Gość Grzechol Zgłoś #61 Napisano 29 Lipca 2009 Wymiany olejów zalecane przez producentów olejów. pamiętajmy ze nasze autka są wiekowe a technologia olejów znacznie poszła do przodu od tamtego czasu.ja wymieniam średnio co 20k - 25k km kupując lepszy olej płacę drożej a zaoszczędzam na ilości wymian przejechałem już 150 k km i nie widzę szczególnej różnicy w pracy mojego silnika a autko ma przejechane prawie 300 k km jeśli chodzi o silnik 1z - tdi http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8§or=1&category=6&subset=289&vehicle=8795&ocidetails=1 a jeśli chodzi o silnik td http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8§or=1&category=6&subset=289&vehicle=8792&ocidetails=1 myślę ze rozwiewa wszystkie wątpliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #62 Napisano 29 Lipca 2009 (edytowane) ja wymieniam średnio co 20k - 25k km Olej w 1Z wymienia się co 15 tys., tak zaleca producent, a starsze diesle 1Y i AAZ co 7,5 tys. Racja, że technologia olejów poszła do przodu, ale w oleju się zbierają syfy ze silnika i to może szkodzić na silnik. Ale jak u Ciebie wszystko dobrze to spoko . Edytowane 29 Lipca 2009 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #63 Napisano 29 Lipca 2009 Witajcie. Olej już mam zakupiony, jest to Castrol Magnatec 10W 40, uszczelka michy Gerlinga no i nowy filtr oleju i powietrza. W sobotę czeka mnie wymiana, oby już olej nie będzie kapał. mam nadzieję że dobry zakup zrobiłem. Pozdrawiam wszystkich:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #64 Napisano 30 Lipca 2009 ELF PERFORMANCE SUPER D 15W40 Laliśmy taki olej (na praktykach) praktycznie do każdego diesla, chyba ze klient sobie życzył inaczej. Reklamacji nigdy nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolkom Zgłoś #65 Napisano 30 Lipca 2009 Panowie już po wymianach.Wlany MOTUL 6100 SYNERGIE 10W-40 i silnik jakby ciszej klekocze.Co do zużycia oleju to się okaże w najbliższym czasie??Jak nie będzie brał to za 5 tyś wleje full-syntetyk.Wymienione od razu filtry oleju zresztą to jest oczywiste,powietrza i paliwa i od razu lepiej chodzi.Mechan zauważył że pęka rura wydechowa tuż za katalizatorem i trza podspawać,no i osłona drążka kierowniczego jest rozerwana.No i potwierdził również że CASTROL robi szlam na silniku ale jak mówi jeszcze gorzej syfi silnik olej z ELFA.Pozdrawiam.PS i jeszcze jedno,widzę że oleje MOTUL robią się popularne w Polsce i mój nos mi podpowiada że jak tak dalej będzie firma otworzy u nas jaką rozlewnie i będzie jak z MOBILEM i CASTROLEM. Ten Twój mechan , z całym szacunkiem dla niego , ma poważne problemy z rozpoznawaniem zalet olejów silnikowych...Ja leje Elfa Competition 10 W 40 od jakichś czterech lat, jeżdżę dużo i nie mam żadnych problemów z cyt. "szlamieniem silnika".Jest cichutki, mie bierze oleju a ma 310 tys.km.Pozdro. ---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 20:34 ---------- Olej w 1Z wymienia się co 15 tys., tak zaleca producent, a starsze diesle 1Y i AAZ co 7,5 tys. Racja, że technologia olejów poszła do przodu, ale w oleju się zbierają syfy ze silnika i to może szkodzić na silnik. Ale jak u Ciebie wszystko dobrze to spoko . W 1Z wg mojej niemieckiej książki i linku Grzechola wymienia się tez co 7500 km, ja wymieniam co 10 000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #66 Napisano 30 Lipca 2009 Nic, wolałem nie ryzykować. Kupiłem Castrola. W razie czego mam na sprzedaż ELFa Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #67 Napisano 31 Lipca 2009 (edytowane) DOLKOM piszesz bzdury!!W 1Z olej wymienia się co 15 tyś km!Też mam oryginalną instrukcję obsługi!Chyba że ty masz starszy typ silnika a nie 1Z!!Co do oleju to też piszesz brednie!Wlej ELFA pojeżdzij wlej np .MOBILA lub MOTULA i zobaczysz różnicę!!Denerwuje mnie ktoś jak nie ma pojęcia w temacie.Skoro lejesz ELFA i jesteś zadowolony to lej dalej tylko to wcale nie znaczy że nie ma lepszych olejów!!Z olejami jak z autami są lepsze i gorsze marki!!A MOBIL czy tymbardziej MOTUL przy twoim ELFIE jest jak LEXUS przy WARTBURGU! I tyle w temacie.PS DOLKOM weż i rozbierz silnik na części i zobaczysz ile syfu się zebrało a nie pisz że lejesz ELFA i nie masz problemu ze szlamem bo tego się nie dowiesz dopóki silnika nie rozbierzesz.Wszyscy wiedzą że CASTROL i ELF robią z silników kontener na śmieci. Edytowane 31 Lipca 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolkom Zgłoś #68 Napisano 31 Lipca 2009 DOLKOM piszesz bzdury!!W 1Z olej wymienia się co 15 tyś km!Też mam oryginalną instrukcję obsługi!Chyba że ty masz starszy typ silnika a nie 1Z!!Co do oleju to też piszesz brednie!Wlej ELFA pojeżdzij wlej np .MOBILA lub MOTULA i zobaczysz różnicę!!Denerwuje mnie ktoś jak nie ma pojęcia w temacie.Skoro lejesz ELFA i jesteś zadowolony to lej dalej tylko to wcale nie znaczy że nie ma lepszych olejów!!Z olejami jak z autami są lepsze i gorsze marki!!A MOBIL czy tymbardziej MOTUL przy twoim ELFIE jest jak LEXUS przy WARTBURGU! I tyle w temacie.PS DOLKOM weż i rozbierz silnik na części i zobaczysz ile syfu się zebrało a nie pisz że lejesz ELFA i nie masz problemu ze szlamem bo tego się nie dowiesz dopóki silnika nie rozbierzesz.Wszyscy wiedzą że CASTROL i ELF robią z silników kontener na śmieci. Z całym szacunkiem do Ciebie nie ekscytuj sie tak i nie bądź agresywny.Po pierwsze mam silnik 1Z co powinieneś zauważyć w moim opisie; Po drugie nie napisałem, że nie ma lepszych olejów niż Elf; Po trzecie widzę, że rozbierałeś silnik po Elfie (tak można przynajmniej wywnioskować z Twojej hiperaktywnej odpowiedzi), w takim razie po co rozbierałeś po tych lepszych , Twoim zdaniem, olejach skoro takie z nich Lexusy (a pewnie rozbierałeś , bo twierdzisz, że masz porównanie Elfa, który "szlami" i tych dwóch , które tego nie czynią) czyżby nie były Lexusami i cos się działo z silnikiem...? Po czwarte: kto to są Twoim zdaniem ci "wszyscy" którzy wiedzą...? Po piąte mam znajomego, który specjalizuje się w naprawach silników wysokoprężnych i nie potwierdził rewelacji Twojego "mechana", którego nie chciałem obrazić (jesli to zrobiłem to przepraszam); Po szóste każdy dba o swoje auto jak chce, ja wymieniam olej co 10 000, Ty co 15 000 i życzę powodzenia i bezawaryjnej jazdy ! ; Po siódme skąd wiesz, że nie mam pojęcia w temacie i dlaczego Cię to denerwuje...? Pozdrawiam Ciebie, Twojego mechana i wszystkich na tym forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #69 Napisano 31 Lipca 2009 Panowie, to co Castrol to szajs!!!! Dzisiaj oddałem auto do kumpla aby wymienił mi olej, chyba aż takiej masakry nie będzie. Wszędzie gdzie się pytałem to polecali mi ten olej. Ja zmieniam z reguły olej tak co 11000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #70 Napisano 1 Sierpnia 2009 to co Castrol to szajs Z olejami jest tak samo jak z autami. Czasem zdarzy się trefna partia. Przez pewien czas zaopatrywałem lokomotywy w oleje i dobrze wiem, że wystarczy niewłaściwe składowanie, aby z bardzo dobrego oleju zrobiła się kaszana. Z bardzo aktywnych wypowiedzi można wywnioskować, że ile olejów tyle zdań, więc po co te przepychanki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #71 Napisano 1 Sierpnia 2009 Ja się nie przepycham, tylko pisałem wcześniej że zamierzam kupic tego Castrola a teraz mi piszecie że niby szajs i silnik niszczy. Wiem że polecaliście Motula ale nie było mnie na niego stać, wiec kupiłem Castrola bo polecano mi go i był w przystępnej cenie. Ale już jest po faktcie, dzisiaj po 16 odbieram afto z wymienionym olejem i filtrami, się okaże po czasie czy bedzie oki. POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #72 Napisano 1 Sierpnia 2009 się okaże po czasie czy bedzie oki. Będzie oki. Castrola 10W40 leje do 1Z od 130 tys km. Z silnikiem nic się nie dzieje, a lekko nie ma.A każdy ma prawo do swojego zdania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #73 Napisano 1 Sierpnia 2009 No i na taką odp czekałem:D ---------- Post added at 18:06 ---------- Previous post was at 15:48 ---------- No i passka mam w domciu. Od razu silnik lepiej chodzi, ciszej. Kumpel, mechanik co mi olej wymieniał w raz z uszczelką michy powiedział że silniczek zdrowo wygląda i ma chyba mało przejechane:580: i że te licznikowe 230000tys może być prawdziwe. Przy okazji okazało się że nie potrzebnie kupiłem nową uszczelkę michy olejowej, ale przy okazji mi ją wymienił. Okazało się że uszczelka była jakaś dziadowska, papierowa, że się w ręce rozleciała. teraz już mam spokój na troche:p. Mam pytanko, mam zamiar założyć hak do przyczepki, i zaóważyłem że w bagażniku po lewej i prawej str. są po takie 2 duże śruby, czyżby pod hak????? POzdrowionka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #74 Napisano 1 Sierpnia 2009 Mam pytanko, mam zamiar założyć hak do przyczepki, i zaóważyłem że w bagażniku po lewej i prawej str. są po takie 2 duże śruby, czyżby pod hak????? Te śruby trzymają zderzak to na pewno a czy można je wykorzystać do haka to już zależy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #75 Napisano 2 Sierpnia 2009 (edytowane) DOLKOM tak możemy sobie pisać w nieskończoność!Skąd pewność że twój mechan wie lepiej od mojego?I skoro twój mechan twierdzi że mój jest niekompetentny to skąd pewność że to twój nie jest do kitu??Jeżeli chodzi o ELFA to wiem nie tylko od mechana ale również z różnych forów plus artykuł w prasie brytyjskiej.Co do CASTROLA to opinia mnóstwa osób z różnych forów plus moje własne doświadczenie.Co do MOBILA to już czytałem o tym parę artykułów.Ogólnie o olejach czytałem parę testów z rzetelnych żródeł stąd moja wypowiedz plus parę własnych spostrzeżeń plus mnóstwo opini z różnych forów.Więc DOLKOM wybacz ale to co twój mechanik ma w tym temacie do powiedzenia jakoś mnie kompletnie nie interesuje i to raczej ja bym się na twoim miejscu zastanawiał nad jego kompetencjami!ELF podobnie jak CASTROL produkuje oleje na gorszej i przestarzałej bazie mineralnej,MOBIL i MOTUL produkują oleje na zdecydowanie nowocześniejszej bazie niż wcześniej wymienieni stąd porównanie tych marek olejów do LEXUSA i TRABANTA.Jest o tym mnóstwo na różnych forach trzeba skorzystać z wyszukiwarki i się znajdzie.I nie jest to wymysł mojego mechana tylko jawna informacja którą znajdziesz jak poszukasz a konsekwencjami opierania się przez np ELFA na starej bazie podczas produkcji olejów jest właśnie szybkie szlamienie silnika w porównaniu np do MOTULA itd itd.Nie będę się rozwijał bo ekspertem nie jestem ale wystarczy umieć czytać żeby wyciągnąć wnioski. Owszem czytałem w twym opisie że masz silnik 1Z ale mnie to bardzo zastanawia bo raczej mało prawdopodobne abyś ty do swojego 1Z miał książkę która nakazuje wymianę oleju co 7.500 tyś km a ja do swojego 1Z mam książkę oryginalną która nakazuje wymianę oleju w tym silniku co 15 tyś km.Zresztą zapytaj w ASO jeśli chcesz silniki 1Z wymagają wymiany oleju co 15 tyś km.A co 7.5 tyś wymieniało się olej w starych dieslach bez wtrysku bezpośredniego.KAT825 nie przejmuj się w końcu chyba nie będziesz jeżdzić swoim autem do końca życia?Tym czy CASTROL narobi bałaganu raczej będzie się martwił ktoś kto kupi od ciebie albo jeszcze ktoś póżniej no chyba że z ciebie jest prawdziwy maratończyk?Castrol brudzi bardziej bo jest oparty o gorszą bazę podczas procesu wytwarzania ale ludzie nie dajmy się zwariować nie mamy nowych aut w końcu.Ludzie leją różne oleje i żyją.Ostatnio się dowiedziałem że kolega wlewa do swojego 1Z olej mineralny już od 4 lat i narazie silnik chodzi bez kłopotu.DOLKOM jeśli chcesz zrobię fotkę z oryginalnej instrukcji obsługi w miejscu gdzie piszę iż olej wymieniamy w tym silniku co 15 tyś km.Pozdrawiam Edytowane 2 Sierpnia 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #76 Napisano 3 Sierpnia 2009 Fenomen2 dzięki za wyczerpującą wypowiedź, niestety już po fakcie. Olej wymieniony. Ze mnie nie jest żaden długo dystansowiec, wsumie to mój 2 samochód (poprzednio VW Polo 1.4d:)) i jeszcze dobrze nie jestem obeznany z tymi olejami. Co di wyboru Castrola przemawiała 2 warunki, jakość do ceny. W sumie aktualnie moja sytuacja finasowa jest nie zaciekawa (oby szybko się zmieniła:D) i byłem zmuszony do kompromisu. Mam jeszcze jeden problem. Uszczelka michy wymieniona, uszczelka kapy tez a olej nadal wycieka-chyba z kapy. Wygląda jak by od tylniej str leciało przy prawej śrubie ale nie przy samej. Mechanik doradził mi żebym zdjął kapę i uszczelkę nasmarował jakimś silikionem termo i chemiczno odpornym. I teraz jest pytanie, czy faktycznie to może być powodem,jak tak jaki zastosować?? Proszę o w miare szybką odp, jutro zamierzam szukac tego silikonu i uszczelnic to. POZDRO:D ---------- Post added at 10:26 ---------- Previous post was at 23:18 ---------- Heya. I jak, nikt mi nie jest w stanie pomóc jaki silikon kupić??? Potrzebuje pilną odp bo olej nowy ciągle cieknie przez chyba uszczelkę kapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #77 Napisano 27 Sierpnia 2009 No to się podłączę do tej burzliwej dyskusji z następującym zapytaniem: Jeżdżę na oleju mobil M 15W40 od 2 lat.Poprzedni właściciel lał ten sam olej przez jakieś 3-4 lata.Silnik suchy od wymiany do wymiany (co 8-9 tys.)nic nie dolewam.Chciałbym zalać półsyntetyk,czy coś może się spie....olić?(1.9 TD AAZ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepito82 Zgłoś #78 Napisano 27 Sierpnia 2009 No to się podłączę do tej burzliwej dyskusji z następującym zapytaniem:Jeżdżę na oleju mobil M 15W40 od 2 lat.Poprzedni właściciel lał ten sam olej przez jakieś 3-4 lata.Silnik suchy od wymiany do wymiany (co 8-9 tys.)nic nie dolewam.Chciałbym zalać półsyntetyk,czy coś może się spie....olić?(1.9 TD AAZ) Mam AAZ i też lałem Mobil M 15W40, przy ostatniej zmianie pokusiłem się zaryzykować i zalałem Mobil Super S TD 10W40. Nie ma żadnych wycieków ani innych skutków negatywnych. Generalnie zrobiłem to z myślą o zimie, żeby na mrozie silnikowi łatwiej sie pracowało. Jak chodzi o środki myjące - detergenty (liczba TBN) to oba wymienione oleje mają taką samą ich zawartość 10 mg KOH/g źródło: http://seicento.autokacik.pl/baza/oleje.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #79 Napisano 27 Sierpnia 2009 Marek lej na spokojnie do aaz'eta półsyntetyk, najlepiej motul lub valvoline. Minerał to śmierć dla turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #80 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) najlepiej motul lub valvoline A jaki konkretnie?Trochę ich jest...A tak na marginesie,to zastanawiam sie nad olejem Mobil Delvac XHP Extra SAE 10W40.Znacie ten olej?Wart uwagi? Edytowane 28 Sierpnia 2009 przez Marazzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach