piotrekchopin Zgłoś #661 Napisano 5 Lipca 2016 Zaraz. To ja muszę jeszcze te dwie rurki dokupić co mi linki podrzuciłeś czy jedną z nich? A ten tłumik to pewnie o to Ci chodziło? http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fef425e8aa1ea812 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #662 Napisano 5 Lipca 2016 (edytowane) Właśnie przyszło mi turbo. Wystarczy, że kupię tą rurkę http://allegro.pl/rura-turbiny-3d0145828f-2-0-tdi-golf-v-bkd-i6080495003.html i zamiast tej rury gumowej założę na tłumik moją rurę która idzie od IC do turbiny? Da radę? Edytowane 5 Lipca 2016 przez piotrekchopin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #663 Napisano 5 Lipca 2016 (edytowane) Kup jedną,potrzebujesz tylko tego tłumika.Będziesz musiał dokupić redukcję silikonową,bo nie założysz oryginalnej rury na ten tłumik. Edytowane 5 Lipca 2016 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #664 Napisano 5 Lipca 2016 (edytowane) Ok. Więc poszło zamówienie na tą http://allegro.pl/rura-turbiny-3d0145828f-2-0-tdi-golf-v-bkd-i6080495003.html A co do tej redukcji to jak mogę ją znaleźć? Bo szczerze mówiąc szukam i szukam, i nie bardzo widzę. Czy tu chodzi o redukcję 38/57 ? http://archiwum.allegro.pl/oferta/prosta-redukcja-silikonowa-38-57mm-od-fmic-pl-i2500350279.html A i oprócz redukcji potrzebuje tego bandla jeszcze? Tego to już wgl nie mogę znaleźć. Pomoże ktoś? Edytowane 5 Lipca 2016 przez piotrekchopin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #665 Napisano 6 Lipca 2016 Rura ok,ale co do redukcji,to musisz zmierzyć fi na wyjściu tłumika,oraz fi rury łączącej obecnie układ z turbiną. Tam na bank nie ma takich średnic,jak w tym linku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #666 Napisano 6 Lipca 2016 Dzwoniłem do V-Techu. I trochę się zdziwiłem. Za wymianę turbo - sama robocizna 350zł Pytałem od razu o wtryski i zmiana softu robota za wtryski - 250zł + mówił nowe uszczelniacze 80zł za sztukę program - 1000zł Ale co mnie najbardziej zdziwiło, kiedy zapytałem czy mogę na razie wymienić turbo bez żadnego programu, a program zrobić dopiero po wymianie wtrysków i założeniu FMICa tak żeby to wszystko za jednym zamachem zestroić to usłyszałem że nie ma takiej możliwości ponieważ jak założę mocniejsze turbo to normalna jazda takim samochodem nie będzie możliwa. To jak to jest Panowie? Słuchać się tego mechanika, czekać aż uzbieram wszystkie graty i robić wszystko na raz czy zakładać po kolei? Dodam, że trochę się wypłukałem z kasy i nie dam rady na już kupić wtryski, fmic, i jeszcze zapłacić 1,5 kafla za robotę z programem a trochę czas mnie ciśnie bo kupiłem turbo na zasadzie oddania starego i mam na to już nie całe dwa tygodnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #667 Napisano 6 Lipca 2016 Jakie te uszczelniacze cenią po 80/sztuka? Jeżeli mogę coś doradzić,to omijaj takie firmy baardzo szerokim łukiem.Faktycznie,jak wsadzisz turbo od awxa zamiast seryjnej vnt15,to auto stanie :doh . Gdybyś wsadził gtb22,to możliwe,że miałbyś lipny dół,ale nie na 17va,ta turbina to nic innego,jak seryjna vnt15 z nieco większym kołem kompresji i trochę inną geometrią. Więc nie słuchaj debili,tylko rób tak jak Ci pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #668 Napisano 7 Lipca 2016 Wiesz co? Szczerze to nawet dobrze nie dopytywałem o te uszczelniacze bo praktycznie dla mnie końcem rozmowy było ,,wymiana wtrysków 250zł" i sam dodał plus jakieś tam uszczelki lub uszczelniacze 80zł/sztuka. Trochę drogo jak za pół godziny roboty z tymi wtryskami. To mnie trochę uspokoiłeś, w takim razie wsadzam ją na dniach. A jeszcze takie pytanko. Czy przy wymianie turbiny muszę wymieniać olej i filtry? Wymieniałem jakoś 3 tyg temu ale ten mechanik z v-techu powiedział że to nie ważne czy olej ma przejechane 100km czy 10kkm jak wymienia się turbo to trzeba i olej i filtry. Jaka jest prawda? Myślę że więcej nie zadzwonię do v-techu bo z tego co widzę że wymyślają bzdury i krzyczą sobie niezłą kasę za robotę. Tylko właśnie teraz pojawia się problem, gdzie znaleźć takiego mechanika który się zna i nie wymyśla takich cen jak oni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #669 Napisano 7 Lipca 2016 Raz jeszcze Ci napiszę,omijaj i nie słuchaj takich idiotów.Olej wymieniaj co 10kkm,bez względu na ilość przerzuconych turbin. Filtr powietrza/kabinowy możesz wymieniać częściej,ale tylko dlatego,że latem jest większe "zakurzenie",a nie dla bezpieczeństwa turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #670 Napisano 8 Lipca 2016 Szukanie mechanika ciąg dalszy.... Właśnie wróciłem od mechanika z polecenia gościa który mi robił klimę. Twierdził że nie zdziera z ludzi i że zna się na robocie. Po zawitaniu u w/w mechaniora dowiedziałem się, że wymiana turbo to koszt uwaga... 600zł... Pytam za co??? Odpowiedź jest jasna. Trzeba michę zwalać bo po 1 turbo inaczej nie wyjdzie (jakby nie mógł ją góra wyjąć) a po 2 trza zobaczyć w jakim stanie jest pompa olejowa bo coś mu się wydaje że już jest do wymiany. A żeby wyjąć michę, trzeba zawieche opuszczać albo silnik podnosić. I jeżeli pompa okaże się do wymiany (co według mechanika jest rzeczą oczywistą) to trzeba ją wymienić. Żeby to zrobić, trzeba rozbierać połowę rozrządu bo inaczej nie wyjdzie. Podsumowując koszty: 600zł wymiana turbo + sprawdzenie pompy olejowej + ewentualne koszta wymiany pompy tudzież koszt nowej pompy. Nie pytałem ile żebym nie zemdlał na warsztacie ale myślę że w 1,5tyś by się nie zmieścił... Ludzie..... KRÓLESTWO za dobrego mechanika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #671 Napisano 8 Lipca 2016 Ja pier...ę!!!!!!!,dobrze,że nie chciał tej turbiny wyjąc razem z głowicą:hehe. Wyjęcie turbiny w tym silniku,to niemal przyjemność,pikuś,pryszczyk na pośladku,a te debile chcą pół silników rozbierać. Zadzwoń usera krzysiek1606 ,tel.608 370 238,ogarnie ci temat,co do ceny musisz się z nim dogadać,okolice Nowego Dworu Maz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #672 Napisano 8 Lipca 2016 Dzięki Ci wielkie. Zadzwonię do niego w poniedziałek, może on podoła temu jakże wielkiemu wyzwaniu. Już nawet myślałem żeby samemu to zrobić. Tym bardziej że chce iść na rękę mechanikowi, i wykręcić całość, razem z katem bo i tak mam zamiar go wywalać więc nie ma bólu że śruby się urwą. Ale jak widać to i tak za duży problem dla miejscowych mechaników.... Rynce opadajo....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #673 Napisano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam. Po ciężkich trudach udało mi się znaleźć mechanika który wymieni turbo bez wymyślania i zdzierania ze mnie. Ale pojawiła się pewna zagadka. Otóż mam pytanie. Czy przy wymianie turba muszę wymieniać zaworek sterujący turbo z racji że turbina jest mocniejsza? Tak gadałem właśnie z mechanikiem, zwrócił na to uwagę i tak do końca nie wiadomo czy ten zaworek który mam (od 110km) da radę bez problemu wysterować turbine 130km? I czy jeszcze coś ewentualnie przyjdzie mi wymieniać z racji większej turbiny czy wystarczy wsadzić turbo i nie bać się że może coś rozsadzić? ps. Znacie jakieś stronki gdzie można zamówić FMIC do paszteta? najlepiej komplet. taki chyba będzie dobry? http://allegro.pl/intercooler-zestaw-jak-dedykowany-vw-passat-1-9tdi-i6309260644.html Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez piotrekchopin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #674 Napisano 4 Sierpnia 2016 piotrekchopin weź człowieku trochę poszukaj,poczytaj,napisz trochę PW do ludzi z forum którzy już robili tak ten popularny silnik jak i auto,jest ich wiele i każdy udzieli ci odpowiedzi. Może nawet napatoczysz się na kogoś z regionu,wytłumaczy ci gdzie z czym jechać itd. a jak znam życie nawet ci podpowiedzą że jeśli mieli by robić to drugi raz cokolwiek to by nie było to zrobili by to inaczej,lepiej i tylko skorzystasz a tak stoisz w miejscu wcześniej czy później padając ofiarą jakiegoś niefachowego,zachłannego mechanika który na 50m wyczuwa że może cię nabić w butelkę i jeszcze finansowo wykorzystać skoro nie odróżniasz N75 od gruszki podciśnieniowej. Co z tego że zgromadzisz wszystkie graty jak pojedziesz do mechanika który ci powie że tego turbo,tej turbiny nie da się zamontować bo jego umiejętności i wyobraźnia nie przekraczają np. tematu obrócenia muszli w turbinie który swoją drogą jest tak łatwy w wykonaniu. Nie chcesz się z tym wszystkim babrać,zapoznawać się co do czego i dlaczego ? znajdź najbliższego tunera powiedz że chcesz mieć na bazie 216-ek,turbo AWX i Fmic 160KM/360Nm bo zostawiasz fabryczne sprzęgło,zapłać i będziesz miał. Jeśli chcesz zaoszczędzić to dużo szukania,czytania przed tobą, fmic masz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/52400-FMIC-monta%C5%BC-fotostory jest podane na ręce. Poszperaj w prezentacjach a na pewno znajdziesz ludzi którzy już robili mody które cię interesują, 1,9 tdi jakie by nie było jest już w takim stopniu rozpracowane że wszystko znajdziesz jak nie na tym forum to na innym i nie ma sensu się z czymkolwiek spieszyć im więcej przemyślanych zakupów tym mniej strat w kasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #675 Napisano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) Ale możesz mi wyjaśnić po co pakujesz kasę w IC, jak nie masz zamiaru podnosić mocy?Co do gruszki, to najlepiej jak będzie od danej turbiny. A kto Ci powiedział że nie chce? Właśnie po to pakuje kasę w IC bo chce podnieść do jakichś 160km. - - - - - aktualizacja - - - - - piotrekchopin weź człowieku trochę poszukaj,poczytaj,napisz trochę PW do ludzi z forum którzy już robili tak ten popularny silnik jak i auto,jest ich wiele i każdy udzieli ci odpowiedzi.Może nawet napatoczysz się na kogoś z regionu,wytłumaczy ci gdzie z czym jechać itd. a jak znam życie nawet ci podpowiedzą że jeśli mieli by robić to drugi raz cokolwiek to by nie było to zrobili by to inaczej,lepiej i tylko skorzystasz a tak stoisz w miejscu wcześniej czy później padając ofiarą jakiegoś niefachowego,zachłannego mechanika który na 50m wyczuwa że może cię nabić w butelkę i jeszcze finansowo wykorzystać skoro nie odróżniasz N75 od gruszki podciśnieniowej. Co z tego że zgromadzisz wszystkie graty jak pojedziesz do mechanika który ci powie że tego turbo,tej turbiny nie da się zamontować bo jego umiejętności i wyobraźnia nie przekraczają np. tematu obrócenia muszli w turbinie który swoją drogą jest tak łatwy w wykonaniu. Nie chcesz się z tym wszystkim babrać,zapoznawać się co do czego i dlaczego ? znajdź najbliższego tunera powiedz że chcesz mieć na bazie 216-ek,turbo AWX i Fmic 160KM/360Nm bo zostawiasz fabryczne sprzęgło,zapłać i będziesz miał. Jeśli chcesz zaoszczędzić to dużo szukania,czytania przed tobą, fmic masz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/52400-FMIC-monta%C5%BC-fotostory jest podane na ręce. Poszperaj w prezentacjach a na pewno znajdziesz ludzi którzy już robili mody które cię interesują, 1,9 tdi jakie by nie było jest już w takim stopniu rozpracowane że wszystko znajdziesz jak nie na tym forum to na innym i nie ma sensu się z czymkolwiek spieszyć im więcej przemyślanych zakupów tym mniej strat w kasie. Może się zdziwisz ale u mnie w okolicy nie ma tunerów. Są tunerzy np 100km ode mnie, 200km i dalej. Ale w okolicy nie ma. WRÓĆ. Może ich nie ma a może ja po prostu ich nie znam ale parę postów wyżej poprosiłem aby ktoś, kto wie gdzie mogę spotkać takiego tunera, podał mi namiary, ale jak widzisz, odpowiedzi brak więc sam muszę sobie poradzić. Druga sprawa, to jest moje jedyne auto więc nie mogę go zostawić u jakiegoś gościa który załatwi wszystko za mnie bo po 1 nie będę miał czym się ruszyć, a po drugie, chce sam trochę zapoznać się z tematem aby wiedzieć co mam bo jak sam zauważyłeś, nie brakuje ,,mechaników" którzy nabijają gościa na kasę. Ten link co mi podałeś znam na pamięć. To tyle jeśli chodzi o moją chęć zapoznania się z tematem. Rozmowa toczy się głównie o IC od Iveco, a linki z allegro najzwyczajniej wygasły. Co wcale nie oznacza że się nie przyda np jako ściąga do montażu. Ale żeby zamontować, trzeba mieć co, dlatego wrzuciłem pytanie. Tak swoją drogą, po czym stwierdziłeś że nie rozróżniam gruszki podciśnieniowej od zaworka n75???? Edytowane 4 Sierpnia 2016 przez piotrekchopin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #676 Napisano 4 Sierpnia 2016 Z niczego nie mam zamiaru ci się tłumaczyć,cytować,wskazywać gdzie co napisałeś i na jakiej podstawie co stwierdziłem. Widać że być może czytasz ale bez jakiegokolwiek zrozumienia bo gdyby tak było że coś znasz na pamięć nie wklejałbyś linka pytając czy to się nadaje. Nie liczy się czy fmic będzie z Iveco czy z fmic.pl ale liczy się rozmiar i nie tylko rdzenia ale tez całkowity o ile rozróżniasz o średnicy,kierunku i kształtach wlot-wylot nie wspomnę. No ale ty liczysz na wskazanie palcem-kup to,zakładaj to i najlepiej żeby ci ktoś dał gwarancje że będzie dobre i że wiecznie będzie działało:zeco. Powodzenia w działaniu skoro nie chcesz,nie potrafisz,nie umiesz korzystać z pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #677 Napisano 5 Sierpnia 2016 Widzę że jesteś jasnowidzem. No brawo brawo. Wiesz co? Nie będę z Tobą dyskutował z 2 powodów. Po 1, dyskusja z takimi fachowcami jak Ty nie ma najmniejszego sensu. Podejrzewam że tajniki wszystkich silników świata odkryłeś będąc już w przedszkolu, niestety nie każdy urodził się z takim talentem jak Ty. Po 2, jeśli już tak korciło Cie napisane tych swoich durnych spostrzeżeń to mogłeś się chociaż wypowiedzieć na temat. Takim oto sposobem zaśmiecasz forum i marnujesz przede wszystkim czas innych którzy szukają podobnych informacji i być może trafili na ten wątek. Więc z łaski swojej, jeśli jeszcze raz będziesz chciał podzielić się swoim zdaniem które gówno mnie obchodzi, to najpierw poluźnij trochę tego kijka co go masz w tyłku i wypowiedz się na temat, ok? Bajo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #678 Napisano 5 Sierpnia 2016 Faktycznie nie ma co pomagać,baw się dobrze w swojej piaskownicy-powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #679 Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Witam Pany. Mam takie pytanie. Możecie polecić mi kogoś kto sprzedaje ori szpryce Boscha 216 Najlepiej jakiś numer telefonu? Dzwoniłem wcześniej do olek.wróć i do darona ale jak na razie nie mogę się dodzwonić. Wiecie może czy chłopaki się jeszcze tym zajmują? Edit. Napisałbym priv do kilku osób z tym pytaniem ale niestety nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości, dlatego wrzucam post. Z góry dzięki za odpowiedź. Edytowane 1 Września 2016 przez piotrekchopin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #680 Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Czy to satysfakcjonuje?Renomowani sprzedawcy armatury wtryskowej. http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wtrysku-dsla150p764-bosch-oryg-i5582543772.html http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wtrysku-dsla150p764-vw-2-5-tdi-i6463088933.html Jeżeli mogę coś doradzić,to zamiast przepłacać za boscha by Brasil,lepiej kup wzmy,bo jakościowo są lepsze od tego niby boscha z Brazylii. Bosch produkowany we Francji trzymał jakość,ten brazylijski to już nie to samo. Edytowane 1 Września 2016 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach