Skocz do zawartości
Gość Diodo0

Nielada problem z nadmuchem. Help

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diodo0

Witam. siedzialem na forum czytalem i natknalem sie na temat slabego nawiewu. Pomyslalem umnie jest tak samo. W raz z dalszym pszukiwaniem natknalem sie na post w ktorym przeczytalem ze jesli "jesli masz klime to wyciagnij filtr pylkowy, wlacz nadmuch na full i zobacz czy zamiast ciagnac nie dmucha tam gdzie byl filtr. "

DSC05410.jpg

Noi niestety tak mam. wiec zaczalem dalej szukac przyczyn i jak pisze" radio77 jelsli tak to lekka masakra bo trzeba wywalic cala dmuchawe rozebrac i chlodniczka od klimy wewnatrz dmuchawy jest zasyfiona. najwiecej roboty jest z wyciagnieciem dmuchawy bo to trza cala deske ruszyc" i jak widac ruszylem

DSC05409.jpg

lecz stanolem bo poprostu najzwyklej niewiem jak sie do tego zabrac dalej. jak wyciagnac wiatrak??

DSC05407.jpg

Czy kto spotkal sie juz z takim problemem jak ja to nazywam cofaniem sie powietrza.??

Proszeo pomoc z gory dzieki.

DSC05408.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby wyciągnąć wentylator to musisz odkręcić 2 śruby na boku konsoli są pod plastikowymi dużymi zaślepkami potem lekko podciągnąć konsole do góry i jednocześnie wyjąc wentylator, jeśli spodziewasz sie zapchanej nagrzewniczki od ogrzewania to ciebie rozczaruje przerabiałem temat w te lato, kupiłem passka bez filtra przeciwpyłkowego i jeździłem tak rok w zime zero ogrzewania też myślałem że zasyfona nagrzewnica ale okazało sie że nagrzewniczka była z zewnątrz jak nówka tylko w środku zakamieniona na amen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

Dziekuje Waldku za pomoc. a jeszcze moglbys mi powiedziec czy wymieniles ta nagrzewniczke?? jesli tak jaka jest cena??!! i czy dalbys rade na podstawie moich zdjec w zwyklym paincie narysowac szczaleczkami gdzie mniej wiecej sa te sruby. z gory wielkie dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odkręcasz te trzy śruby zaznaczone na czerwono, następnie cały ten element przekręcasz w którąś stronę i wyciągasz cały silnik.

Widzę że klimę posiadasz, więc po wyjęciu wentylatora ujrzysz "chłodnicę" klimy i będziesz widział czy jest ona zarośnięta grzybem. Jeśli będzie ona czysta i widać będzie prześwit między żeberkami, oznacza to że nie otwiera się tobie klapka obiegu wewnętrznego, a z tym będzie trochę więcej roboty.

silniktr8.jpg[/url]

 

Waldek40, trochę nie na temat napisałeś, bo u diodo0 nie wieje wogule.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się skończyły szczotki w tym wentylatorze. czy muszę spuszczać gaz z klimy? Gdzie dokładnie są te zaślepki z góry po bokach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hotair - nie musisz spuszczać gazu z klimy. Te zaślepki o których napisał Waldek 40 to chyba te z prawej strony konsoli, być może trzeba podnieść kawałek do góry konsolę.

Jak wyjąć wentylator - napisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

Monter no to mnie postraszyles:) jak jutro wszystko rozbebesze to napisze co i jak. tak myslalem ze sie przekreca lecz kurcze ten silnik jest osadzony na silikonie lub kleju jakims i za cholere nie moge go przekrecic. cos czuje ze sie nawkurzam:)

P.S. a na wszelki wypadek gdzie szukac obiegu wewnetrznego jesli to to?? poki rozbebeszony samochod.

Serdecznie dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Monter czyli wystarczy mi tylko ruszyć te 3 śrubki by wyciągnąć wentylator czy też muszę pruć deskę?. Za tym wentylatorem to chodzi o skraplacz klimatyzacji, czy o jeszcze coś innego np nagrzewnicę? Ja mam jeszcze problem niby z silnikiem V71 od obiegu zamkniętego. Tak vag mi wskazuje ale klapka działa. Jest tam niby druga klapka sztywna bo się nie rusza-też powinna się ruszać? Dlaczego ten silnik ma błąd jak klapka działa i obieg zamknięty? No i mam jeszcze jeden przypadek jak dam nadmuch na przód to jest słabszy, jak na szybę czy gdziekolwiek indziej to pęd powietrza jest większy, kratki nawiewów oczywiście otwarte, co wy na to. Ależ się rozpisałem same pytania - bez odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ten silnik jest przyklejony na taki klej-silikon.

1 klapkę masz tu:

klapka1rg4.jpg[/url]

Druga jest gdzieś od spodu pod silnikiem. Na zdjęciu widać że jest otwarta, więc stawiam na zapchaną "chłodnicę" klimy. Będzie widoczna po zdjęciu silnika nadmuchu.

Powodzenia i cierpliwości :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

v71 silnik klapy spiętrzania - to niby ta klapa na fotce ale działa :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hotair - nie pamiętam czy trzeba tak pruć deskę jak na zdjęciach wyżej. Musisz zdjąć prawą dolną część konsoli i będziesz widział czy silnik wyjdzie.

 

Widzę że masz ten sam problem z climatronikiem co ja :kwasny: . Vag mi pokazuje identyczny błąd. Tutaj muszę cię zmartwić, ja już doszedłem co i jak: Od obiegu wewnętrznego są dwie klapki, jedną steruje silnik elektryczny, drugą - siłownik pneumatyczny.. Znajduje on się przy samym wlocie powietrza, z prawej strony nagrzewnicy. Nie da się go wymienić bez demontowania całej konsoli oraz nagrzewnicy. Znaczy to że trzeba spuszczać gaz. Nie da się też naprawić tego silniczka, w nich padają (przepalają się) potencjometry, które są nalane na laminat-sterownik silniczka. Czyli 450zl only servis :znudzony: . A te silniczki padają, ponieważ woda lubi sobie spływać przez wlot powietrza.

A wydaje się że obieg działa, ponieważ klapka pneumatyczna otwiera się, ta druga przy filtrze sterowana silnikiem nie zamyka się i są 2 otwarte, a powietrze jest brane z wewnątrz i z zewnątrz. Trochę więcej bierze z wewnątrz, ponieważ filtr powietrza stawia mały opór.

Uff.. ale się rozpisałem. Mam nadzieję że trochę pomogłem. :vw:

 

Climatronik tak ma, że moc nadmuchu jest zależna od ustawienia gdzie ma wiać. To jest bardzo przydatne, bo na kratki wieje tą samą mocą niezależnie czy wieje tylko w kratki czy też na szybę, nogi i kratki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

Kontynuje temat poniewaz dobralem sie juz do silnika. Odkrecilem wyciaglem i tak jak monster pisze chlodniczka wyglada na pierwszy rzut oka bardzo dobrze.DSC05414.jpgDSC05411.jpgDSC05412.jpg

I teraz opisze dalej co zrobilem i gdzie stanolem.

Uruchomilem kompresor aby zobaczyc czy wszystkie przewody nadmuchu ssa szczelne itd. Okazalo sie ze jeden nie wiec uszczelnilem. kiedy zamiast wiatraka wsadzilem rurke od kompresora w celu sprawdzenia droznosci leci jakby nie chcialo. Czy moze to byc spowodowane niewiedocznym dla oka zatkaniem chlodniczki?? czy dalej sa jakies inne klaby zamykajaco otwierajace??!!

Prosze o pomoc bo samochod rozebrany a niewiem co dalej robic.

P.s Kupilem nowy filtr i nawet przez nieg czuc ze powietrze sie cofa.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, jeśli "chłodniczka" jest tak czysta jak na zdjęciu, na pewno jest drożna. Dalej, za tą "chlodniczką" są klapy, które sterują gdzie ma wiać powietrze i klapa regulująca temperaturę. I właśnie z tymi klapami masz coś nie tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

O qutwa. A jeszcze bede mial prozbe czy bedziesz w stanie napisac mi jak do tych klap dotrzec??. czy musze sciagac juz calkiem deske i wyciagac cala obudowe kanalu od wiatraka czy da sie jakos inaczej?? No to bede mial widze problem. bo chetnie bym dal to do mechanika ale sie boje skubancow.

Dziekuje i pozdrawiam

P.s dodam ze funkcja obiegu wewnetrznego mi nie dziala jesli to ma jakies znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tych klap nie dostaniesz się bez wyjęcia z samochodu całej nagrzewnicy... A roboty z tym nie mało. Trzeba spuszczać gaz z klimy.

Musisz posprawdzać sterowanie tymi klapami, linki itp. Być może któraś linka spadła.

Najpierw pytanie: czy masz klimę manual czy climatronik?

I co do obiegu, jeśli nie działa któraś z klap od obiegu wewnętrznego, to masz już przyczynę czemu nie wieje tak jak powinno :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diodo0

Hmm to chyba sie sam nie podejme tej roboty sam. Ale mam reczna clime.

Czyli jesli dobrze zrozumialem to w sklad tych klap wchodzi:

Kierunek nawiewu tempreatura nawiewu i zamykanie lub otwieranie obiegu wewnetrznego??

Kurcze linki posprawdzalem wszystko sie ladnie przesuwa (zmiany kierunkow nawiewu) temperatura tez dziala, wiec chyba klapa od obiegu wewnetrznego.

Dziekuje ci MONTER bardzo za tak ogromna pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mi sie udało wyjąć silnik dmuchawy bez ruszania deski ale musiałem odkręcić te dwie śruby które są widoczne po zdjęciu zaślepek z boku przy otwartych drzwiach. No i szczotki mam wyrąbane na maxa. Są tak okrągłe że się na nich chyba zwiera coś. Ale niestety nie znalazłem ich w sklepie i co dalej? Wymieniać cały silnik? Są o przekroju kwadratowym 8mm. A i jeszcze jedno mój silnik inaczej trochę wygląda niż wyżej u kolegi. Miał 4 śrubki i nic nie trzeba było przekręcać, wystarczyło zerwać go z silikonu i odpadł tylko deska go blokowała. Tak się zastanawiałem czy poducha mi nie strzeli ale jakoś poszło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie tak na szybko przeczytalem bo nie mam czasu

jesli chodzi o obieg wewnetrzny (przy recznej klimie) to jest tylko jedna klapka z prawej strony u nog pasazera.

obieg wew jak sie zalacza powietrze pobiera wlasnie z tamtad i wichura jest 1,5 raza wiekeza niz jak pobiera z zewnatrz i wtedy nie dmucha od strony filtra pylkowego bo ta sama klapka zamyka ten kanal. najczestszym powodem padania obiegu wew w B4 jest zaworek magnetyczny umieszczony za akumulatorem, mozna go rozebrac i wyczyscic wewnatrza taka iglice ktora rdzewieje. zaworek mozna poznac po tym ze padl jak sie wsadzi reke od nog pasazera i wlasnie w ta kratke palce wtykac, jesli przy zmianie "obieg wew" on off nie czuc tej kratki jest ona uniesona do gory i po wylaczniu silnika nagle opadnie to wina zaworka(obieg wew dziala tylko na wlaczonym silniku !!!!!), mozna poznac jeszcze ze szyby strasznie paruja, po naprawieniu zaworka przestaly mi parowac nawet te w przedziale bagazowym.

a co do tematu to najlepiej jak juz wszystko na wierzchu to wywalic cala dmuchawe niestety wiaze sie to z spuszczeniem gazu ale robierzesz na pol ja i zobaczysz co ja boli(matalowe spinki) u mnie byla zasyfiona chlodniczka od klimy i powietrze zawsze idzie przez ta chlodniczke czy wlaczona czy wylaczona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I już wszystko jasne. Radzio77 :ok:

Diodo0 - napisałeś że nie działa obieg wewnętrzny, więc już wiadomo gdzie szukać. Albo ten zaworek, albo ten siłownik który steruję tą klapką. Może ta klapka stoi w połowie otwarta i temu wieje od niechcenia?. Chodzi o tę zaznaczoną prostokątem, a jak miałeś wyjęty silnik to powinieneś ją widzieć.

Ja mam climatronik i myślałem że u ciebie też są 2 klapki :wstyd:

 

Hotair - silniki różnią się zależnie od wersji klima manual a climatronik. Może kupić większe szczotki i przeszlifować ? W dobrym sklepie powinieneś dopasować coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak kiepsko się przyjrzałem bo na fotce brakuje jednej śrubki, silnik mam taki sam, rozciągnąłem sprężynki i na razie jeszcze działa. Szczotka jest taka półokrągła i czy nowa też się tak dotrze, czy fabrycznie wkładają takie wyokrąglone :D . A więc tak wysokość szczotki to 1,5cm w najwyższym położeniu a w tym niższym około 1,1cm. Ta linka od szczotki jest dosc krótka więc nowe nie są zbytnio wyższe i teraz moje pytanie czy ktoś może stwierdzić jaka jest fabryczna długość tych szczotek, może w jakimś katalogu czy coś? Przypominam że przekrój to kostka 8mmX8mm na szczotce jest napis M41 wentylator valeo numer 357 820 021. Po wyjęciu wiatraka zapaliłem silnik i przy włączeniu obiegu wewnętrznego widać jak klapeczka się otwiera i zamyka, to do powyższej dyskusji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności