Gość goldpedro Zgłoś #201 Napisano 28 Kwietnia 2010 Testowałem je - są pod względem Cena / Jakość NAJLEPSZE kolego flame czy te swiatla ktore testowales dzialaja tak jak te z audi chodzi mi o to czy przygasaja jak wlaczasz reszte swiatel? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flame3 Zgłoś #202 Napisano 16 Maja 2010 Witaj kolego! Poniżej przedstawiam Ci filmik jak to działa. W momencie włączenia silnika włączają się DRL, włączasz światła mijania - wyłączają się drl, wyłączasz mijania - włączają się drl [ame] [/ame] możesz je u mnie też zamówić cena 199zł + wysyłka 14zł przy przelewie, 22 zł przy pobraniu. Zamówienie przez allegro albo sklep internetowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #203 Napisano 16 Maja 2010 Witaj kolego! Poniżej przedstawiam Ci filmik jak to działa. W momencie włączenia silnika włączają się DRL, włączasz światła mijania - wyłączają się drl, wyłączasz mijania - włączają się drl możesz je u mnie też zamówić cena 199zł + wysyłka 14zł przy przelewie, 22 zł przy pobraniu. Zamówienie przez allegro albo sklep internetowy. Czyli nie działają tak jak w audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #204 Napisano 17 Maja 2010 Czyli nie działają tak jak w audi. I dobrze bo jeśli nie są fabryczne to polskie prawo nie dopuszcza takiego działania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #205 Napisano 17 Maja 2010 I dobrze bo jeśli nie są fabryczne to polskie prawo nie dopuszcza takiego działania. Jakiś paragrafik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #206 Napisano 18 Maja 2010 Jakiś paragrafik? Dz.U. z 2003 r. nr 32; poz. 262 str. 36 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Rodzaj Światła : Światło jazdy dziennej Liczba Świateł : 2 Barwa : biała Rozmieszczenie na pojeździe : - na długości : z przodu, w taki sposób aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie elementów pojazdu - na szerokości : nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm - na wysokości : 250 - 1500 mm Połączenia elektryczne : połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeśli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego Wyciąg info z innych źródeł - uzupełniający: Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm˛, a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Przepis ECE-R87: * Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 kandeli. * Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm˛ * Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu. * Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi. * Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych). proszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Green Zgłoś #207 Napisano 18 Maja 2010 Połączenia elektryczne : połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Tutaj właśnie pojawia się problem. Przyszło mi na myśl auto mojego kolegi. Skoda Octavia II po lifcie. Są tam seryjnie zamontowane światła do jazdy dziennej, ale tylne światła łącznie z nimi się nie zapalają. Samochód jest nowy z salony i lampy są zamontowane fabrycznie. W takim wypadku używanie tych świateł jest niezgodne z przepisami. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Skoda_Octavia_II_front_Prague_Airport.JPG/800px-Skoda_Octavia_II_front_Prague_Airport.JPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Locus Zgłoś #208 Napisano 18 Maja 2010 Tutaj właśnie pojawia się problem. Przyszło mi na myśl auto mojego kolegi. Skoda Octavia II po lifcie. Są tam seryjnie zamontowane światła do jazdy dziennej, ale tylne światła łącznie z nimi się nie zapalają. Samochód jest nowy z salony i lampy są zamontowane fabrycznie. W takim wypadku używanie tych świateł jest niezgodne z przepisami.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Skoda_Octavia_II_front_Prague_Airport.JPG/800px-Skoda_Octavia_II_front_Prague_Airport.JPG[/quote Żaden problem . Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #209 Napisano 18 Maja 2010 Kolega Locus wszystko wyjasnił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Green Zgłoś #210 Napisano 18 Maja 2010 Powiecie, że się czepiam, ale... reasumując: - po 31.12.2009 światła dzienne tak i tylne pozycyjne wyłączone. - do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. czyli najprostszym sposobem jest podpięcie pod postojówki, w przypadku zapalenie mijania i/lub drogowych muszą się wyłączyć. Niestety udogodnienie jest tylko dla nowych samochód. W każdym innym przypadku naginamy przepisy. Film pokazujący funkcjonowanie świateł ma sens jeśli opel jest po raz pierwszy zarejestrowany po 31.12.2009r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #211 Napisano 18 Maja 2010 Niestety udogodnienie jest tylko dla nowych samochód. W każdym innym przypadku naginamy przepisy. Film pokazujący funkcjonowanie świateł ma sens jeśli opel jest po raz pierwszy zarejestrowany po 31.12.2009r. Kolego albo Cie zle rozumię albo nie czytasz ze zrozumieniem! W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej mogą włączać się razem ze światłami dziennymi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #212 Napisano 18 Maja 2010 Kolego albo Cie zle rozumię albo nie czytasz ze zrozumieniem!W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej mogą włączać się razem ze światłami dziennymi! Potwierdzam Mogą-ale nie muszą.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Green Zgłoś #213 Napisano 19 Maja 2010 Ok. Dzięki Panowie. Wyjaśnione jak "krowie na rowie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #214 Napisano 20 Maja 2010 proszę Co w takim razie, gdy nasze dzienne mają na kloszu oprócz literek RL, np. A2. Bo to oznacza, że ECE dopuściło te światła jako forma dziennych i postojowych. Tak więc jeśli jakieś dokładane 'dzienne' zostały dopuszczone do tego, by świecić jako postojowe, nie widzę w tym nic "nielegalnego". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwax Zgłoś #215 Napisano 24 Maja 2010 Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Chcę zamontować moduł świateł dziennych który zapala automatycznie światła drogowe ale na 30% mocy po włączeniu silnika. Moduł już mam ale potrzebuje informacji gdzie znajdują się kable od świateł drogowych (długich) pod deską rozdzielczą, może ktoś posiada jakieś zdjęcie? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #216 Napisano 25 Maja 2010 A nie lepiej było sobie kupic LED'y RL (na diodach mocy a nie zwykłych led 5mm) i przy znikomym poborze prądu byc dobrze widocznym! Mozesz to zamontowac ale jest to nielegalne, i Twoja widocznosc drastycznie spada. I jesli ktos CI wyjedzie przed mache i bedzie na tyle kumaty ze zorientuje sie dlaczego Twoje swiatła tak marnie swiecą to bedzie dosyc ciekawa sytuacja w sądzie, ale to tylko takie moje gdybanie... POza tym drogowe to nie mijania, na miejscu policmajstra wystawiłbym mandacik nawet jesli te świecą marnie... a i mozna stracic dowodzik rejestracyjny jak będzie zbyt kumaty i nerwowy miał dzien... Jak dla mnie passat z włączonymi "długimi" które swieca jak świeczki to wiocha... schemat połączen jest na forum... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #217 Napisano 25 Maja 2010 (edytowane) Mozesz to zamontowac ale jest to nielegalne, i Twoja widocznosc drastycznie spada. I jesli ktos CI wyjedzie przed mache i bedzie na tyle kumaty ze zorientuje sie dlaczego Twoje swiatła tak marnie swiecą to bedzie dosyc ciekawa sytuacja w sądzie, ale to tylko takie moje gdybanie... Będziesz w sądzie tłumaczył, że nie zauważyłeś w dzień samochodu, bo nie miał włączonych w świateł albo miał zbyt słabo świecące? Wyślą Cię okulisty, a jak wszystko z twoim wzrokiem będzie ok, to również do psychiatry, bo raczej nie jest normalne twierdzenie, że ma się problem z zauważeniem przedmiotu wielkości samochodu. To jest właśnie fatalny skutek tego durnego przepisu. Jeśli ktoś mu się przyczepi to tylko ubezpieczyciel. I będzie to poważna sprawa, bo najpewniej wypłaci odszkodowania, ze względu na nieprzepisowe zmiany w samochodzie. Oczywiście mówię o przypadku, kiedy światełka nie będą mieć wymaganej homologacji. Edytowane 25 Maja 2010 przez genesis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #218 Napisano 25 Maja 2010 A nie lepiej było sobie kupic LED'y RL (na diodach mocy a nie zwykłych led 5mm) i przy znikomym poborze prądu byc dobrze widocznym! Mozesz to zamontowac ale jest to nielegalne, i Twoja widocznosc drastycznie spada. I jesli ktos CI wyjedzie przed mache i bedzie na tyle kumaty ze zorientuje sie dlaczego Twoje swiatła tak marnie swiecą to bedzie dosyc ciekawa sytuacja w sądzie, ale to tylko takie moje gdybanie... POza tym drogowe to nie mijania, na miejscu policmajstra wystawiłbym mandacik nawet jesli te świecą marnie... a i mozna stracic dowodzik rejestracyjny jak będzie zbyt kumaty i nerwowy miał dzien... Jak dla mnie passat z włączonymi "długimi" które swieca jak świeczki to wiocha... schemat połączen jest na forum... Tu masz rację-tak to nie powinno działać i jak się policjant uprze to po dowodzie. Będziesz w sądzie tłumaczył, że nie zauważyłeś w dzień samochodu, bo nie miał włączonych w świateł albo miał zbyt słabo świecące?Wyślą Cię okulisty, a jak wszystko z twoim wzrokiem będzie ok, to również do psychiatry, bo raczej nie jest normalne twierdzenie, że ma się problem z zauważeniem przedmiotu wielkości samochodu. To jest właśnie fatalny skutek tego durnego przepisu. Jeśli ktoś mu się przyczepi to tylko ubezpieczyciel. I będzie to poważna sprawa, bo najpewniej wypłaci odszkodowania, ze względu na nieprzepisowe zmiany w samochodzie. Oczywiście mówię o przypadku, kiedy światełka nie będą mieć wymaganej homologacji. Przepis jest przepisem i koniec-czy Ci się to podoba czy nie musisz go przestrzegać.Basta.Ale-światła do jazdy dziennej są skonstruowane wg pewnych norm,takie też muszą posiadać.Co do świateł i modułu opisanego powyżej-nie może tak być...Poza tym z całą pewnością stwierdzam że napewno lepiej są widoczne DRL niż choćby zaświecony w dzień xenon...Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwax Zgłoś #219 Napisano 25 Maja 2010 No to trochę mnie odwiedliście od mojego pomysłu Ale według mnie światła LED w starym passku to wiocha. Moduł o którym mówię posiada nowa Audi A6 C6. Po odpaleniu silnika automatycznie włączają się drogowe ale na mała moc. Poczytajcie temat z forum o Audi A4 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_swiatla_dzienne_z_wykorzystaniem_swiatel_drogowych-t126510.0.html Chyba aż tak źle to nie wygląda? Co do przepisów to faktycznie jest to mało legalne. Reflektor musiałby mieć oznaczenie DRL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #220 Napisano 25 Maja 2010 No to trochę mnie odwiedliście od mojego pomysłu Ale według mnie światła LED w starym passku to wiocha. Moduł o którym mówię posiada nowa Audi A6 C6. Po odpaleniu silnika automatycznie włączają się drogowe ale na mała moc. Poczytajcie temat z forum o Audi A4 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_swiatla_dzienne_z_wykorzystaniem_swiatel_drogowych-t126510.0.html Chyba aż tak źle to nie wygląda? Co do przepisów to faktycznie jest to mało legalne. Reflektor musiałby mieć oznaczenie DRL. Nie obrażaj moich LED'ów Sam mam takie i przynajmniej nie muszę co chwilę załączać świateł...Więc bez przesady bo napewno jest to o wiele wygodniejsze.Poza tym nie zmuszaj nas do logowania na innym forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach