MAXIMUS1207 Zgłoś #81 Napisano 4 Kwietnia 2008 Juz prawie rok smigam AFN-em po drobnych modyfikacjach i wszystko OK http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8906 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jakub11 Zgłoś #82 Napisano 5 Kwietnia 2008 Mówicie sam program.. ale z tego co wiem programem zwieksza sie parametry podzespołow samochodu takich jak Turbiny wtrysku paliwa itd itp. Ale przez to zostaje to osłabione i nie wiem czy nie lepij było by wstawić wieksza turbine wiekszy intercooler lepsze wtryski żeby poprzez program wytrzymałość tych podzespołow potem sie nie zmnijeszyła.. Jak wy na to patrzycie..?? Jesli chodzi o kryterium no cuż sami wiecie jak jest podniose moc o 20 koników... to po paru kilometrach znowu brakuje ale mysle ze przy mocy 150 koników powinno starczyc chodz bedzie potem chec na wiecej. Sami wiecie jak z tym jest. Dlatego prosze o pomoc z rozwiazaniem tego problemu w takiu sposób żebym był z auta zadowolony i żebym nie bał sie że mi padnie turbina czy stanie sie cos innego bo jest silnik przeciazony. Chcem wszysktko miec w takiej granicy żeby cieszyc sie z jazdy i bezawaryjnosi mojego autka. silnik 1.9 tdi obliczony jest na moce od 90 do 130 km jest to ten sam silnik i turbo w wersjach 150 i wyżej jest mocniejsze turbo i zmodyfikowana konstrukcja silnika. wszystkie podzespoły mają sporą rezerwę mocy. rozkręcenie silnika o około 25% nie spowoduje utraty żywotności podzespołów. można spokojnie pozostać przy wymianie komputera chyba że potrzeba Ci dużo więcej to wtedy wtryskiwacze, intercooler turbo, dolot powietrza i układ wydechowy to niezbędne w mojej opini modyfikacje. jednak pamiętaj że przy dużym przyroście mocy zawsze skracasz życie silnika , może poprostu od razu kup używaną jednostę 2,5 tdi v6 i zchipuj ją. gdybyś mógł podać numer swojego komputera byłbym wdzięczny chce zmienić komputer u swojego paska i żeby dokupić drugi musze mieć numer pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #83 Napisano 6 Kwietnia 2008 jakub skończ wprowadzać ludzi w błąd - silniki 90PS i 110PS to zupełnie inne konstrukcyjnie jednostki niż silniki PD o mocach 105,115,130 czy 150 PS. Wymiana sterownika też ci nic nie da - kolejna bajka dla lamerów jak motyw z przepływką z 2.5TDI czy innego motoru. Na temat modyfikacji silnika VP jest tu właściwie wszystko, więc zamiast wciskać kit po prostu poczytaj ten dział a dowiesz się o co tak naprawdę chodzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #84 Napisano 6 Kwietnia 2008 panowie mozecie mi polecik kogos w warszawie kto wgra mi dobrego wirusa ???? chodzi mi tylko o sprawdzonych ludzi, anie jakis ludzików ktorzy probuja vawic sie w tunermenow !!!!! i oczywiscie co mozna zrobic z tym motorkiem. moj przebieg 155tyś, mysle ze prawdziwy (zczytywalismy z silnika) pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #85 Napisano 6 Kwietnia 2008 na forum masz setki informacji o tunerach ze stolicy, poszukaj troche bo tam ich od groma Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #86 Napisano 8 Kwietnia 2008 Witam ponownie. Widze że watek coraz dłuższy a ja czytałem go ostatni raz jakis czas temu. Więc: Wszystko zależy od tego ile mocy chcecie finalnie osiągnąć. Na poczatku trzeba sobie na to pytanie odpowiedzieć a potem kompletować podzespoły które ta moc wygenerują. Generalnie trzeba pamiętać jeszcze, że jest tak jak w reklamie VW - to najsłabsze ogniwo odgrywa potem najważniejsza role. Co do końcówek 0,216 to mozna je zamontować nawet do seryjnego AHU czy AFNa dzeki czemu można zrobić w szerszyn zakresie obrotów bardziej płaski momet a np. przy kolejnych modach wykorzystać ich pełny potencjał. Warto także montować tuningowe końcówki 0,230 ze wzgledu na ich precyzje wykonania, większą wydajność. Co do IC to ciężka sprawa, wiadomo zawsze właściciel chce wykonać modyfikacje minimalizując koszta ale potem może się okazać że dołoży drugie tyle. Jeżeli ktoś zaczyna się bawić w grubsze modyfikacje to warto dołozyć pieniędzy i wykonać coustomowy cooler z alu boczkami oraz orurowanie ze stali. Plus jest tego taki, że wszystko nam ładnie pasuje, nic sie nie ociera o inne elementy, mamy dużą wytrzymałość na rozszczelniania oraz gumowe rury nam nie puchną. Minimalizuje to lag`a oraz krótko mówiąc mamy wiecej powietrza w powietrzu. Co do samych modyfikacji to każdy tuner ma swoją wizje, teraz trzeba sie tylko wstrzelić z własnymi wymaganimi w wizje tuningu danej Firmy. My np. posiadamy symulator do strojenia w czasie rzeczywistym. Urządzenie jest wymagane do strojenia aut zbudowanych na podzespołach nie fabrycznych. W wielu przypadkach używamy go także do modyfikowania aut seryjnych mechanicznie wtedy proces tuningu takiego diesla przypomina strojenie niż wgranie jednego programu, pomiar i koniec. W czasie rzeczywistym widzę z których miejsc czyta procesor ECU i dokonuje korekt na bierząco. Przez co mogę wykonać np. 50korekt programu w ciągu jednej godziny gdzie bez tego urządzenia byłem w stanie zrobić 25korekt w ciągu jednego dnia. Oczywiście tyczy się to bardziej aut "hybrydowych" ale nie jeden stary AFN z przycinającymi sie kierownicami może wymagać poświęcenia czasu. Przekłąda się to na gładki wykres mocy i idealne dobranie składu mieszanki. Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #87 Napisano 8 Kwietnia 2008 ciekawie i tresciwie, ze swojej strony dzieki za tego posta! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisek Zgłoś #88 Napisano 8 Czerwca 2008 czy przy 194tys. mil (310tys. km) warto bawic sie w podnoszenie mocy. silnik AFN z '99 w jak najlepszej kondycji, nie mam z nim zadnych problemow. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #89 Napisano 8 Czerwca 2008 czy przy 194tys. mil warto bawic sie w podnoszenie mocy. silnik AFN z '99 w jak najlepszej kondycji, nie mam z nim zadnych problemow. W granicach rosadku nie widze przeciwskazan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ice-2006 Zgłoś #90 Napisano 10 Lipca 2008 A co sądzicie o przeróżnych chip-boxach oferowanych na allegro??? http://moto.allegro.pl/item394333741_chip_box_1_9_tdi_vw_audi_seat_skoda_chipbox.html http://moto.allegro.pl/item392849551_chip_box_1_9_tdi_agr_alh_asv_avg_10_pin_.html Czy to jest jakieś sensowne i bezpieczne rozwiązanie dla ludzi, którzy chcą tylko troche podkręcić swojego procka??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morgan Zgłoś #91 Napisano 10 Lipca 2008 A co sądzicie o przeróżnych chip-boxach oferowanych na allegro??? heh po raz 983..... odpowiedź znajdziesz tutaj: http://forum.vw-passat.pl/search.php - było wałkowane nie raz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #92 Napisano 10 Lipca 2008 wszyscy już Ci pisali ale i ja jeszcze raz napiszę. Najtaniej - wtryskiwacze AXG bądź AHY i program - masz wtedy ok 146-150ps i 320NM. Nieco drożej - wtryski 0.216(te powyższe) plus turbo plus FMIC i masz ok 160-165ps drożej bardziej - wtryski 0,230 fratelli brosio plus turbo, pompa wtryskowa plus fmic plus oczywiście jak zawsze program i masz ok 185 i przy pełnym bucie zdrowego batorego ale auto zapina. A co sądzicie o przeróżnych chip-boxach oferowanych na allegro??? http://moto.allegro.pl/item394333741_chip_box_1_9_tdi_vw_audi_seat_skoda_chipbox.html http://moto.allegro.pl/item392849551_chip_box_1_9_tdi_agr_alh_asv_avg_10_pin_.html Czy to jest jakieś sensowne i bezpieczne rozwiązanie dla ludzi, którzy chcą tylko troche podkręcić swojego procka??? box i opornik to praktycznie to samo, poszukaj za ile możesz zrobić sobie opornik .... czy to bezpieczne, tego nikt Ci nie zagwarantuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #93 Napisano 10 Lipca 2008 A co sądzicie o przeróżnych chip-boxach oferowanych na allegro??? Czesc, nie warto, chiptuning (nie mylic z tuningiem obejmujacym zmiany mechaniczne) to taniocha (kilkaset pln) wiec boxy mozna sobie podarowac bo box poprzez zaklamanie odczytow roznych czujniczkow powoduje podniesienie "ogranicznikow" zapisanych w ECU. Chip robi to samo tyle, ze legalnie (po prostu te ograniczniki sa podniesione w samym mapach) Druga roznica to po chipie diagnostyka VAGCOMem jak najbardziej ma nadal sens a z boxem to juz cholera wie co jest prawdziwe a co nie. Nie jest powiedziane, ze box mniej podkreca niz chip. to po prostu inny sposob na osiagniecie wiecej mocy - mial sens moze pare lat temu jak chipy full kasy kosztowaly i malo kto to robil a boxa to sobie samemu w garazu zamontowac mozna Twoich linkow nie ogladalem.. pamietaj ze sa "prawie jak boxy" (oporniczki) i boxy (cos co oszuka ecu w paru punktach i doprowadzi do zarowno zwiekszenia przy bucie dawek jak i ladowania) Pozdrawiam, Przemek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taison28 Zgłoś #94 Napisano 10 Lipca 2008 A co sądzicie o przeróżnych chip-boxach oferowanych na allegro??? http://moto.allegro.pl/item394333741_chip_box_1_9_tdi_vw_audi_seat_skoda_chipbox.html http://moto.allegro.pl/item392849551_chip_box_1_9_tdi_agr_alh_asv_avg_10_pin_.html Czy to jest jakieś sensowne i bezpieczne rozwiązanie dla ludzi, którzy chcą tylko troche podkręcić swojego procka??? Było chyba z milion razy o tym na forum:636: Poszukaj sobie. Generalnie o tego typu wynalazkach ludzie wyrażają się tak :587: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #95 Napisano 11 Lipca 2008 chiptuning to taniocha (kilkaset pln) a to ciekawostka bo o takiej kwocie nikt bez jakis mega znajomosci nei slyszal... trzy zera to juz inna bajka ale to nie kilkaset zl . o chipach za kilka stowek tez juz pisano... mozna powiedziec ze porownywalnie do tych boxow i innych koksow gdyby za pare stowek mozna bylo zrobic sobie chipa to 70% TDi mialo by pozmieniane programy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #96 Napisano 11 Lipca 2008 ponizej 1000 juz sie robi i to bez znajomosci, i dobrze, i z hamownia. firmy z wyrobiona marka cenia sie wiecej, ale to jak najbardziej logiczne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #97 Napisano 11 Lipca 2008 to jeszcze 3 grosze ode mnie. Przy grupowym cipowanku chyba da się zejść u najlepszych ludzi w kraju na dwa zera:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #98 Napisano 11 Lipca 2008 ilekroć były grupowe chipsy szlo o 3 zera... firmy z marka robia dobrze firmy bez to niewiadoma i na dodatek na forum nic ciekawego o nich nie slychac (na pewno na dolnym slasku) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #99 Napisano 11 Lipca 2008 jeżeli z przodu postawisz liczbę 95 to za nią możesz mieć u mnie jedno zero Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPI Zgłoś #100 Napisano 11 Lipca 2008 ilekroć były grupowe chipsy szlo o 3 zera...firmy z marka robia dobrze firmy bez to niewiadoma i na dodatek na forum nic ciekawego o nich nie slychac (na pewno na dolnym slasku) Na Dolnym Śląsku już można .....i to niekoniecznie za 3 zera.....ale coś koło tego:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach