Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginał jest BTT

 

Już mam termostat u siebie i jak kolega pisze jest na nim napis BTT/BTO

 

Sprawdzałem temperaturę otwarcia i przy 87 jest po części otwarty,do końca się otwiera parę stopni więcej [bodajże przy 90].

 

 

PS: 87 na termostacie to temperatura pełnego otwarcia czy początek/środek otwierania się jego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
87 na termostacie to temperatura pełnego otwarcia czy początek/środek otwierania się jego?
Początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie przy temp -1'C auto osiągnęło temp 90'C na desce po przejechaniu 4km w mieście. Nie wiem czy to dobrze, czy źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też przyłącze się do tematu. A co powiecie na obecne temperatury wczoraj ok 1 stopień ciepła zrobiłem koło 8 km zanim sie nagrzał (oczywiście bez deptania w gaz) czy to normalne? jak dojdzie do 90 to już tak stoi czasem minimalnie wychyli się w strone mniejszą czyt. mniejszą niż 90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że jak się śmiga tak do 2000 obrotów to wolno się nagrzewa. Ogólnie nasze diesle wolno się nagrzewają. U mnie wskazówka jak dotrze do 90 to tak stoi już cały czas, no chyba że spadnie o nie cały milimetr ale tego nie zauważyłem. Wskazówka jest bardzo mało miarodajna. Już chyba przy 80 stopniach na laptopie wskazówka jest na 90 na blacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przy temp 1 stopnia dość szybko się nagrzał po około 4 km oczywiście max 2,5 k obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poochini - zobaczymy jak będą grzać przy ostrych mrozach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobrze
A nawet za dobrze patrzac na wyniki pozostalych forumowiczow ze sprawnym ukladem chlodzenia ;)

Szybciej niz w benzynie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wazne, ze sie nie przegrzewa :) Zobaczymy jak bedzie -10'C

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój stary termostat miał przypadłość że do 90 stopni auto zagrzał szybko ale po otwarciu miał problem z zamknięciem się przez co auto studziło się do 70 stopni, potem znów się zamknął i znowu do 90 i od nowa.

Kupiłem drugi termostat i od razu zauważyłem że dłużej auto się zagrzewa ale trzymał 90 stopni cały czas więc to olałem.

Przyszły mrozy i ostatnio gdy na dworze było -2 stopnie nie potrafił się zagrzać przez 11 km co nie dało mi spokoju.

Wyciągnąłem wąż od termostatu a tam z bloku delikatnie sobie płyn sączy na zimnym silniku czyli termostat nie trzyma. Wymieniłem na nowy i teraz po przejechaniu 5 km już mam 90 stopni bez deptania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że wpływ na zagrzanie ma też jak włączasz nadmuch na jaką moc i jak ciepło i sprawność świec w układzie chłodzenia też.

Ogólnie rzecz ujmując każdemu będzie się auto grzało inaczej. Różnice w czujnikach, które pokazują rozbieżnie. U mnie auto grzało się powiedzmy wolno jak przyszły mrozy -20 to 90 stopni było dopiero po 10-15 km. oczywiście warunku nie pozwalały przekraczać 90 km/h obroty mniejsze jak 2000. W mieście przy takich mrozach po 4 km było około 50 stopni oczywiście mowa o stopniach na programie nie na desce.

Wyciągnąłem termostat mając nowy w ręku obydwa wrzuciłem do wody i gotowanie z termometrem i co się okazało zaczynały się otwierać dokładnie tak samo przy 87 stopniach i zamykać po pełnym otwarciu w podobnym momencie. Mimo wszystko założyłem nowy a stary oryginał poszedł do pudełka.

Po wymianie nic nie uległo zmianie.

Po prostu te autka tak długo się grzeją.

Dodam że w takich temperaturach jak teraz czyli 0-5 stopni auto zagrzewa się po około 5 km.

Dodam tylko że zanim moje auto nie osiągnie 90 stopni nie przekraczam 2000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Ja to miałem wczoraj ciekawy przypadek. Pokonałem 400km i wskazówka przez cały czas nie wskazywała więcej niż 60-70 stopni.

Czy potraficie podpowiedzieć czego to jest wina ? Przeszukałem Forum i takiego przypadku nie znalazłem.

Temperatura silnika.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

 

Ja to miałem wczoraj ciekawy przypadek. Pokonałem 400km i wskazówka przez cały czas nie wskazywała więcej niż 60-70 stopni.

Czy potraficie podpowiedzieć czego to jest wina ? Przeszukałem Forum i takiego przypadku nie znalazłem.

[ATTACH=CONFIG]91552[/ATTACH]

 

Słabo szukałeś :)

czujnik lub termostat do wymiany.

Edytowane przez dariusz198012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie termostatu na nowy oryginalny.

Były niestety 2 podejścia do niego...

 

Wczoraj za pierwszym razem wszystko ok było, przynajmniej tak mi się wydawało.

Ale zaczął cieknąć mi płyn spod termostatu, okazało się że oring uszkodziłem.

Dziś musiałem to poprawić- i co zauważyłem?

Otóż wczoraj mało co płynu mi ubyło przy wyciągnięciu termostatu, dziś wylało sie co najmniej 1,5 litra- czyli podejrzewam że poprzedni wogóle nie trzymał [a dodam że był to Vernet zamontowany 2 tygodnie temu].

 

Teraz mam "prawie" biały płyn, bo musiałem dolać wody- bo auto potrzebne i jakieś chłodzenie musi mieć na parę dni :/

PYTANIE:

Mogę teraz trochę spuścić tej wody i dolać np. 2 koncentraty G12 febi?? czy lepiej zmienić całkowicie ? Dodam że już zmieniałem w tym roku płyn.

 

Co do pracy termostatu to przy temp. 10 stopni zauważyłem że szybciej auto się nagrzewa na ori termostacie- ZOBACZYMY PRZY TEMP BLIŻEJ 0 - oraz niema problemu z trzymaniem temp. trzyma non stop 90 stopni [na vagu, z drobnymi przejściami na 91 lub 89].

 

Sprawdziłem przy okazji odczyty z czujnika temp. - wskazuje poprawnie.

 

 

PODSUMOWANIE:

Powiem po użytkowaniu go przez parę dni, na chwilę obecną jest na +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że możesz dolać samego g12 tylko wykalkuluj ile trzeba dolać tak co by było dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Po nocy pod chmurką i ok 3 stopniach na zewnątrz, moje auto potrzebuje ok 7 km aby nagrzać się do 90 stopni. Nie przekraczam 2000 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Po nocy pod chmurką i ok 3 stopniach na zewnątrz, moje auto potrzebuje ok 7 km aby nagrzać się do 90 stopni. Nie przekraczam 2000 obrotów.

Czyli wszystko w najlepszym porządku,ten typ tak ma,poza tym,nie zapominaj,iż to...silnik Diesla:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności