marcin_pesel Zgłoś #281 Napisano 11 Sierpnia 2016 Przerabiałem temat u siebie 2-krotnie. Odgłos przelewania/bąbelków = uszczelka pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #282 Napisano 11 Sierpnia 2016 Dodam jeszcze że bardzo dużo kilometrów zrobiłem z tymi "bąbelkami","przelewającą się wodą" za nim to się stało. A jeżdżę bardzo dużo.Moglbys w przyblizeniu podac jakas wartosc, bo niedzielny kierowca tez potrafi napisac ze duzo jezdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #283 Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Podläcze sie pod temat bo mam zapytanie w sprawie termostatu a dokladnie jego montażu. Wczoraj wymienilem termostat i czujnik temperatury cieczy. Jak odkrecilem kruciec to mniej wiecej zapamietalem polozenie termostatu w bloku zeby nowy wlozyc tak samo. Jednego nie rozumie. Kruciec ktory termostat dociska dwoma srubkami do bloku ma w srodku takie jak by uchwyty a ja mam niestety jeden złamany i nie wiem czy musze to wymienic czy mozna tak dalej jeździć. Niestety nie zrobilem zdjecia. Wygläda na to ze termostat wklada sie w obudowe przekreca w jednä strone i jest juz 100% poläczony z tym krućcem. Ulatwia to bardzo montaz bo jak próbowałem zrobic ze najpierw termos do bloku potem uszczelka i krućcem docisnäc to sie cos zawsze przesunelo. Pytanie nr1 dlczego stary termostat nie byl tak przymocowany? Tylko włożony lekko pod kätem. Czy faktycznie tak sie to robi ze przekreca termostat w krućcu i tak przyklada do bloku i przykreca? Wymienialem juz termostat nie raz ale czegos takiego jeszcze nie widziałem...a wole sie upewnic Zdjecie zapodalem z internetu bo u mnie chodzi o to samo... Edytowane 23 Października 2016 przez dario3103 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #284 Napisano 25 Października 2016 I co nikt sie nie wypowie....? Chyba juz prawie każdy wymienial termostat w swoim paszczaku.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #285 Napisano 26 Października 2016 Ja nigdy sie nad tym nie zastanawialem i mam ten plastik gleboko w d...pie wladam termostat w blok pozniej oring nakladam pokrywe i przykrecam proste jak cep. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #286 Napisano 27 Października 2016 Rozumie ze ww felgach masz tez 4 sruby a nie 5 bo co to za roznica gdy jednej brakuje...jak bys zrozumiałem moje pytanie ro moze udzielil bys innej odpowiedzi a tak to g...no wniosles do tematu. Poza tym wnioskuje ze jak go wkladasz w blok potem oring na końcu obudowe termostatu to masz te plastiki juz dawno polamane...ciekawe gdzie plywajä... Dam ci 100 jak wlozysz termostat w blok i zalozysz na niego krociec ktory trzeba obrócić o 90 sropni lub jak kto woli o 1/4 obrotu... Po cos to tam jest i musi spelniac jakäs funkcje a ponieważ ja juz wiem jakä to ci to wytlumacze. Przelecialem pare innych vw forum i inni tez pytajä co z tym zrobic jak jest polamane... Uchwyty w krućcu sä po to żeby ze wzgledu na brak miejsca termostat lezal w 100% na swoim miejscu. Wedlug ETKI: -na obudowe termostatu zalozyc uszczelke -nastepnie wlozyc termostat w obudowe i przekręcić o 1/4 obrotu lub jak kto woli o 90 stopni w prawä strone -nastepnie wlozyc termostat z obudowä w blok i przykrecic dwoma srubkami nr10 z silä 15 Nm... To tyle... Najczesciej uchwyty ulegajä uszkodzeniu przy wymianie termostatu gdy sciäga sie kruciec. W tym przypadku nie ma opcji przekrecic go logicznie w lewo o te 90 stopni. Wtedy wlasnie nastepuje wylamanie tych uchwytów. Nowa rurka ktorä nabylem we Vw kosztuje 32zl. Odpowiadam odrazu ze mozna z polamanymi tez wlozyc termostat i tak jezdzic i nic sie zlego nie stanie. Jest tez opcja wyjecia tego kompletnie z kroćca. To nic innego jak pierscien wcisniety do srodka ktory idzie wyjäc bez problemu podwazajäc plaskim srubokretem.To ma za zadanie tylko i wyłącznie pomoc przy montazu nowego termostatu. Gdysie tego nie ma co probowalem z moim polamanym to trzeba wlozyc termos w blok potem uszczelke i na to nalozyc krociec. Ze wzgledu na brak miejsca lekkie dotkniecie termostatu powoduje jego osuniecie sie w dół...i trzeba zaczynac od nowa. Sprytniej jest wytrzec miejsce montazu w bloku do sucha i lekko nalozyc sylikonu lub pasty uszczelniajäcej ale powtarzam minimalnie w dwoch miejscach i wtedy juz termostat siedzi pewnie na swoim miejscu a my mozemy sie skupic na dalszym skladaniu calej reszty. Troche sie rozpisałem ale mam nadzieje że komus sie przyda i rozwieje wätpliwosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #287 Napisano 27 Października 2016 Wez pod uwage ze malo kto ma swoje auto od nowosci i 99procentach jest to wylamane,a jesli cos po cos jest to nie znaczy ze musi spelniac swoja funkcje bo czasami producent odwali babola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #288 Napisano 27 Października 2016 Jest dokladnie tak jak mowisz. Tu przyznaje Ci racje. Ale przy okazji znowu jestesmy mädrzejsi o jednä rzecz w naszych paskach i wiemy co i po co i jak temu zaradzic... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #289 Napisano 20 Sierpnia 2017 jak wymienić termostat w 1,9 TDI 90 KM silnik AHH 99r? wskazówka od temperatury praktycznie leży na podpórce i doczytałem, że może to być termostat uszkodzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #290 Napisano 20 Sierpnia 2017 jak wymienić termostat w 1,9 TDI 90 KM silnik AHH 99r? wskazówka od temperatury praktycznie leży na podpórce i doczytałem, że może to być termostat uszkodzony. Na początek musisz spuścić płyn chłodzacy a następnie odkrecic obudowę termostatu klucz 8 lub 10mm no i wyjąć uszkodzony termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #291 Napisano 20 Sierpnia 2017 Na początek musisz spuścić płyn chłodzacy a następnie odkrecic obudowę termostatu klucz 8 lub 10mm no i wyjąć uszkodzony termostat. w którym miejscu znajde termostat? mam paska od kilku dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #292 Napisano 20 Sierpnia 2017 w którym miejscu znajde termostat? mam paska od kilku dni Jak staniesz na przeciwko silnika to po prawej stronie za pompą wtryskową. Patrz też jak biegnie od chłodnicy gruby czarny wąż. On polaczony jest z obudową termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #293 Napisano 20 Sierpnia 2017 jutro będę patrzył, dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakstg Zgłoś #294 Napisano 21 Sierpnia 2017 Przerabiałem temat u siebie 2-krotnie. Odgłos przelewania/bąbelków = uszczelka pod głowicą Nie zawsze. Może być również zapowietrzony układ chłodzenia. Mnie po wymianie płynu zaczęły się kamyczki a po odpowietrzeniu ich brak:) - - - - - aktualizacja - - - - - Na początek musisz spuścić płyn chłodzacy a następnie odkrecic obudowę termostatu klucz 8 lub 10mm no i wyjąć uszkodzony termostat. Nowy termostat warto zanurzyć w gorącej wodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #295 Napisano 22 Sierpnia 2017 jak wymienić termostat w 1,9 TDI 90 KM silnik AHH 99r? wskazówka od temperatury praktycznie leży na podpórce i doczytałem, że może to być termostat uszkodzony. Przy takich objawach u mnie był uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku - czujnik na bloku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #296 Napisano 22 Sierpnia 2017 jutro jade założyć lusterko i podłączy koleś auto pod kompa czy wyryje mi uszkodzenie któregoś z czujników lub termostatu? - - - - - aktualizacja - - - - - Przy takich objawach u mnie był uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku - czujnik na bloku silnika. w którym miejscu go znajde? jutro mogę kupić czujnik i go wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #297 Napisano 23 Sierpnia 2017 jutro jade założyć lusterko i podłączy koleś auto pod kompa czy wyryje mi uszkodzenie któregoś z czujników lub termostatu? - - - - - aktualizacja - - - - - w którym miejscu go znajde? jutro mogę kupić czujnik i go wymienić Usterkę termostatu łatwo zdiagnozować poprzez obserwację wskazań temperatury cieczy. Jeżeli w czasie jazdy pozamiejskiej dochodzi ledwo do 70 st a podczas jazdy miejskiej (korki, światła) podnosi się do 90 st to przyczyną jest termostat, który się zaciął w pozycji otwarty. Może być również zacięty w pozycji zamknięty ale wtedy obserwowałbyś zbyt wysokie wskazania temp. Można też sprawdzać temperaturę węży układu chłodzenia ale trzeba wiedzieć gdzie jest termostat Jeżeli wskazówka temp. cały czas leży na glebie to przyczyny szukaj w czujniku temp. lub jego okablowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #298 Napisano 3 Września 2017 (edytowane) termostat znalazłem na dole silnika jak się położysz na ziemi to go widać z przodu silnika od strony kierowcy, klucz imbus 5, dwie śrubki, cholernie ciężko odkręcić bez kanału i wyjąć ten króciec, ale 100 zł w kieszeni- tyle mi zaśpiewał znajomy mechanik Edytowane 3 Września 2017 przez fanbmw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #299 Napisano 17 Listopada 2017 Witam, panowie wymieniłem termostat i od razu zalalem nowy płyn, wszystko można powiedzieć poszło zgodnie z planem, tylko jak doszło do tzw. "Odpowietrzania" to chyba coś poszło nie tak gdyż auto się nagrzewa dosyc szybko jak na diesla do 90 stopni ale gdy nie korzystam z nawiewu, wąż górny jest gorący a dolny zimny, i woda w zbiorniczku również zimna.. Oba węże z nagrzewnicy gorące, także ogrzewanie działa tylko jak je włączę to wskazówka od temp. się cofa.. Nie wiem o co chodzi i czy ktos się z tym już spotkał, czekam na wasze odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach