dtambor Zgłoś #21 Napisano 19 Czerwca 2010 panowie w vw passat B5 czujnik jest w klockach..... nie ma zadnego kabelka itd..... dlatego istnieje opcja zakupu tanszych klockow bz czujnika badz drozszyh z czujnikiem..... ...a sygnał z klocka o zużyciu jest wysyłany po Wi-Fi . Kolego nie pisz więcej takich bzdur bo aż głupio czytać. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #22 Napisano 19 Czerwca 2010 A coś ty znów mądrego wymyślił. No ja czytałem kilka razy, i dalej nie wiem o co koledze chodzi. :hmm A może te czujniki w klockach działają na podczerwień (klocek-licznik). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #23 Napisano 19 Czerwca 2010 przy kazdorazowej wymianie klockow macie wybor; kupic bez czujnika lub z czujnikiem. okablowanie jest seryjnie w kazdym B5, tylko schowane, bodajze w nadkolu. kiedys mialem zamiar wstawic komputer pokladowy w swoim pasku, i byl plan uruchomienia tej instalacji. koniec koncem zaniechalem te sprawe. info o kablu do czujnika z klockow mam od mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #24 Napisano 19 Czerwca 2010 okablowanie jest seryjnie w kazdym B5, tylko schowane, bodajze w nadkolu. Może i jest seryjne, ale żeby to uruchomić trzeba sobie dokupić czujniki ABS-u z instalacją do czujników klocków albo wyrzeźbić ją samemu, i dopiero będzie można myśleć o kontrolce zużycia klocków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #25 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam. Najprawdopodobniej czeka mnie jutro wymiana klocków ale z tyłu. Czy jak piszecie, że auto ma czujnik zużycia klocków to macie na myśli sam przód czy tył też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #26 Napisano 22 Czerwca 2010 tylko przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #27 Napisano 22 Czerwca 2010 tylko przód Ok. Dzięki. I jeszcze jedna sprawa. Tak pi razy drzwi o ile wolniej kończą się klocki z tyłu w porównaniu do przodu? Powiedzmy przód co 30 tyś, a tył?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19cali Zgłoś #28 Napisano 26 Lutego 2011 Z tego co się zorientowałem od znajomego mechanika to tylne klocki zużywają się do 3 razy wolniej. A propos czujników to dzisiaj się dowiedziałem (przy zmianie osłony przegubu), że czeka mnie wymiana klocków i tarcz z przodu. W sumie to czekałem na sygnał kontrolki, ale z posta wynika, że mogłem się nie doczekać. Może to jest tak, że moja wersja 1.9 TDI AHU Basis nie posiada czujnika zużycia klocków. W Basis faktycznie wielu rzeczy nie ma w porównaniu do innych. Jeszcze muszę zobaczyć przy przekręcaniu kluczyka czy świeci kontrolka. Może podepnę Vaga, albo wyjmę stare klocki i zobaczę czy są z kabelkami. Może przed zakupem będę wiedział jakie kupić. Widziałem, że są z kabelkami i bez. Bardzo się ceną nie różnią. Ale gdyby mój Passat miał taki czujnik to dawno by się świecił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #29 Napisano 26 Lutego 2011 Z tego co się zorientowałem od znajomego mechanika to tylne klocki zużywają się do 3 razy wolniej. A propos czujników to dzisiaj się dowiedziałem (przy zmianie osłony przegubu), że czeka mnie wymiana klocków i tarcz z przodu. W sumie to czekałem na sygnał kontrolki, ale z posta wynika, że mogłem się nie doczekać. Może to jest tak, że moja wersja 1.9 TDI AHU Basis nie posiada czujnika zużycia klocków. W Basis faktycznie wielu rzeczy nie ma w porównaniu do innych. Jeszcze muszę zobaczyć przy przekręcaniu kluczyka czy świeci kontrolka. Może podepnę Vaga, albo wyjmę stare klocki i zobaczę czy są z kabelkami. Może przed zakupem będę wiedział jakie kupić. Widziałem, że są z kabelkami i bez. Bardzo się ceną nie różnią. Ale gdyby mój Passat miał taki czujnik to dawno by się świecił. W tych rocznikach czujniki-wątpię u mnie w comfortline,już doposażonym na zamówienie nawet niema takiego bajeru.Z tego co sie orientuję były w późniejszych rocznikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
19cali Zgłoś #30 Napisano 4 Marca 2011 Niestety albo stety nie posiadasz.Przynajmniej brak problemów z palącą się kontrolką, nawet przy dobry stanie klocków A mi się zapala kontrolka. Czy to oznacza, że mam? Zapala się tylko po przekręceniu stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #31 Napisano 4 Marca 2011 A mi się zapala kontrolka. Czy to oznacza, że mam?Zapala się tylko po przekręceniu stacyjki. jeśli masz czujniki to kontrolka się zapali w odpowiednim momencie a sprawdź czy od klocków z przodu nie odchodzą przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #32 Napisano 4 Maja 2011 a ja mam jeden przewód tylko z prawej strony a z lewej nie mam w ogóle i co najdziwniejsze nie ma tam śladu żeby ktoś go kiedykolwiek obciął. dzisiaj patrzyłem i jak przekręce kluczyk to kontrolka zapala się i po chwili gaśnie a nie mam nic podłączone to tej kostki, nawet próbowałem połączyć oba styki żeby było tak jak na zużytym klocku i też się zapaliła i zgasła po chwili. wie ktoś jak to rozpracować o co tu chodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #33 Napisano 4 Maja 2011 (edytowane) a ja mam jeden przewód tylko z prawej strony a z lewej nie mam w ogóle i co najdziwniejsze nie ma tam śladu żeby ktoś go kiedykolwiek obciął. dzisiaj patrzyłem i jak przekręce kluczyk to kontrolka zapala się i po chwili gaśnie a nie mam nic podłączone to tej kostki, nawet próbowałem połączyć oba styki żeby było tak jak na zużytym klocku i też się zapaliła i zgasła po chwili. wie ktoś jak to rozpracować o co tu chodzi?? Nic nie musiało być obcinane - wystarczy że ktoś wymieniał czujnik ABS - są 2 rodzaje: zintegrowany z wiązką czujnika klocków lub bez niej. Taki sam manewr zrobiłem w poprzednim pasku - wymieniając czujnik ABS założyłem taki z instalacją czujnika klocków (był tańszy). Druga sprawa to aktywacja czujnika zużycia (tu już przy pomocy vag). Z tego co się orientuję to połaczenie styków jest stanem normalnym, przerwanie połaczenia oznacza zużycie klocków i zapalenie kontrolki. U Ciebie może być tak że są te styki zmostkowane "u góry" - tam gdzie wchodzi wiązka ABS do nadkola i nie będziesz tego widział, a kontrolka zachowuje się jakby było wszystko ok, ale to tylko takie gdybanie na odległość. pzdr Edytowane 4 Maja 2011 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #34 Napisano 4 Maja 2011 no tak też myślałem że musi być gdzieś wyżej mostek skoro ja mam rozłączona kostkę i nie świeci. no nic w takim razie tak to musi zostać bo kupować przewód plus szukanie gdzie sie on łączy w nadkolu tam u góry to raczej mi sie nie chce ale trochę szkoda bo dobry bajer to mieć skoro było to fabrycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #35 Napisano 4 Maja 2011 bo dobry bajer to mieć skoro było to fabrycznie Dobry i nie dobry. W komunikacji miejskiej władza mówi, że nie dobry bo jak się zapali kontrolka i kierowca zanotuje to w swoim kajecie to wymiana musi być...a jeszcze by się pojeździło kilka tysięcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak1307 Zgłoś #36 Napisano 14 Stycznia 2014 witam mam pytanie czy w moim Passacie B5fl 2.8 4motion 2001 są czujniki zużycia klocków z tyłu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #37 Napisano 14 Stycznia 2014 Nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #38 Napisano 15 Stycznia 2014 Z tyłu w żadnej wersji nie montowali tego w fabryce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach