Skocz do zawartości
rafal102

Passat b5 AFN 110KM jak uzyskać wiecej mocy..??

Rekomendowane odpowiedzi

ja sie tak nie znam, ale miałem serie AFN'a 110KM do wczoraj.

 

Dzisiaj założyłem wtryski wieksze (216stki) i program, wyszło 148.5KM I 313.5Nm

 

 

A z czym sie je takie wymienianie wtryskiwaczy..?? Wiąże sie to z jakaś regulacją komputerową..?? czy wywalasz strae montujesz nowe i to wszytsko.>??? a te 216 to od jakiego modelu vw są..???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dołączę się do wątku też mam AFNa i też go sobie zawirusowałem na hamowni pokazało 143 KM i 311 nm także efekt był piękny psio latał , ale piszę był piękny ponieważ po trzech dniach auto podczas przyspieszania wpadało w dziwne wibracje no i diagnoza koło dwumasowe które niestety nie jest tanie no i mam takie pytanko auto ma przejechane 190 tyś km sprawdzałem poprzez serwis auto było w niemczech serwisowane także myślę że jest ok ale czy po wymianie koła trochę pojeżdżę czy parę tyś i to samo padnie nadmieniam że nie szczelam z buta żeby się laki paliły ale lubię dobre przyspieszenie

jeszcze jedno może poprostu tamto koło już było zużyte wkońcu miało trochę najechane

dzieki za porady:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego to naturalna rzecz że jak zwiększamy moment obrotowy to sprzęgło dostaje po dupie trochę. Nie dzieje się z nim nic złego jeśli jest nowe, ale ty już masz prawie 200 tysięcy i to jest taka mniej więcej pora na wymianę sprzęgła (najlepiej chyba wymienić całość). Ja mam u siebie to samo, ale już niebawem wymieniam sprzęgło (kompletne) i wio. Naturalną sprawą jest że te części się wyrabiają (sprzęgło, koło dwumasowe) i nawet bez chipa prędzej czy później musiał być to wymienić, ale że dodałeś paskowi parę niutonków to trzeba wymienić to prędzej :) Tak, tak nasze auta już nie są nowe i trzeba wkładać w nie kasę.

 

Gdyby wystrzeliła Ci turbosprężarka to mógł byś mówić że chip jest beeee, ale w takim przypadku powstrzymał bym się od złych słów :) Jedź do tunera niech Ci zmniejszy max moment w sofcie to sprzęgiełko odetchnie i możliwe że drgania znikną i będziesz mógł na niem jeszcze troszkę polatać. Ale licz się z tym że po takim zabiegu będziesz miał mniejszą moc niż teraz. Po wymianie sprzęgła udasz się do tunera by wgrał Ci ponownie max softa ;]

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawirusowałem na hamowni pokazało 143 KM i 311 nm

 

 

 

ile kilometrow zrobiles tym autem? przy jakich obr jest max moc i moment? kto robil wirusa? przy jakich obrotach zazwyczaj dajesz buta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

softa robił mi tuner z wrocławia firma autotronica moment max jest gdzieś między 2 a trzy tyś pewnie dokładnie nie wiem ale z kołem dzieje się tak gdy przy niskich obrotach wciskam pedał do końca powyżej 2,7tyś obr efekt wibracji zanika

 

a kilometrów zrobiłem ok 10 tyś po chipie około 2 tyś

Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejny klient autotroniki :o albo niech ci zdejmie momentu ponizej 300nm albo jedz do dynosoftu. poza tym nie wciska sie gazu do deski przy obr ponizej 2 tys. wciskaj ten pedal stopniowo to bedzie lepiej dla sprzegla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
softa robił mi tuner z wrocławia firma autotronica moment max jest gdzieś między 2 a trzy tyś pewnie dokładnie nie wiem ale z kołem dzieje się tak gdy przy niskich obrotach wciskam pedał do końca powyżej 2,7tyś obr efekt wibracji zanika

 

a kilometrów zrobiłem ok 10 tyś po chipie około 2 tyś

 

Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży

 

A jak dymi auto?

Przy 143 KM to lekki batory chyba jest za Tobą,chyba że troszke te 143 nadwymiar jest ;)

 

P.s lekko nieumiejętnie jest zrobiony chiptuning dlatego Ci szarpie budą,za duzo koksu z dołu masz,dobry tuner powinien wiedzieć ze jak auto ma najechane ok 200 tyś to nie robi sie takich rzeczy. Dałeś tanio za program teraz będziesz miał niestety wydatki ok 2500 tys zł za sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tego batorego to naprawdę nie dymi to akurat jest ok a nm już zmiejszyłem ale i tak jak przyspieszam szbciej to silnik dostaje wibracji także koło i tak już mam do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do tego batorego to naprawdę nie dymi to akurat jest ok a nm już zmiejszyłem ale i tak jak przyspieszam szbciej to silnik dostaje wibracji także koło i tak już mam do wymiany

Najważniejsze że wg. Ciebie jest dobrze.

Zobaczymy w lecie co powiesz:) jak IC będzie miał 90 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy z tego AFN'a jak ma juz 230 tysi real to da rady wycisnac cos zeby mi szybciej na obroty wchodzil?bo to odchamianie mnie po ibizie juz powoli mnie denerwuje:( nie potrzebuje Vmax tylko zeby mi sie to zbieralo zwawo a nei jak staruszka powalona na lodowisku powracajaca do pionu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy z tego AFN'a jak ma juz 230 tysi real to da rady wycisnac cos zeby mi szybciej na obroty wchodzil?bo to odchamianie mnie po ibizie juz powoli mnie denerwuje:( nie potrzebuje Vmax tylko zeby mi sie to zbieralo zwawo a nei jak staruszka powalona na lodowisku powracajaca do pionu

 

najpierw trzeba by było sprawdzić stan silnika i osprzętu, gdyby było ok to można zrobić chipa by podnieść moment obrotowy (większa moc przy przyśpieszaniu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

indi bez problemu możesz dłubać takiego AFN-a - wynik jest bardzo fajny. Podjedź sobie do Aligatora w Katowicach lub do Bielska i pogadaj z chłopakami z CompSportu. Z tego autka śmiało robisz 140PS i 300Nm co daje naprawdę przyjemny rezultat.

Jeśli auto jeździ tak jak opisałeś - wyjmij sobie wkład przepływomierza i przeczyść go środkiem do odtłuszczania hamulców w spray'u - na 100% pomoże ;)

Jeśli masz jakieś pytania wal śmiało na PW ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy z tego AFN'a jak ma juz 230 tysi real to da rady wycisnac cos zeby mi szybciej na obroty wchodzil?bo to odchamianie mnie po ibizie juz powoli mnie denerwuje:( nie potrzebuje Vmax tylko zeby mi sie to zbieralo zwawo a nei jak staruszka powalona na lodowisku powracajaca do pionu

 

 

Jeśli wolno sie wkręca na obroty to albo przepływka umarła albo cos innego siedzi,nasz firma przed każdym zabiegiem podnoszącym moc diagnozuje auto czy nadaje sie ,w cenie softa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko jeszcze co do zwiekszenia mocy, bo ciagle nad tym mysle i jak patrze na wykresy, to faktycznie no kręci sie paska AFN do 135-140 koników Nm około 300 ale teraz mi powieccie czy idzie zrobić autko tak, żeby miało mniej koników i mniej Nm niż to co napisałem, ale żeby wykres był płaski, to znaczy żeby autko od małego zakresu obrotów do dużych ciagneło tak samo. I jezeli tak to w jaki sposób można mu wtym pomóc to znaczy jakie rzeczy wyminioć mechaniczne żeby program napisać w taki sposób było łatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam pytanko jeszcze co do zwiekszenia mocy, bo ciagle nad tym mysle i jak patrze na wykresy, to faktycznie no kręci sie paska AFN do 135-140 koników Nm około 300 ale teraz mi powieccie czy idzie zrobić autko tak, żeby miało mniej koników i mniej Nm niż to co napisałem, ale żeby wykres był płaski, to znaczy żeby autko od małego zakresu obrotów do dużych ciagneło tak samo. I jezeli tak to w jaki sposób można mu wtym pomóc to znaczy jakie rzeczy wyminioć mechaniczne żeby program napisać w taki sposób było łatwiej.

 

Oczywiscie ze mozna splaszczyc wykres. Np 270Nm ulozonych znacznie bardziej plasko. Jesli natomiast bys chcial miec charakterystyke taka ze nastepuje wzrost Nm wraz z obrotami to musialbys zmienic pompe wtryskowa, wtryski i dmuchnac wiecej powietrza czyli turbo.

IMO w diesli ze wzgledu na zakres uzytecznych obrotow raczej to bez sensu....fakt ze moja pszczolka krecila sie do 5500obr i wlasnie powyzej 3000 dostawala dopiero prawdziwego kopa ale to byl extreeme a pozatym znacznie wzrastalo zuzycie paliwa.

Generalnie 1.9 TDI sie robi tak by najwiecej Nm bylo przy ok 2500-2800 obr (oszczedza to przeniesienie napedu) a pozniej jak najbardziej wylagadza spadek momentu. Takie auto przyjemnie sie kreci do czerwonego i nie ma takiego jebniecia z dolu co pieknie wykancza sprzeglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie też mam obawy co do sprzęgła a czuje że od nowego nie było ruszane..:( wiec predzej czy późnij podniesienie mocy kończy sie na wymianie sprzęgła w przyśpieszonym tempie. A co do sprzęgła czy sprzegło od 2.8l pasuja do afn..?? i czy nie był by mocniejsze..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Własnie też mam obawy co do sprzęgła a czuje że od nowego nie było ruszane..:( wiec predzej czy późnij podniesienie mocy kończy sie na wymianie sprzęgła w przyśpieszonym tempie. A co do sprzęgła czy sprzegło od 2.8l pasuja do afn..?? i czy nie był by mocniejsze..??

 

Jak zmienisz kolo zamachowe na zwykle to tak, podejdzie.

Narazie nie boj nic...jak moment dobrze rozlozysz to Twoje powinno pozyc troche. Jak zrobisz 320Nm przy 2000 to napewno zdebieje ale malo kto juz takie softy wypuszcza ;)

Ja na org sprzegle i dwumasie z 218tys km przebiegu mialem 210KM/390Nm i dawalo rade ;) (fakt ze moment pozno byl)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy słuchajcie a mam pytanko bo ja tak śledze fora i golfa i passata z tymi tematrami i mam pytanie czy w golfie3 AFN IC jest taki sam jak w pasku czy jest róznica..??? a wogolu czy turbiny to sa takie same czy też są różne..?? jak to jest..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam pytanko jeszcze co do zwiekszenia mocy, bo ciagle nad tym mysle i jak patrze na wykresy, to faktycznie no kręci sie paska AFN do 135-140 koników Nm około 300 ale teraz mi powieccie czy idzie zrobić autko tak, żeby miało mniej koników i mniej Nm niż to co napisałem, ale żeby wykres był płaski, to znaczy żeby autko od małego zakresu obrotów do dużych ciagneło tak samo. I jezeli tak to w jaki sposób można mu wtym pomóc to znaczy jakie rzeczy wyminioć mechaniczne żeby program napisać w taki sposób było łatwiej.

 

Wkońcu ktoś zauważył bardzo ważną rzecz, że nie są wazne liczby a przebiegi linni. Wykres przedstawia odpowiedz na Twoje pytanie. To modyfikacja Golfa 4 110PS ASV + turbo od ASZ - prace montażowe oraz strojenie wykonane u Nas. Projekt mało zaawansowany mechanicznie a do tego na kieszeń każdego z Was. A odczucia z jazdy zupełnie inne ;).

 

out.php?t=14957_golfIV.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wkońcu ktoś zauważył bardzo ważną rzecz, że nie są wazne liczby a przebiegi linni.

 

Wiesz Rogal jak to jest...masz tel :" ile Pan wyciagnie z silnika XX...tylko tyle a firma XY obiecuje wiecej za mniejsze pieniadze"

zazwyczaj taka rozmowa dotyczy leciwego golfa czy passata z realnym przebiegiem powyzej 300tys...i jak tu wytlumaczyc ze te tabelkowe przyrosty sa po prostu prawie nie mozliwe do osiagniecia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności