Jump to content
Guest Krawcol

Jakie macie opony ZIMOWE w swoich Passatach plus opinie

Recommended Posts

Ty mieszkasz w rejonach podgórskich można powiedzieć, gdzie ostatnimi laty, klimat jest jakby niepolski przez cały rok - latem azjatyckie monsuny i amerykańskie huragany, zimą Syberia.

Póki co chcę kupić 2 sztuki niejako na próbę. Klebery są w miarę OK (zimowe) więc ten sezon jeszcze przetrzymają. Jeśli by się takie Bridgestone sprawdziły to na lato kupię kolejne dwie sztuki i będzie na jakiś czas spokój.

11 godzin temu, bodino napisał:

jazda kilka tyś km w zimie na oponach wielosezonowych nie wchodzi w rachubę

Licząc, że zimy w Polsce ok. 4 miesiące (choć takiej czystej zimy to pewnie 4 tygodnie) to w moim przypadku wychodzi niespełna 10.000 km... z czego w śniegu lub produkcie śniegopodobnym zdecydowanie 5-10 razy mniej.

Oczywiście jeszcze się nie zafiksowałem na ten typ opon ale wolę zadać o jedno pytanie za dużo, niż później się zastanawiać co poszło nie tak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodyear vector 4seasons. - mam od roku, przejechane 20tyś z plusem. z trakcji jestem zadowolony, ale nieco się ząbkują. Kiedyś miałem GY excellence i tamte strasznie sie ząbkowały, inne marki nie miały tej przypadłości. Zima w "stolicy i okolicy" to jazda po mokrym asfalcie, gór brak. Zdarzyło mi sie przejechać 2x5 km (!) w 20cm świeżym śniegu po polno-leśnej drodze i ESP nie musiało interweniować zbyt często. 

Poprzednio miałem komplety lato i zima, ale po 5sezonach ślizgały sie strasznie na mokrym, więc poleciały do kontenera choć bieżnik był jeszcze daleko do znaczników. Jak obecne wytrzymają 3 sezony, a na to się zanosi, to jestem do przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, bodino napisał:

Dawniej na oponach spokojnie można było przejechać > 60 000km

Dalej przejedziesz, ale nie na naszych rozmiarach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że im większy ciężar auta, rozmiar kół i większa szerokość opon, tym mniejsza żywotność. Fizyki nie oszukasz. Opona 14 cali w corsie wytrzyma 2x dłużej niż 18-tka w passacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, mkpol napisał:

Że im większy ciężar auta, rozmiar kół i większa szerokość opon, tym mniejsza żywotność. Fizyki nie oszukasz. Opona 14 cali w corsie wytrzyma 2x dłużej niż 18-tka w passacie

... z tym stwierdzeniem zgadzam sie w 100%. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym sensie to rozumiem ;) Ale tak jak napisałeś - to nic odkrywczego -> czysta fizyka.

Myślałem, że wyskoczysz z jakimś ciężarówkowym rozmiarem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś tak się utarło z wieloma rzeczami, że kiedyś to robili porządnie, a teraz to tak byle jak, byle szybciej. Rzecz nie w tym czy tak jest rzeczywiście, czy nie (to nie to forum), ale w tym, że w takich osądach zapomina się o bardzo wielu czynnikach, które mają wpływ na trwałość. Ciężar, szerokość, rozmiar felgi - oczywista oczywistość, bo tarcie, bo niski profil, który przy braku drutów wymusza użycie twardszych mieszanek gumy. Ale są też inne czynniki. Pierwszy i najważniejszy to prędkość poruszania się. Zwiększenie mocy i prędkości maksymalnych wymaga zupełnie innego wyważenia między trwałością a bezpieczeństwem. I nie da się tego niestety pogodzić. Jeśli chcemy zrobić dużo kilometrów na jednym komplecie, to wystarczy kupić opony o najmniejszym indeksie prędkości i PRZESTRZEGAĆ tego indeksu. Z drugiej strony mając auto, które pojedzie max 205 km/h kupujemy opony z indeksem 270, albo 300 (sam tak robię), tym samym co do zasady, godzimy się na to że nasze opony zużyją się szybciej, ale dadzą nam więcej frajdy. Kolejna rzecz indeks nośności. Kupując opony z za małym lub za dużym indeksem nośności narażamy się na to, że opony nie będą pracowały w swoim optymalnym zakresie przez co albo będziemy płakać, że nam auto pływa w zakrętach (i oczywiście będą pytania: jakie amorki radzicie do mojego paska), albo będzie skakać, opony się wyschodkują i pójdą do kosza bo będą wyć.
Mam dziwne wrażenie, że już to kiedyś pisałem, ale jak widać czasem trzeba odświeżyć. 
I jeszcze jedno. Zapomnijcie o ciśnieniu zalecanym przez vw. Każdy producent opon podaje jakie jest optymalne ciśnienie dla jego opon i tego się trzeba trzymać. Czasem to może być nawet 0,4-0,5 atm różnicy.

 

... wiem, trochę mnie poniosło

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli co.. ja mam szukać 215/55/16 97W XL (taka była oryginalnie, taka jest wpisana w kodzie po VIN).

No wydaje mi się, że przy moim aucie 205/55/16 94V XL też da radę... teraz jest 91H i jest zdecydowanie miękka. Zastanawiam się tylko jak to się będzie sprawowało w połączeniu z planowanym modem tj.: Bilstein B4 (dla wersji SportLine) + Eibach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko napisałem, że inwestując w wysokie parametry musimy się godzić z krótszą żywotnością. Co do szerokości to poprawi ci się dynamika a pogorszy trakcja. Stosowanie w passacie opon XL powinno być w ogóle wpisane na stałe do konstytucji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunlop Winter Sport 5 215/55 R16 97 H XL

Ktoś ma i podzieli się opinią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian WR A4 235/45 R17 97 H - myślę zamówić, polecacie ? czy coś innego?

EDIT: Zamówione - 500pln/1sztuka. Zobaczymy jak się będą sprawować ... ;)

 

EDIT2: Przejechałem 65 kilometrów - brak śniegu no i sprawują się OK, nie są głośne. Więcej dodam wkrótce bo za kilka dni wyjazd w góry -> Będę edytował post.

EDIT3: Wypad w góry udany - opony bardzo fajnie się sprawują. Polecam

Edited by mati102

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.11.2019 o 14:08, artmin napisał:

Dunlop Winter Sport 5 215/55 R16 97 H XL

Ktoś ma i podzieli się opinią?

Mam tylko w innym rozmiarze 205/45r17 i mogę polecić z czystym sumieniem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie co myslicie o takich oponach ? opony Fortuna Winter UHP 235/40R18 95V XL      wiem ze to chinole itp itd  ale na opony za 3 tys nie mam teraz tyle hajsu inne wydatki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikopiko mawiał, że jak cię stać na krowę to musi cię być stać na łańcuch do krowy. Kupowanie takich opon to proszenie się o kłopoty

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, viking napisał:

235/40R18 95V XL

 

A musisz taki hardcorowy rozmiar kupować?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to rozmiar referencyjny dla osiemnastek. Co w nim takiego hardcorowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbijam raz jeszcze. Przejrzałem sobie ostatni test opon wielosezonowych i zdurniałem. Oczywiście rozmiar nie-passatowy ale i tak...

Wygrywa Continental AllSeason Contact i Michelin CrossClimate... nowy Bridgestone, który w testach prasowych był rewelacyjny tam na szarym końcu... ale to ze względu na gorszą jazdę w śniegu (chyba 8 metrów różnicy w hamowaniu w stosunku do pozostałych opon).

Ale pytanie mam inne - nadal biję się z myślami czy zostawić rozmiar taki jak jest (205/55/R16) czy zakładać dwie opony 215/55/R16 i kolejne dwie dodać na wiosnę. Dwie opony zimowe są praktycznie jak nowe i jakoś szkoda mi się ich pozbywać nie wiem tylko czy taka konfiguracja nie wpłynie na działanie ESP. Teoretycznie nie ale czy ktoś używał podobnej konfiguracji w B6 gdzie różnica między osiami to około 1.5%?

Co do samych gum - ktoś ma jakąś z nich?

  • Hankook Kinergy 4S2 H750 - 215/55 R16 97V XL [C/B/72dB] ~390 PLN (w teście z motoru chyba 4-te miejsce, ale inny rozmiar)
  • Nexen N'Blue 4 Season - 215/55 R16 97V XL [E/B/69dB] ~300 PLN (w ADAC wygrała ale w innym rozmiarze)
  • Michelin CrossClimate+ - 205/55 R16 94V XL [C/B/69dB] ~380 (najczęściej 1/2/3 miejsce na zmianę z Goodyear i Cont)
  • Continental AllSeasonContact - 205/55 R16 94V XL [B/B/72dB] ~360 PLN (najczęściej 1/2/3 miejsce na zmianę z Goodyear i Michelin)
  • Bridgestone Weather Control A005 - 205/55 R16 94V XL [C/A/71dB] ~330 PLN (ostatnie miejsce w niezależnym teście, za Hankook)
  • Hankook Kinergy 4S2 H750 - 205/55 R16 94V XL [C/B/72dB] ~250 PLN (w teście z motoru chyba 4-te miejsce, ale inny rozmiar)
  • Nexen N'Blue 4 Season - 205/55 R16 94V XL [E/B/69dB] ~230 PLN (w ADAC wygrała ale w innym rozmiarze)

W aucie zostają 2 zimówki Kleber Krisalp HP3 91V albo 91H w rozmiarze 205/55/R16. Na wiosnę wpadły by kolejne dwie sztuki do kompletu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, radekrp90 napisał:

Przejrzałem sobie ostatni test opon wielosezonowych i zdurniałem.

A Kleber / BFGoodrich? Ja mam na jednym aucie i do drugiego też kupię. Nawet nie będę szukał nic innego.

 

A czemu chcesz zmieniać rozmiar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy