zipek135 Zgłoś #1 Napisano 1 Grudnia 2007 Szukalem duzo i nie moglem znalezc podobnego tematu czy do wymiany zarowki licznika w passacie b4 potrzeba wyciagac licznik ? spalila sie ta od wskaznika temperatury i wskaznika paliwa. Jesli trzeba wyciagac to kierownice sciagac trzeba koniecznie. Dzieki za wszystkie odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2007 licznik trzeba wyciągnąć, kierownice tylko opuszczasz w dolne położenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2007 Oj chyba właśnie nie trzeba, ja wyciągałem kratki wentylacyjne, pod nimi były śruby (chyba wyciągałem też włącznik świateł ale nie pamiętam czy tam była śrubka być może niepotrzebnie), ściągasz plastik, zwalniasz blokadę (łyżkę) kierownicy i opuszczasz ją do dołu. odkręcasz śrubki mocujące przednią szybę zegarów i ją wyciągasz. Masz już dostęp do żarówek które są umieszczone nad zegarami, przekręcasz je i wyciągasz, max 15 minut na wszystko. Za te żarówki chcieli w sklepie 25zł od sztuki więc kupiłem zwykłe z długimi nogami (1,30zł) i te nogi zawinąłem na plastikowych podstawach fabrycznych żarówek. Żarówki takie lub diody są tez na allegro w dobrej cenie więc najpierw się w nie zaopatrz:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #4 Napisano 1 Grudnia 2007 Hotair wielkie dzieki ale ja niemam regulacji polozenia kierownicy czy tez musze sciagac kierownice wtedy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mana68 Zgłoś #5 Napisano 1 Grudnia 2007 Cześć zipek. Ja mam B4 też bez regulacji. Kierownicy nie musisz ściągać, Odkręcasz wszystkie śrubki (pod nawiewami itp.) a potem to już trochę gimnastyki, aby wyjąć licznik a potem go wsadzić, jak już wymienisz żarówkę. To dość upierdliwe,zwłaszcza z linką prędkościomierza, ale da się wszystko zrobić bez zdejmowania kierownicy. Na forum są gdzieś posty o tym - na 100% bo sam kiedyś szukałem. Ale przede wszystki - kiery nie musisz wyciągać a do reszty sam dojdziesz - tylko cierpliwości.Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #6 Napisano 1 Grudnia 2007 dasz rade bez ściągania kierownicy, licznika nie musisz wyciągać jak pisałem wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #7 Napisano 1 Grudnia 2007 Wyłącznik napewno trzeba wyjąć i osłonę gniazda diagnostycznego po przeciwnej stronie ,kratki nawiewu.zamknij nawiewy przed odkręcaniem . żarówka kosztuje ok. 2,50 dioda troszke wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #8 Napisano 1 Grudnia 2007 Jak u siebie chciałem wyjąć licznik to przeszkodził mi w tym właśnie brak regulacji kierownicy. Może i jest to możliwe ale ja dałem sobie spokój i mam tylko podświetlone pół licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2007 Hotair jestes wielki mam nadzieje ze sobie poradze dobrze ze od zegarka mi sie nie przepalila Damszk do wymienienia zarowki ponoc nie trzeba wyjmowac licznika :PP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adi78 Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2007 cześć,kierownicy nie musisz ściągać tylko środkową i lewą kratkę nawiewu i przełącznik świateł, pod nimi znajdziesz śruby które trzeba wykręcić dalej poradzisz sobie sam,powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2007 Dzisiaj wymieniałem podświetlenie na diodowe żarówki z allegro no i lipa. Świeci to na górną część skali licznika a dolna połowa jest słabo oświetlona. Ta żarówka składa się z diody świecącej ze spiłowanym przodem na 3,5v opornika 440 ohm i diody zabezpieczającej szklanej. Przypadkiem rozwaliłem taką żarówkę i to mi się pokazało. Problem tkwi w tym że światło z boków diody jest kiepskie a przodem nieżle daje i trzeba jednak wlutować to do listwy kierując przód diody do dołu. Znowu biorę się za rozbieranie tego cuda. Aby zdjąć szybę licznika należy po bokach odkręcić po jednej śrubce tak w połowie wysokości i nie trzeba wyciągać licznika z deski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2007 Panowie a nie lepiej jest wydać pare groszy i zrobić to porządnie mam na myśli coś takiego zamiast bawić się diodami http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=285440606 i efekt jest całkiem niezły a nawet rewelka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2007 może i lepszy efekt ale nie za tą cenę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #14 Napisano 31 Grudnia 2007 może i lepszy efekt ale nie za tą cenę Niestety tuningowanie jest drogie dla tego nie wszyscy to robią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #15 Napisano 16 Listopada 2008 No dobra - to powiedzcie mi jakie są żarówki do oświetlenia licznika w B3 Siedzą 3 szt żaróweczki 12V 1.8W w takich plastikowych cokolikach, ale jaki to jest typ Jedna mi się przepaliła, i muszę zmienić. Jak będę miał symbol, to może jakieś diodowe kupię na alledrogo Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2008 Kupiłem diodowe na alledrogo razem z oprawkami i powiem że są to pieniądze wydane niepotrzebnie-w stosunku do żarówek jest słabsze oświetlenie zegarów. Tak samo zanabyłem do podświetlenia panelu wentylacji diodę mocniejszą, co miała świecić szeroko-niestety również się nie sprawdziła, nawet poświaty nie było na sąsiednie pokrętła. Zanabyłem żarówki 1,2 W i wlutowałem w oryginalne oprawki, świecą bardzo ładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #17 Napisano 18 Listopada 2008 (edytowane) Daniel - zanim zapytałem próbowałem wlutować właśnie taką 1.2W - nie dało sie pobielić ani nóżek w żarówce ani styków w oprawce Wolałbym jednak znaleźć nowe ... Do lutowania w ostateczności wrócę ... Ponawiam pytanie : jaki rodzaj żaróweczek do podświetlenia licznika w B3 EDYTKA Znalazłem na alledrogo - BAX7 (diodowe zamienniki 3.69 - 5.00 szt) Edytowane 18 Listopada 2008 przez Remek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #18 Napisano 22 Listopada 2008 No i wsadziłem dzisiaj te diody, i efekt mnie jednak nie usatysfakcjonował ... Jedną przy montażu zpsułem, więc na chwilę obecną mam dwie niebieskie diody i białą żaróweczkę Ale będę dalej walczył - przedłużę nóżki diod i postaram się je lepiej skierować. Chociaż jednak lepszy efekt by dały oryginalne zarówki i wkładka w kolorze niebieskim ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2008 Faktycznie, diody to porażka. Świecą słabiutko. Ale co tam, założyłem i więcej tego nie będę dotykał. Diody są praktycznie wieczne więc nie ma tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2008 Co do kontrolek w zegarach to są tam diody (czerwone) wszystkie sklepy zjeździłem i mówili ze mam wynalazek ( bez komentarza o tych co pracują w sklepach) Kupiłem na allegro, 12 złociszy ( z przesyłką) za dwie sztuki były białe świecące na czerwono i mała średnica, waliły po oczach ( a miały być dobre). Przypadkowo u siebie znalazłem sklep od CB do klamotów do pralek i mieli diody w kolorze i takie jak kupiłem na allegro i kilka rodzajów średnic i takie co same mrugają a wszystko po złotówce.Wstawiłem w zegary i jak oryginalne. Jak szukałem to znalazłem w sklepach motoryzacyjnych żaróweczki te małe od kontrolek ale z długimi lutowalnymi drucikami (takie jak przy diodach) idealnie nadają się by je zamontować w nawiewach wiercąc otwory o średnicy baniek po bokach panelu z pokrętłami. Ja tak zamontowałem niebieskie diody ale efekt marny więc wstawię te nietypowe żaróweczki , dodam tylko że średnica bańki jest ciut większa od tych od kontrolek ale chyba w tym samym rozmiarze co diody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach