Skocz do zawartości
mopamir

[silnik] wysokie obroty

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę najkrócej jak się da. Wyprzedzanie, redukcja biegu na 2, gaz, obroty ok. 4500-5000, sprzęgło (bo chciałem 3 zapiąć) i... obroty powinny spaść, a zostały na 5000. Po zmianie biegu na wyższy obroty trochę spadły, ale zaraz zaczęły rosnąć, bez naciskania gazu. Po hamowaniu bez wciskania sprzęgła obroty spadały, ale na luzie i tak rosły do 2500. Po ponownym dodaniu gazu znowu obroty pozostawały w miejscu rozłączenia sprzęgła. Tak samo wyglądał na gazie i benzynie z tą różnicą, że wolne na benzynie falowały pomiędzy 1500 a 2000. Dojechałem do domu, kilka razy zgasiłem i zapaliłem - bez zmian. Przejechałem się kawałek trochę go przeciągając i wróciło do normy (900 na jałowym i po odjęciu gazu normalnie spadają)!?! Obawiam się, że sytuacja się powtórzy. Ktoś wie o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro same rosną to pewnie silnik krokowy, poszukaj ostatnich moich tematów bo aktualnie przerabiam ten temat, z tą różnicą że mi obroty się zawieszają ale nie rosną samoczynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej mopamir ja akurat miałem podobne problemy - po wymienieniu regulatora biegu jałowego - problem na benzynie i LPG zniknął jak ręką odjąć :D

 

Mam inny silnik w aucie - ale może warto sprawdzić ten regulator przez zmierzenie rezystancji...

 

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olsen

ja tez tak mam i wariuje...pomocy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tez tak mam i wariuje...pomocy!!!

 

akurat mamy ten sam silnik, w moim też nieraz nie chciały spaść obroty jak już bardzo powoli zaczęły spadać to zatrzymywały sie na 1200 obrotach i nie chciały spaść do 850, najgorzej że właśnie przy zmianie biegów nie chciały spadać i sprzęgło dostawało po dupie,walczyłem z tym problemem z parę miesięcy, czyściłem i smarowałem niby to ten silniczek od wolnych obrotów i nic nie pomagało,miałem też zamiar wymienić ten czujnik 4-ro pinowy co jest na krutcu plastikowym( bo podobno też daje dane do komputera ) aż pewnego razu gdy mi sie te obroty znowuż zawiesiły otworzyłem maskę do góry i w akcie desperacji klnąc pod nosem stuknąłem na chybił trafił rączką od śrubokręta w czujnik położenia przepustnicy , o dziwo obroty momentalnie wróciły do normy i jak na razie od kilku miesięcy mam z obrotami spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.Miałem takie same objawy w moim pasacie , jak i kiedyś w bmw. W obu przypadkach winien był w/w czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale TPS (czujnik położenia przepustnicy) może wchodzić w grę jeżeli obroty same rosną. A co jeżeli obroty wolno schodzą albo się zawieszają ale po wciśnięciu i odjęciu nogi z gazu? Nie zdażyło mi się aby obroty same podskoczyły tylko tak, że zawisły jak zdejmowałem nogę z gazu. W tym przypadku chyba TPS nie jest "zepsuty" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jesli wymienilem dolot, i ten czujnik a po odpieciu silnika krokowego na paliwie gasnie a na gazie schodzi do 3tys? po wpieciu go spowrotem na obu paliwach mam 6tys obrotow momentalnie.. po wymianie silnika krokowego problem sie nie rozwiazal, jest na to jakas madra glowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to ja odkopuje. Co moze byc powodem bardzo wolono spadających obrotów na LPG. Na benzynie jest wporzadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co moze byc powodem bardzo wolono spadających obrotów na LPG

W czasie jazdy i postoju jest tak samo?

Coś nie tak z dawką gazu-a konkretniej to membrana podciśnieniowa w parowniku jest zbyt czuła, doregulowanie śrubą na parowniku aby reagowała na większe podciśnienie powinno załatwić sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W czasie jazdy i postoju jest tak samo?

Coś nie tak z dawką gazu-a konkretniej to membrana podciśnieniowa w parowniku jest zbyt czuła, doregulowanie śrubą na parowniku aby reagowała na większe podciśnienie powinno załatwić sprawę.

 

Tak podczas jazdy i na postoju. A moze byc to ze zasysa sobie lewe powietrze przy mikserze bo zauwazyłem ze kolanko które wkreca sie w mikser i podłacza gaz z reduktora cos sie poluzowało. To w takim razie dokrecic bardziej membranew reduktorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze kolanko które wkreca sie w mikser i podłacza gaz z reduktora cos sie poluzowało

Bardzo prawdopodobne że to to....w innym aucie przy punktowcu jak pękł mi mikser(był plastikowy-zmieniłem potem na aluminiowy) to auto jeżdziło na gazie raczej bezproblemowo ale zużycie gazu wzrosło o 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo prawdopodobne że to to....w innym aucie przy punktowcu jak pękł mi mikser(był plastikowy-zmieniłem potem na aluminiowy) to auto jeżdziło na gazie raczej bezproblemowo ale zużycie gazu wzrosło o 100%.

 

No cos własnie to autko za duzo pali :) uszczelnie i zobaczymy co dalej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie uszczelniłem ale dalej to samo. Dziś tes coś się na benzynie zawiesiły. Chyba musze wymienic przewody pomiedzy TPSem a ECU i poprwic połaczenia tam gdzie jest wpiety "LPG" mozliwe ze tu cos szaleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja ponawiam temat. Wolno spadajace obroty na LPG. Po puszczeniu gazu ramie przepustnicy opiera sie o trzpien silniczka krokowego i bardzo powoli sie cofa. I teraz zagadka czemu tak się dzieje, czemu krokowy tak wolno cofa przepustnice. Czyżby na któryms przewodzie od TPSu do ECU wystpuje wiekszy opór (ohm) i podaje błedna wartośc do ECU i dlatego ten tak wolno cofa silniczek krokowy. Czy moze jest coś po stronie połączeń LPG, może jakieś zimne luty. Czy one moga miec taki wpływ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passat 2002 1.6 alz bez gazu. Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym od 2500 bez dodawania gazu obroty same rosną aż puszczę noge z gazu lub aż do prawie max obrotw i nagle same zaczynają spadać do 1000 z kawałkiem. Pod czas jazdy nie ma tego problemu, ale nie mogę przez to przejść przeglądu a dokładniej emisji spalin bo nie można silnika utrzymać w wymaganym zakresie 2500 - 3000. Dodam że komputer wywalał błędy maf i czynnika prędkości obrotów który został już wymieniamy ale problem pozostał. Z maf czekam bo jest drogi i nie wiem czy to to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazł już swój dział czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazł już swój dział czy nie.

 

 

 

Dopiero zauważył że w złym napisał :( sorry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za co kolega yanogore "banana" dostał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za co kolega yanogore "banana" dostał ?

 

Nie wiadomo ale widzę dużo banów ostatnio jest na forum może i ja dostanę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności