Gość iro1967 Zgłoś #41 Napisano 8 Stycznia 2009 Wejdz w uzytkownika tomcat14 z 05.01.2008.on mi pomógł ,miałem ten sam problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisnia13 Zgłoś #42 Napisano 8 Stycznia 2009 Na forum nie ma użytkownika o loginie tomcat14 sprawdziłem też posty z tego dnia nic tam nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topeksmyc Zgłoś #43 Napisano 9 Stycznia 2009 Witam wszystkich posiadaczy Vw passatow szczegolnie tych co maja passaty z 2001 r. Jezeli kiedykolwiek zauwazycie twardy pedal hamulca (przy glebokim lub kilkakrotnym wcisnieciu pedalu jest uczucie deptania w cos twardego i nieustepliwego - a hamulce hamuja bardzo slabo ), ktory objawial sie wczesniej blokowaniem zaciskow przednich kol (u mnie wystapilo jeszcze powolne cofanie sie pedalu hamulca po jego wcisnieciu), pojawianiem sie komunikatow o uszkodzeniu swiecy zarowej, uszkodzeniu esp , abs , bledem przelacznika swiatel stop i bledem mechanizmu wspomagania hamowania to z pewnoscia jest to uszkodzone serwo. Uszkodzenie jest efektem przedostania sie wody do wnetrza serwa. Uszkodzenie moze miec znamiona trwalego lub nietrwalego. Trwale oznacza koniecznosc wymiany serwa (uzywane serwo 100 - 150 zl + robocizna okolo 100 zl u uczciwego mechanika) a nietrwale jego oczyszczeniem i uszczelnieniem. Nie bawcie sie w oszczednosci , ja chcialem odwlec robienie serwa i skonczylo sie to tym ze i tak je wymienilem dodatkowo zaplacilem i tak po taryfie ulgowej 500zl + 6 pkt, sobie polamalem atrape i oslone zderzaka a gosciowi urwalem przednie kolo nie mowiac o blacharce. Teraz jestem madry bo po szkodzie. pozdrawiam. ps i nie jedzcie z tym do serwisu, mnie prawie skasowali na 1000 za nowe serwo i 1000 zl robocizna. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumpelek Zgłoś #44 Napisano 11 Marca 2009 hmm... a czym i jak można je uszczelnić ? wodę już wylałem... ale teraz serwo jest mało efektywne... łapie na 100% powietrze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #45 Napisano 29 Listopada 2010 Koledzy pomocy!!!Dzisiaj wsiadłem do mojego pasiaczka po pracy jak nacisnołem hamulec poczułem opór hamulec twardy(samochód stał 9 godz na wygwizdowie -7)jak docisnołem mocno załączał się ABS było bardzo ślisko góra 40 km/h.Po przejechaniu 20 km dojechałem do domu hamulec twardy, zgasiłem motor i poszedłem odśnieżać sypie śnieg temp -7 po 20 minutach zasiadłem i o dziwo hamulec OK . Pojeździłem dookoła domu i jest OK! hamowałem z 15 razy.Wprowadziłem go do garażu nacisnołem i jest OK.Ciekawe czy jutro 5.20 rano zadziała(przewidują temp ujemną) i jak będzie po pracy ??.Strach jechać możma komuś przyp.....w zadek.Co mam robić od czego zacząć naprawy.i gdzie jechać naprawić mieszkam w Michalinie 20 km od Warszawki.Proszę o pomoc i porade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #46 Napisano 29 Listopada 2010 Sprawdź czy masz drożne odpływy na podszybiu, bo pewnie serwo stało w wodzie i teraz woda, która dostała się do serwa zamarza i dzieje się jak opisujesz. Po 20 minutach odmarzła i było ok, a rano znów będzie twardy jeśli stoi na mrozie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #47 Napisano 29 Listopada 2010 Dzięki, czyli serwo do wymiany?A może osusze otoczenie serwa i udrożnie odpływy i zadbam żeby było sucho tylko czy to pomoże? może ktoś miał podobną przypadłość.Proszę o porade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #48 Napisano 29 Listopada 2010 Dzięki, czyli serwo do wymiany?A może osusze otoczenie serwa i udrożnie odpływy i zadbam żeby było sucho tylko czy to pomoże? może ktoś miał podobną przypadłość.Proszę o porade. ja mam podobnie jak Ty, pojechalem rano do pracy bylo wszystko ok (-2) wracjac juz -6, pierwsze hamowanie a pedal twardy jak skala, dojechalem jakos do domu ale bylo ciezko, odplywy mam udroznione ale jesienia serwo bylo w wodzie takze pewnie zassalo wode i juz szukam nowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #49 Napisano 29 Listopada 2010 Czy jak serwo złapało wilgoci to kaplica? nie ma innego sposobu naprawy? tylko wymiana.(myslałem że serwo jast szczelne,hermetyczne okazuje się że nie?)Jak myślę woda dostała się do układu hamulcowego to pewnie płyn do wymiany i cały układ do czyszczenia a tu zima,zima..Pozdrawiam wszystkich Pasaciarzy.Może ktoś ma jakieś inne pomysły jak to zrobić,koniec roku mało kaski... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #50 Napisano 29 Listopada 2010 Ja miałem podobną historię. Hamulec twardy i nie hamuje tak jak zwykle, ale po kilku depnięciach wróciło do normy. Następnego dnia to samo. Przyczyną były kończące się klocki z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #51 Napisano 29 Listopada 2010 Czy jak serwo złapało wilgoci to kaplica? nie ma innego sposobu naprawy? tylko wymiana.(myslałem że serwo jast szczelne,hermetyczne okazuje się że nie?)Jak myślę woda dostała się do układu hamulcowego to pewnie płyn do wymiany i cały układ do czyszczenia a tu zima,zima..Pozdrawiam wszystkich Pasaciarzy.Może ktoś ma jakieś inne pomysły jak to zrobić,koniec roku mało kaski... moze i powienno byc hermetycznie szczelne a lewychodzi niestety ze nie jest bo wiele osob ma z tym problem zwlaszcza jak przychodza mrozy, poczytaj ten watek http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296&highlight=serwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #52 Napisano 29 Listopada 2010 Klocki wymieniłem latem od tamtego czasu najechałem 10 tyś km .Myślę że to nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #53 Napisano 30 Listopada 2010 Na początek spróbuj je wykręcić i osuszyć-może woda go nie załatwiła do reszty. Po drugie usuń te durne gumki z odpływów-bez nich już nigdy odpływy się nie zatkają. Zalane serwo to nie jedyny skutek zapchanych odpływów-są o wiele gorsze (zalewanie kabiny pod wykładziną) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #54 Napisano 19 Grudnia 2010 czy jak mam problem z hamulcami a mianowicie zamarzniete serwo to czy mogla tez ulec uszkodzeniu pompa hamulcowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #55 Napisano 19 Grudnia 2010 Po drugie usuń te durne gumki z odpływów-bez nich już nigdy odpływy się nie zatkają. Zalane serwo to nie jedyny skutek zapchanych odpływów-są o wiele gorsze (zalewanie kabiny pod wykładziną)Niestety ostatnio słyszałem od forumowicza że mimo iż usunął gumki z odpływu woda mu stała w komorze aku. Ale to wyjątek, większy liść zatarasował odpływ, złapał mróz i odpływ zatkany. Tak że radzę co jakiś czas zajrzeć i sprawdzić czy nam się coś takiego nie przytrafiło.czy jak mam problem z hamulcami a mianowicie zamarzniete serwo to czy mogla tez ulec uszkodzeniu pompa hamulcowa?Jeśli na chama cisnąłeś mimo iż był opór mogłeś uszkodzić pompę. Jest jeszcze jedna możliwość, jak wiadomo płyn hamulcowy jest higroskopijny i potrafi absorbować wodę z otoczenia a ta przy mrozach może złapać nam gumki w pompie, które po mocniejszym naciśnięciu mogą zostać uszkodzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #56 Napisano 19 Grudnia 2010 Aż trudno Jacku w to uwierzyć, że coś mogłoby zatkać dwie takie duże dziury-one są na prawdę spore po usunięciu tych gumek. No, ale jeśli faktycznie to raczej w B5 przed liftem, gdzie nie ma osłony podszybia. Choć sam się nie raz znajdowałem u siebie małego listka na podszybiu i zawsze się zastanawiam, jak on się tam dostał? Przecież mam osłonę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #57 Napisano 19 Grudnia 2010 Aż trudno Jacku w to uwierzyć, że coś mogłoby zatkać dwie takie duże dziury-one są na prawdę spore po usunięciu tych gumek.No niestety Endrju w swoim B5 fl miał zatkane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ROMEO80 Zgłoś #58 Napisano 21 Grudnia 2010 witajcie panowie zamartwialem tym problemem tez troche bo mialem takie cos jak wy czyli twardy pedal lub nawet w pewnym momencie dojezdzam na rondo a tu nie hamuje tylko jade serce w du... dobrze ze baba byla kumata i nie wewalila sie we mnie.przyczyna? pompa vacum wymienilem i spokuj wiem koszt nowej bo taka zamowilem 800 plnow sklep KOLMOT,nie wiem jak sie sprawuja uzywki? ale tu mam 1gwarancji wiec ja bym stawial jednak na pompe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #59 Napisano 21 Grudnia 2010 Pompa vacu jak najbardziej odpowiada za brak wspomagania czyli twardy pedał, jednak jeśli ktoś ma jak tutaj opisywane było, twardy pedał na mrozie, a po nagrzaniu auta pedał mięknie, no to ewidentnie jest woda w serwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #60 Napisano 22 Grudnia 2010 http://allegro.pl/vw-passat-b5-serwo-8e0-612-105-j-zamiennik-i1378482204.html czy to co sprzedajacy pisze w tej aukcji jest prawda i czy to serwo podejdzie do mojego passata orginalnie mam serwo o numerze 8e0 612 105 j, sprzedajcy zapewnia mnie ze bedzie pasowalo na 100% jak da mi caly osprzet do niego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach