie płetwa. U mnie póki co nie gaśnie w czasie jazdy, wyłancza się za to radio.

 

I jeszcze jedno pytanie to osób które wymieniały samemu stacyjke, jakiej wielkości (rozmiar w mm) potrzeba ściągacz?

Edytowane przez Marcian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności