Skocz do zawartości
kononowicz

Spryskiwacz tylnej szyby (Kombi)

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy można wyciągnąć złamaną dysze spryskiwacza tylnej szyby w passacie? Czy ktoś już coś takiego robił.

Renessa, a przejrzałaś coś trochę ten temat ? :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Renessa, a przejrzałaś coś trochę ten temat ? :)

Pozdro.

 

Witam. Tak przejrzałam, ale nie znalazłam nic o wymianie złamanej dyszy! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Tak przejrzałam, ale nie znalazłam nic o wymianie złamanej dyszy! ;)

 

słabo szukasz na pierwszej stronie wątku masz opisane że samej dyszy nie wyjmiesz tylko całą reparaturkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem właśnie na etapie diagnozowania w czym jest problem u mnie z tylnim spryskiwaczem, ogólnie pompka pompuje płyn, wiec zacząłem od otwarcia lewego schowka ponieważ z tej strony pod samochodem znalazłem wyciekający płyn, koledzy wcześniej pisali że powinno tam być jakieś kolanko u mnie natomiast wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu, rurka wchodzi dość luźno i podczas spryskiwania wszystko leci bokiem, nie wiem czy to wina że jest zapchana dysza czy może tego że to "kolanko" u mnie nie wygląda tak jak powinno i jest poprostu nie szczelne ?zdjecie.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Jestem właśnie na etapie diagnozowania w czym jest problem u mnie z tylnim spryskiwaczem, ogólnie pompka pompuje płyn, wiec zacząłem od otwarcia lewego schowka ponieważ z tej strony pod samochodem znalazłem wyciekający płyn, koledzy wcześniej pisali że powinno tam być jakieś kolanko u mnie natomiast wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu, rurka wchodzi dość luźno i podczas spryskiwania wszystko leci bokiem, nie wiem czy to wina że jest zapchana dysza czy może tego że to "kolanko" u mnie nie wygląda tak jak powinno i jest poprostu nie szczelne ?

Brak ori kolanka, ktoś już przy tym majstrował. :)

A grzebanie tam daje wręcz 100% pewność wcześniejszego uszkodzenia/zabicia dyszy lub jej rurki w silniczku.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brak ori kolanka, ktoś już przy tym majstrował. :)

A grzebanie tam daje wręcz 100% pewność wcześniejszego uszkodzenia/zabicia dyszy lub jej rurki w silniczku.

Pozdro.

 

Dzięki, a czy ten zestaw reperaturka posiada też to kolanko ? jeśli nie to czy możesz lub ktoś inny może mi podesłać fotkę jak ono powinno wyglądać? ono ma łączyć tę czarną rurkę z tą gumową większa?

 

 

Jeszcze jedno pytanie, gdzie można kupić ten zestaw naprawczy ? Tylko w ASO ? czy sa tańsze zamienniki ? Bo przeszukałem allegro i nic nie znalazłem :( Kolanka też nie mogę znaleźć aby zobaczyć jak wygląda :/

 

 

Nowa aktualizacja, reperaturek nie ma co kupować bo są całe silniczki boscha za 185zł to prawie tyle ile reperaturka, o ile się nie myle to na fotkach wygląda na to że kluczowe elementy są plastikowe to moze nie bedą sie zapiekać?

 

Ale w dalszym ciągu nie wiem jak wygląda kolanko w schowku :(

Edytowane przez Osek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem dziś tylnia klape i rozebrałem silniczek, oczywiście standardowo rurka zapieczona, u mnie nawet nie wyszła tego trzpienia. Została w środku tylko plastik wyszedł. W związku z tym że musiałbym tamto rozwierać a nie wiem jak by to wyszło zamiast reperaturki zamawiam cały silniczek bosha (koszt prawie taki jak reperaturki) jak przyjdzie dam znać czy kluczowy element (rurka) jest metalowa czy plastikowa. Mam jednak dalej problem z tym kolankiem w lewym boczku, czy jest ktoś wstanie zrobić mi zdjęcie jak to powinno poprawnie wyglądać? Tak jak napisałem wcześniej u mnie jest wąska czarna rurka co wchodzi w szeroką a ta szeroka z powrotem w wąską, i zastanawiam się teraz czy ta szeroka wogóle powinna być ? czy to poprzedni właściciel nie dorobił sobie czegoś ?

Zdjęcie by mi bardzo ułatwiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W moim passacie też jest problem, z tylnym spryskiwaczem...

Sprawa wygląda tak, że słychać jak pracuje silniczek, aczkolwiek nie psika płyn... Wewnątrz bagażnika płynu też nie widać, aczkolwiek nie zaglądałem jeszcze do tego schowka. Będzie to do zrobienia "domowymi sposobami" czy będzie trzeba więcej kasy wywalić?

No i jak zdiagnozować o co dokładniej chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze zajrzyj do schowka jak sucho to pewnie trzeba będzie zapoznać się z reperaturką sprawa do ogarnięcia samemu tyle że już nie pamiętam ile kosztuje reperaturka ale tania nie była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jak rozebrać mechanizm tak żeby wyczyścić wszystko ? Dokładnie chodzi mi o rozpołowienie trybików i dostania się do rurki.

Cały mechanizm mam wyjęty z auta, zaślepka odkręcona. Jak podłącze na krótko to silniczek daje impuls na mechanizm i delikatnie się rusza...

 

Dobra, znalazłem. Trzeba ten trzpień wybić i wychodzi razem z trybikami i można wyczyścić.

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314

 

Wychodzi na to że padł mi silniczek. Jak wyjmę i włożę wtyczkę to obraca się o kilka milimetrów i koniec. Szczotki są. Co mogło paść ? Może płytka z elektroniką ?

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małyy odkopp...

 

Panowie i panie, czy wężyk od silniczka tylnej wycieraczki gdzieś się rozdziela czy idzie w całości przez cale auto ?

Jeśli tak to czy jest możliwa jego wymiana ? tzn czy da się dokupić nowy taki wężyk.

Pytam bo pękla mi koncowka ktora nachodzi na spryskiwacz przy silniczku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze kojarzę to jest złączka (która właśnie też lubi się rozpiąć)w lewym schowku u góry albo nawet ręką powinieneś namacać.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

koncowka ktora nachodzi na spryskiwacz przy silniczku

Tak tylko z drugiej strony to czy ona jest w zestawie z wężykiem czy z silniczkiem...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zobaczę czy tam jest, ale dzięki za odzew.

 

Koncowka jest chyba z wezykiem razem, no chyba ze u mnie jest to sklejone na stale, w co watpie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przestał mi działać spryskiwacz tylnej szyby. Mam rocznik 2002. Zacząłem od lewego schowka i ... bingo! U góry rozłączone kolanko. Po wciśnięciu sika aż miło! Dzieki internecie! :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, walczę właśnie ze spryskiwaczem tylnej szyby, mam kombi z 2003 roku z silniczkiem valeo. Ponieważ w Olsztynie ASO życzy sobie za zestaw naprawczy 2 stówy zakupiłem cały silnik boscha, zamontowałem, podłączyłem wtyczkę i zonk Króciec do podłączenia przewodu z płynem jest chyba inny w boschu niż był w valeo. Na przewodzie z płynem jest biała plastikowa złączka a przewód jest niewielkiej średnicy, na silniczku jest zwykły króciec do nasunięcia przewodu o nieco większej średnicy. Ma ktoś może pomysł jak połączyć jedno z drugim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jakąś fotkę tego? byłoby łatwiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro zrobię "na żywo" z auta, na razie załączam fotki poglądowe valeo i bosch, złączka jest chyba taka sama jak ta na przewodzie w schowku

valeo.jpg

bosch.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tu na fotkach wydają się być takie same w obu przypadkach,a u Ciebie czemu nie pasuje? za mała średnica wężyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam mały problem z tylnym spryskiwaczem. Polega on na tym, że spryskiwacz systematycznie mi się zapycha. Ostatnio wytrzymał może ze 2 tygodnie. Płyn raczej nigdzie nie ucieka, przynajmniej nic w środku nie wyczułem. Wymiana dyszy na nową załatwi sprawę? I rozumiem, że do jej wyjęcia nie trzeba rozbierać tapicerki, tylko zdjąć kapsel z wycieraczki i dalej kombinerkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No teoretycznie tak jak mówisz, w praktyce nie wiem jak mocno dysza będzie siedziała...

W razie czego przygotuj się na rozbiórkę, chociaż powiem Ci, że ja regenerowałem kompletnie tylną wycieraczkę i spryskiwacz i poszło dość szybko i bez problemów. Nie kupowałem żadnych reperaturek, to co się ukręca pozbyłem się "rozwiercając", dałem docięty odpowiednio przewód z płynu do mycia szyb, przeczyściłem, przetkałem dyszę i działa jak nowe. Więc bez obaw, da się wszystko ogarnąć, a może uda Ci się samą dyszę ściągnąć to tylko przeczyścisz, przedmuchasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności