marek85 Zgłoś #21 Napisano 27 Listopada 2008 Witam.A ja mam pytanko-do pracy mam okolo 8km,i silnik nagrzewa sie do 90st. jak dojezdzam na miejsce;czy mozna zaslonic chlodnice bez obaw ze cos sie stanie,tzn. czy nie ucierpi zaden z podzespolow w zwiazku z szybszym nagrzewaniem sie silnika? Pozdr! moim zdaniem zasłonięcie chłodnicy dosłownie NIC nie da, jak masz sprawny termostat to on itak nie wpusci ciepłej wody do chłodnicy, wiec po co ją zasłaniac? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleksander Zgłoś #22 Napisano 9 Stycznia 2009 Panowie jakie są objawy padniętego termostau? Mój przy tych minusowych temperaturach nagrzewa sie do 90 stopni po ok 15 km a w momencie kiedy się zatrzymam a dmuchawa pracuje wskaznik temperatury silnika spada nawet do 75 stopni.Dzwoniłem dziś do Servisy VW gdzie powiedziano mi ,że przy tych temperaturach minusowych to jest normalne.Ale coś mnie to nie przekonuje.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #23 Napisano 9 Stycznia 2009 kiedy się zatrzymam a dmuchawa pracuje wskaznik temperatury silnika spada nawet do 75 stopni.Dzwoniłem dziś do Servisy VW gdzie powiedziano mi ,że przy tych temperaturach minusowych to jest normalne Mi tam nic nie opada Niezależnie od tego, ile stopni na -, czy jadę, czy stoję - wskazówka temperatury stoi na 90. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #24 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Mi tam nic nie opada Bo jeszcze jesteś młody. Mi tam opada. Poczekaj do mojego wieku też ci będzie opadać Ale tak na poważnie to tak jak napisałem ostatnio jechałem do Szczecina (wiozłem teściów do szwagra) całą drogę temp. się utrzymywała na 90. Gdy zajechaliśmy do sklepu aby zrobić drobne zakupy ja zostałem z teściem w aucie (-10 st.C na dworze) i aby nie zmarznąć nie gasiłem silnika (wiadomo ile czasu kobiety spędzają na zakupach i temp. mi opadła do jakiś 75st, jak ruszyłem było wsio ok. Myślę że to normalne , wpoprzednich autach miałem podobne objawy, w służbowym też. Edytowane 9 Stycznia 2009 przez J@ceq Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #25 Napisano 9 Stycznia 2009 normalne ... sam nadmuch ochladza ci silnik ktory pracuje na wolnych obotach ....poczekaj do + temperatur a problem zniknie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #26 Napisano 9 Stycznia 2009 To że wskazówka opada to może i normalne, pytanie z jaką łatwością. Po wymianie termostatu po zatrzymaniu, grzanie na maksa potrzebuję kilku minut żeby zmusić wskazówkę do lekkiego opadnięcia. W czasie jazdy, stania w korku który "idzie na bieżąco" nie ma szans, nawet przy -20 wskazówka stoi na baczność. Wcześniej termostat w nawet ciepłe dni (+14) utrzymywał temperaturę wg. VAG'a na 78st, po ostrej jeździe 80st ale szybko spadała - wskaźniki oczywiście twardo wskazywały 90. Po wymianie wg. VAG'a książkowe 90. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #27 Napisano 9 Stycznia 2009 ja swoj wymienialam hmmm z 15 dni temu ... to jest swiezyzna .. a czasmi jest tak ze jak puszcze na maxa ogrzewanie to spada tak na 75 stopni zaczne jechac to ladnie 90 stopni Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darius Zgłoś #28 Napisano 9 Stycznia 2009 Mam tez prawdopodobnie problem z termostatem tylko ze u mnie podczas jazdy wskazowka raz opada zeby za chwile znowu wskoczyc na 90 i po jakims czasie spadnie na min i zlbo sie podniesie albo nie Witam.Miałem podobnie w swoim,a skończyło się na wizycie w serwisie-padnięty wskażnik. --- scalone --- W czasie mrozów też wpadłem na taki pomysł z termostatem.Koleżka z serwisu VW powiedział,że to normalne przy takiej temp.nie wchodzi na 90. Normalną temperaturę to może mi wskazać po przejechaniu ok.20-30kilometrów.Więc wszystko OK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #29 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Kajam się i biję w piersi - po zrobieniu 60 km stanąłem na 5 min - nadmuch na max i temp. na HI - wskazówka opadła do połowy. Temp. na zewnątrz 0 st. Poczekam na niższe temperatury i sprawdzę bez włączania max temp. i nadmuchu. Edytowane 9 Stycznia 2009 przez Du?y Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleksander Zgłoś #30 Napisano 9 Stycznia 2009 No to trochę jestem spokojniejszy.Latem ten problem nie wystepuje.Jak wskażnik stanie na 90 tak stoi! Jak u młodych wilków he he Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #31 Napisano 9 Stycznia 2009 Poczekam na niższe temperatury i sprawdzę bez włączania max temp. i nadmuchu. Temp. silnika tez opadnie, ja mialem ustawione przy -5 na 24 stopnie i nadmuch na 2,3 kreski (Climatronik) po 10min temp. spadla na okolo 80 st. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #32 Napisano 10 Stycznia 2009 Jedno pytanie nasuwa mi się na myśl : Dlaczego tak padają te termostaty i czujniki temperatury cieczy w B5 ?? W innych markach nie słyszę,żeby ktoś miał problemy z termostatem(w dużej ilości osób) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #33 Napisano 10 Stycznia 2009 opadła do połowy He he he już się starzejesz. Na wolnych obrotach termostat włącza krótki obieg i po włączeniu nadmuchu ma prawo temp spaść do 75-80 st. Myślę że to jest normalne. W czasie jazdy spadek temp. jest nienormalną rzeczą i jest to wynik padniętego termostatu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #34 Napisano 15 Stycznia 2009 to dziwna przypadłość bo ja nic takiego nie obserwuje u siebie nawet jak miałem na dworze temp -20 i stało autko pod blokiem to i tak mam 90 stopni i tak(w autku temp ustawiona na 25 stopnie) Na zegarach tak pokazywal ale na vagu pewnie wyszla by nizsza wartosc. Ostatnio w trasie po wymianie termostatu sprawdzilem to. Na zewnatrz ok -8C, temp na vagu w czasie jazdy 89-91C. Zatrzymalem sie na chwile na stacji i po kilku minutach bylo 86C i tak stalo poki znowu nie ruszylem. Nawet w silnikach 1,4 i 1,6 HDI uzytkownicy zauwazali spadki temp silnika na mrozach podczas postoju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro Zgłoś #35 Napisano 15 Stycznia 2009 Mój passat trzyma temperature,ale jeżdząc transporterem zauważyłem też spadek temp. na jałowym biegu,a termostat wporządku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #36 Napisano 16 Stycznia 2009 Dlaczego tak padają te termostaty i czujniki temperatury cieczy w B5 ?? W innych też padają.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motorufus Zgłoś #37 Napisano 25 Stycznia 2009 Witam, a ja mam znowu odwrotny problem. jak jadę po mieście to z bólem dogrzeje mi do jakichś 85 stopni a jak jadę autostradą to temp. spada mi nawet na te trzy pierwsze kreski. im szybciej jadę tym bardziej spada. Paska mam od miesiąca więc nawet nie wiem gdzie się znajduje ten termostat. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #38 Napisano 25 Stycznia 2009 Kolego, poszukaj innych wątków mówiących o problemach z temperaturą. W mówimy konkretnie o opadaniu temperatury podczas postoju auta. _zamkniety Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach