Skocz do zawartości
Gość michalek80

Brak ABSu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ten dział...

Nie rozumiem. Tematem jest "Brak ABSu" a ja tego absu nie mam z przyczyny takiej której nie potrafię zlokalizować. Nie mogę liczyć na niczyją pomoc?

 

 

Jeśli jednak nic nie da się zrobić proszę o wyrozumiałość i przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Magoo

Nie ten dział...

Nie rozumiem.

koledze chodziło o to ze to dział dla B3-B4 nie B5

A co do twojego problemu http://forum.vw-passat.pl/threads/14977-problem-z-ABS-i-ESP

http://forum.vw-passat.pl/threads/56363-Wymiana-czujnika-ABS i wieeele wieeele innych

użyj googli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam problem z abs'em..po wymianie czujnika abs zaczął śmigać,ale przez parę godzin..godzin,rano znowu lyypa,czujniki wszystkie pomierzone i wyglądają na sprawne,3 z 4 czujników nowe..podłączyłem kabelek zakupiony na allegro,z abs'em nie mógł się połączyć,(ze sterownikiem silnika się łączył)ale na chwile go naprawił po nocy znowu d***a..kupiłem nowy sterownik abs'u,abs wrócil po nocy znowu to samo ,po kabelek nie połączył się ze sterownikiem ale naprawił abs znowu na chwilę..jakieś pomysły??odpina nie sterownika itd nic nie daje..ruszanie wtyczkami przy pompie też nic..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledze chodziło o to ze to dział dla B3-B4 nie B5

A co do twojego problemu http://forum.vw-passat.pl/threads/14977-problem-z-ABS-i-ESP

http://forum.vw-passat.pl/threads/56363-Wymiana-czujnika-ABS i wieeele wieeele innych

użyj googli

 

Wybaczcie za to niedopowiedzenie ale mam dwa auta;] problem w pasku b4 95' dlatego umieściłem tutaj;]

Niestety podane linki dotyczą b5 lub też (jak pisałem wcześniej) nie jest to usterka taka jak u mnie ponieważ w każdym przypadku występują błędy w sterowniku. Ja tych błędów nie mam dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was;]

Dostęp do sterownika też mam (czyt. moją pierwszą wypowiedź)

Jeszcze raz proszę o pomoc;]

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niosek - a wystarczyło napisać że sprawa tyczy sie B4, nie było by takiego zamieszania. Swego czasu czytałem że musisz mieć sprawną kontrolkę ABS by owy system działał (podłączoną wtyczkę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abs wrócil po nocy znowu to samo

 

Czy masz taki objaw, że jak rozgrzejesz samochód i zgasisz silnik na kilka minut, to ABS działa?

Ja też walczyłem z chwilowo działającym ABSem i niestety okazało się, że jeden zaworek w modulatorze przy pompie się zacina. Jeszcze nie wiem co z tym fantem zrobić, ale bardzo dużo osób przechodziło przez ten problem.

 

EDIT:

 

Nie doczytałem. Skoro nie łączy się z komputerem ABSu, to obstawiam problem z wiązką. Na dobry początek kup puszkę spraju do styków i pryśnij wtyczkę przy sterowniku. Swoją drogą w prawie 20-letnich Passatach takie środki są niezastąpione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niosek - a wystarczyło napisać że sprawa tyczy sie B4, nie było by takiego zamieszania. Swego czasu czytałem że musisz mieć sprawną kontrolkę ABS by owy system działał (podłączoną wtyczkę)

Raz jeszcze przepraszam;]

Nie twierdzę, że nie masz racji aczkolwiek ta kontrolka nie działa już ok 2lat;] i wszystko wcześniej było w porządku.

Wtyczka do niej oczywiście jest podłączona. Czytałem gdzieś kiedyś, że (przyrównując do swoich objawów) gdy auto sie nagrzeje i zaczyna działać abs (teraz nie obserwowałem, sprawa sprzed ok 1,5miesiąca) to przyczyną może być przekaźnik abs. Na "chłopski" rozum nie wygląda mi to realnie ale sprawdzę dziś wieczorem. Podmienię od kolegi z golfa 3. Sprawdzę również Twoją sugestię z tą żaróweczką (o ile z golfika się nada). Dam znać co i jak;]

Sprawdzałem również napięcie na pompie (4pinowa kostka) i nie ma nic. Nie wiem czy akurat tam być powinno czy nie - umieszczam tą informacje jako dodatkową, może komuś nasunie się coś konkretnego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy masz taki objaw, że jak rozgrzejesz samochód i zgasisz silnik na kilka minut, to ABS działa?

Ja też walczyłem z chwilowo działającym ABSem i niestety okazało się, że jeden zaworek w modulatorze przy pompie się zacina. Jeszcze nie wiem co z tym fantem zrobić, ale bardzo dużo osób przechodziło przez ten problem.

 

EDIT:

 

Nie doczytałem. Skoro nie łączy się z komputerem ABSu, to obstawiam problem z wiązką. Na dobry początek kup puszkę spraju do styków i pryśnij wtyczkę przy sterowniku. Swoją drogą w prawie 20-letnich Passatach takie środki są niezastąpione ;)

nie nie ,odkąd przestał działać to jest cały czas kaplica..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Swego czasu czytałem że musisz mieć sprawną kontrolkę ABS by owy system działał (podłączoną wtyczkę)

ja też tak czytałem ale nie byłem pewny czy dotyczy to tylko b3 czy również b4 dlatego nic nie napisałem. ale pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to właśnie ta kontrolka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja też tak czytałem ale nie byłem pewny czy dotyczy to tylko b3 czy również b4 dlatego nic nie napisałem. ale pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to właśnie ta kontrolka...

 

Witam ponownie. Niestety nie udało mi sie podmienić ani kontrolek (nie taka wtyczka) ani przekaźnika (nie mogłem zlokalizować w golfinie;P) postaram się gdzieś w najbliższych dniach to jakoś nadrobić jednak ciągle zastanawia mnie jeden fakt. Dlaczego przez ok te 2 lata kiedy kontrolka/i nie działały (poduchy też świecić powinny ze względu na taśmę za kierownicą) abs działał bez problemu? I czy te kontrolki nie wywaliły by żadnego błędu do sterownika? Ja już rozkładam ręce.

 

EDIT:

Problem rozwiązany. Wymieniając bęben nie przerzuciłem "koszyczka". Sprawdzając czujnik miernikiem w ogóle nie reagował na obracanie kołem. Kontrolka nadal nie działa;]

Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam

Edytowane przez niosek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary numer z ABS ja też się naciąłem jak kupowałem kiedyś B3 z 92r. Wszystko jest ok i w ogóle tak zapewniał mnie poprzedni użytkownik, auto było jak rakieta, sprowadzony z niemiec, zawieszenie niskie, alu, kable do nagłosnienia grube jak palec, muzyka brzmiała jak symfonia, rura z tył u jak z z auta TATRA. A kontrolki z ABA-u powyciągane. Jak przypomne sobie o tym dupku do mnie rzuca o glebe. Ale autko mi chulało 3 lat i do tej pory jeździ. Teraz mam B4 też 2,0 8V i kontrolka ABS czasami się włącza , czasami nie . Zdiagnozowany jest czujnik do wymiany, ale zamiast ABS ciesze się innymi prezentami a aucie. Pozdrawiam użytkowników kultowych aut jakimi są VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do kontrolki, to sam nie wiem, myślałem, że bez niej abs nie działa. Ostatnio jak ją odłączyłem to też mi abs działał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.Na poczatku chcialbym powiedziec ze jestem nowy na forum i niebardzo sie znam na mechanice:( mam problem z abs-em a wlasciwie z jego brakiem.

od pewnego czasu zauwazylem ze kiedy zaczynam hamowac awaryjnie,nie ma abs-u(poprostu blokuje mi kola), co dziwne nie zaswieca sie zadna kontrolka ktora wskazywalaby na jakis blad,jak przekrecam kluczyk w stacyjce to kontrolka sie zapala i po paru sekundach gasnie,bylem rowniez dzisiaj u kolegi ktory podlaczyl pod komputer,niestety zadnych bledow nie wykryto,zrobilismy jeszcze jedna probe kiedy komputer byl podlaczony caly czas do auta a my zaczelismy jechac samochodem wyskakiwal jakis error( tylko niestety nie wiem co to za blad,on tez niebardzo umial mi powiedziec,i mowi ze przyczyn moze byc duzo).

Mialem moze jeszcze ze dwie takie sytuacje,w ktorych odwozilem znajomych bylo poprostu wiecej osob na tylnym siedzeniu zapalily mi sie jednoczesnie lampki od ABS-u i ASR-u.

Moze ktos mial podobny problem i wie co moze byc tego przyczyna,lub chociaz powiedziec od czego zaczac sprawdzanie.

Dodam ze jest to Passat '01,1,9 TDI, 130km,

Z gory wielkie dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. kolego forum o b5 bo domyślam się że o takim mowa jest piętro niżej ;) tu jest dział o b3/b4 więc nie wiem czy znajdziesz odpowiedź na swoje pytania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki.Tak myslalem ze troche pobladzilem

Edytowane przez marekB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie nie wiedzialem gdzie napisac wiec pisze tutaj.

Mam problemik i dokladnie nie wiem od czego powinenem zaczac ( nie jestem super specem od mechaniki ale lubie wiedziec i sprobowac )

Moj ABS dziala tylko przy hamowaniu przy dojeżdzania ( male prędkości, jak dojeżdzam na skrzyzowaniu do auta itp ) moj ABS wariuje i bije w pedał tak mocno ze wydluza czas hamowania i to znacznie myslalem zeby calkowicie ABS wylaczyc ale moze zapytam i cos doradzicie.

Nie mam koncówki VAG ani komputera pod to jezeli przyda mi sie to w przyszłości mogę rozważyć kupno. Bardzo zadko kontrolka sie zapali a jak sie zapali to ABS juz nie puka w pedał i jest spokoj (chyba ABS sie wylacza - ale bardzo zadko). Przeczysciłem czujniki ale nic sie nie zmienilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo musisz sprawdzić pierwsze co czy są jakieś błędy. Lub sprawdzić prędkości na kołach miałem taki przypadek że czujnik był za daleko lub za blisko od koronki absu i były takie objawy może też być krzywo w stosunku do koronki. Najpierw sprawdź błędy i prędkości na kołach to będziesz wiedział w które koło patrzeć. Wiadomo że jak kontrolka świeci to abs nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności odłącz sterownik ABS który jest pod siedziskiem tylnej kanapy. Odradzam tak jeździć, bo można się poważnie zdziwić w trakcie hamowania.

A do sprawdzenia są jednak raczej czujniki przy kołach. Ewidentnie któryś czujnik podaje inną wartość i sterownik uruchamia system.

 

Może się mylę, bo nie pamiętam, ale w B4 chyba można podejrzeć przez VAG wartości wszystkich czterech czujników, więc sprawa jest prosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tak "starym" sterowniku nie ma możliwości podglądu parametrów w czasie jazdy (przynajmniej u mnie się nie dało a miałem podobny problem). Jedyne wyjście to podłączyć vaga i sprawdzić błędy skasować przejechać i zobaczyć co wróciło a następnie zakup nowego czujnika i wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da podejrzeć prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności