Skocz do zawartości
rafal102

Passat b5 AFN 110KM jak uzyskać wiecej mocy..??

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że raczej to pytanie chyba nie będzie na miejscu,ale większość z Was ma silniczki AFN i chciałbym spytać czy macie może zmierzone czasy elastyczności na biegach od 60-100km/h na 4 biegu i od 80-120km/h na 5 biegu.No i oczywiście czas do setki.Chodzi mi o seryjne 110KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem, po co komu taka informacja, bo jak trzeba wyprzedzić to się nie cackasz od 60-ki na czwórce, tylko redukujesz i jedziesz.

Poniżej masz pomiary robione przed chipem, bez podziału na biegi - na każdym do czerwonego pola.

 

System metryczny

0 - 100 km/h: 12.6 +- 0.78s

400m: 18.6 +- 0.78s, @120 km/h

90-120 km/h: 7.8 +- 0.76s

200 metrów 12.1 +- 0.78s, @96 km/h

 

Angielski system miar

0 - 60 mph: 12.0 +- 0.78s

1/4 mili: 18.7 +- 0.78s, @75 mph

60-90 mph:

660 stóp: 12.2 +- 0.78s, @60 mph

 

Czas(s) km/h m

0.00 0.0 0.0

0.39 2.0 0.2

0.77 11.0 1.4

1.15 15.0 3.0

1.52 19.0 4.9

1.90 24.0 7.4

2.28 29.0 10.5

2.67 33.0 14.1

3.04 35.0 17.7

3.42 38.0 21.7

3.79 41.0 25.9

4.16 44.0 30.4

4.53 48.0 35.4

4.91 51.0 40.7

5.29 55.0 46.5

5.66 58.0 52.5

6.04 61.0 58.9

6.41 65.0 65.6

6.78 66.0 72.5

7.16 68.0 79.6

7.53 70.0 86.9

7.90 72.0 94.3

8.28 75.0 102.1

8.66 77.0 110.1

9.03 79.0 118.4

9.41 81.0 127.0

9.79 84.0 135.7

10.15 86.0 144.4

10.53 88.0 153.6

10.90 90.0 163.0

11.28 92.0 172.5

11.66 94.0 182.5

12.05 96.0 193.0

12.44 98.0 203.6

12.84 100.0 214.5

13.23 102.0 225.7

13.62 103.0 236.8

14.01 105.0 248.2

14.40 107.0 259.8

14.79 108.0 271.6

15.18 109.0 283.4

15.57 110.0 295.3

15.96 111.0 307.4

16.35 113.0 319.6

16.74 114.0 332.0

17.13 115.0 344.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Duży za szczegółową odpowiedź.I również zgadzam się z Tobą :

 

po co komu taka informacja, bo jak trzeba wyprzedzić to się nie cackasz od 60-ki na czwórce, tylko redukujesz i jedziesz.

Ale mam wrażenie że mój Passek ostatnio się trochę wolniej zwija na 4 i 5 biegu niz wczesniej.A to taka najprostrza metoda na sprawdzenie poprzez porównanie z innymi użytkownikami.No i zauważyłem już kilka razy taką zadyszkę(chwila bez pociągu turbiny) na 3 biegu przy 3000 obrotów tak jakby turbodziurę i trwa do 3500 obrotów.Na czwórce i piątce wydaje mi się trochę mułowaty - a może to już przyzwyczajenie do tych 110 kucy lub przewrażliwienie spowodowane poprzednimi problemami z przyspieszeniem(oczywiście wszystko naprawione)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radek82 - podaj swoje pomiary dla porownania.

Ja postaram sie zrobic na AVB i wrzucic tutaj.

 

U mnie jak na razie 0-100km/h wychodzi kolo 12,8s w kombi.

Ale z tego co ostatnio mierzylem gps, to licznik zawyza o jakies 4-5km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,więc zrobiłem pomiary które mnie zaskakiwały.

pomiar 1 od 0-100km/h 12,5s - pomiar 2 16,5s:eek: - pomiar 3 12,3s

4bieg od 60-100km/h pomiar 1 9,5 s - pomiar 2 8,8s - pomiar 3 8,9s

5bieg od 80-120km/h pomiar 1 12,5 s - pomiar 2 14,5s - pomiar3 12,6s

 

zastanawiaja mnie te skoki i ta zadyszka ,która czasem występuje tak od około 2700obr:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak,więc zrobiłem pomiary które mnie zaskakiwały.

pomiar 1 od 0-100km/h 12,5s - pomiar 2 16,5s - pomiar 3 12,3s

Dodam tylko, że nie robiłem tych pomiarów ze stoperem w ręku, tylko podłączonym VAGiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam tylko, że nie robiłem tych pomiarów ze stoperem w ręku, tylko podłączonym VAGiem.

domyśliłem się widząc dane które napisałeś ale ja za bardzo takiej mozliwości nie mam (choć sztuką by było pomylić się nawet na stoperze o 4 sekundy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie udalo mi sie sprawdzic elastycznosc na IV biegu w zakresie 60-100km/h

Kilkukrotne pomiary z stoperem w reku zony przyniosly czas ok 10,6-10,8s.

Przyspieszenie 0-100km/h - ok 12,8s.

Nie wiem jak przyrownac ten czas do ponizszych kolegi:

Tak,więc zrobiłem pomiary które mnie zaskakiwały.

pomiar 1 od 0-100km/h 12,5s - pomiar 2 16,5s:eek: - pomiar 3 12,3s

4bieg od 60-100km/h pomiar 1 9,5 s - pomiar 2 8,8s - pomiar 3 8,9s

5bieg od 80-120km/h pomiar 1 12,5 s - pomiar 2 14,5s - pomiar3 12,6s

 

z drugiej strony mam silnik ciut slabszy bo 101PS, wersja kombi, i zona na pokladzie = roznica ok 2 sek.

Mozliwe ze wynik poprawny.

Zauwazylem tez ze IV bieg i 60Km/h to turbina jeszcze nie ciagnie (chyba ok 1600obr/min), dopiero jak dojdzie gdzies do ok 70km.h czuc roznice w przyspieszaniu. To samo na V biegu przy 80km.h.

 

Co do spalania to trasa ponad 350km (szczecin - wrocław), predkosc srednia wg kompa ok 75km/h, zona kierowca, bez klimy, pod wieczor i wynik wg kompa to 5,4l/100km.

 

P.s.

aha i predkosc max. u mnie to tylko 180km.h i nic wiecej.

 

Do wczoraj. Udalo mi sie pociagnac go do ok 196, a wg GPS rowne 190km/h :). Chyba STP pomogl - hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość disaster3
Witam ponownie. Widze że watek coraz dłuższy a ja czytałem go ostatni raz jakis czas temu. Więc:

 

Wszystko zależy od tego ile mocy chcecie finalnie osiągnąć. Na poczatku trzeba sobie na to pytanie odpowiedzieć a potem kompletować podzespoły które ta moc wygenerują. Generalnie trzeba pamiętać jeszcze, że jest tak jak w reklamie VW - to najsłabsze ogniwo odgrywa potem najważniejsza role.

 

Co do końcówek 0,216 to mozna je zamontować nawet do seryjnego AHU czy AFNa dzeki czemu można zrobić w szerszyn zakresie obrotów bardziej płaski momet a np. przy kolejnych modach wykorzystać ich pełny potencjał.

 

Warto także montować tuningowe końcówki 0,230 ze wzgledu na ich precyzje wykonania, większą wydajność.

 

Co do IC to ciężka sprawa, wiadomo zawsze właściciel chce wykonać modyfikacje minimalizując koszta ale potem może się okazać że dołoży drugie tyle. Jeżeli ktoś zaczyna się bawić w grubsze modyfikacje to warto dołozyć pieniędzy i wykonać coustomowy cooler z alu boczkami oraz orurowanie ze stali. Plus jest tego taki, że wszystko nam ładnie pasuje, nic sie nie ociera o inne elementy, mamy dużą wytrzymałość na rozszczelniania oraz gumowe rury nam nie puchną. Minimalizuje to lag`a oraz krótko mówiąc mamy wiecej powietrza w powietrzu.

 

Co do samych modyfikacji to każdy tuner ma swoją wizje, teraz trzeba sie tylko wstrzelić z własnymi wymaganimi w wizje tuningu danej Firmy. My np. posiadamy symulator do strojenia w czasie rzeczywistym. Urządzenie jest wymagane do strojenia aut zbudowanych na podzespołach nie fabrycznych. W wielu przypadkach używamy go także do modyfikowania aut seryjnych mechanicznie wtedy proces tuningu takiego diesla przypomina strojenie niż wgranie jednego programu, pomiar i koniec. W czasie rzeczywistym widzę z których miejsc czyta procesor ECU i dokonuje korekt na bierząco. Przez co mogę wykonać np. 50korekt programu w ciągu jednej godziny gdzie bez tego urządzenia byłem w stanie zrobić 25korekt w ciągu jednego dnia. Oczywiście tyczy się to bardziej aut "hybrydowych" ale nie jeden stary AFN z przycinającymi sie kierownicami może wymagać poświęcenia czasu. Przekłąda się to na gładki wykres mocy i idealne dobranie składu mieszanki.

 

Pozdrawiam.

 

Witam,

 

ja sie pewnie usmiechne do Ciebie bo tez jestem z W-wy a na Mineralna czesto zajezdzam. Zamierzam wlasnie kupic Paska B5 kombi - 2004/2005 1.9TDI 130 KM info w topicu http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=319645&postcount=81 . Od niedawna zytam forum ale widze ze troche osob Ciebie poleca no i podejscie masz tez dobre na zasadzie zrobic dobry progam zeby nie zajechac Passka.

Przypuszczam ze te 130KM juz bedzie na poczatek rewelecyjnie w porownaniu do moich ksiazkowych 90KM w benzynie 13 letniej, ktorych nie wiadomo czy czesc nie poszla na łake sie pasc :)

Ale pewnie jakas drobna modyfikacja sie przyda, nie zalezy mi na jakis extremalnych wynikach, tylko wszystko w granicach rozsadku, samochod glownie do miasta ale na trasie tez lubie sobie od czasu przycisnac i chce sie czuc bezpiecznie przy wyprzedzaniu TIR'ow bo tym obecnym to lece 100 Km/h redukcja do 4 w but praktycznie w podlodze.

Przebieg jaki bedzie wchodzil w gre to mniej wiecej 110kKM wiec raczej nie zamierzam trafic na jakis zajezdzony egzemplarz i pojade tam na 2 tygodnie bo mam sie gdzie zatrzymac zeby cos sensowanego trafic bez pospiechu.

Ile z tego silnika mozna tak w granicach rozsadku wyciagnac przy samym programie oczywiscie do jazdy takiej jak wyzej wspomnialem i zeby nie nadwyrezac innych podzespolow? Jak juz wspomnialem nie zalezy mi na jakims max'ie.

 

z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat dawno nie ruszany, ale mam kolejną wizję na większą moc w Pasku.. :) To jest jak choroba ale jak się bawic to się bawic.

 

Obecnie Pasek ma 153KM i 336NM. To było na seryjnym turbo i wtryskach 216, program robiony w Tune-Up. Od tamtej pory doszły pewne zmiany, tzn. Doszedł większy IC, dodatkowo zostały zmienione wtryski na 230. Jutro jestem umówiony na zrobienie przelotu 2,5' z kwasówki. I w następnym miesiącu przychodzi nowe sprzęgło na jednomasie.

 

Ale teraz mam pytanie, co dalej mam zrobic, żeby przybyło sporo rumaków pod maskę..??

 

Wiem, że są przed mną dwa poważne jeszcze zabiegi, to znaczy Turbo tak wielkie jak tylko uda się zmieścic.. :) Ostatnio dzwoniłem do Rob555 to podobna ma coś takiego no i pompę wymienic na 11mm.

 

Ale na tym poziomie obawiam się o swoje bebechy. Niech wypowiedzą się znawcy czy AFN to wytrzyma.. ?? Czy za w czasu wymienic korby na mocniejsze..?? jak na mocniejsze no na jakie.. ?? Jak z tłokami czy wytrzymają..?? No i czy głowica sobie poradzi.. ??

 

Za pomoc będę wdzięczny. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego po zmianie IC zauwazyles roznice ?

jaki IC wziales?fmic z iveco?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego po zmianie IC zauwazyles roznice ?

jaki IC wziales?fmic z iveco?

Na 99% nie puchnie tak jak na seryjnym !

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawelek

Witam wszystkich forumowiczów jestem pierwszy raz na forum i chciałbym zrobić w swoim pasaciku 180Km Proszę o porady od czego zacząć no i na ile się szykować z kasą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te pierwsze posty na forum sa najlepsze :P

 

Musialbys wymienic turbine na duzo wieksza, najlepiej jakas hybryde od tunera, do tego wtryski np. 230, duzy FMIC, wydech i dolot, zmienic program i wszystko zestroic.

 

Do tego sztywniejsze zawieszenie, wieksze hamulce na przod najlepiej od audi (s4?) albo tarcze conajmniej nawiercane + zmiana klockow i plynu. A itak nie wiadomo czy dobijesz do tych 180KM, silnik musialby byc naprawde igielka ale da sie osiagnac....

 

Moze niech wypowiedza sie jeszcze koledzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AFN i 180KM....hmm wiec tak. Wtryski 230, turbo od BRD albo hybryda, Duzy IC, poluzniony wydech, nowa pompa oleju (stara na bank bedzie sie przycinac) do tego pompa paliwa 11mm i sprzeglo wzmocnione.....

Koszta takie ze sprzedaj swojego i kup od razu AWX :)

AFN to super jednostki ale juz po prostu ich czas powoli mija i coraz wiekszy odsetek tych samochodow jedzie juz zmeczony.

Na moje mody w AFN na dzien dzisiejszy powinny sie zamknac na 216 i softcie. Daje to fajne ok 150KM, male spalanie i dobra elastycznosc oraz awaryjnosc jak na serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a opcja wtryski i program da to ile? jest sens same wtryski wymieniac czy jak sie bawic to sie bawic i trzeba jechac ze wszystkim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na moje mody w AFN na dzien dzisiejszy powinny sie zamknac na 216 i softcie. Daje to fajne ok 150KM, male spalanie i dobra elastycznosc oraz awaryjnosc jak na serii.

 

Robert załamujesz mnie.. :( Ja tu walczę z przeciwnościami losu, zbieram kasę na dalsze mody w tygodniu jadę na montowanie przelotu 2,5'' z kwasówki , sprzęgło na jednomas i do tego liczyłem na jakieś wielkie turbo jakie tylko się zmieści i pompe 11 mm a Ty mi mówisz, że już bawić się tak AFN-em nie chcesz..

 

A tak apropo od czego pompę oleju zamontować, żeby nie było problemu..??

 

I co z dołem silnika..?? ile korby wytrzymają, a jak wymienić to od czego.. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od czego pompę oleju zamontować, żeby nie było problemu..??

 

zamontuj nowa i tyle. tu nie chodzi o wydajniejsza tylko pozbawiona oznak zuzycia oraz ze sprawnym zaworkiem, bo w starych tdi na zimnym oleju potrafi zawory podeprzec, a przy duzej i kuszacej do szalenstw mocy, moze sie to zdarzyc nader czesto, zwlaszcza w zimie.

 

tak jak Robert pisze - 216, fmic i jakies turbo od 130, zeby wygodnie i bezpiecznie wozic tylek. koszty sa juz odczuwalne, ale dopuszczalne (w stosunku do wartosci auta) i pozwola osiagnac duza frajde na drodze, zachowujac praktycznie seryjna wytrzymalosc silnika. jesli juz zmieniac pompe oleju to i popychacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nikogo zalamywac. Staram sie rzetelnie dzielic wiedza zdobyta poprzez praktyke. I wnioski do ktorych doszedlem sa takie :

jak auto jest codziennym wozidupkiem to tylko soft (i to raczej z zapasem) + wtryski lub turbo (zalezy co potrzebne)

Jak auto jest drugie w rodzinie i mozna grzebac bez koniecznosci ozywienia trupa na poniedzialek to spoko kazdych modow sie podejme.

Ale musicie miec na uwadze ze gruby tuning TDI zaczyna wymierac i basta.

Dlaczego? Stare pancerne TDI sa juz po prostu wysluzone a nowe konstrukcje jak np 2.0 TDI daja frajde i grube mody ale sypia sie znacznie czesciej niz wysluzone AFN w ich wieku.

O silnikach na CR nie wpominam bo tego robilem kilka szt i to tylko bezpieczne programy (za swierze by cos mozna bylo stwierdzic)

Na dzien dzisiejszy jedynym sprawnym (oprocz problemow z pompa paliwa) silnikiem do mocnych modow jest 2.0 TFSI ale to tez wyzsza polka cenowa.

 

Tak chwalone ARL tez juz powoli sie koncza i ze swieca szukac egz ktory ma mniej niz realnego 150tys km przebiegu a jak chcemy 230KM lamac to raczej lepiej na swierzym egz robic.

 

AFN i 1Z nadal kulaja sie i beda kulac milion lat pod warunkiem ze ich za mocno nie wytrenujemy bo one generalnie sa juz w wieku emerytalnym i olimpiada im nie potrzebna.

 

Wiec naprawde nie ma teraz dobrego silnika TDI ktoremu bym dodal 80% mocy fabrycznej i byl przekonany ze klepnie nastepne 100tys km ....

Szkoda ze ekstremalny tuning sie tak pozno rozkrecil....jak by pod koniec lat 90 grubo rezac TDI to wtedy by byla jazda :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mówisz 216 i program OK, ale nie na długo.. :( Już mi mało..:( wtryski miałem okazję to wstawiłem 230 do tego dołożyłem IC, żeby przygotować się na większe turbo, wywalam teraz wydech i kwasówka 2,5'' będzie siedziała, i będę chciał uderzać na pompę 11 mm i turbo. ale nie wiem czy autko to zniesie.. :( na forum vw golfa chłopaki z afn wyciągają ponad 200KM i nie słychać, żeby im coś się rozpadało.. najgorszy problem to dwumas ale sobie z tym poradzę.

 

Więc co radzicie bawić się dalej czy zrezygnować..??

 

A pytanie do znawców. Czy można w autku zrobić dwa programy..?? zamontować drugi komputer.. i jeden mieć do jazdy normalnej a drugi jak się chce trochę przycisnąć..?? i jakie są tego koszta..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności