Gość jaczuz Zgłoś #381 Napisano 30 Listopada 2010 Witam! Passat b5 FL, 2002, 1.9 TDI 130KM. W zimę przy temperaturach poniżej -5.5 stopnia nie odpala. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w ogole nie kręci. Kontrolki od świec szybko gasną. Działa cała elektryka. W lecie odpala za pierwszym razem bez żadnych problemów. Podobnie jest jak temperatura wzrośnie do -5 stopni, odpala trochę ciężej, ale szybko. Jaka może być przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #382 Napisano 30 Listopada 2010 Jeżeli wogóle nie kręci to coś z rozrusznikiem, może elektromagnes szwankuje??? Sprawdz jeszcze napięcie na akumulatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darusia Zgłoś #383 Napisano 1 Grudnia 2010 Witam, mam problem z zapalaniem mojego autka. Dzisiaj było -18C i masakra. Podgrzałam świece trzy razy i nie zapalił, kręciłam go pare razy jeszcze przez dłuży czas i dopiero może za szóstym razem hełtania ledwo zapalił. Zazacze że potem zapala od tyka, przez cały dzień. Ostatnio kupiłam nowy akumulator, więc to nie wina akumulatora. W serwisie na kompie wszystko jest ok. Czy to mogą być pompowtryskiwacze? Pomóżcie i Doradżcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #384 Napisano 1 Grudnia 2010 padające świece lub lipne paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzenio Zgłoś #385 Napisano 1 Grudnia 2010 czyli jeżeli tak jak i u mnie dziś przy -13 stopniach musiałem 4 razy próbować żeby zapalił to świece? dodam że paliwo to shell v-power ew jakie swiece poleciacie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #386 Napisano 1 Grudnia 2010 świece bosha albo beru. Jakość paliwa na polskich stacjach jest tragiczna, sam się o tym ostatnio przekonałem gdy unieruchomiłem auto po zalaniu PB na shellu Ciekawe czy dostawców paliw też zaskoczyła zima i zapomnieli podolewać dodatków uszlachetniających do swoich cystern Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #387 Napisano 1 Grudnia 2010 grzenio - shell v-power na zimę - nie ma gorszego brat jeździł na nim i w zimie też nie mógł odpalić swojej A4 w dieslu , przyczyną jak się okazało było paliwo właśnie z shella v-power - ono jest robione chemicznie stąd te problemy w zimie teraz tankuje tylko i wyłącznie zwyklą ropę i jest OK !!! Zmień paliwo koniecznie - tankuj inne !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darusia Zgłoś #388 Napisano 1 Grudnia 2010 padające świece lub lipne paliwo Świece dobre, a paliwo tankuje na Orlenie Verwe. Czytając poprzednie posty widze że większość urzytkowników ma ten sam problem, tylko prawie żaden nie wie co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #389 Napisano 1 Grudnia 2010 Podgrzałam świece trzy razy Takie "rytuały" świadczą, że już świece siadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darusia Zgłoś #390 Napisano 1 Grudnia 2010 Ok ale jeśli świece były zmienione na nowe dwa tyg. temu i było wszystko ok, a teraz jak sie pojawił mróz poniżej -5C i nie mogłam zapalić za pierwszym razem, to już się spaliły? Jak podgrzałam je trzy razy? Chyba nie. A tak ogólnie widze że zakup Passata z 115KM silnikiem to porażka, a myślałam że pojeżdze nim ze dwa lata. Cieszyłam się że trafiłam na bezwypadkowe auto a tu lipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #391 Napisano 1 Grudnia 2010 Jak wymaga trzykrotnego grzania to coś jest nie tak. Może za krótko grzeje. Trzeba zdiagnozować czujnik temperatury, czy podaje temperaturę zgodną z rzeczywistością. Na nowym akumulatorze powinien zapalać od jednego strzału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #392 Napisano 1 Grudnia 2010 Ok ale jeśli świece były zmienione na nowe dwa tyg. temu i było wszystko ok, a teraz jak sie pojawił mróz poniżej -5C i nie mogłam zapalić za pierwszym razem, to już się spaliły? Jak podgrzałam je trzy razy? Chyba nie. A tak ogólnie widze że zakup Passata z 115KM silnikiem to porażka, a myślałam że pojeżdze nim ze dwa lata. Cieszyłam się że trafiłam na bezwypadkowe auto a tu lipa. wiesz co, też mam takiego samego B5 z takim samym silnikiem jak Twój (AJM) i dzisiaj przy -17 C zapalił po 3 sekundach kręcenia, potem 2 sekundy nierównej pracy i wszystko gra, dodam że świece wymienione rok temu na NGK , w zeszłym roku nie było problemu nawet przy -30 C, warto dolać do paliwa dodatek Castrol TDA http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/downloads/k/karty/tda.PDF warto też pomyśleć o wymianie filtra paliwa, to tak z podstawowych rzeczy, pozatym można Vag-iem sprawdzić czy pompki mają poprawne wartości, jeżeli pompowtryski są oki to najdroższe rozwiązanie masz z głowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #393 Napisano 1 Grudnia 2010 I u mnie dziś słabo z paleniem. Po pierwszym grzaniu świec autko nie zapaliło. Dopiero po drugim grzaniu zapalił, ale też nie od razu. Akumulator nie nowy ale w super stanie kręci idealnie, świece sprawdzałem ponad pół roku temu, więc muszę sprawdzić ponownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darusia Zgłoś #394 Napisano 1 Grudnia 2010 Vag pokazał że silnik jest ok. Podstawowe częsći wymenione i żadnej poprawy. Porzedni właściciel wymienił dwa pompowtryskiwacze (niestety nie pamięta które bo wymieniał serwis). Ogólnie autko sprawowało się super do tej pory. Posiadam też Audi 80 B4 z 93r B+Gaz Dzisiaj przy -18 zapaliło od tyka. Stare ale jare, nie zawodny samochód, moja perła nad perłami. Nigdy jej nie sprzedam. Passat się nie umywa do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #395 Napisano 1 Grudnia 2010 Tak to juz jest z dieslami w zimie niestety... Ja również nie miałem żadnych problemów z rozruchem rano przy -18, co benzynka to benzynka ( taki mały off topic ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #396 Napisano 1 Grudnia 2010 JA kupuje na Orlenie Verve i dolewam dodatek do ropy na zime i pali przy piewrszym grzaniu swiec fakt musze krecic z 3-5 sek ale odpala za pierwszym razem. wczoraj bylo u mnie -15 i za pierwszym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #397 Napisano 1 Grudnia 2010 wiesz co, też mam takiego samego B5 z takim samym silnikiem jak Twój (AJM) i dzisiaj przy -17 C zapalił po 3 sekundach kręcenia, potem 2 sekundy nierównej pracy i wszystko gra Tak właśnie uruchamia się sprawy TDi. Dzisiaj identyczny moment jak u kolegi - godzina 5.20 rano, po przekręceniu kluczyka -17 na termometrze, kluczyk, zagrzanie i kręcimy. Po 2 sekundach wkręcenia rozrusznika i auto zapala za pierwszym razem. Oczywiście w wyniku minusowej temperatury charakterystyka pracy silnika jest zupełnie inna niż w temperaturach wyższych o czym należy pamiętać i nie wpadać w panikę jak "zarzuci silnikiem". Co ważne przy rozruchu w tak "ekstremalnych warunkach" żadnej "głupawej" przygazówy .. Najlepiej aby silnik sam złapał odpowiedni moment. BTW: nobel dla wynalazcy elektrycznie podgrzewanej szyby czołowej - super gadżet i kolejne auto musi to mieć, obowiązkowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobiaerox Zgłoś #398 Napisano 1 Grudnia 2010 grzenio - shell v-power na zimę - nie ma gorszego brat jeździł na nim i w zimie też nie mógł odpalić swojej A4 w dieslu , przyczyną jak się okazało było paliwo właśnie z shella v-power tankuje to i dzisiaj najmniejszych problemow z rozruchem, swiece wymienialem 2 dni temu na NGK ,stare spalone byly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1971 Zgłoś #399 Napisano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Czytając te wszystkie posty mam wrażenie że problem leży w nie dostatecznym grzaniu świec. Kiedyś gdzieś czytałem o tym problemie,lecz nie pamiętam gdzie.Coś tam zmieniali w programach i było oki.Na http://www.youtube.com był filmik z passatem co nie chciał palić po zimnej nocy Tu zobaczcie [ame]http://www.youtube.com/watch?v=o1a5WpqzXn4[/ame] szukanie zajeło mi 15 sekund Edytowane 1 Grudnia 2010 przez pawel1971 dodany link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #400 Napisano 1 Grudnia 2010 BTW: nobel dla wynalazcy elektrycznie podgrzewanej szyby czołowej - super gadżet i kolejne auto musi to mieć, obowiązkowo Nobel dla firmy Webasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach