Skocz do zawartości
jendral

Zakres ładowania TURBOSPRĘŻARKI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Od pewnego czasu moje autko przechodzi w tryb awaryjny przy predkości ok 110km\h i ok2100obr\min (na 5 biegu).Wczoraj pozyczyłem kompa z vag i co sie okazało wyszedł błąd 00575! i nic więcej.Wracając do tematu chciałbym sie dowiedziec jaki jest i jaki powinien byc zakres ładowania turbiny na biegu jałowym i pod obciązeniem???Ponieważ mi podczas jazdy ładowanie dochodziło nawet do 2560bar a na postoju do 1650!(nie wiem czy to prawidłowe wartości).No i jeszcze jedno co może być przyczyną tego błędu 00575???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
podczas jazdy ładowanie dochodziło nawet do 2560bar

 

Chyba pomyliłeś ciśnienie wtrysku z ciśnieniem sprężarki ...

No chyba że twoje auto jest służbowe a Ty pracujesz w NASA :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie jestem fachowcem i z vagiem miałem doczynienia drugi raz w życiu ale "WYDAJE"mi sie ,że dobrze patrzyłem!Na wolnych obrotach ciś,ok1060bar,pedał do podlogi bez obciążenia ok1650 a podczas jazdy dochodziło do 2560!!! Chyba że sie myle. :[:zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez logów pod obciążeniem trudno coś wywnioskować. Ja stawiałbym na zapieczone kierownice w turbinie, ewentualnie pęknięty przewód podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim podpiołem maszyne pod kompa,to byłem u znajomego mechanika.Jego zdaniem turbina patrząc z zewnątrz powinna być :ok: jest sucha,cięgno pracuje prawidłowo w całym zakresie,jest podcisnienie,przewody są szczelne![/code]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Swoją odpowiedź dałem już w Twoim poprzednim poście, gdzie pytałeś o tryb awaryjny. Tam masz podane od czego bym zaczął...

Co do ciśnienia - jak najbardziej dobrze widziałeś, bo jak nie jest ograniczane to właśnie taką osiąga wartość. Też o tym napisałem w wymienionym wyżej poście...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiej mając trochę czasu postanowiłem zajżeć pod maske mojego passka i sprawdzić w pierwszej kolejności N 75.Zrobiłem wszystko dokładnie jak opisał kolega Marek w poście http://www.forum.vw-passat.pl/tematy33/niesprawnosc-ukladu-turbodoladowania-vt2475.htm U mnie rezystancja N75 wynosi 16,4Ω a napięcie na wtyczce wynosi 12,8V.Więc według tego nie będzie to wina N75!! Czy możema ww jakiś sposób zmieżyć rezystancje pomiędzy stykami przepływomierza?i czuy można coś z tego wywnioskować?ja u siebie miezyłem i pomiędzy 2 a 3 stykiem i 2 a 4 była bardzo przyblizona ale między 2 a 5 była duza różnica!!! Kolejnoś od strony okna.Czy moze ktoś zmiezyć u siebie i podać mi wartości? Z góry dzieki.Czekam jeszcze na inne podpowiedzi. :vw::[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Na Twoim miejscu jednak spróbowałbym podmienić N75 i wtedy sprawdzić. Najlepiej weź od kogoś u kogo wszystko hula. Pomiary powiedzą tylko, czy zaworek jest sprawny patrząc powiedzmy od strony zasilania i elektrycznej. Natomiast może być już mocno brudny i membrana w środku nie działa jak należy. Jeśli nie masz skąd wziąć innego możesz zawsze przeczyścić (napsikać WD40 i dmuchać w każdą dziurke aż przestanie lecieć syf). Zobacz tez tego posta:

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/zaworek-biao-czarny-vt21232.htm?highlight=n75+czyszczenie

 

kiedyś podany tam link do forum golfa działał, teraz chyba trzeba się zalogować, żeby zobaczyć instrukcję czyszczenia zaworka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z podmiana tego N 75 będzie ciężko,bo nie mam od kogo!pozostanie mi chyba czyszczenie.A jeśli chodzi o przepływomierz,to czekam na pomiar opornosci przez kogoś i podanie wartości!ponieważ podczas pierwszego sprawdzania vagiem wyszło mi cos takiego(nie pamietam dokładnie) jak zwarcie do masy(przepływomierza).I to może miec związek z tym całym trybem awaryjnym :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownice w turbinie sprawdzales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez surerowałbym sprawdzic kierownice. Miałem tak kiedyś jak wyjechałem służbowo i żona jeździła autem podczas śnieżnej zimy. Okazało sie po moim powrocie, że auto muli i przlącza sie w try awaryjny. Czyszczenie zaworka N75+ praca silnika na wysokich obrotach dało pozytywny efekt. AFN-y nie lubią syndromu PSJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, rób test dynamiczny, wrzucaj logi na forum, to podywagujemy, bo jak na razie to wróżbiarstwo się szerzy! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% ZAPIECZONE KIEROWNICZKi - miałem to samo porzedniej zimy przez moja "pizdowata jadę" tak delikatnie, spokojnie, zima sie skończyła ja gaz podłoge a on nie tryb awaryjny, na VAGu odrazu wyszlo zapieczone kierowniczki. trzeba czasem silniczek przewietrzyc i umożliwic kierowniczkom pełne wychylenie steruje nimi sztanga. U mnie obylo sie bez wyciagania turbawki wziolem wd40, kombinerki i rozruszalem kierowniczki za ta sztange, za 2 razem poszlo przelamalo sie i teraz jest oki juz rok. Ale to tylko przejsciowe napewno mnie czeka regeneracja.

Reasumując spróbuj recznie - kombinerkami w góre i w dół jeśli to nie pomoże wydaj okolo 600 pln i regeneracja z roczną gwarancją.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

100% to nic nie można powiedzieć, póki nie ma logów. Jeśli chcesz sprawdzić czy kierownice chodzą to trzeba oprócz dynamicznych logów zrobić też kanał 11 w basic settings. To pokaże jak działają, czy w pełnym zakresie.

Broda co do regeneracji - ja sam sobie wyjąłem turbawke, wyczyściłem dokładnie i hula. Wcale nie trzeba od razu płacić. Oczywiście wszystko zależy od umiejętności, chęci, no i stanu turbiny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widze zapieczone kierownice w turbo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę tylko poprawnie zrobiony log dla 003, z którego wynika, że przepływka minimalnie niedomaga w dolnym zakresie obrotów. Poza tym podczas logowania miałeś minimalnie niedogrzany silnik, znaczy temperatura minimalnie za niska. Jak będziesz logować ponownie 008 i 011, to zrób to identycznie jak robiłeś 003, czyli trzeci bieg, gaz w podłogę i logujesz od ok. 1500 obr do praktycznie 4500. Loguj osobno każdą z grup, będzie bardziej szczegółowy log.

 

jendral, polecam również lekturę Marka, szczególnie warunki jakie należy spełnić podczas pomiaru.

 

zales111, gdzie ty to człowieku widzisz? Na tych falujących obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Dokładnie tak jak napisał sipowitz. Jedyne co dodam jeszcze to przepływka troche niedomaga w wiekszym zakresie niz w dolnym zakresie, ale trzeba by miec grupe 008 zeby zobaczyc dymienie. I jeszcze jedna sprawa z grupy 010 wynika, ze albo nie trzymales gazu na maksa, albo gumka na pedale ogranicza tak, ze nie masz 100%.

Nie wiem czemu nie zrobiles logow jak bylo napisane, tym bardziej, ze dalem tez linka do fajnej stronki. Jesli nie wiesz dalej jak robic pomiar to daj znac to wysle na priva filmik pogladowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uprzedzę kolegę kenhor, filmik z forum Audi masz dostępny TUTAJ .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzę tutaj:

 

Monday 26 November 2007 19:58:57

038 906 018 P 1.9l R4 EDC G20SG 1623

 

Group A: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME ? ? Regulator valve?

MARKER STAMP /min mbar mbar %

0,52 1680 1815,6 1581 39,8

0,91 1722 1836 1846,2 53,8

1,3 1827 1897,2 2050,2 58,2

1,7 1911 1948,2 2213,4 68,5

2,09 2037 1948,2 2335,8 78,1

2,48 2121 1948,2 2397 84,5

2,87 2226 1948,2 2458,2 90,8

3,26 2289 1948,2 2499 94,4

3,65 2373 1948,2 2539,8 94,4

4,04 2457 1948,2 2550 94,4

4,43 2520 1948,2 2550 94,4

4,82 2583 1948,2 2550 94,4

5,21 2667 1948,2 2560,2 94,4

5,6 2730 1948,2 2560,2 94,4

5,99 2772 1948,2 2560,2 94,4

6,38 2856 1948,2 2560,2 94,4

6,77 2898 1948,2 2560,2 94,4

7,16 2982 1948,2 2560,2 94,4

7,55 3045 1948,2 2560,2 94,4

7,94 3087 1948,2 2560,2 94

8,33 3108 1948,2 2560,2 92,4

8,72 3150 1948,2 2529,6 92,4

9,11 2499 1142,4 2152,2 92,4

9,51 1764 1050,6 1672,8 92,4

9,9 2121 1122 1387,2 92,4

 

A że log źle zrobiony to inna sprawa. Pewnie przyczyną tego jest to że auto po zdajesię 6 sekundach przeładowywania wywala się w tryb awaryjny (tu nawet by sie to zgadzało 2,87 do 8,72) Pozatym N75 jest na ponad 90% wiec ja tu widze że nie daje rady wysterować geometrii. Oczywiście nie mówie że nie mogę się mylić. Wiedza jaką posiadam na ten temat jest wyłącznie z własnego doświadczenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności