Skocz do zawartości
jendral

Zakres ładowania TURBOSPRĘŻARKI

Rekomendowane odpowiedzi

Pare rad do jendral:

 

1. zarejestrowane logi umiesc w formie tabelki, vag-com niewdziecznie to zapisuje, wiec pomoz sobie i analizujacym, przygotuj to zeby czytelne bylo :) wiele osob, ktore moglby Ci pomoc nie zrobily tego pewnie, bo nie chce im sie tego przegladac.

 

2. logi niektorych grup takich jak 3,4,8,11 robi sie pod obciazeniem, tzn. wdusza sie pedal gazu w podloge i rejestruje grupe.

 

3. im wiecej czasu robisz log i w wiekszym zakresie obrotow tym lepiej - wiecej widac danych, im wiecej danych tym dokladniejsza diagnoza. Predkosc zbierania probek przez program nie jest duza (u Ciebie probka co okolo 500 msek). Im wiecej grup robisz naraz tym mniej dokladne pomiary, grupy sczytywane sa przez program szeregowo, nie rownolegle, dlatego mozesz zrobic najpierw jedna grupe, potem inna i bedzie jak najbardziej dobrze.

 

np. jak zrobisz log w zakresie obrotow 1500 - 4000 (ktos pisal do 4500 palowac motor, po co, to jest diesel, do 3000 czasami wystarcza, nie to, ze sie czepiam o 500 obr, ale to czasami moze robic roznice szczegolnie silnikowi ktoremu cos dolega) pod pelnym obciazeniem na biegu 1wszym to caly pomiar bedzie trwac pare sekund, bedzie widac malo pomiarow, ktore w rezultacie nic nie powiedza dlatego robi sie to na biegach wyzszych 3ci, 4ty unikajac zmieniana biegow podczas logowania (zmniejsza to czytelnosc pomiarow), na 5tym tez oczywiscie mozna, ale wtedy czas trwania pomiaru zadziala w odwrotna strone - jego nadmiar da za duzo niepotrzebnie danych

 

4. wez do pomiarow druga osobe, niech trzyma lapa i naciska co trzeba, bezpieczniej jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie komunikaty błędów otrzymuję w moim passacie:

01262 Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75

00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

 

Co do temperatury to niestety nie udało mi się uzyskać pow. 75C przy tych warunkach atm.

 

Poniżej wykresy oraz dane z programu VAG-COM dla grup: 003, 008, 010, 011

 

003fy0.th.jpg

 

Group A: '003 Group B:

Engine speed MAF (specified) MAF

TIME 861-945 240-340 240-340 4-84

STAMP /min mg/R mg/R %

0 1533 555 545 55,8

0,39 1617 850 695 4,8

0,78 1701 850 825 4,8

1,17 1806 850 935 4,8

1,56 1911 850 1005 4,8

1,95 1995 850 1065 4,8

2,34 2121 850 1095 4,8

2,73 2226 850 1105 4,8

3,12 2289 850 1140 4,8

3,51 2373 850 1135 4,8

3,9 2478 850 1115 4,8

4,29 2562 850 1135 4,8

4,69 2604 850 1100 4,8

5,08 2688 850 1105 4,8

5,47 2793 850 1090 4,8

5,86 2856 850 1075 4,8

6,25 2919 850 1075 4,8

6,64 3003 850 1065 4,8

7,03 3066 850 1060 4,8

7,42 3150 850 1040 4,8

7,81 3213 850 1035 4,8

8,2 3234 850 1015 4,8

8,59 3255 850 885 4,8

 

 

 

008ih6.th.jpg

 

Group A: '008 Group B:

Engine speed Inj qty Inj

TIME ? ? ? TIME

STAMP /min mg/R mg/R mg/R

0,38 1596 39,8 39 35

0,78 1680 45 39,6 39,4

1,17 1764 45,4 40 41,4

1,56 1848 45,2 41,2 42,2

1,95 1974 45 42 42,8

2,34 2037 44,8 42 43

2,73 2142 44,8 42 43

3,12 2247 44,6 42 43

3,51 2331 44,6 41,8 43,2

3,9 2394 44,4 41,6 43,6

4,29 2478 44,4 41,4 43,8

4,68 2562 44,4 41,4 44

5,07 2646 44,2 41,2 44

5,46 2730 44,2 41,2 44

5,85 2793 44,2 41 43,8

6,24 2877 44 41 43,6

6,63 2940 44 40,8 43,2

7,03 3003 44 40,8 43

7,42 3108 43,8 40,6 43

7,81 3129 43,8 40,6 43

8,2 3213 43,6 40,4 43

8,59 3234 43,6 40,4 43

 

 

 

010xr8.th.jpg

 

Group A: '010 Group B:

Mass Air Flow Barometric Pressure

TIME ? TIME TIME

STAMP mg/R mbar mbar %

0 570 989,4 1336,2 87,1

0,39 775 989,4 1489,2 100

0,78 865 989,4 1764,6 100

1,17 950 989,4 1978,8 100

1,56 1025 989,4 2172,6 100

1,95 1055 989,4 2335,8 100

2,34 1110 989,4 2448 100

2,73 1135 989,4 2509,2 100

3,12 1130 989,4 2539,8 100

3,51 1125 989,4 2539,8 100

3,9 1140 989,4 2550 100

4,29 1145 989,4 2560,2 100

4,68 1155 989,4 2560,2 100

5,08 1120 989,4 2560,2 100

5,47 1110 989,4 2560,2 100

5,86 1105 989,4 2560,2 100

6,25 1080 989,4 2560,2 100

6,64 1075 989,4 2560,2 100

7,03 1060 989,4 2560,2 100

7,42 1055 989,4 2560,2 100

7,81 1065 989,4 2560,2 100

8,2 1055 989,4 2560,2 100

8,59 1010 989,4 2560,2 100

 

 

 

011sq7.th.jpg

 

Group A: '011 Group B:

Engine speed Specified MAP Actual

TIME ? ? Regulator valve?

STAMP /min mbar mbar %

0,52 1533 1754,4 1020 24,7

0,91 1554 1764,6 1203,6 27,5

1,3 1617 1795,2 1448,4 31,5

1,69 1701 1825,8 1744,2 50,6

2,09 1806 1866,6 1989 59,4

2,48 1890 1927,8 2193 65,7

2,87 1995 1948,2 2335,8 76,9

3,26 2079 1948,2 2427,6 84,9

3,65 2142 1948,2 2468,4 90

4,04 2247 1948,2 2488,8 94

4,43 2352 1948,2 2519,4 94,4

4,82 2415 1948,2 2539,8 94,4

5,21 2457 1948,2 2529,6 94,4

5,6 2562 1948,2 2539,8 94,4

5,99 2667 1948,2 2560,2 94,4

6,38 2730 1948,2 2560,2 94,4

6,77 2793 1948,2 2560,2 94,4

7,16 2856 1948,2 2560,2 94,4

7,55 2919 1948,2 2560,2 94,4

7,94 2982 1948,2 2560,2 94,4

8,33 3045 1948,2 2560,2 94,4

8,72 3129 1948,2 2560,2 94

9,11 3192 1948,2 2560,2 92,4

9,5 3192 1948,2 2529,6 92,4

9,9 3213 1948,2 2305,2 92,4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak jak juz koledzy mowili:

 

1. N75 probuje sterowac silownikiem regulujacym doladowanie, ale mu sie to nie udaje (caly czas jest ponad 90%) przyczyna moga byc wezyki: dziury, pekniecia, ogolnie zle cisnienia jakie sa nimi doprowadzane uniemozliwiaja N75 spelnianie swojej roli. Moze byc tez uszkodzony N75, tzn. ECU kaze mu cos zrobic, a ten nie moze bo jest popsuty (a moze gdzies zwarcie jest, moze kabelki sie odlaczyly idace od ecu do tego zaworku) i mimo, ze ma dobre cisnienia od wezykow to nic nie zdziala.

 

2. Co do przeplywki, koledzy wspominali, ze niedomaga, ja bym sie tam jej nie czepial, imho na te warunki pracy silnika wskazuje raczej poprawnie

 

3. Co do grupy 08, dawki nie sa ucinane, bo jak maja byc przy takiej ilosci powietrza tloczonego, tnie tylko ograniczenie momentu obrotowego i tak ma byc. Dawke wymagana od kierowcy w polu nr 2 tej grupy tez masz w porzadku tzn. dobrze dziala pedal gazu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi jeszcze ktoś powiedzieć ,czy z tych danych i wykresów widać co z moją turbiną i kirowniczkami??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Co do Twojego wcześniejszego posta:

 

1. Podałeś dwa błędy - czy mogłbyś dać pełne opisy angielskie? Szczególnie pierwszego.

2. Temp. - jak to nie udało Ci się osiągnąć wyższej niż 75C? Jeśli długo byś jeździł, dodatkowo bez ogrzewania, to musisz osiągnąć wyższe. Jeśli nie jesteś w stanie - ja bym powiedział, że termostat jest walnięty i nie domyka się.

3. Teraz opierając sie na wreszcie poprawnych logach - zgadzam się z kolegą szynszylem_83. Nie widze jakiejś buby w przepływce, ograniczenie dymienia jest ok. Raczej problem leży w doładowaniu - teraz albo N75 albo kierownice. Patrząc na błędy jakie Ci wyskoczyły, na razie obstawiam to pierwsze. Wszystko na temat napisał szynszyl_83. Kiedyś pisałeś, że nie masz możliwości podmienić, więc spróbuj wyczyścić.

Co do samych kierownic - zrób jeszcze pomiary statyczne w grupie 011, ale przejdź w Basic Settings. Wtedy zrób loga na luzie, będzie cykliczne przestawianie sztangi góra dół. Możesz też w miarę możliwości poobserwować jak chodzi wtedy. Czy w pełnym zakresie, czy nie. Wcześniej podałem linka do fajnej stronki, gdzie wszystko jest bardzo fajnie opisane, łącznie z linkiem do filmiku jak powinna chodzić. Poczytaj tam. Załącz tego loga jak zrobisz to się zobaczy, chyba że od razu stwierdzisz, że chodzi cięzko i nie w calym zakresie.

Jeszcze jedno pytanie - czy notlauf łapiesz zawsze, czy też raz złapiesz a później jak przegazujesz to już jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kenhor-jeśli chodzi o te błędy to mógłbym podać jedynie ten drugi bo ten pierwszy wystąpił tylko raz i nie zapisałem go przed skasowaniem!a przewaznie występuje ten 00575(za kazdym razem jak przechodzi w tryb awaryjny)i to samo sie tyczy notlaufu(za kazdym razem.Raz mi tez wystąpoił błąd przepływomierza(zwarcie do masy)ale też nie pamiętam nr błedu bo kolega skasował.Teraz co do grupy 011 to nie da rady zrobicna luzie,nie moge wejść w Basic Seting!!!.Ale patrząc od góry sterowanie kierowniczek działe prawidłowo!!! N-75 wyczyściłem dzis WD-40 i nic dalej przechodzi w T.A.I co ciekwe jadąc na 3-ce i pedał w podłodze,3200obr przechodzi w Tr.Aw. a jadąc delikatnie 1-2-3-4-5 to leci spokojnie 160 i sie nie przełącza (ale nie zawsze).I dlaczego tak sie dzieje???????? :zalamany: [/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Co znaczy, ze nie mozesz wejsc w Basic Settings? Naciskasz i nie wchodzi czy co?

 

N-75 wyczyściłem dzis WD-40

Jak go czysciles? Wyjales i psikales WD 40 w srodek i dmuchales przez kazdą dziurke az syf przestal leciec? Czy jak?

 

Ja chyba jednak bym stawial na N75. Sprobuj znalezc inny na podmiane, nie masz kolegi z takim autkiem albo audi? Jesli nie, to moze zaryzykuj i kup, nie kosztuje duzo (troche ponad 100 + wtyczka) i zmien. Na pewno nie zaszkodzi, a lepiej zaczac od tego niz wyciagac turbo i czyscic. Ale to moja opinia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja też miałem problem z trybem awaryjnym wag pokazał błąd 17958 P1550 jest to usterka N75 więc wyjąłem i rozebrałem go zawór nie był zabrudzony tylko na metalowym sworzniu był smar (trochę zgęstniały) ten sworzeń ma chodzić luźno w obudowie cewki wyczyściłem do sucha i złożyłem i auto ciągnie aż miło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co znaczy, ze nie mozesz wejsc w Basic Settings?

 

Poprostu weszłem do 011 naciskam Basic Settings i i wyskakuje informacja SORRY....!!!

 

 

:hurra: Ale teraz mam chyba dobrą wiadomość,WD 40 którym wczoraj czyściłem mój N75 potrzebował czasu(na dokładna penetracje i czyszczenie),bo gdy wracałem wczoraj w nocy z pracy mojej BRYCE sie odmieniło-szła jak burza!! :rotfl: Kręciłem passka na każdym biegu i NIC(zero trybu awaryjnego),mam nadzieje że to nie chwilowe!!!Dzisiaj go jeszcze przetestuje!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor
Kręciłem passka na każdym biegu i NIC(zero trybu awaryjnego),mam nadzieje że to nie chwilowe!!!Dzisiaj go jeszcze przetestuje!!!

 

:ok:

 

zycze, zeby bylo dobrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hurra: Dzisiejsze testowanie również pomyślne :rotfl:

 

 

Panowie jeszcze raz dziekuje za pomoc :ok::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:[ Jednak chyba czeka mnie kupno nowego N 75 .Radość była Przedwczesna ,po dwóch dniach normalnej jazdy znowu przechodzi w TRYB AWARYJNY :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co ciekwe jadąc na 3-ce i pedał w podłodze,3200obr przechodzi w Tr.Aw. a jadąc delikatnie 1-2-3-4-5 to leci spokojnie 160 i sie nie przełącza (ale nie zawsze).I dlaczego tak sie dzieje????????

 

ja mam dokładnie takie same objawy 1,2,3 ciagnie nawet do 4 tys i jest dobrze a na 4 jak mam pedał w podłodze to pozniej ok 3 tys obrotow przechodzi w T.A.(tryb awaryjny) a jak szybko zmieniam biegi i na 4 i 5 lekko operuje pedałem gazu tzn nie wciskam go do oporu tylko tak z wyczuciem to tez rozpedze sie do 160, tylko wcisne do oporu i dupa T.A... wczesniej podejrzewałem intercoller bo mi sie troche pocił wymieniłem ale jest nadal to samo...auto było sprawdzane na wagu i jest tylko jeden błąd 00575. Sztanga pracuje dobrze , chodzi w zakresie ok 1 cm. nie mam zadnych nieszczelnosci, a n75 czyciłem (ale moze niedokładnie) sam juz nie wiem moze jeszcze raz przeczyszcze albo kupie nowy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zalałem N75ponownie WD40,zobacze co sie bedzie działo,narazie "0" poprawy ale dam mu czasu!!! Wydaje mi się że czyszczenie N75 to tylko doraźna pomoc!!!Trzeba będzie szarpnąć się na NOWY. :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj zalałem N75ponownie WD40,zobacze co sie bedzie działo,narazie "0" poprawy ale dam mu czasu!!! Wydaje mi się że czyszczenie N75 to tylko doraźna pomoc!!!Trzeba będzie szarpnąć się na NOWY. :dobani:

 

macie panocki, bo widze, ze te wasze tdi was nekaja strasznie

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926&start=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zrobiłem mu test ...chciałem sprawdzic czy wchodzi mi w tryb awaryjny i jezeli ciagne do konca tzn kazdy bieg pedał w podłodze to przechodzi w tryb awaryjny a jezeli trzymam pedał tak na 3/4 skoku to rozpedza sie do predkosci maksymalnej...i co powiecie na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam też problem ze swoim passatem 1.9 tdi, silnik AFN, otóż przechodzi mi on bez przerwy w tryb awaryjny. Po podpięciu pod VAG-a błąd 00575 ( trzeci bieg 3000 obrotów, ciśnienie 2,5 bara. Turbina przeładowuje mi na całym zakresie obrotów silnika). Sprawdziłem zawór N-75 miernikiem, rez. 20,5 om napięcie 6,5V (chyba coś nie tak z tym napięciem, gdzie szukać winy tak niskiego nap. ?).

Druga sprawa, ponowie w linku niżej przedstawiam jak pracuje moja sztanga, czy wszystko z nią jest ok. tzw czy pracuje w pełnym zakresie, czy trzeba czyścić turbinę (kierownice).

dziękuję za pomoc.

http://pl.youtube.com/watch?v=ZPjhICnhGLs ( link do pracy w/w sztangi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aldi11 zdecydowanie za krótki zakres pracy sztangi

prawidłowy jest taki jak na mojej fotce. Powinna iść jakieś 1,5-2cm.

sztangawj3.th.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie o napięciu na zaworze N75, w opisie spotkałem się że powinien wynosić ok 12V a umnie jest 6,5V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jendral elektrozaworek N75 kosztuje 140 zł Boscha może być też firmy Pierburg rózni się kostką którą mozna przerobić na inny typ sam elektrozaworek jest ten sam jeśli niechcesz znowu mieć takich problemów to na ciepłym silniku poprzeciągaj go na biegach do 4tyś.obr/min by cięgno turbawki mogło normalnie się wysunąć około 2cm i ustawić kierownice by znów się niezapiekło bo jest wykonane z bimetalu i nie jest niczym smarowane jęśli tak będziesz od czasu do czasu robił to problem niewróci .A elektrozaworek N75 zwykle koroduje w środku dlatego czyszczenie go to naprawa chwilowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności