Skocz do zawartości
Gość Diodo0

Nielada problem z nadmuchem. Help

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diodo0

Przeczyscilem kompresorem wszystkie kanaly. Wiac wieje na 4 biegu nawet niezle. ale to napewno nie wieje jak powinno bo jezeli czesc wylatuje przez filtr to oczyms swiadczy. No ale niestety zeby dobrac sie do tych klapek kolo chlodniczki to juz zawitam do mechanika. Boje sie rozkrecac rurek od chlodniczki itd bo wiem jakie jest to delikatne,a jak mechanik spier....li to bedzie mial on problem a nie ja. Reasumujac jak sie umowie do dobrego mechanika i mi zrobi to napisze w czym byl problem jesli mi powie prawde:)

P.S moze ktos zna dobrego i UCZCIWEGO mechanika na terenie malopolski lub slaska co zna sie na tego typu rzeczach??

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z nadmuchem e moim pasku. Mianowicie gdy na Climatronic'u zapodam nadmuch tylko na siebie to coś tam szumi ale nie dmucha ale jeśli zapodam i na siebie i na nogi to mi mało łba nie urwie - dmie jak szalony. Nie ma znaczenia czy na zimnym powietrzu czy na ciepłym. po prostu jakby nie działało tylko na przód. jak dam : szyba + nogi + na siebie to tez jest OK. nie dmucha tylko jeśli jest samo "na siebie". czy to problem mechaniczny czy elektroniczny.

 

czekam na sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dido 0 napisz czy jak kręcisz pokrętłem od temperatury to siła nadmuchu się zmienia? bo powinna - (sprawdź na wyższym biegu wentylatora 4 albo 3) przy ustawieniu " zimne" powietrze omija nagrzewnicę i leci mocniej a "ciepłe" - powietrze przechodząc przez nagrzewnicę hamuje. jeśli reaguje to ta klapa jest ok.

opisz jak sprawdzasz - za parownikiem klimatyzacji jest tylko klapa ciepła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odswieżam i prosze o pomoc (2 posty powyżej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj przełaczać na wyłaczonym wentylatorze - po przełaczeniu załacz wentylator.. widziałem w innym aucie takie dziwy że pod naporem wentylatora nie przesunie sie klapa bo stawia za duży opór. Jeśli w innej konfiguracji nawiew działa to raczej nie ma cie do czego przyczepic bo kalpy są sterowane siłownikami podciśnieniowymi. podciśnienie przełaczane elektrozaworkami. jak by coś nie grało to by wcale się nie załaczał.

pozostao by tylko uszkodzenie sterowniak klmatronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy,mam problemik:

nie działa nawiew,przekrecam pokretłem nawiewu od 1 do 4 i nic

czytalem o tym ina forum wiele ale nic nie pomaga bezpieczniki oki

brak podswietlenia w pokretłach,kupilem go w sobote i sie zaczeło.....jesli nie blaszki w pokretle to co ? jestem laikiem w tym aucie i prosze o bardzo jasne porady i fotki za info z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a miernik masz?? zmierz czy masz na tych blaszkach jakieś napięcie.. (możesz żarówką) jak jest a wentylator nie działa to masz raczej problem z silnikiem dmuchawy a jak napięcia nie ma to problem po stronie zasilania.. czasem wypala się kostka pod "blaszkami"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z góry dzieki zaraz to zrobie

:633:

--- scalone ---

a wiec sprawdziłem jest prad na blaszkach regulatoram predkosci nawiewu. podobno przed wentylatorem nawiewu jest jakis rezystor czys cos tam ....pewnie to padło czy ktos moze mi dac podpowiedz gdzie on sie znajduje/?ujak sie do niego dostac passat tdi 110 wersja angielska

--- scalone ---

jest to b4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz klime?

jak masz klimę to jest trochę inny wentylator ale:

tak czy tak zdejmujesz klape przed nogami pasażera (ten panel pod poduszką powietrzną) i twym oczom ukazuje się dmuchawa - tylko że: jak nie masz wogóle nawiewu to : albo nie styka blaszka od 4 biegu, albo padł silnik (bardziej prawdopodobne)

bo jak by padł rezystor to 4 bieg chodzi bo jest bezpośredni - bez rezystora

silnik chyba dasz rade sam wyjąć - na kilku śrubach - możesz sprawdzić czy czasem szczotka sięnie zawiesiła ale raczej problem dotyczy samego silnika wentylatora.

oczywiście jak go wymniesz możesz sprawdzić czy działa "na krótko" do aku ale uważaj na palce bo ma strasznego kopa przy rozruchu i można stracić a przynajmniej pokaleczyć paluszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje przyjacielu :) zrobiłem - jak radziłes i gdy zdjalem schowek okazało sie ze wczesniejszy własciciel prowadził nowe kable do głosników i jeden z nich wszedł pomiedzy kable zasilajace wentylator ....a gdy wyjmował radio przed sprzedarza to kable głosnikowe wypieły jeden z przewodów zasilajacych i z tad ten problem.troche ta sytruacja mnie stresowała bo w sobote wyprałem wnetrze samochodu i jest troche wilgotne......

mam jeszcze jeden problen mam 2 bezpieczniki płytkowe małe 10 amper nie ma na nich pradu numer 18 i 19 a wiem ze nie działa tylko oswietlenie bagaznika(wnetrza)

jeszcze raz dziekuje za rade robercie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podepne sie do tematu, otóż mój problem tkwi w tym ze jak auto jest zimne nie mam nawiewu a jak w srodku zrobi sie troche cieplej to czasami zadziala! Co to może byc? Silnik jest w porzadku bo sprawdzalem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli "nie mam nawiewu" ? czy chodzi o to że nie działa dmuchawa?? - sprawdź czy włącznik wentylatora łączy - tam są takie blaszki - bardzo kitowy patent -często styki nie łączą - na forum temat niejednokrotnie poruszany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat dziś zauważyłem że nie mogę zamknąć nawiewu na obieg zamknięty w kabinie sprawdziłem bezpieczniki 6,19 są ok regulacja nawiewu działa na każdym biegu a mimo to nie mogę zrobić obiegu zamkniętego posiadam klimę manualną POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ggoldi - w okolicy akumulatora jest elektrozaworek, steruje on klapką obiegu zamkniętego. Odłącz z niego przewody, podłącz je na krótko i uruchom silnik, jak obieg będzie zamknięty to znaczy że zaworek do wymiany/czyszczenia..

Klapka obiegu zamkniętego jest pod filtrem pyłkowym

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest ten element to które kable spiąć na krótko żeby sprawdzić zamykanie obiegu512666199.jpg

i jeszcze jedno czy dmuchawa dolna może mieć wpływ na działanie obiegu tz. jak przestanie działać czy obieg powinien działać niezależnie

piszę dolna bo wydaje mi się że są dwie jedna dolna przy nogach pasażera druga przy klapie pod filtrem kabinowym

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ggoldi - na twoim zdjęciu to jest sterownik wentylatorów.

Napisałem o elektrozaworze klapki obiegu wewnętrznego, wygląda to tak:

my.php?image=obiegwbx3.jpghttp://img91.imageshack.us/my.php?image=obiegwbx3.jpg

 

Powinieneś zajrzeć do tego tematu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38540

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za Chiny ludowe bym nie zgadł że tam jest zaworek sugerowałem się sterownikiem wentylatorów bo kiedyś elektryk o nim wspominał . Ten zaworek się rozbiera czy przez otwory go w jakiś sposób czyścić pytam jak by to on nawalił

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość romper22

Witam. W moim pasku też mam problem z nadmuchem. W ogóle przestało mi dmuchać, na żadnej prędkości nie działa. Czasem jak ustawię pomiędzy II a III stopniem prędkość nadmuchu to działa ale nie zawsze. Czy muszę wymienić cały panel (ten, na którym jest regulacja prędkości, siły ogrzewania i stref nadmuchu)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

monter. Miałeś rację elektro zawór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze do was pytanie:

czy wiecie,czy można kupic blaszki,które znajdują się pod panelem nawiewu i trzymają 2 linki(dwie blaszki) .?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności