mopamir Zgłoś #1 Napisano 13 Listopada 2007 Opiszę najkrócej jak się da. Wyprzedzanie, redukcja biegu na 2, gaz, obroty ok. 4500-5000, sprzęgło (bo chciałem 3 zapiąć) i... obroty powinny spaść, a zostały na 5000. Po zmianie biegu na wyższy obroty trochę spadły, ale zaraz zaczęły rosnąć, bez naciskania gazu. Po hamowaniu bez wciskania sprzęgła obroty spadały, ale na luzie i tak rosły do 2500. Po ponownym dodaniu gazu znowu obroty pozostawały w miejscu rozłączenia sprzęgła. Tak samo wyglądał na gazie i benzynie z tą różnicą, że wolne na benzynie falowały pomiędzy 1500 a 2000. Dojechałem do domu, kilka razy zgasiłem i zapaliłem - bez zmian. Przejechałem się kawałek trochę go przeciągając i wróciło do normy (900 na jałowym i po odjęciu gazu normalnie spadają)!?! Obawiam się, że sytuacja się powtórzy. Ktoś wie o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2007 skoro same rosną to pewnie silnik krokowy, poszukaj ostatnich moich tematów bo aktualnie przerabiam ten temat, z tą różnicą że mi obroty się zawieszają ale nie rosną samoczynnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
O_losie Zgłoś #3 Napisano 13 Listopada 2007 Hej mopamir ja akurat miałem podobne problemy - po wymienieniu regulatora biegu jałowego - problem na benzynie i LPG zniknął jak ręką odjąć Mam inny silnik w aucie - ale może warto sprawdzić ten regulator przez zmierzenie rezystancji... Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olsen Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2007 ja tez tak mam i wariuje...pomocy!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #5 Napisano 4 Grudnia 2007 ja tez tak mam i wariuje...pomocy!!! akurat mamy ten sam silnik, w moim też nieraz nie chciały spaść obroty jak już bardzo powoli zaczęły spadać to zatrzymywały sie na 1200 obrotach i nie chciały spaść do 850, najgorzej że właśnie przy zmianie biegów nie chciały spadać i sprzęgło dostawało po dupie,walczyłem z tym problemem z parę miesięcy, czyściłem i smarowałem niby to ten silniczek od wolnych obrotów i nic nie pomagało,miałem też zamiar wymienić ten czujnik 4-ro pinowy co jest na krutcu plastikowym( bo podobno też daje dane do komputera ) aż pewnego razu gdy mi sie te obroty znowuż zawiesiły otworzyłem maskę do góry i w akcie desperacji klnąc pod nosem stuknąłem na chybił trafił rączką od śrubokręta w czujnik położenia przepustnicy , o dziwo obroty momentalnie wróciły do normy i jak na razie od kilku miesięcy mam z obrotami spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerrix Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2007 Należy sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.Miałem takie same objawy w moim pasacie , jak i kiedyś w bmw. W obu przypadkach winien był w/w czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2007 No dobra, ale TPS (czujnik położenia przepustnicy) może wchodzić w grę jeżeli obroty same rosną. A co jeżeli obroty wolno schodzą albo się zawieszają ale po wciśnięciu i odjęciu nogi z gazu? Nie zdażyło mi się aby obroty same podskoczyły tylko tak, że zawisły jak zdejmowałem nogę z gazu. W tym przypadku chyba TPS nie jest "zepsuty" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skarap Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2007 a co jesli wymienilem dolot, i ten czujnik a po odpieciu silnika krokowego na paliwie gasnie a na gazie schodzi do 3tys? po wpieciu go spowrotem na obu paliwach mam 6tys obrotow momentalnie.. po wymianie silnika krokowego problem sie nie rozwiazal, jest na to jakas madra glowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #9 Napisano 11 Lutego 2011 Dobra to ja odkopuje. Co moze byc powodem bardzo wolono spadających obrotów na LPG. Na benzynie jest wporzadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 11 Lutego 2011 Co moze byc powodem bardzo wolono spadających obrotów na LPG W czasie jazdy i postoju jest tak samo? Coś nie tak z dawką gazu-a konkretniej to membrana podciśnieniowa w parowniku jest zbyt czuła, doregulowanie śrubą na parowniku aby reagowała na większe podciśnienie powinno załatwić sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #11 Napisano 11 Lutego 2011 W czasie jazdy i postoju jest tak samo?Coś nie tak z dawką gazu-a konkretniej to membrana podciśnieniowa w parowniku jest zbyt czuła, doregulowanie śrubą na parowniku aby reagowała na większe podciśnienie powinno załatwić sprawę. Tak podczas jazdy i na postoju. A moze byc to ze zasysa sobie lewe powietrze przy mikserze bo zauwazyłem ze kolanko które wkreca sie w mikser i podłacza gaz z reduktora cos sie poluzowało. To w takim razie dokrecic bardziej membranew reduktorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2011 ze kolanko które wkreca sie w mikser i podłacza gaz z reduktora cos sie poluzowało Bardzo prawdopodobne że to to....w innym aucie przy punktowcu jak pękł mi mikser(był plastikowy-zmieniłem potem na aluminiowy) to auto jeżdziło na gazie raczej bezproblemowo ale zużycie gazu wzrosło o 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2011 Bardzo prawdopodobne że to to....w innym aucie przy punktowcu jak pękł mi mikser(był plastikowy-zmieniłem potem na aluminiowy) to auto jeżdziło na gazie raczej bezproblemowo ale zużycie gazu wzrosło o 100%. No cos własnie to autko za duzo pali uszczelnie i zobaczymy co dalej:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #14 Napisano 13 Lutego 2011 Teoretycznie uszczelniłem ale dalej to samo. Dziś tes coś się na benzynie zawiesiły. Chyba musze wymienic przewody pomiedzy TPSem a ECU i poprwic połaczenia tam gdzie jest wpiety "LPG" mozliwe ze tu cos szaleje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2011 To ja ponawiam temat. Wolno spadajace obroty na LPG. Po puszczeniu gazu ramie przepustnicy opiera sie o trzpien silniczka krokowego i bardzo powoli sie cofa. I teraz zagadka czemu tak się dzieje, czemu krokowy tak wolno cofa przepustnice. Czyżby na któryms przewodzie od TPSu do ECU wystpuje wiekszy opór (ohm) i podaje błedna wartośc do ECU i dlatego ten tak wolno cofa silniczek krokowy. Czy moze jest coś po stronie połączeń LPG, może jakieś zimne luty. Czy one moga miec taki wpływ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yanogore Zgłoś #16 Napisano 12 Sierpnia 2012 Witam mam passat 2002 1.6 alz bez gazu. Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym od 2500 bez dodawania gazu obroty same rosną aż puszczę noge z gazu lub aż do prawie max obrotw i nagle same zaczynają spadać do 1000 z kawałkiem. Pod czas jazdy nie ma tego problemu, ale nie mogę przez to przejść przeglądu a dokładniej emisji spalin bo nie można silnika utrzymać w wymaganym zakresie 2500 - 3000. Dodam że komputer wywalał błędy maf i czynnika prędkości obrotów który został już wymieniamy ale problem pozostał. Z maf czekam bo jest drogi i nie wiem czy to to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #17 Napisano 12 Sierpnia 2012 Znalazł już swój dział czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yanogore Zgłoś #18 Napisano 13 Sierpnia 2012 Znalazł już swój dział czy nie. Dopiero zauważył że w złym napisał sorry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 13 Sierpnia 2012 Za co kolega yanogore "banana" dostał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #20 Napisano 13 Sierpnia 2012 Za co kolega yanogore "banana" dostał ? Nie wiadomo ale widzę dużo banów ostatnio jest na forum może i ja dostanę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach