Majcin Zgłoś #61 Napisano 9 Kwietnia 2010 gdyz czytalam, ze taka swieca latwo urwac jak nie będzie dawała sie odkręcić - zostaw Przede wszystkim musisz mieć kluczyk nasadowy długi i wąski a najlepiej rurkowy . dziesiątkę (10) no i smar przy wkręcaniu miedzianym można (tylko że nie będziesz kupowała puszki na troszke gwintu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #62 Napisano 10 Kwietnia 2010 Wiesz co musisz się zastanowić, ukręcić świecę to nie problem, jak ukręcisz to potem jest masakra i może się to wiązać nawet ze zdjęciem pokrywy i planowaniem głowicy (tak mi powiedział mechanik). To czy pójdzie łatwo czy nie zależeć będzie czy przy poprzedniej wymianie został zastosowany smar, jeśli tak to powinno iść gładko. To samo tyczy się wkręcania nowej świecy, jeśli chcesz zaoszczędzić sobie lub przyszłemu właścicielowi problemu, użyj smaru, a świeca nie zapiecze się. Jeśli wykręcanie pójdzie ciężko, psiknij wd40 odczekaj 10 minut i spróbuj ponownie, u mnie po takim zabiegu popuściła. Jeśli pójdziesz do mechanika może okazać się, że każe Ci podpisać pismo, że w przypadku ukręcenia świecy nie ponosi za to odpowiedzialności... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #63 Napisano 10 Kwietnia 2010 Nie koniecznie zerwany gwint musi oznaczać zrzucanie głowicy - są narzędzia do wykręcania urwanych świec np. Beru. Ja właśnie miałem urwane dwa gwinty jednak zdecydowałem się na ASO i zrzucenie głowicy - ASO zrzuca głowicę wysyła ją do specjalistycznej firmy gdzie frezują i tulejują nowe gniazda a następnie ASO montuje świece i planuje głowicę ze sprawdzeniem i nowymi uszczelkami koszt baaardzo duży 1750zł plus komplet świec bosch w sumie nieco ponad 2 koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #64 Napisano 11 Kwietnia 2010 Owszem, są takie zestawy, ale z tego co mi wiadomo nie zawsze one pomagają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #65 Napisano 11 Kwietnia 2010 Koledzy zobaczcie ten filmik. Jak widać wszystko zależy od posiadanych narzędzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadek1979 Zgłoś #66 Napisano 19 Października 2010 Witam kolegów mam pytanie odnośnie świec żarowych a mianowicie ;kolega posiada passata z 2003 roku z silnikiem 1.9 tdi 130 km WVWZZZ3BZ4E117079 oznaczenie silnika prawdopodobnie AVF i jakie idą do niego świece Pytanie niby proste a jednak nie do końca ponieważ co sklep to twierdzą inaczej Podają inną długość , czas pracy itp Jak to zwykle bywa polecają tylko te co mają w ofercie a jak podaje im nazwy i parametry z innej to wszyscy twierdzą że tylko ich jest właściwa Proszę o numer fabryczny lub ich zamienniki Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filaaa Zgłoś #67 Napisano 19 Października 2010 właśnie dzis wymeieniłam świece sam, ajm z 99r.,240tys., 2 godz. i wymienione, 3 spalone były, zimą długo krecił by zapalić. miałem 2 dziesiątki rurkowe, krótszą i dłuższą, gumowe fajki metodą na sznurek i poszło! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrek_TDI Zgłoś #68 Napisano 19 Października 2010 Ale czy tak do końca te opiłki zostaną wydmuchnięte z cylindra? Ja się mechanika w warsztacie pytałem to zdejmuje głowicę i dopiero wykręca urwaną. Pod koniec podłączył w miejsce wtrysku jakiś wąż i pewnie wypłucze jakimś olejem czy naftą. Ja bym tam jeszcze dał w miejsce świeczki walcowy magnes neodymowy i powinien ładnie wychwycić z płukanki wirujące opiłki. Ale jak się jakiś wbije pomiędzy tłok a ściankę cylindra to może narobić szkody. A zawory jak tam zostanie przytrzaśnięty opiłek? Do kamerki to fajnie to wygląda, ale pomimo zestawu jak do operacji serca walnął się (przynajmniej na filmie nie widać jak wydmuchiwał) i nie oczyścił przed wkręceniem świeczki-widać że czysto ale na filmie nie czyścił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachok Zgłoś #69 Napisano 9 Lutego 2011 (edytowane) Ja dziś chciałem sprawdzić świece ale to naprawdę nie takie proste. niektórzy pisali że wymontowali świece ta koło filtra bez wyjmowania filtra przecież tam palca się nie da włożyć a co dopiero klucz. Spróbuje któregoś dnia zdjąć te kapturki metodą sznurka ale tam jest strasznie mało miejsca. passat 131koni 1.9TDI 2001rok. Ile ten klucz rurkowy ma miec dlugości żeby świeca w niego weszła? Zaopatrzony jestem już w smar srebrzany. Jeszcze tylko swiece ale ja chyba wszystkie wymienie. Już wymieniłem wszystkie, 3 były spalone. Bylem w warsztacie nie chciało mi sie grzebać. Koleś zrobił to w 40 minut bez żadnych smarów wkręcił nowe i powiedział że w passku taki problem jak zapiekanie nie występuje. Nowe Boscha takie jak miałem 38zl sztuka i 40zl wymiana. Te kapturki to szczypczykami on zdejmował. Po wymianie nie ma efektu traktora palonego na mrozie. przy zimnym silniku ładnie pracuje. Edytowane 13 Lutego 2011 przez jachok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #70 Napisano 16 Lutego 2011 Witam. Prawdopodobnie czeka mnie wymiana swiec. Silnik ATJ i tutaj moja prosba: - Jakie swiece polecacie? Mysle nad BERU. - Jak jest z dojsciem? Macie jakies zdjęcia/schemat? - zobaczylbym z ciekawosci zanim zaczne wymieniac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #71 Napisano 17 Lutego 2011 witam, świeczki wymieniałem sam i nie było żadnego problemu z ich odkreceniem (2002R),miałem świece firmy beru(dwie spalone ) a wymieniłem na NGK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #72 Napisano 17 Lutego 2011 U mnie świece ori były Boscha o takim symbolu N 105 792 01, kupiłem w Autolandzie Boscha Duraterm w detalu kosztowały coś ok 60zł szt. Również nie było problemu z odkręceniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bacaino Zgłoś #73 Napisano 17 Lutego 2011 O ile sie nie myle to nie smar srebrzany a smar miedziany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #74 Napisano 18 Lutego 2011 Witam czy zepsute świece mogą byc przyczyną wypuszczania przez auto niebieskiego dymu podczas pierwszego odpalania auta z rana ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #75 Napisano 19 Lutego 2011 Michał VW, jak najbardziej tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubakorona Zgłoś #76 Napisano 19 Lutego 2011 u mnie jak nie palil na wszystkie to niebieskiego dymu nie bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #77 Napisano 19 Lutego 2011 ale przeciesz niebieski dym to niby spalanie oleju a czarny to niespalone paliwo to dlaczego jak świece nie grzeją wszystkie to może byc niebieski dym ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #78 Napisano 19 Lutego 2011 Witam czy zepsute świece mogą byc przyczyną wypuszczania przez auto niebieskiego dymu podczas pierwszego odpalania auta z rana ?? Pozdrawiam spala olej Niebieski Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny. Źródło http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #79 Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) Zgadza sie, ze niebieski dym to po przepalonym oleju, ale pomyslcie chwile. Silnik kreci, paliwo jest, ale swiece go nie zapalaja to nie bedzie czarnego dymu (zbyt podlany silnik), bo nie grzeja odpowiednio. Silnik wowczas przepala resztki oleju jaki jest w dolocie (nieszczelna turbawka, filtr odmy), ktory wchodzi z powietrzem do komory spalania i stad niebieski dym. PS. Monitoruj stan oleju. Edytowane 19 Lutego 2011 przez marv84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #80 Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) u mnie tez sobie dymka puści z rana po nocy zwłaszcza jak są niskie temperatury podczas odpalania i tez lekko błękitny i myślę ze to jest normalne ,oleju nie ubywa jakoś znacząco , od zmiany do zmiany(co 10 tys) 0,5l wiec w normie, tez z początku się zastanawiałem czy to normalne ale jak zobaczyłem w firmie ze nowa avensis z rana tak samo puści dyma wiec stwierdziłem ze to po prostu diesel,wiec myślę że nie ma czym się przejmować jak to tylko przy odpalaniu,a jezeli dymi na niebiesko cały czas no to wtedy jest problem Edytowane 19 Lutego 2011 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach