colt19 Zgłoś #1 Napisano 9 Grudnia 2007 Witam, mam problem nie chce mi działać spryskiwacz szyby przedniej, nie widać żeby przewody gdzieś przepuszczały, wlany jest płyn zimowy(wiec nie powinno nic zamarznąć). Jeszcze niedawno co jakiś czas coś tam łapało i pryskało a teraz już nic.Czy może ktoś wie co może być nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2007 pompka od spryskiwaczy działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2007 Moze to "drastyczna" maetoda ale u mnie dwa dni temu też zdechły spryskiwacze. Wiec popryskałem w manetkę WD-40 i działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colt19 Zgłoś #4 Napisano 10 Grudnia 2007 A jak sprawdzić tą pompkę czy działa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #5 Napisano 10 Grudnia 2007 A jak sprawdzić tą pompkę czy działa?? pompka jest przy zbiorniczku na płyn, najlepiej było by ją wymontowac i sprawdzić czy działa, ale w pierwszej kolejności zrob tak jak radzi Danek, bo może gdzieś tam nie styka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #6 Napisano 10 Grudnia 2007 To chyba jakaś plaga mi też ostatnio zdechły spryskiwacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #7 Napisano 10 Grudnia 2007 Jak działa tylny spryskiwacz to chyba działa pompka? Ale w sumie nie wiem jak jest rozwiązane bo chyba nie ma oddzielnej pompki na tył? Tylko jakieś zaworki, które raz puszczają na tył, a drugim razem na przód...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2007 A gdzie jest napisane o tylnim spryskiwaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2007 Jak działa tylny spryskiwacz to chyba działa pompka? Ale w sumie nie wiem jak jest rozwiązane bo chyba nie ma oddzielnej pompki na tył? Tylko jakieś zaworki, które raz puszczają na tył, a drugim razem na przód...? Dokldanie pompa jest jedna. I u mnie uwalił sie pewnie przewód gdzies przy pompie tudziesz pompa zdechla bo ani tyl ani przód mi nie chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość peterson Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2007 A może po prostu zatkały Ci się końcówki spryskiwacza...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2007 Trzy na raz? Mało prawdopodobne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #12 Napisano 10 Grudnia 2007 Trzy na raz? Mało prawdopodobne... jak kombi to 5 A tak minimalnie odbiegająć od tematu. Jeżdżac VW LT spodobały mi się spryski jakie ma, próbował ktoś z was montowac je kiedyś w swoim Passacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2007 Trzy na raz? Mało prawdopodobne... jak kombi to 5 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2007 Trzy na raz? Mało prawdopodobne... jak kombi to 5 ? A co miał autor na myśli? The_Saint napisał o trzech punktach - dwa na pokrywie silnika dla przedniej szyby i jeden na klapie bagażnika - razem 3szt.. Oryginalne dysze spryskiwaczy szyby przedniej mają po dwie dysze a szyby tylnej jedną, więc zdun_VW słusznie rozwinął skrót myślowy - 2x2 +1 = 5. ( mowa cały czas o kombi, bo w sedanie tylnej brak) Nie rozumiem zdziwienia. Wracając do pytania autora - ja zrobiłbym tak: na początek słucham czy pompka wydaje jakiekolwiek dźwięki (słychć w kabinie przy włączonym zapłonie) Jak wyje - coś się zatkało lub padł wirniczek. Jak nic nie wyje sprawdzam napięcie na kostce wpinanej do silniczka - jest napięcie - padła pompka, ni ma napięcia - szukam po instalacji (włącznik zespolony pod kierownicą - przypadek z pierwszej strony chyba najbardziej prawdopodobny) poprzez bezpieczniki - na tym samym chodzą wycieraczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #15 Napisano 11 Grudnia 2007 3 punkty lub 5 dysz No dobra Niech będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colt19 Zgłoś #16 Napisano 11 Grudnia 2007 A więc wczoraj popsikałem WD-40 tam gdzie jest manetka od wycieraczek i spryskiwacza i nadal nic. Pompka musi działać jeżeli pryska na tylną szybę, chyba że są dwie- w co wątpie. Przeczyściłem też szpilką wyloty spryskiwacza i nadal nic. Już teraz nie mam pojęcia co to może być, chyba trzeba będzie pojechać do jakiegoś mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2007 zobacz przy samym wyjściu węża z pompki czy leci. tak sobie przypomniałem, kiedyś miałem takie głupie zdarzenie, nie chciał mi działać prawy spryskiwacz, ten na pasażera, okazało się, że przy zamykaniu maski przytrzasnąłem wężyk może tobie się podobnie zrobiło, taka dziwna sugestia z mojej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #18 Napisano 12 Grudnia 2007 Pompka musi działać jeżeli pryska na tylną szybę, chyba że są dwie- w co wątpie. Pompka faktycznie jest jedna, ale chodzi w dwie strony. To że działa spryskiwanie tylnej szyby, oznacza tyle że pompka jest sprawna i instalacja też jest sprawna, ale: inne styki są odpowiedzialne za tył, a inne za przód. teraz pozostaje Ci jedno: włączyć zapłon i słuchać - jeśli słychać pompkę tylko przy spryskiwaniu przedniej szyby - włącznik pod kierownicą, jeśli słychać również przy próbie spryskania przedniej - niedrożne węże. (np. przypadek Piotrka ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #19 Napisano 12 Grudnia 2007 aaa moze WY macie cos takiego co sie nazywa zawor zwrotny...zeby plyn spowrotem nie splywal, z ukladu spryskiwania przedniej szyby, do zbiorniczka. Jesli pompka dziala na spryskiwanie przedniej szyby, to moze TAKOWY zaworek sie zepsl i nie puszcza plynu...MOZE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #20 Napisano 12 Grudnia 2007 colt19, sprawdź jeszcze pod maską czy nie spadł przewód z trójnika. Miałem taki przypadek i płyn lał sie .... gdzie chciał czyli pod samochód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach