ogipio Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2007 Witam! Jwstem zielony w tych sprawach wiec opisze wszystko tak "na chlopski rozum" Kupiłem tydzień temu Passata GT z silnikiem 2.0 16V na silniku jest napis DOHC. Więc od początku to było tak: auto jezdzilo tylko na gazie, na benzynie obroty falowały w granicac 1tys. obr. a zaskakiwaly dopiero jak wciskalem gaz w podłogę. w kazdej innej pozycji auto gasło. wyczytałem ze jest to wina przepływomierza, ale nie wiedząc co jak wygląda odłączyłem jedną (po prawej stronie filtra) z dwoch kostek. pomoglo - na benzynie obroty wchodzily normalnie. chciałem przeczyscic przepływomierz i rozkrecilem dziwne urządzenie do ktorego jest podłączone 7 metalowych przewodow w ktorych była benzyna. odkreciłem tez tą małą kostke (myślałem że to przepływomierz) do której była podłączona kostka którą odpiąłem. Ta coś trzymało się na 2 śróbkach "Torx" jak je odkrecalem to mi prysnęło paliwo pod ciśnieniem. kiedy sie zorietowalem ze to nie jest to czego szukam skrecilem wszystko do kupy ale jest gorzej niz bylo. teraz auto mi wogole nie chce palic, czasem sie tylko troche odezwie i lekko strzeli. na gazie jezdzi, podam jeszcze jakieś dane o tym samochodzie. w dowodzie mam napisane ze jest to składak i rok produkcji mam 1997 a buda jest z 1992 gaz mam chyba jeden z tańszych, climatronic, ABS - ktory zersztą też nie działa, Pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 28 Października 2007 ogipio, na sam początek znajdź kogoś z tym silnikiem i podłącz nowa przepływkę ...... Jak to zrobisz to zobaczymy co dalej.... Najprawdopodobnej przepływka dostała strzała lub kila na instalce LPG i masz takie cyrki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2010 ello podepne sie pod temat... wiec szfagrowi wymienialem pompe wodna w B3 2.0 16V benzyna + gaz no bo praktyczniestanela dodam ze palilo auto wczesniej niormalnie no i rozrzad wymienialem od razu i z tego co wywnioskowalem to wydawal mi sie przestawiony wiec ustawilem go od nowa leggo przestawilem go a mianowicie na walku gornym rozrzadu ustawilem wedlug znaku tzn kolo zebate naciecie z obudowa strzalka.. a wal korbowy ustawilem na kole zamachowym byly punkty 0 (zero) odsep I (kreska) wiec ustawilem na kresce... auto nie bardzo chcialo odpalac wiec grzebalem w ta przeplywka co przy filtrze jest no i tam juz paliwo zaczela wychodzic tymi 4 na gorze otworami no i po jakim czasie prob i bledow odpalilo na gazie rowno chodzi normalnie a na benzynie na niskich obrotach gasnie i slychac jakby chodzil na 3 cyllindrach... i w dodatku po zgaszeniu nie odpala... swiece raz sa mokre raz suche nie wiem walcze juz 3 dzien i nie mam pojecia co jest... kostki wszystkie podlaczone przewody pszystkie cale... kombinowalem tez lekko przestawiac rozrzad i male zmiany tylko... a i dodam ze jak swiece wykrecilem i krecilem rozrzadem to strasznie ciezko sie krecil... w innym aucie tez 16V krecilo sie znacznie lzej... mial cos ktos takiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4rcin89 Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2010 Miałem coś takiego że ciężko było kręcić a przyczyną był zgięty zawór, może jak troche przestawiłeś rozrząd to tłok uderzył o zawór?? Ale zanim zaczniesz szukać w tym przyczyny to poszukaj czy to jest silnik kolizyjny. Jeśli jest bezkolizyjny to ta opcja odpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2010 16V jest kolizyjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4rcin89 Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2010 No to trzeba rozważyć opcję z zaworem;> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2010 no dobra ale jak ten zaplon byl zle ustawiony a ja go tylko poprawilem tak jak powinno byc to nic nie powinno sie stac... a i wczesniej on palil normalnie... a i dodam ze na gazie prawie normalnie chodzi.... a moze komputer trzeba zresetowac:/?? bo jak by bylo cos z zaworem to na benzynie tez by gasl na wolnych obrotach... a i teraz ostatnio cos dziwnego sie dzieje ze swiecami raz pokazywalo ze maja przebicie to kupilem nowe i te nowe tez niby mialy przebicie i wykrecilem od innecho samochodu i niby byly dobre a po jakims czasie i te tez pokazywaly ze maja przebicie... i roznie pokazywalo raz ze sa zle a po jakims czasie sa juz dobre... a tez jka pracoweal silnik to odpinalem kabel od swiecy i patrzylem jak silnik bedzie reagowal to w tym aucie mnie nie kopal przeod tylko przy kopulce iskry przeskakiwaly po kablu do kopulki...nie wiem czy to jest normalne... a i w kopulce dostaje sie oleju troche a chyba sucha powinna byc nie?? ale zreszta wczesniej jakos chodzil normalnie ten silnik a teraz op tej zmiania przestal:/ a przeciez tam nie ma nioc do popsucia przy wumianie paska:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4rcin89 Zgłoś #8 Napisano 26 Grudnia 2010 No to będzie raczej wina kopułki bo tam nie ma prawa żadna iskra skakać bo wtedy gubi zapłon. Odpal najlepej w nocy i popatrz pod maską wtedy będzie dokładnie widać iskry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2010 nie no iskra wtedy skacze jak odepne kabel od swiecy... a tak to nic nie widac wlasnie zeby cos sie iskrzylo... zobacze moze komputer zresetuje...chyba 15min trzeba na odpietym aku tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi_GT Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam. Mam paska GT kombi z 92r., 2.0 (2E) z gazem, climatronic, skrzynia manual. Problem polega na tym, że gdy temp. jest niższa niż -5*C, to nie pali na benzynie. Na gazie pali. A tak w ogóle, to jak jest cieplej, zapali na benzynie, to obroty ma cały czas ok.1000. Powinny być chyba wyższe i stopniowo maleć ? Nie załącza się ssanie. Który czujnik jest za to odpowiedzialny ? Druga sprawa, to jak jest silnik zagrzany, to na benzynie na biegu jałowym falują obroty (800-1500). Gdzie szukać przyczyny ?? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2010 a i w kopulce dostaje sie oleju troche a chyba sucha powinna byc nie? Musi:!: Ja jak kupiłem swojego, to też mi olej pod kopułkę się dostawał, i wtedy auto gasło. Wystarczyło rozebrać, wytrzeć i można było dalej jechać. Po wymianie aparatu (na używkę) problem znikł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #12 Napisano 28 Grudnia 2010 no ale jak cieknie olej to chyba jakis symering czy uszczelka poszla wiec najpierw wymienic trrzeba... czyli stara kopulka moze juz sie nie nadawac skoro jest namoknieta:/?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2010 W aparacie zapłonowym jest właśnie jakiś simering, i albo zregenerować aparat, albo wymienić na inny. Kiedyś mi ktoś opisywał - jak znajdę to wkleję. Od strony zębatki (lub mimośrodu-nie wiem jak jest w 9A) jest bolec zabezpieczający tą zębatkę, trzeba go wybić a wtedy od strony palca rozdzielacza wysunie sie ośka z blaszana tarczą , pod tarcza jest impulsator to go wykręcamy i juz powinno być widać uszczelniacz, jest on mały - wielkosci jednozłotówki, dlatego warto go wybić i w sklepie dobrać odpowiedni. EDIT. nie ma zębatki tylko jest tzw. zabierak ( z mimośrodowym rozmieszczeniem zębów które niwelują zły montaż aparatu) i w nim w zagłębieniach jest bolec który trzeba wybić-czasami jest mocno zapieczony i bez dobrego stalowego wybijaka trudno go wybić __________________ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #14 Napisano 29 Grudnia 2010 a to wiem juz o co chodzi bo wlasnie probowalem wczesniej ten bolec wyjac ale nie bardzo mozglem wiec czy;li jest zapieczony i wystarczy go wybic... a jeszcze mam pytanie czy mokra kopulka tez moze powodowac to ze swiece mi psuje?? bo 2 komplety swiec praktycznie sie nie nadaja bo maja przebicia a niektore wogole nie maja iskry.... i to tez nowy komplet kupilem i na poczatku byla iskra a po jakims czasie wogole tak samo sie zrobilo... przystawialem do innego auta gdzie jest wszystko ok i to samo maja przebicia albo nic nie ma... albo od czego moze sie tak dziac ze swiece sie psuja...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkokot Zgłoś #15 Napisano 29 Grudnia 2010 witam, ja wymieniałem ten simering i pomogło tylko na tydz,bo w tym miejscu była już podjechana oś. kupiłem na szrocie używke i spoko. Co do skakającej iskry po kopułce po odpięciu jednej swiecy to wina kabli, ja też tak miałem na starych kablach. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smentek123 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2011 witam po depnę sie pod temat bo mam problem ze swoim passatem pompka podaje paliwo ale nie rozbziela na sekcje , sa tam dwie kostki to chyba elektromagnesy albo czujniki dodam że nie mam gazu pasat 2.0 16v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekeso Zgłoś #17 Napisano 12 Listopada 2012 Witam! Mam problem z silnikiem 1.8 ADZ. Gaśnie na benzynie na niskich obrotach, jak przygazuje to trzyma obroty i nie gaśnie, na gazie wszystko jest dobrze pali i jeżdzi normalnie. Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 13 Listopada 2012 Zacznij od resetu sterownika, czyli odłącz np. plusową klemę i dotknii nią do masy po liku minutach podłącz i odpal tylko na benzynie, zagrzej trochę , przejedź się do uzyskania optymalnej temp----tylko na benzynie. Jak to nie pomoże to ....pomyślimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #19 Napisano 27 Listopada 2013 No to odkopuję. Pacjent taki jak w opisie - 2.0 16V [9A] bez podtlenku Zabrałem się za wymianę filtra powietrza. Okazało się, że u mnie filtr powietrza robi też za filtr paliwa Cały mokry. Nie to, że z niego kapie, ale jest dość mocno wilgotny. Na pokrywie filtra jest zamontowany przepływomierz oraz rozdzielacz paliwa, i to z niego jakoś kapie. Czy jest sposób aby to we własnym zakresie uszczelnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 27 Listopada 2013 Totalnie mało wiem o tym wtrysku ale z tego co się orientuję to trzeba rozebrac ile się da i powymieniać oringi. Remek przejrzyj inne fora czyli mercedes, volvo, audi itp. może znajdziesz jakiś manual jak usczelnić rozdzielacz. http://autokult.pl/2013/02/28/wtrysk-mechaniczny-k-jetronic-i-ke-jetronic-cz-1-jak-to-dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach