rafalbazar Zgłoś #41 Napisano 13 Czerwca 2011 Koledzy tez mam podobny problem. otóz dzis jadac do pracy niczego sie nie spodziewajac auto stracilo turbo i zaczeloo klekotac. pogrzebałem troche i turbo wróciło . ale klekot pozostał. podpiałem vaga i kat wtrysku wynosi około 100-110a wiem ze powinien miec 50 . czy mozliwe jest ze podczas normalnej jazdy 110 km/h rozrzad przeskoczył o zabek i stad taki kat wtrysku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koszu_sk Zgłoś #42 Napisano 30 Grudnia 2012 Witam, żeby nie zaśmiecać podepnę się tu pod temat. Pytanko mam : czy wszystkie popychacze zaworów w AFN są takie same czy na ssące inne a na wydechy inne?? Będę zmieniał za chwilę i muszę to wiedzieć żeby sobie miny nie wsadzić, a co do wszystkich dyskusji - nawet jak nie przestaną klepać to na pewno szybciej będą kasować luzy zaworowe, dokładniej, co da lepszą pracę silnika i wydłużą żywotność wałka. Pisząc o pracy silnika mam na myśli szybsze zamykanie i otwieranie zaworów czego na wzrok i słuch nikt nie oceni, i choćby dla tego trza by je wymienić jak pasek ma juz oblatane 300-400tyś km. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #43 Napisano 30 Grudnia 2012 popychacze są w kompletach po 8 sztuk więc po co pytać ? Oczywiście że takie same. Co do klepania - raczej kwestia oleju niż popychaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcjn Zgłoś #44 Napisano 5 Kwietnia 2013 6 listopada miałem wymiane rozrzadu z olejem Castrol 10W40. Od tamtej pory po nocy jak odpalam passka przez około 30 s słychać takie metaliczne klepanie. Potem jest już ok. Dzisiaj wróciłem z trasy i otwierając drzwi w garażu usłyszałem ten sam dziwięk czyli takie metaliczne klapanie. Nachwile przygazowałem i to znikło. Oczywiście działo się to na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Proszę o radę. Silnik 1,9 TDi 110 KM AFN Witam, miałem taką samą sytuację i całym winowajcą okazał się czujnik temperatury płynu chłodzącego który przekłamywał komputer a ten grzał długo świece i podawał zbyt dużą dawkę paliwa w wyższych temperaturach powietrza (+6'C). Auto po odpaleniu wchodziło na wysokie obroty (1300obr. po ruszeniu z miejsca spadały na 900) a silnik klepał metalicznie przypominając klepanie zaworów. Cykanie było słychać nawet na rozgrzanym silniku. Passek dużo więcej palił, ponieważ cały czas dostawał zawyżoną dawkę tak jakby chodził na ssaniu. Po wymianie czujnika mój AFN chodzi pięknie:) Po odpaleniu słychać przez max 2-3s delikatne klepanie szklanek do puki olej ich nie wypełni następnie silnik ładnie się wycisza i pracuje jak na TDi 110 przystało:) A już miałem dać się nabrać na kosztowne zabiegi(wymiana popychaczy i sprawdzanie wtrysków). Jeśli komuś pomogłem to dajcie znać. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #45 Napisano 5 Kwietnia 2013 Rafalbaza = jeśli zmienił się kąt wtrysku to mógł przeskoczyć pasek, i będzie lekko stukały zawory w tłoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #46 Napisano 7 Czerwca 2014 (edytowane) Panowie *******, Ostatnio znajomy robił mi rozrząd, ustawił niestety na kreskę (a mam skrzynie manualną). Po odpaleniu auto klekotało ale nie na tyle głośno żeby oddawać na warsztat od razu. Po przyjechaniu do domu wymieniałem napinacz i przy okazji ustawiałem kąt wtrysku. Ale auto dalej klepało, miałem zamiar sprawdzić popychacze i wałek w jakim jest stanie. I z pewnych powodów zapomniałem wyjąć blokadę "klucz" z tylu wałka. No i odpaliłem, auto odpaliło normalnie z tym że wyłamało klucz, lekko wytarło miejsce blokowania wałka, I zauważyłem że wytarło dość krzywkę ostatnią na wałku. Ale po zdjęciu pokrywy klucz pękł tylko na pół. I udało się wszystko usunąć z głowicy. Z tym że auto po przejechaniu może 15km, zaczęło bardzo głośno klekotać. Stuk jest słyszalny od odpalenia i nie ważne jaka jest temperatura silnika, co może być przyczyną stuków? Nie chce oddawać od razu na warsztat bo może mi auto postać, a wolę posłuchać kilu rad. Dzisiaj rozebrałem cały rozrząd i ustawiłem od zera, jest ustawiony prawidłowo więc coś w silniku jest nie tak. Nie stawiam na wałek, bo skoro krzywka jest wytarta tak jak była wcześniej, a nagle podczas jazdy zaczął stukać głośniej. Tutaj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=47ubametXEs Edytowane 7 Czerwca 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #47 Napisano 9 Czerwca 2014 Jeśli mówisz, że uszkodziłeś krzywkę, to prawdopodobnie efekt stukania powoduje owe uszkodzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #48 Napisano 9 Czerwca 2014 Szukaj winy przy wałku rozrządu u mnie w avf-ie było podobnie jak wytarł mi się wałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #49 Napisano 10 Czerwca 2014 Właśnie odstawiłem auto na warsztat i gość stwierdził że wałek mimo wytarcia jednej krzywki nie będzie tak hałasował, stawia ze albo część klucza wpadła na tłok i stad takie hałasy bo tłok uderza, ale bardziej stawia na obrócona panewke na wale, ma mi dzwonić... Gość ma dobrą renomę wiec wydaje mi się ze nie ma zamiaru mnie naciągnąć bo powiedział ze da mi wybór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #50 Napisano 11 Czerwca 2014 Jesli krzywka przetarla popychacz to bedzie szukaj jak cholera. Zastanawia mnie jakim cudem kawalek klucza mogl wpasc do komory spalania jesli jest zamknieta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #51 Napisano 11 Czerwca 2014 A więc sprawa wygląda tak podobno tłok uderzał w jakąś srubke malutka która się tam znalazła w związku z czym zmasakrowalo tłok i wymieniany jest a cena za wyjęcie głowicy, wymianę uszczelki i wymianę tłoka to 1040 zł za wszystko...Jutro odbieram auto i niestety idzie na sprzedaż... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #52 Napisano 12 Czerwca 2014 Więc koniec przygody z Passatem:dodupy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dandek88 Zgłoś #53 Napisano 12 Czerwca 2014 I dobrze. Ja poki co nie rezygnuje i planuje zrobic stan tip top swojego B5, ale zobaczcie po tematach, po ilosci uzytkownikow - czy jest cos co w tym cholernym passacie moze sie nie s*******ic ? Bo mi sie wydaje ze kazdy juz wszystko przerabial. Nie mniej jednak, samochod spisuje sie rewelacyjnie, malutko pali, buta ma nawet nawet, i wyglada tez swietnie - wkurwia jedynie fakt ze zawsze cos malego, ale jest do zrobienia i praktycznie kazdy ma jakis mniejszy czy wiekszy problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #54 Napisano 12 Czerwca 2014 Dandek, czysta prawdziwa prawda. Sprzedaje go mimo ogromnej niechęci, ale na prawdę jak mam ciągle inwestować nawet w głupią śrubkę, To wolę pieniądze odkładać i kupić coś sensowniejszego, gdzie zamiast pakować w części to do baku zatankuje. Nie ma się co oszukiwać Passat to dobre auto, ale też jego utrzymanie do tanich nie należy. Ale coś za coś, niestety ... Teraz w planach Mazda 3 przed 2005, w benzynie ale to tylko plany. Będzie mi brakowało Passata ale cóż tak będzie najlepiej. Aha i podkreślam na forum zostaje chociażby swoje doświadczenia przekazać w pomocy I może kiedyś komuś pomogę chętnie, bo grzebanie w Passacie akurat sprawia frajdę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passat 131km Zgłoś #55 Napisano 17 Czerwca 2014 Mam problem ze swoim passatem 1.9tdi 131 km po przekładce na polaka . Po odpaleniu go słychać stukanie dochodzące jakby z filtra powietrza . gdy dodaje gazu stuka głośniej i jakby drgało i spadła moc auta . prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #56 Napisano 17 Czerwca 2014 Oglądnij wałek rozrządu bo pewnie nie masz już jednej z krzywek Jeżeli tak bulgocze z filtra powietrza to pierwsze co to by obejrzał wałek rozrządu bo jest to dosyć awaryjna część Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #57 Napisano 17 Czerwca 2014 Kolega ma rację jeśli słychać dudnienie w kolektorze ssacym i filtrze powietrza to skończył się wałek i popychacze zaworowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek 1383 Zgłoś #58 Napisano 26 Sierpnia 2017 witam. jestem nowy na forum.i mam pytanie kupilem paska 1.8 125km. od kilku dni zaczol stukac na luzie.czyli jak odpalam jest cisza a jak zlapie troche temp troche glosniej.stuki dochodza od gory silnika,ja mu zwieksze obroty na 1100 jest cisza.olej zalalem motul 10w 40 i kaplet z filtrem man.nawet pod czas jazdy jest cisza w kabinie i mocy tez nic nie ubylo.prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #59 Napisano 26 Sierpnia 2017 witam. jestem nowy na forum.i mam pytanie kupilem paska 1.8 125km. od kilku dni zaczol stukac na luzie.czyli jak odpalam jest cisza a jak zlapie troche temp troche glosniej.stuki dochodza od gory silnika,ja mu zwieksze obroty na 1100 jest cisza.olej zalalem motul 10w 40 i kaplet z filtrem man.nawet pod czas jazdy jest cisza w kabinie i mocy tez nic nie ubylo.prosze o pomoc. Być może http://www.auditeam.pl/forum/topic/2925-kompendium-wiedzy-o-napinaczu-łańcucha-rozrządu-18-18t/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #60 Napisano 14 Września 2017 witam mam problem z passatem b5 fl awx 2001r 1.9 tdi 130km , puka mi coś w silnik, myślałem, ze to dwumas i wymieniłem na nowy, ale nic to nie pomogło stuki nadal są, zauważyłem też wyciek oleju od strony koła pasowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach