Gość bodek73 Zgłoś #41 Napisano 6 Marca 2009 (edytowane) WitamZarówno zewnetrzny jak i wewnetrzny są wymienialne . Koledze z tym "sztywnym zwiazaniem " chodzilo zapewne o to ze przegub jest przykrecony na sztywno do piasty. Do wymiany wewnetrznego skrzyni wymontowywac nie trzeba . Roboty specjalnie duzo tez nie ma ( trzeba tylko posiadac klucze z koncówką TORX ) . Wszystko się zgadza, oprócz kluczy z kocówką TORX. Też tak myślałem podczas wymiany skrzyni, a tam psikus - to nie TORX tylko SPLIN, a różnią się one ilością "wypustów", TORX ma 6, a SPLIN 12. Pozdrawiam Edytowane 6 Marca 2009 przez bodek73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegorz33 Zgłoś #42 Napisano 6 Marca 2009 (edytowane) Witam mam podobny problem tzn. najczęściej rano przy skręcie w lewo ,lub na lekkim łuku z prawej strony słychac dzwięk -typu jakby coś szurało.I dziwna sytuacja jak wymieniłem opony na zimowe(4 miesiące temu) to miałem spokój. Do zeszłego tygodnia i znów słyszałem ten dzwięk przy skręcie w lewo .Cały przód miałem robiony w zeszłym roku na wiosne (końcówki drążków i amortyzatory).Dodam jeszcze ten dzwięk jest słyszalny tylko parę minut i to nad ranem potem wszystko jest ok. Edytowane 10 Marca 2009 przez Grzegorz33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wertum Zgłoś #43 Napisano 10 Marca 2009 Z tymi odgłosami to ja mam może podobny problem - Jak dodaje gazu delikatnie to nic się nie dzieje, natomiast gdy już bardziej zdecydowanie (bez pałowania) zmienia się o"dgłos" przyspieszania (nie wiem jak określić dźwięk nawet) Gdy stałem na jałowym biegu - wiem że to dziwne ale odgłos taki dochodził z lewego tylnego koła. Dodam, że podczas jazdy na luzie z górki coś takiego nie występuje więc bezpośrednio wiąże się z pedałem gazu? O co może chodzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bozydar Zgłoś #44 Napisano 27 Marca 2009 Ja miałem identyczne problemy co wy koledzy z moim paskiem 6 biegowa skrzynia no i po ciężkim szukaniu przyczyn udało mi się naprawić Mianowicie jak jechałem szybko to coś bardzo szumiało jak puszczałem z gazu to buczało Pojechałem do mechanika, on rozebrał skrzynię i kazał mi kupić 2 łożyska na mechanizmie różnicowym 1 na wałku atakującym 1 łożysko oporowe i simering za części z olejem Mobil zapłaciłem 510 zł robocizna 400 zł odebrałem od mechanika wczoraj jak narazie wszystko jest ok nic nie słychać tylko silniczek jak przyspieszam i turbinkę mam nadzieje, że moje problemy się skonczyły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #45 Napisano 15 Grudnia 2009 witam was koledzy. ja moze napisze co mi sie dzisiaj przytrafiło. od niedawna jezdząc słyszałem dziwne świergotanie w silniku tyrkotanie cykliczne i dzisiaj jadac z krakowa do biłgoraja padło całkowicie chyba włąsnie mechanizm różnicowy. tak podpowiada kolega. a mianowicie jadac słysze cykliczne stuki z silnika nasilaja sie przy dodawaniu gazu, padł mi prędkosciomierz stoi cały czas na zerze i musiałem całą trase jechac na 4 biegu 70km/h bo jak włączałem 5 to ze 3 razy zblokowało mi koło na maxa tak jak bym wjechał w poprzaczna dziure na drodze. dodam jeszcze ze nie działa mi juz wogle wsteczny bieg:) czy dobry trop to mechanizm roznicowy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #46 Napisano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Odgłos pracy skrzyni biegów jest zauważalny po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła. Należy to robić zarówno na postoju, jak również w czasie jazdy, przełączając biegi i wyrzucając na luz. Trzeba sprawdzić wcześniej przeguby, bo one też mogą byc słyszalne. czy dobry trop to mechanizm roznicowy?? Kolega Michał niech sprawdzi najpierw mechanizm zmiany biegów, bo w wyniku jego awaryjnej pracy, może istnieć prawdopodobieństwo, że włączane są dwa biegi naraz. Edytowane 16 Grudnia 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #47 Napisano 16 Grudnia 2009 te 2 biegi to mały problem, gorszy jerst ten ze obrotomierz padł i ze koło zblokowywało a jak czytałem wyzej to chyba wina mechanizmu roznicowego tak? tak czy siak skrzynia do wymiany chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pri3st Zgłoś #48 Napisano 12 Stycznia 2010 Witam, nie wiem czy mój problem może mieć źródło w dyfrze ale nic na forum znaleźć nie mogę więc spytam na wszelki wypadek. Otóż po powrocie z urlopu świątecznego (auto stało 2 tygodnie pod domem) pojawiła się "oscylacja" na kierownicy. Pzy "odkręcaniu" kierownicy do jazdy na wprost (po skręcie w prawo) np. przy zjeżdzaniu z ronda (uk ronda pod prąd ) lub wychodząc z zakrętu, kierownica nie wraca na środek płynnie, nie jest to wibracja raczej drganie o niskiej częstotliwośći i wyczuwalnej sile. Proszę o pomoc może ktoś już się z czymś takim spotkał. Jeśli to pomoże to dodam, że przy hamowaniu z większych prędkości (pow 70km/h) słychać stukanie ale to na 99% wina tylnich tarcz które są do wymiany. A i z lewej strony zawieszenie stuka jadąc powoli po nierównościach. Czy może to być dyfer? Czy może raczej jakieś łozyska czy wahacze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #49 Napisano 13 Stycznia 2010 ja obstawiam maglownice:) albo pompe wpomagania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pri3st Zgłoś #50 Napisano 13 Stycznia 2010 Dziękuję za podpowiedź. Czy jesli wykonuję delikatne ruchy kierownicą stojąc z odpalonym silnikiem i widze że koła reagują na najmniejsze ruchy kierownicą to może to być dowód na to że maglownica jest wporządku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #51 Napisano 13 Stycznia 2010 (edytowane) skręc koła na maxa w lewo i w prawo i zobacz czy słychac wycie jak tak to moze byc pompa rownież. w ukłądzie jezdnym duzo zagadek:) na objawy wyglada ze pompa pada u mnie było tak jak cos sie zawiesiło z 1 raz chyba ze jechał i nagle pompa zaniemogła i krecenie kierownica dało opór i drgania ale to było jednorazowe. Edytowane 13 Stycznia 2010 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pri3st Zgłoś #52 Napisano 13 Stycznia 2010 Przy kręceniu nie słychać wycia. Dodam że kierownicą na postoju kręci sie płynnie tzn. cały czas stawia taki sam opór dopiero w czasie jazdy przy odwijaniu koła kierownicy spowrotem na wprost czuć jakby luz się robił chwilami (luz, normalnie, luz, normalnie....) Dzieje się to w przedziale ok 90 stopni w każdą stronę od położenia "na wprost" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #53 Napisano 14 Stycznia 2010 niech sie jeszcze wypowie ktoś mądrzejszy z forum;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #54 Napisano 24 Lutego 2011 czy objawem może być to że jak się jeszcze auto kula 5km/h wrzucam jedynkę nie może wejść, a jak wskoczy to blokuje koła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ariel Zgłoś #55 Napisano 12 Maja 2011 Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum, przeglądam je już od prawie roku. Ten temat wydał mi się najlepszy do opisania mojego problemu: Podczas ruszania na jedynce wystąpiło coś jakby wyskoczenie biegu, po którym dało się słyszeć ciche rzężenie. Przetoczyłem się siłą rozpędu ze 2 m poprzełączałem biegi, wrzuciłem jedynkę ponownie, ruszyłem i przejechałem kilkadziesiąt m. Niestety w pewnym momencie zamiast napędu było już tylko ciche rzężenie. Sholowałem auto pod dom. Tam - ku mojemu zdziewieniu - na jedynce jechał, na wstecznym też. Zaparkowałem normalnie, o własnych siłach. Po ponownym uruchomieniu jechać już się nie dało, w zamian słychać rzężenie. Przy włączaniu wyższych biegów i puszczaniu sprzęgła, rzężenie jest wyraźnie szybsze. Wnioskuję, że skrzynia biegów jest w porządku, ale coś się stało z mechanizmem różnicowym. Doradźcie mi proszę, czy to jakaś drobnostka, którą da się naprawić samemu, czy lepiej wymienić całą skrzynię? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #56 Napisano 12 Maja 2011 Wnioskuję, że skrzynia biegów jest w porządku, ale coś się stało z mechanizmem różnicowym Jedno i drugie to niestety całość w tych autach. czy to jakaś drobnostka, którą da się naprawić samemu Jeśli ma się warunki i jako takie pojęcie o skrzyniach biegów to powinno się dać...ale ... bardzo ciekawy przypadek, sprzegło to to nie jest bo biegi włączasz i "rzężenie" jest szybsze na wyższych biegach...pozostaje jeszcze sprawdzić czy kręcą sie kielichy wychodzące ze skrzyni a przynajmniej jeden (...) jeśli się kreci to już wiadomo ze to nie wina skrzyni a raczej przegubów lub pękniętej półośki... Wg mnie właśnie któryś z kielichów "puścił-wyskoczył" ,a prędkościomierz coś pokazuje.? Proponuję poszukać drugiej skrzyni....będzie duuuużo szybciej niż naprawa uszkodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waluś1505732795 Zgłoś #57 Napisano 15 Maja 2011 przegubu wew. sa wymienialne,na prawej półosi jest taki odwaznik moze jest oberwany?/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juli1991 Zgłoś #58 Napisano 16 Maja 2011 Witam Ja Mam Problem tego rodzaju że słyszę stuki podczas zdejmowania nogi z gazu i wciskania sprzęgła czyli wtedy gdy obcąożenie na przeguby jest małe nie słychac nic podczas przyśpieszania i hamowania nie mam pojęcia co to może być może przegub?? zdaje mi sie że puki słtchać z lewej strony co to może być proszę o odpowedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carnal Zgłoś #59 Napisano 18 Maja 2011 Witam, u mnie wyje skrzynia, przy dodawaniu gazu jest to aż bolesne do słuchania. Przy biegu jałowym wycia brak, czy to kwestia braku/wymiany oleju w skrzyni, czy już coś poważniejszego - coś np. z dyfrem bądź innym elementem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ariel Zgłoś #60 Napisano 18 Maja 2011 sprawdzić czy kręcą sie kielichy wychodzące ze skrzyni a przynajmniej jeden (...) jeśli się kreci to już wiadomo ze to nie wina skrzyni a raczej przegubów lub pękniętej półośki...Wg mnie właśnie któryś z kielichów "puścił-wyskoczył" ,a prędkościomierz coś pokazuje.? Dokładnie, prędkościomierz wychyla się, a prawa półośka się kręci. Czyli pewnie prawy przegub. Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach