Adix62 Zgłoś #441 Napisano 18 Grudnia 2010 Aku mam 74AH 750A rozruchu. Ja mam PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #442 Napisano 18 Grudnia 2010 Ja mam PD no tak,niespojrzalem.slyszalem ze tez sa problemy z odpalaniem na mrozie jak jest problem z wtryskami,ale to wiem tylko ze slyszenia.a ropka z dobrego zrodla? warto tez sprobowac po nocce i mrozie ze 3 razy podgrzac swiece i dopiero rozruch.powinno byc troche lepiej z odpaleniem.sam zaobserwujesz bez diagnostyki to wiesz mozna wiele spekulowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Splawik272 Zgłoś #443 Napisano 18 Grudnia 2010 a ja mam takie troszke pytanie od tematu odkad zaczeły sie mrozy w moim passacie 1.9 TDi 90km w czasie jazdy turbina czasam idziala a czasami nei czym to może być spowodowane i co z tym zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darusia Zgłoś #444 Napisano 18 Grudnia 2010 Ja mam podobny a raczej taki sam problem. Wymienione świece, nowy aku, nowy filtr paliwa, dodatek do ropy i żadnej poprawy. Podpięcie auta do Vaga nie dało żadnej podpowiedzi. Ale pojawiło się światełko w tunelu, tzn. kolega z forum podpowiedział że to może jest wina pompy mechanicznej ( inna nazwa vacum, tandem). Pojechaliśmy do mechaników którzy pracuję w warsztacie naprawy samochodów powypadkowych. I odziwo po założeniu używanej pompy, pasek zapalił mi dzisiaj za pierwszym razem przy -18. Koszt nowej pompy to 450 zł. Także problem chyba rozwiązany. Może ta mała podpowiedz i tobie pomoże. ---------- Post added at 22:14 ---------- Previous post was at 22:11 ---------- Ja w swoim Pasku mam następujący problem. Przy temperaturach poniżej -10 ciężko pali tzn. łapie ale nie może zaskoczyć musze pokręcic ze 3 sekundy po czym odpala. Nowe świece żarowe Bosch, nowy aku Bosch. Ciepły pali z dotyku. Co może być przyczyną? ....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #445 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam wszystkich. W moim pasku mam taki problem że do -5 stopni pali od strzała a poniżej -5 od razu łapie na 2(może 3 cylindry) i musze trzymać na rozruszniku z 30-40 sekund aż załapie na reszte i jak już odpali to równo pracuje. Poprzednią zimę był ten sam problem. Świece wszystkie grzeją aku wymieniony 2 lata temu, teraz wtryski wymienione na ASV, pompa wtryskowa też wymieniona (na starej ciężko palił na ciepłym), kąt wtrysku ustawiony, dawka paliwa też. Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale mam zaślepiony egr, poprzedniej zimy też już był zaślepiony a 2lata temu nie pamiętam jak palił ale wiem że egr nie był zaślepiony. Już nie wiem co mam z nim zrobić. Normalnie autko śmiga jak szalone a podczas mrozu ledwo co pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #446 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) Skoro pompa i wtryski wymienione to nie bede się czepiac tych rzeczy, a moznaby.... Jak grzeja swiece najlepiej sprawdzic je wykręcajac i podłaczac po kolei bezposrednio do aku. Druga sprawa to sprawdz kompresje i wszystko bedzie jasne.... Jak bedziesz miał wyniki pomiarów wtedy się zastanowimy co dalej. Wg mnie jesli swiece są dobre to jest słaba komprecha na jakims garnku a czym spowodowana to juz inna sprawa. Edytowane 19 Grudnia 2010 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek40 Zgłoś #447 Napisano 19 Grudnia 2010 A ja mam problem tego typu, że nie załącza się przekaźnik od świec, nawet po odłączeniu kostki od czujnika temperatury. Już sprawdziłem wszystko, myślę też o wymianie komputera, ale może coś pominąłem. Pomóżcie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariodario1976 Zgłoś #448 Napisano 19 Grudnia 2010 dodam cos od siebie. lekarstwo na dobre odpalanie w tdi pd to wymiana uszczelniaczy na pompkach. sam to przerabialem. teraz jak bylo minus 18 to na prube odrazu zakrecilem i zapalil po 3-4-rech obrotow.a ze swiecami to po jednym obrocie gada. uszczelniacze to sa oringi kture po kilku kilkunastu latach po prostu parcieja. nie wiem jak w pl ale w italii zaplacilem 30 euro na 4 pompki.polecam to zrobic,a pozatym bedziecie pewni ze ropa wam nie poleci do oleju:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #449 Napisano 20 Grudnia 2010 Wczoraj, 13:29 Skoro pompa i wtryski wymienione to nie bede się czepiac tych rzeczy, a moznaby.... Jak grzeja swiece najlepiej sprawdzic je wykręcajac i podłaczac po kolei bezposrednio do aku. Druga sprawa to sprawdz kompresje i wszystko bedzie jasne.... Jak bedziesz miał wyniki pomiarów wtedy się zastanowimy co dalej. Wg mnie jesli swiece są dobre to jest słaba komprecha na jakims garnku a czym spowodowana to juz inna sprawa. Świece były wykręcone wszystkie, przyłożyłem je do masy(za pomocą klamry takiej jak przy prostowniku) podłączyłem do przewodów oryginalnych włączyłem zapłon i wszystkie równo grzały. Jak zorganizuje sprzęt to sprawdze kompreche i pewnie wszystko wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #450 Napisano 27 Grudnia 2010 Skoro pompa i wtryski wymienione to nie bede się czepiac tych rzeczy, a moznaby....Jak grzeja swiece najlepiej sprawdzic je wykręcajac i podłaczac po kolei bezposrednio do aku. Druga sprawa to sprawdz kompresje i wszystko bedzie jasne.... Jak bedziesz miał wyniki pomiarów wtedy się zastanowimy co dalej. Wg mnie jesli swiece są dobre to jest słaba komprecha na jakims garnku a czym spowodowana to juz inna sprawa. No i sprawdziłem kompresje. 1- 21 bar 2- 22 bar 3- 23 bar 4- 22 bar To chyba nie najlepsze ciśnienia jak na TDI. Nie wiem dokładnie ale chyba powinno byc 25-31 bar. Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #451 Napisano 27 Grudnia 2010 No i sprawdziłem kompresje.1- 21 bar 2- 22 bar 3- 23 bar 4- 22 bar To chyba nie najlepsze ciśnienia jak na TDI. Nie wiem dokładnie ale chyba powinno byc 25-31 bar. Co o tym sądzicie? Dobrze jest jak ma po 29 i więcej. Niestety silnik umiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #452 Napisano 28 Grudnia 2010 Dobrze jest jak ma po 29 i więcej. Niestety silnik umiera. Autko ma przejechane ok.240 tyś km. Jak miał 3 lata to przebieg był ok. 100 tyś. Od tej pory znam jego właściciela i całą historie co było robione i kiedy. Nie wiem czy wystarczy zregenerowac głowice czy od razu wymieniac pierścienie. Słyszałem że mozna sprawdzi czy to wina pierścieni czy głowicy jakąś próbą olejową ale nie wiem jak to się robi. Nie wiem czy dobrze ( jak nie to poprawcie mnie) ale wydaje mi się ,że trzeba nalac troszke oleju na każdy cylinder tylko ile? i jeszcze raz sprawdzi kompresje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #453 Napisano 28 Grudnia 2010 Słyszałem że mozna sprawdzi czy to wina pierścieni czy głowicy jakąś próbą olejową ale nie wiem jak to się robi. Nie wiem czy dobrze ( jak nie to poprawcie mnie) ale wydaje mi się ,że trzeba nalac troszke oleju na każdy cylinder tylko ile? i jeszcze raz sprawdzi kompresje. Google działa. :dobrze Cel pomiaru: Próba olejowa pozwoli określić rodzaj nieszczelności, zużycia w silniku. Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą. Próba olejowa polega na tym, że do cylindrów w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania, wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (5 ml) i ponownie mierzy ciśnienie. Próbę olejową mierzy się według metodyki: 1. Powtarzamy pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek.) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego). 2. Utrzymujemy powtarzalności przez m.in. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). 3. Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika. 4. Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość świeżego oleju. Z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej zaaplikować strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. 5. Jeżeli osoba wykonująca pomiar ma wprawę, najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem. 6. Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej). Źródło: google.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lideek Zgłoś #454 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam, A Ja to się zastanawiam - jak to możliwe że samochód cięzko odpala w zimie, jednak po uruchomieniu pracuje równo, moc prawidłowa, błędów brak - a później się okazuję że np. 3 świece sa do wyrzucenia..... Wydaje mi się że jak cos by było ze świeczkami to efekt byłby w pracy silnika..... Mylę się/.>? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kefipit Zgłoś #455 Napisano 28 Grudnia 2010 Hej, co jakiś czas pojawiają się w tym wątku wskazania że przyczyną złego odpalania w silnikach AJM może być VACUM/TANDEM pompa. W związku z tym mam takie pytanko: Jak z dostępem do tej pompy, bo wiem że znajduje sie ona z w tylnej części silnika i czy przy jej podmiance nalezy demontować np. głowicę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #456 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam, A Ja to się zastanawiam - jak to możliwe że samochód cięzko odpala w zimie, jednak po uruchomieniu pracuje równo, moc prawidłowa, błędów brak - a później się okazuję że np. 3 świece sa do wyrzucenia..... Wydaje mi się że jak cos by było ze świeczkami to efekt byłby w pracy silnika..... Mylę się/.>? Poczytaj o zasadzie działania silnika z zapłonem samoczynnym- to nie silnik z zapłonem iskrowym, który potrzebuje ciągłej pracy świecy. ---------- Post added at 11:47 ---------- Previous post was at 11:45 ---------- Hej, co jakiś czas pojawiają się w tym wątku wskazania że przyczyną złego odpalania w silnikach AJM może być VACUM/TANDEM pompa. W związku z tym mam takie pytanko: Jak z dostępem do tej pompy, bo wiem że znajduje sie ona z w tylnej części silnika i czy przy jej podmiance nalezy demontować np. głowicę ? Nie trzeba demontować głowicy. Dostęp masz po usunięciu rury z IC od góry silnika. Dużo miejsca tam nie ma, ale wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robypl Zgłoś #457 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam. mam taki sam problem. Świece wymieniłem bo 3 nie grzały. Teraz jak zimny długo grzeją i nie pali na dotyk. Muszę parę sekund pokręcić. To samo było na starych tylko przed wymianą świec jak odpalił to było słychać jakby nie na wszystkie baniaki teraz tego nie ma. Po nowym roku jadę na VAG to zobaczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #458 Napisano 9 Lutego 2011 kto ci kupi auto z niesprawnym silnikiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #459 Napisano 9 Lutego 2011 Chyba taniej wyjdzie zrobić i sprzedać pełnowartościowe auto, aniżeli uszkodzone teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #460 Napisano 9 Lutego 2011 Z Twojego poprzedniego postu wynikało, że auto wymaga wymiany głowicy na sprawną dla normalnego działania-czytaj: jest unieruchomione teraz. Więc odpowiedzieliśmy odpowiednio. Ale skoro jest na chodzie to na to pytanie powinnaś sobie sama odpowiedzieć-Ty znasz to auto i wiesz w jakim jest stanie, więc powinnaś się zastanowić czy auto jest warte pakowania kolejnych pieniędzy w nie czy już dość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach