jendral Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2007 Witam wszystkich.Od pewnego czasu moje autko przechodzi w tryb awaryjny przy predkości ok 110km\h i ok2100obr\min (na 5 biegu).Wczoraj pozyczyłem kompa z vag i co sie okazało wyszedł błąd 00575! i nic więcej.Wracając do tematu chciałbym sie dowiedziec jaki jest i jaki powinien byc zakres ładowania turbiny na biegu jałowym i pod obciązeniem???Ponieważ mi podczas jazdy ładowanie dochodziło nawet do 2560bar a na postoju do 1650!(nie wiem czy to prawidłowe wartości).No i jeszcze jedno co może być przyczyną tego błędu 00575??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2007 podczas jazdy ładowanie dochodziło nawet do 2560bar Chyba pomyliłeś ciśnienie wtrysku z ciśnieniem sprężarki ... No chyba że twoje auto jest służbowe a Ty pracujesz w NASA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2007 No nie jestem fachowcem i z vagiem miałem doczynienia drugi raz w życiu ale "WYDAJE"mi sie ,że dobrze patrzyłem!Na wolnych obrotach ciś,ok1060bar,pedał do podlogi bez obciążenia ok1650 a podczas jazdy dochodziło do 2560!!! Chyba że sie myle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zales111 Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2007 Bez logów pod obciążeniem trudno coś wywnioskować. Ja stawiałbym na zapieczone kierownice w turbinie, ewentualnie pęknięty przewód podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2007 Zanim podpiołem maszyne pod kompa,to byłem u znajomego mechanika.Jego zdaniem turbina patrząc z zewnątrz powinna być jest sucha,cięgno pracuje prawidłowo w całym zakresie,jest podcisnienie,przewody są szczelne![/code] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #6 Napisano 23 Listopada 2007 Swoją odpowiedź dałem już w Twoim poprzednim poście, gdzie pytałeś o tryb awaryjny. Tam masz podane od czego bym zaczął... Co do ciśnienia - jak najbardziej dobrze widziałeś, bo jak nie jest ograniczane to właśnie taką osiąga wartość. Też o tym napisałem w wymienionym wyżej poście... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2007 Dzisiej mając trochę czasu postanowiłem zajżeć pod maske mojego passka i sprawdzić w pierwszej kolejności N 75.Zrobiłem wszystko dokładnie jak opisał kolega Marek w poście http://www.forum.vw-passat.pl/tematy33/niesprawnosc-ukladu-turbodoladowania-vt2475.htm U mnie rezystancja N75 wynosi 16,4Ω a napięcie na wtyczce wynosi 12,8V.Więc według tego nie będzie to wina N75!! Czy możema ww jakiś sposób zmieżyć rezystancje pomiędzy stykami przepływomierza?i czuy można coś z tego wywnioskować?ja u siebie miezyłem i pomiędzy 2 a 3 stykiem i 2 a 4 była bardzo przyblizona ale między 2 a 5 była duza różnica!!! Kolejnoś od strony okna.Czy moze ktoś zmiezyć u siebie i podać mi wartości? Z góry dzieki.Czekam jeszcze na inne podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2007 Na Twoim miejscu jednak spróbowałbym podmienić N75 i wtedy sprawdzić. Najlepiej weź od kogoś u kogo wszystko hula. Pomiary powiedzą tylko, czy zaworek jest sprawny patrząc powiedzmy od strony zasilania i elektrycznej. Natomiast może być już mocno brudny i membrana w środku nie działa jak należy. Jeśli nie masz skąd wziąć innego możesz zawsze przeczyścić (napsikać WD40 i dmuchać w każdą dziurke aż przestanie lecieć syf). Zobacz tez tego posta: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/zaworek-biao-czarny-vt21232.htm?highlight=n75+czyszczenie kiedyś podany tam link do forum golfa działał, teraz chyba trzeba się zalogować, żeby zobaczyć instrukcję czyszczenia zaworka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2007 Z podmiana tego N 75 będzie ciężko,bo nie mam od kogo!pozostanie mi chyba czyszczenie.A jeśli chodzi o przepływomierz,to czekam na pomiar opornosci przez kogoś i podanie wartości!ponieważ podczas pierwszego sprawdzania vagiem wyszło mi cos takiego(nie pamietam dokładnie) jak zwarcie do masy(przepływomierza).I to może miec związek z tym całym trybem awaryjnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2007 Kierownice w turbinie sprawdzales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2007 tez surerowałbym sprawdzic kierownice. Miałem tak kiedyś jak wyjechałem służbowo i żona jeździła autem podczas śnieżnej zimy. Okazało sie po moim powrocie, że auto muli i przlącza sie w try awaryjny. Czyszczenie zaworka N75+ praca silnika na wysokich obrotach dało pozytywny efekt. AFN-y nie lubią syndromu PSJ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2007 Kolego, rób test dynamiczny, wrzucaj logi na forum, to podywagujemy, bo jak na razie to wróżbiarstwo się szerzy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2007 100% ZAPIECZONE KIEROWNICZKi - miałem to samo porzedniej zimy przez moja "pizdowata jadę" tak delikatnie, spokojnie, zima sie skończyła ja gaz podłoge a on nie tryb awaryjny, na VAGu odrazu wyszlo zapieczone kierowniczki. trzeba czasem silniczek przewietrzyc i umożliwic kierowniczkom pełne wychylenie steruje nimi sztanga. U mnie obylo sie bez wyciagania turbawki wziolem wd40, kombinerki i rozruszalem kierowniczki za ta sztange, za 2 razem poszlo przelamalo sie i teraz jest oki juz rok. Ale to tylko przejsciowe napewno mnie czeka regeneracja. Reasumując spróbuj recznie - kombinerkami w góre i w dół jeśli to nie pomoże wydaj okolo 600 pln i regeneracja z roczną gwarancją. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2007 100% to nic nie można powiedzieć, póki nie ma logów. Jeśli chcesz sprawdzić czy kierownice chodzą to trzeba oprócz dynamicznych logów zrobić też kanał 11 w basic settings. To pokaże jak działają, czy w pełnym zakresie. Broda co do regeneracji - ja sam sobie wyjąłem turbawke, wyczyściłem dokładnie i hula. Wcale nie trzeba od razu płacić. Oczywiście wszystko zależy od umiejętności, chęci, no i stanu turbiny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2007 Panowie udało mi sie zrobić LOGI,nie wiem czy dobrzemożna je zobaczyć TU http://rapidshare.com/files/72478614/VAG-LOG.rar.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zales111 Zgłoś #16 Napisano 26 Listopada 2007 Ja tu widze zapieczone kierownice w turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 26 Listopada 2007 Ja widzę tylko poprawnie zrobiony log dla 003, z którego wynika, że przepływka minimalnie niedomaga w dolnym zakresie obrotów. Poza tym podczas logowania miałeś minimalnie niedogrzany silnik, znaczy temperatura minimalnie za niska. Jak będziesz logować ponownie 008 i 011, to zrób to identycznie jak robiłeś 003, czyli trzeci bieg, gaz w podłogę i logujesz od ok. 1500 obr do praktycznie 4500. Loguj osobno każdą z grup, będzie bardziej szczegółowy log. jendral, polecam również lekturę Marka, szczególnie warunki jakie należy spełnić podczas pomiaru. zales111, gdzie ty to człowieku widzisz? Na tych falujących obrotach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #18 Napisano 27 Listopada 2007 Dokładnie tak jak napisał sipowitz. Jedyne co dodam jeszcze to przepływka troche niedomaga w wiekszym zakresie niz w dolnym zakresie, ale trzeba by miec grupe 008 zeby zobaczyc dymienie. I jeszcze jedna sprawa z grupy 010 wynika, ze albo nie trzymales gazu na maksa, albo gumka na pedale ogranicza tak, ze nie masz 100%. Nie wiem czemu nie zrobiles logow jak bylo napisane, tym bardziej, ze dalem tez linka do fajnej stronki. Jesli nie wiesz dalej jak robic pomiar to daj znac to wysle na priva filmik pogladowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 27 Listopada 2007 Uprzedzę kolegę kenhor, filmik z forum Audi masz dostępny TUTAJ . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zales111 Zgłoś #20 Napisano 27 Listopada 2007 A widzę tutaj: Monday 26 November 2007 19:58:57 038 906 018 P 1.9l R4 EDC G20SG 1623 Group A: '011 Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle TIME ? ? Regulator valve? MARKER STAMP /min mbar mbar % 0,52 1680 1815,6 1581 39,8 0,91 1722 1836 1846,2 53,8 1,3 1827 1897,2 2050,2 58,2 1,7 1911 1948,2 2213,4 68,5 2,09 2037 1948,2 2335,8 78,1 2,48 2121 1948,2 2397 84,5 2,87 2226 1948,2 2458,2 90,8 3,26 2289 1948,2 2499 94,4 3,65 2373 1948,2 2539,8 94,4 4,04 2457 1948,2 2550 94,4 4,43 2520 1948,2 2550 94,4 4,82 2583 1948,2 2550 94,4 5,21 2667 1948,2 2560,2 94,4 5,6 2730 1948,2 2560,2 94,4 5,99 2772 1948,2 2560,2 94,4 6,38 2856 1948,2 2560,2 94,4 6,77 2898 1948,2 2560,2 94,4 7,16 2982 1948,2 2560,2 94,4 7,55 3045 1948,2 2560,2 94,4 7,94 3087 1948,2 2560,2 94 8,33 3108 1948,2 2560,2 92,4 8,72 3150 1948,2 2529,6 92,4 9,11 2499 1142,4 2152,2 92,4 9,51 1764 1050,6 1672,8 92,4 9,9 2121 1122 1387,2 92,4 A że log źle zrobiony to inna sprawa. Pewnie przyczyną tego jest to że auto po zdajesię 6 sekundach przeładowywania wywala się w tryb awaryjny (tu nawet by sie to zgadzało 2,87 do 8,72) Pozatym N75 jest na ponad 90% wiec ja tu widze że nie daje rady wysterować geometrii. Oczywiście nie mówie że nie mogę się mylić. Wiedza jaką posiadam na ten temat jest wyłącznie z własnego doświadczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach