Skocz do zawartości
Gość Tooomik

Rozmiar opon zimowych: 205/16/profil 55 czy 60?

Rekomendowane odpowiedzi

Za nisko na 16?? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twój zapis, ale wg mnie te zimowe 17 mają niższy profil i raczej gorzej będzie na zimę. Ja mam letnie 235/45/17 i zamieniam na zimę 205/55/16, zawsze to lepiej więcej balona mieć na śnieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy otoz w swoim passacie posiadam zawieszenie sportline (bardzo niskie) opony letnie 205/60 16" dzisiaj zalozylem opony zimowe 225/50 17" (17-stki poniewaz na zime moze byc troche za nisko na 16-stkach mam pytanie do obeznanych w tym temacie czy czasem sie nie pospieszylem z zakupem czy to dobre rozwiazanie na zime?

 

ludzie robią raczej w drugą stronę... poza tym 60% z 205=>123, 50% z 225=>112.5 gdybyś miał 205/55R16 to wysokość opony była by 112.75

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

YYY założyłeś już opony zimowe :zeco ?

 

Pośpieszyłeś się z zakupem. Na zimę optymalnie jest 205/55/16. Różnica wysokości jest znikoma.

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy się tak pospieszył to nie wiem ;) bo wczoraj w moich regionach było tak:

 

http://motoryzacja.interia.pl/galerie/wypadki/zima-w-pazdzierniku/zdjecie/duze,1535594,1,11

 

Co do opon to ja do b6 na zimę zakładam 215/55/R16, ale montaż łańcuchów w tej konfiguracji podobno odpada, więc uważam za lepszą opcję 205/55/R16. Nie mam tak dlatego że ta "znikoma" ;) różnica powodowała że samochód zahaczał chlapaczami o wjazd do garażu podziemnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
YYY założyłeś już opony zimowe :zeco ?

 

Pośpieszyłeś się z zakupem. Na zimę optymalnie jest 205/55/16. Różnica wysokości jest znikoma.

 

Juz zalozylem poniewaz mam wyjazd tygodniowy z Niemiec do Finlandii:fajny,roznica w wysokosci jest widoczna-dodam ze samochod automatycznie sie podniusl o okolo 5-6 cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opona 225/50/17 ma średnicę 65,7 cm, a 205/60/16 to 65,2 cm.

Różnica na średnicy wynosi 5 mm tak więc podniósł się o całe 2,5 mm (milimetra)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opona 225/50/17 ma średnicę 65,7 cm, a 205/60/16 to 65,2 cm.

Różnica na średnicy wynosi 5 mm tak więc podniósł się o całe 2,5 mm (milimetra)...

 

Niechce polemizowac na ten temat-zmierzone przed i po dokladnie wyzszy o okolo 4,5cm(centymetra):dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o 225/55 16 na zime; chyba troche za szerokie i wysokie; mam takia dobra oferte ale chyba nie skorzystam; czym to grozi? czy srednica moze być za duża i obcierać o nadkole przy większych przechyłach i obciążeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serii jest 215 - jak tak mam i jest ok.

Szerokość do zaakceptowania.

Ale profil trochę za duży.

Średnica wychodzi 653,9mm, a to więcej niż i tak zawyżona 205/60/16 (652,4mm)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z reguły - profil przelicza się tak :D

 

195/65/15

 

205/55/17

 

215/45/19

 

To chyba tak się przekłada, aby obwód koła pozostawał niezmienny, co nie będzie powodować przekłąmania licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z reguły - profil przelicza się tak

 

195/65/15

 

205/55/17

 

215/45/19

 

To chyba tak się przekłada, aby obwód koła pozostawał niezmienny, co nie będzie powodować przekłąmania licznika.

 

Pierwszy rozmiar ma średnicę 634,5mm, drugi 657,3mm, a trzeci nie występuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem w ubiegłym roku zimówki w rozmiarze 205/55 R16 - letnie były 215/55 R16 - w 215 auto wygląda dużo lepiej mimo, że spalanie rośnie nieco.

Auto też stoi wyżej i lepiej tłumi nierówności.

Miałem zimówki jednej ze znanych firm, ale wywaliłem po jednym sezonie (dostałem razem z autem).

Chciałem na początku kupić w tym samym rozmiarze, czyli 205 ale w końcu kupiłem w takim samym rozmiarze, co letnie.

 

Wybrałem oponki 215/55 R16 i na zimę i na lato.

Zimówki już zamontowane i śmigają WYŚMIENICIE.

Świetnie tłumią nierówności - lepiej niż poprzednie, mam wrażenie, że auto jakby bardziej "limuzynowate" się zrobiło.

Do tego opony są bardzo ciche - nie wiem, czy nie cichsze niż letnie, co wydaje się co najmniej dziwne, ale tak jest.

 

Osobiście polecam 215 - lepiej auto się zachowuje. W zimę na śniegu będzie lepiej tłumić nierówności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Producent też twierdzi, że ma być 215/55/16.

Ale dopóki ktoś jeździ na 205/55/16 to będzie mówił, że nie ma różnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było już o tym w innym wątku:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/39146-Opona-215-a-205.-Problem/page2?p=1454423&viewfull=1#post1454423

Jeżeli ktoś nie przewiduje zakładania łańcuchów to można zakładać oponę 215.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Producent też twierdzi, że ma być 215/55/16.

Ale dopóki ktoś jeździ na 205/55/16 to będzie mówił, że nie ma różnicy...

 

Miałem wcześniej 205/55 R16 ... Zamieniłem na 215/55 R16 - duuuuużo lepiej... Pewniej na zakrętach, bardziej miękko. Zobaczymy, jak będzie na śniegu, ale tutaj to już też konkretny bieżnik ma wiele do powiedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trapi mnie też temat zimówek, obecnie mam letnie na alu 17', chce zostać na alu iniestety 17' zimówki muszę dobrać.

letni rozmiar to 235/45/R17, chętnie bym zakupił frigo 2 ale na 16' się kończy rozmiar, czy dobrym pomysłem było by coś z szerokości 215/225 dla 45/55 ? i w sumie to chyba sava eskimo3 bo jeszcze się nie odkułem po zakupie B6 :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i w sumie to chyba sava eskimo3 bo jeszcze się nie odkułem po zakupie B6

 

Lepiej pożycz pieniądze (prawdopodobnie kilkaset złotych) i kup dobre gumy. ja kiedyś kupiłem tanie opony, bo nie było grosza po zakupie samochodu i 3 sezony ledwo przejeździłem, mimo że niewielki przebieg był. po prostu zaczęły łapać guzy i nie szło kierownicy utrzymać w ręku... gwarancja była chyba na 2 lata...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurka, nie pocieszasz :dupablada,

widziałem na sieci recenzje /opinie, całkiem dobrze to wyglądało - wiem że to opona budżetowa.

jak z rozmiarem da radę .?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurka, nie pocieszasz :dupablada,

widziałem na sieci recenzje /opinie, całkiem dobrze to wyglądało - wiem że to opona budżetowa.

jak z rozmiarem da radę .?

 

Radzę się dobrze zastanowić... Kupowanie "budżetowych" opon o tak niskim profilu...

Trochę wg mnie ryzykowne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

thx, jak się ma do tego frigo2 ? czy to ten sam przedział jakościowy ?

nie potrzebuje opony w himalaje + łańcuchy, raczej na domowe potrzeby / miasto + obwód.

 

dlatego rozważam opcje frigo2 + stalowka w 2k. się zamknę :),

Edytowane przez hightower
up idea

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności