marhal Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2007 Witam. Wywaliło mi błąd 1039-czujnik wskazania temp.cieczy chłodzącej G2.- 30-10 przerwa lub zwarcie plusa. Powiedzcie mi gdzie się znajduje w silniku AVF.Bo czytając forum jedni piszą że czujnik w bloku silnika (z tyłu) to G62 ,a G2 to przy chłodnicy.Drudzy piszą że G2 jest właśnie w bloku z tyłu silnika.Wkońcu który jest który.Będzie mnie czekać chyba wymiana i niechciałbym się pomylić.Prosze o wskazówki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 3 Października 2007 Chyba czytałeś nie to co trzeba ale ok Czujnik, którego szukasz jest na wężu wychodzącym z bloku silnika. Patrząc na silnik po lewej stronie prawie tył silnika przy ścianie grodziowej. Jest to czujnik zintegrowany z G62/G2 czyli 4-pinowy czarny lub zielony. Numery tych czujników też już podawaliśmy (059 919 509 A - zielony, 078 919 501 C - czarny). Oba czujniki są ze sobą zamienne. Koszt paredziesiąt złotych. Wymieniać tylko razem z nowym o-ringiem. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #3 Napisano 3 Października 2007 Miałem przypadek w AFN ie, wyświetlało błąd czujnika G2 ,a przyczyną był czujnik zabudowany w zbiorniczku wyrównawczym ( poziom płynu) ,po wymianie zbiorniczka jest ok. Proponuję wypiąć wtykę spod zbiorniczka i zmostkować na próbę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 3 Października 2007 Jeśli auto ma przebieg 90tys kilometrów lub jego wielekrotnośc to bankowo czujnik o którym wyżej wspominałem. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KRiS_2 Zgłoś #5 Napisano 3 Października 2007 Na allegro kosztuje ok 30zł jest taki sam jak oryginalny. Wymiana jest bardzo prosta nic nie trzeba odkręcać wystarczy odłączyć kostkę, wyjąć zawleczkę do góry trzymając w ręce nowy czujnik wysunąć stary(uwaga na o-ring może być przy czujniku lub zostać w środku) teraz poleci trochę płynu chłodniczego następnie wkładasz nowy na miejsce potem zawleczkę i kostkę. Wymianę najlepiej robić na zimnym silniku i może trzeba będzie uzupełnić trochę płynu. Nie musisz nawet później podłączać samochodu do komputera błąd po jakimś czasie zostanie wykasowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #6 Napisano 3 Października 2007 Na allegro kosztuje ok 30zł jest taki sam jak oryginalny. Wymiana jest bardzo prosta nic nie trzeba odkręcać wystarczy odłączyć kostkę, wyjąć zawleczkę do góry trzymając w ręce nowy czujnik wysunąć stary(uwaga na o-ring może być przy czujniku lub zostać w środku) teraz poleci trochę płynu chłodniczego następnie wkładasz nowy na miejsce potem zawleczkę i kostkę. Wymianę najlepiej robić na zimnym silniku i może trzeba będzie uzupełnić trochę płynu. Nie musisz nawet później podłączać samochodu do komputera błąd po jakimś czasie zostanie wykasowany. A czy nie trzeba spuszczać płynu z układu chłodz.,?Ten czujnik jest niżej niż zbiornik wyrównawczy,i chyba wyleci go sporo ,proszę o wskazówki. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 3 Października 2007 Jak płyn będzie zimny to zatrzymasz go dłonią i przy wyjmowaniu starego i montowaniu nowego czujnika wyleci Ci moze szklanka płynu. Ważne abyś miał przygotowany nowy czujnik z nowym o-ringiem gdzieś na podszybiu. Wyjmujesz najpierw wtyczkę z instalacji potem zawleczkę i w końcu stary czujnik wraz z o-ringiem i szybko drugą ręką przytamowujesz płyn. Potem nowy zakładasz, przytrzymujesz, zakładasz zawleczkę i wtyczkę i po robocie. Na koniec uzupełniasz braki płynu wodą lub płynem HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2007 Dzięki wszystkim za wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2012 Witam Odświeżę temat - mianowicie mój nowy nabytek trochę za dużo pali ( tiptronic ) w mieście to poniżej 12 nie schodzę a w trasie to żebym jak jechał oszczednie to i tak średnia ok. 7,5- 8 L . Kolega mniał go w trasie 800 km jechał tam i z powrotem , specjalnie komputer 2 skasowałem żeby zobaczyć średnią i szok 8,9 L. Ja ostatno zalałem zaraz po zapaleniu się rezerwy za 100 zł to jest 18 L i zrobiłem 210 km ( tylko !!!! ) w tym było ze 20% miasta reszta trasa trochę mało nie uważacie ( przypomnę że po trasie 90-110 max ). Teraz opiszę co odkryłem jak już pisałem wcześniej nowy nabytek więc kolega doradził aby sprawdzić filtr powietrza sprawdziłem SYF , do sklepu i wymieniłem, następnie podpiąłem vaga w celu sprawdzenia błędów i pokazało 01039 błąd czujnika temperatury G2, i moje pytanko czy ten czujnik może mieć wpływ na to zaiększone spalanie. Jutro przeprowadzę testy wagiem na zimno i na rozgrzanym silniku więc podam więcej danych. Jeżeli to jest wina tego czujnika to proszę mi podać nazwę firmy która robi dla tych silników ori czujniki na pierwszy montaż, może się uda obejść ASO. Pytam ponieważ nie jest to mój pierwszy passat i w poprzedniej B5 z silnkiem 110 KM AFN poszedł mi taki czujnik kupowałem w sklepie podróbkę, były złe wskazania potem wymieniali mi jeszcze 2 razy to samo w końcu po trzech wymianach oddali mi pieniądze i kupiłem oryginał firmy Luxemburg ( uszkodzony był tej firmy ) i dopiero wszystko chulało ja trzeba. Czekam na porady i najważniejsze jakiej firmy oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2012 Może. Czyta niską temperaturę i daję dużą dawkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2012 Tak jak napisał kolega wyżej sygnał z czujnika idzie na komputer i wskaźnik , komputer widzi dużo niższą temperaturę niż ma silnik w rzeczywistości zwiększając dawkę paliwa. Stąd prawdopodobnie takie zużycie paliwa dodatkowo źle wpływa to na turbinkę a konkretnie zmienną geometrię bo zasyfia się więcej. Zakup oryginał w serwisie nie kombinuj cena ok 100zł można dostać na rynku jeszcze zamiennik chyba firmy topran ok 30zł ale nie polecam ponoć przekłamują sporo. Oryginał ma numery 078 919 501C czarny lub 059 919 501A zielony oba zamienne ze sobą ja kupiłem oryginał w serwisie właśnie ten drugi zielony a fabrycznie siedział czarny ten pierwszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2012 Dzięki za porady czujnik napewno kupię w ASO mniałem już nie ciekawe doświadczenia z zamiennikami i tylko oryginał zakupię. Wymienię ten czujnik i zobaczę co się będzie działo, jeżeli to nie pomoże to pobawię się jeszcze z ustawieniem synchronizacji wałka może to coś pomoże wskazania na VAG niby ok od 0 do -6 ale spalanie na biegu jałowym nie spada poniżej 1L/h a piszą że po przestawieniu pokazuje 0d 0,5-0,6 spalanie. No nic zobaczymy pobawimy się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #13 Napisano 25 Lutego 2015 Witam, mam na vagu błąd odnośnie czujnika temperatury G2, zwarcie do masy i właśnie nie pokazuje prawidłowo temp, stało sie to samo kiedyś podczas jazdy. Sprawdzałem kable ale nic nie widze podejrzanego, nie rozcinałem głównej wiązki w komorze silnika idącej do sterownika. Które miejsce jest takie najbardziej podatne na zwarcie? Albo przez co przechodzą te dwa kabelki od tego czujnika to mógłbym sie im lepiej przyjrzeć. Czy moge odpiąć sterownik żeby sprawdzić czy styki nie zaśniedziały? Bo boje sie że po podłączeniu bedzie problem z immo a nie mam żadnych kodów ani pinu żeby go odblokować w razie czego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #14 Napisano 25 Lutego 2015 mam na vagu błąd odnośnie czujnika temperatury G2, zwarcie do masy. Sprawdzałem kable ale nic nie widze podejrzanegoNie szukaj zwarcia w przewodach tylko wymień czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #15 Napisano 25 Lutego 2015 Czujnik wymieniany, na podmianke z drugiego paska i drugi raz na nowy i dalej to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2015 Czujnik wymieniany, na podmianke z drugiego paska i drugi raz na nowy i dalej to samoSprawdź połączenia (kostki), znajdujące się pod sterownikiem silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #17 Napisano 25 Lutego 2015 Dociskałem je, oglądałem, wydają sie dobre. Chyba że chodzi ci o mierzenie ich wartości itd, to niestety nie mam do tego ani wiedzy (może bym sie doszkolił) ani przyrządów a co do mojego pytania, można bezpiecznie odpiąc ECU? Na odłączonym akumulatorze np? Nie będzie potem żadnych komplikacji ani problemów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #18 Napisano 25 Lutego 2015 (edytowane) a co do mojego pytania, można bezpiecznie odpiąc ECU?Po co chcesz odpiąć złącze ECU, skoro problem dotyczy G2, którego sygnał biegnie od czujnika, do sterownika licznika(nie do ECU) ?Połączenia, o których wspomniałem w poprzednim poście należy przemyć preparatem do styków, a następnie zaaplikować np. "Kontakt płyn do potencjometrów" . Sama inspekcja(zwłaszcza dla kogoś, kto nie wie czego szukać) nic nie da. Edytowane 25 Lutego 2015 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2015 Hej, więc tak, mam kod błędu 01039 (g2) 29-10 short to ground. Wskazówka szaleje i pokazuje co chce, styki sprawdzałem, przy zegarach pod ECU i przy czujniku, nie widze nigdzie uszkodzenia kabla ani nic podobnego. Nie mam niestety omomierza,więc nie zmierze oporu na kablach. Na schemacie który znalazłem który pin to masa? 2 czy4? Bo przy kostce 4 jest brązowa a 2 brązowa jakaś tam, rozumiem że 4 to jest masa? I czytałem że idzie ona do jeszcze innych przyrządów (klimatronic np), natomiast plus czyli 2 do niebieskiej wtyczki zegarów, tylko który to pin? Zauważyłem też że pare razy zdarzyło sie iż po puknięciu w zegary wskazówka zmieniała swoje położenie, może to oznaczać problem we wtyczce?. Inna sprawa jeszcze mam drugiego paska i tam po odpieciu czujnika i daniu na zapłon wskazówka leży, tymczasem u mnie idzie na pozycje 90 stopni, co to znaczy? Jeśli jest słaba masa to co by sie stało gdybym podpiął nową mase do obecnej i przykręcił ją gdzieś w komorze? sorki troche chaotycznie ale chciałem wszystko opisać Napiszcie mi jeśli wiecie odkąd dokąd i przez co idą te piny 2 i 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #20 Napisano 2 Marca 2015 Hej, więc tak, mam kod błędu 01039 (g2) 29-10 short to ground. Wskazówka szaleje i pokazuje co chce...A co się dzieje po odpięciu wtyku od czujnika ? Jak zachowuje się wskaźnik temp. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach