Krawcol82 Zgłoś #21 Napisano 14 Października 2009 Tak więc zabezpieczenie sprężarki nie zależy od czujnika temperatury zewnętrznej - podającego sygnał na klimę. A w jakiej odległości jest ten czujnik od silnika Po postoju dłuższym czujnik może pokazywać nieco wyższą temperaturę, bo będzie łapać ciepło z komory silnika... Damian, przeprowadź swój test ponownie przy -10st. na dworze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #22 Napisano 14 Października 2009 Wiem, ze czujnik temperatury zewn. jest w zderzaku, ale skoro pokazywało nadal 2 stopnie a sprężarka się włączyła, wiec zabezpieczeniem sprężarki jest coś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #23 Napisano 14 Października 2009 ale skoro pokazywało nadal 2 stopnie a sprężarka się włączyła Chyba, że tak... Ale sprawdź to jeszcze, jak będzie chłodniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #24 Napisano 14 Października 2009 ale skoro pokazywało nadal 2 stopnie a sprężarka się włączyła To może masz walnięty czujnik i ci źle pokazuje temp. Mi poniżej 4 stopni nigdy jeszcze się sprężarka nie włączyła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #25 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) A w jakiej odległości jest ten czujnik od silnika Czujnik temp zewn. jest między zderzakiem a chłodnicą. Edytowane 14 Października 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #26 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) Z tego co mi wiadomo, sprężarka zawsze włącza się gdy jest włączony nadmuch na przednią szybę No właśnie NIE ZAWSZE. Poczytaj więc jeszcze raz A więc tak, mamy już taki temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=571 wg. niego (małe streszczenie): Sprezarka i tak nie startuje w temp ponizej +3 stopnie chyba, ze wlaczysz nawiew na przednia szybe - wtedy powinna ruszyc. też to zauważyłem, jest temp. ujemna w trubie AUTO sprężarka nie działa ale jak dam na szybę to przekaźnik cyknie i sprężarka działa przycisk nawiewu na szybę przednia wymusza włączenie klimy niezależnie od temperatury na zewnątrz przynajmniej takie są moje informacje z autopsji Potwierdzam u mnie jest tak samo tylko ze yyy temp wynosila +1,5 stopnia a nie -20 Padła również propozycja Panowie a co z testem climatronica?? Przecież on testuje sprezarke słychać adekwatne cykniecie i opor na silniku.. wiec chyba wlaczy sprezarke i obieg na chwile moze to wystarczy zeby przesmarować lekko układ?? Jak myslicie ? Edytowane 14 Października 2009 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #27 Napisano 14 Października 2009 Sprawdzałem i sprężarka - pomimo włączenia nawiewu na szybę - nie włączyła się. A potem juz było tak, jak pisałem wcześniej. Wiec stwierdzenie, że nawet jak jest ujemna temperatura i się "wymusi" włączenie sprężarki, poprzez włączenie nadmuchu na szybę - jest blędne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #28 Napisano 14 Października 2009 Widocznie nie w każdym modelu jest to tak rozwiązane. Zatem masz rację, NIE ZAWSZE i nie w każdym modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncroo Zgłoś #29 Napisano 14 Października 2009 mam takie pytanie jak opanowac odparowywanie szyb w aucie climatronikiem strasznie jest to denerwujace jak zaparuja szyby odnosnie wl sprezarki dzis mimo wl nawiewu na szybe klima sie nie wlaczyla wczoraj bylo 4.5 C i dzialala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #30 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) Filtr kabinowy/przeciwpyłkowy wymieniałeś? Klima na auto, nawiew na szybę, powinien działać wtedy osuszacz. Sprawdź czy masz drożne przewody odprowadzające wodę pod maską (pod aku, i obok kompa), być może wilgoć dostaje się do środka, pod dywan kierowcy (tego nie widać, dopiero jak się ściągnie tapicerkę, można zauważyć, że moduł komfortu jest np. zalany). A jak do tego szwankuje Ci np. centralny, albo alarm, albo oświetlenie, to na bank masz tam wodę. Woda = wilgoć. Edytowane 14 Października 2009 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncroo Zgłoś #31 Napisano 14 Października 2009 podszybie wyszyszczone z badziewia filtr wymieniony w czerwcu woda nie dostaje sie do kabiny dywan suchy jak szybko działa osuszacz? jutro trasa 650 km wiec będzie działał cala drogę może to pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #32 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) Klima na auto, nawiew na szybę, powinien działać wtedy osuszacz Nie wiem jak u was ale u mnie jak dam nawiew na szybe to wylancza mi sie funkcja auto i pole gdzie jest napis AUTO nic nie ma. Z tego co mi wiadomo to tylko na ECON sprezarka nie chodzi. Jedynie co na funkcji AUTO moge robic to regulacja sily nawiewu. Edytowane 14 Października 2009 przez capslock82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #33 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) U mnie w madzie działał do 1 minuty i było sucho, na moich oczach odparowywało, w passacie tak do 2-3 minut, pewnie też mam coś zapchane, filtr albo coś, ale nie ma tragedii więc nie wymieniam. Dywan możesz mieć suchy, woda gromadzi się w dołku w którym jest moduł komfortu, jeśli nie osiągnie odpowiedniego poziomu dywan będziesz miał suchy a woda i tak będzie, najlepiej to sprawdzić zdejmując tapicerkę pod dywanem (znaczy się odginając). capslock - chyba tak właśnie jest, ale wydaje mi się, że nawiew na szybę jaki i tryb auto włącza osuszacz automatycznie. Musze to jeszcze sprawdzić. Tak czy inaczej w zimie jeżdżę na auto i szyby nie parują. Edytowane 14 Października 2009 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deyna 72 Zgłoś #34 Napisano 15 Grudnia 2009 witam odnośnie klimatronica jak używać funkcji auto i econ chodzi mi o sugestie odnośnie jazdy zimą i latem. passat 1.9 TDI 2000r kombi jestem NOWY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #35 Napisano 15 Grudnia 2009 Różnie. Jedni cały czas jeżdżą na AUTO, inni włączają tylko wtedy - kiedy potrzeba. Zasada jest taka, że zimą przynajmniej raz na parę dni trzeba włączyć klimę, żeby się przesmarowała. ja na przykład używam klimy tylko wtedy, gdy jest za gorąco w samochodzie, czyli przeważnie latem. No i włącza sie też w celu szybkiego odparowania szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #36 Napisano 15 Grudnia 2009 To do wypowiedzi Danek75 dodam tylko że klima nie załączy się jeśli temperatura na zewnątrz jest mniejsza niż 4°C. Ja osobiście jeżdżę cały rok na Auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #37 Napisano 15 Grudnia 2009 To do wypowiedzi Danek75 dodam tylko że klima nie załączy się jeśli temperatura na zewnątrz jest mniejsza niż 4°C. Ale jak trochę pojeździsz i komora silnika się nagrzeje to klimę włączysz Sprawdzałem przy -2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #38 Napisano 15 Grudnia 2009 a czemu ja nie mam tego 45 kanału mam tylko 44 kanały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #39 Napisano 15 Grudnia 2009 Ale jak trochę pojeździsz i komora silnika się nagrzeje to klimę włączysz Sprawdzałem przy -2 Mi sie nie zalaczyla przy +1C, mimo ze od pol godz. na blacie 90C Mozecie sprawdzic u siebie w tryb. diagn. climatronica grupa 11 (klapa od regul. temp. powietrza) jaka macie wartosc po nagrzaniu wnetrza. Zaraz po odpaleniu mam wartosc 0, co jest normalne, bo wnetrze zimne i klapa ustawiona na max. grzanie. Im robi sie cieplej w srodku tym wartosc rosnie do gory. U mnie dzisiaj przy zewn. 0-1C po nagrzaniu wnetrza oscylowala wokol 60-70. W trasie tydzien temu bylo kolo 90 przy zewn. temp. 3C. W lecie zas wynosi 255 co jest tez normalne bo maxylnie schladza wnetrze Jezdze na ECON 18C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #40 Napisano 15 Grudnia 2009 Mi sie nie zalaczyla przy +1C, mimo ze od pol godz. na blacie 90C Jak już się nagrzał, to u mnie przy -2 się włączyła. Oczywiscie zaraz po odpaleniu niHu... HU.... nie dała się włączyc. Nie wiem czemu u ciebie nie startuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach