Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jaczuz

Witam!

 

Passat b5 FL, 2002, 1.9 TDI 130KM. W zimę przy temperaturach poniżej -5.5 stopnia nie odpala. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w ogole nie kręci. Kontrolki od świec szybko gasną. Działa cała elektryka. W lecie odpala za pierwszym razem bez żadnych problemów. Podobnie jest jak temperatura wzrośnie do -5 stopni, odpala trochę ciężej, ale szybko. Jaka może być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wogóle nie kręci to coś z rozrusznikiem, może elektromagnes szwankuje??? Sprawdz jeszcze napięcie na akumulatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z zapalaniem mojego autka. Dzisiaj było -18C i masakra. Podgrzałam świece trzy razy i nie zapalił, kręciłam go pare razy jeszcze przez dłuży czas i dopiero może za szóstym razem hełtania ledwo zapalił. Zazacze że potem zapala od tyka, przez cały dzień. Ostatnio kupiłam nowy akumulator, więc to nie wina akumulatora. W serwisie na kompie wszystko jest ok. Czy to mogą być pompowtryskiwacze? Pomóżcie i Doradżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padające świece lub lipne paliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jeżeli tak jak i u mnie dziś przy -13 stopniach musiałem 4 razy próbować żeby zapalił to świece? dodam że paliwo to shell v-power ew jakie swiece poleciacie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece bosha albo beru. Jakość paliwa na polskich stacjach jest tragiczna, sam się o tym ostatnio przekonałem gdy unieruchomiłem auto po zalaniu PB na shellu :/ Ciekawe czy dostawców paliw też zaskoczyła zima i zapomnieli podolewać dodatków uszlachetniających do swoich cystern

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzenio - shell v-power na zimę - nie ma gorszego brat jeździł na nim i w zimie też nie mógł odpalić swojej A4 w dieslu , przyczyną jak się okazało było paliwo właśnie z shella v-power - ono jest robione chemicznie stąd te problemy w zimie teraz tankuje tylko i wyłącznie zwyklą ropę i jest OK !!! Zmień paliwo koniecznie - tankuj inne !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
padające świece lub lipne paliwo

 

Świece dobre, a paliwo tankuje na Orlenie Verwe.

Czytając poprzednie posty widze że większość urzytkowników ma ten sam problem, tylko prawie żaden nie wie co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podgrzałam świece trzy razy

 

Takie "rytuały" świadczą, że już świece siadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ale jeśli świece były zmienione na nowe dwa tyg. temu i było wszystko ok, a teraz jak sie pojawił mróz poniżej -5C i nie mogłam zapalić za pierwszym razem, to już się spaliły? Jak podgrzałam je trzy razy? Chyba nie. A tak ogólnie widze że zakup Passata z 115KM silnikiem to porażka, a myślałam że pojeżdze nim ze dwa lata. Cieszyłam się że trafiłam na bezwypadkowe auto a tu lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymaga trzykrotnego grzania to coś jest nie tak. Może za krótko grzeje.

Trzeba zdiagnozować czujnik temperatury, czy podaje temperaturę zgodną z rzeczywistością.

Na nowym akumulatorze powinien zapalać od jednego strzału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok ale jeśli świece były zmienione na nowe dwa tyg. temu i było wszystko ok, a teraz jak sie pojawił mróz poniżej -5C i nie mogłam zapalić za pierwszym razem, to już się spaliły? Jak podgrzałam je trzy razy? Chyba nie. A tak ogólnie widze że zakup Passata z 115KM silnikiem to porażka, a myślałam że pojeżdze nim ze dwa lata. Cieszyłam się że trafiłam na bezwypadkowe auto a tu lipa.

wiesz co, też mam takiego samego B5 z takim samym silnikiem jak Twój (AJM) i dzisiaj przy -17 C zapalił po 3 sekundach kręcenia, potem 2 sekundy nierównej pracy i wszystko gra, dodam że świece wymienione rok temu na NGK , w zeszłym roku nie było problemu nawet przy -30 C, warto dolać do paliwa dodatek Castrol TDA http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/downloads/k/karty/tda.PDF

warto też pomyśleć o wymianie filtra paliwa, to tak z podstawowych rzeczy, pozatym można Vag-iem sprawdzić czy pompki mają poprawne wartości, jeżeli pompowtryski są oki to najdroższe rozwiązanie masz z głowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I u mnie dziś słabo z paleniem.

Po pierwszym grzaniu świec autko nie zapaliło. Dopiero po drugim grzaniu zapalił, ale też nie od razu. Akumulator nie nowy ale w super stanie kręci idealnie, świece sprawdzałem ponad pół roku temu, więc muszę sprawdzić ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag pokazał że silnik jest ok. Podstawowe częsći wymenione i żadnej poprawy. Porzedni właściciel wymienił dwa pompowtryskiwacze (niestety nie pamięta które bo wymieniał serwis). :( Ogólnie autko sprawowało się super do tej pory.

Posiadam też Audi 80 B4 z 93r B+Gaz Dzisiaj przy -18 zapaliło od tyka. Stare ale jare, nie zawodny samochód, moja perła nad perłami. Nigdy jej nie sprzedam. Passat się nie umywa do niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to juz jest z dieslami w zimie niestety...

Ja również nie miałem żadnych problemów z rozruchem rano przy -18, co benzynka to benzynka ( taki mały off topic ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA kupuje na Orlenie Verve i dolewam dodatek do ropy na zime i pali przy piewrszym grzaniu swiec fakt musze krecic z 3-5 sek ale odpala za pierwszym razem. wczoraj bylo u mnie -15 i za pierwszym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz co, też mam takiego samego B5 z takim samym silnikiem jak Twój (AJM) i dzisiaj przy -17 C zapalił po 3 sekundach kręcenia, potem 2 sekundy nierównej pracy i wszystko gra

 

Tak właśnie uruchamia się sprawy TDi. Dzisiaj identyczny moment jak u kolegi - godzina 5.20 rano, po przekręceniu kluczyka -17 na termometrze, kluczyk, zagrzanie i kręcimy. Po 2 sekundach wkręcenia rozrusznika i auto zapala za pierwszym razem. Oczywiście w wyniku minusowej temperatury charakterystyka pracy silnika jest zupełnie inna niż w temperaturach wyższych o czym należy pamiętać i nie wpadać w panikę jak "zarzuci silnikiem". Co ważne przy rozruchu w tak "ekstremalnych warunkach" żadnej "głupawej" przygazówy .. Najlepiej aby silnik sam złapał odpowiedni moment.

 

BTW: nobel dla wynalazcy elektrycznie podgrzewanej szyby czołowej - super gadżet i kolejne auto musi to mieć, obowiązkowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzenio - shell v-power na zimę - nie ma gorszego brat jeździł na nim i w zimie też nie mógł odpalić swojej A4 w dieslu , przyczyną jak się okazało było paliwo właśnie z shella v-power

tankuje to i dzisiaj najmniejszych problemow z rozruchem, swiece wymienialem 2 dni temu na NGK ,stare spalone byly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając te wszystkie posty mam wrażenie że problem leży w nie dostatecznym grzaniu świec. Kiedyś gdzieś czytałem o tym problemie,lecz nie pamiętam gdzie.Coś tam zmieniali w programach i było oki.Na http://www.youtube.com był filmik z passatem co nie chciał palić po zimnej nocy

 

 

Tu zobaczcie

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=o1a5WpqzXn4[/ame]

 

szukanie zajeło mi 15 sekund

Edytowane przez pawel1971
dodany link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BTW: nobel dla wynalazcy elektrycznie podgrzewanej szyby czołowej - super gadżet i kolejne auto musi to mieć, obowiązkowo

Nobel dla firmy Webasto ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności