Jedrek_TDI Zgłoś #221 Napisano 6 Lutego 2012 Oj Panowie a czy pisałem, że tak robiłem w zimie przy mrozie? Jakaś nadinterpretacja. Auto kupiłem w maju i rano było ok 8 stC. Przygazowanie to nie było typu do max obrotów aż "wióry" pójdą z wydechu ale max do 2500. Chodzi o to aby sprawdzić reakcję układu czy cylindry nie zalewa uszkodzona pompa albo wtrysk. Sprawny układ wtryskowy i silnik nic nie ucierpi. Nikomu na zimnym silniku przy -20 nie każę robić kilkusekundowych przygazówek. Bez przesady Panowie opamiętajcie się. Chyba każdy ma zdrowy rozsądek. A może nie ? Ale żeby nie było dopiero jak silnik osiągnie temp roboczą przewiduje się wykorzystanie pełnej mocy. A przynajmniej jak popracuje kilka minut w mrozy i powierzchnie zostaną pokryte filmem olejowym można jechać na 1/3-1/2 gwizdka. Czym wyższa temp silnika i oleju tym lepiej dla turbiny, i korbowodu. Cylindry dość szybko łapią temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #222 Napisano 6 Lutego 2012 (edytowane) Witam, - mam mały problemik, zaczęły mi znowu wypadać zapłony i to na benzynie, cewki mam nowe, byłem zresztą na wymianie w aso na akcji serwisowej. Przejechałem na świecach jakieś 60tys. km. - Kupiłem W ASO VW 189zł zapłaciłem, a po wyjęciu okazało się, że NKG robi dla nich i są to dokładnie NGK PFR6Q Laser Platinium, które ponoć na 100tys. km starczają, z tym, że ja zrobiłem 60tys. na nich na LPG. Czy na LPG nie powinno się ciut częściej wymieniać świec? W instrukcji samej od LPG piszą aby wymieniać co 15-20tys. km, dla mnie to przesada, bo jak miałbym wywalać tyle kasy co 5 miesięcy... Czy świece mogą wydawać się już do wymiany, chociaż te wypadające zapłony mimo nowych 4 cewek? - Jeśli miałbym kupić świece kupić takie same czy jakieś inne Beru,Bosch? Dzięki za odp.! Sorki za OT, ale wszedłem tu z google, i nie popatrzylem na temat, tylko na niektore posty o swiecach iskrowych. Przekladane mialem cewki i zawsze wystepuje na 1 i 4 cylindrze (tzn. ostatnio). W kazdym razie dzieki Edytowane 6 Lutego 2012 przez ideally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #223 Napisano 6 Lutego 2012 (edytowane) ideally to jest temat o swiecach żarowych !!! Przede wszystkim odczytaj błędy VAG ! Wypadanie zapłonów może mieć różne przyczyny. Pierwsze to dolej do paliwa jakiegos pochlaniacza wody, możesz mieć syf w paliwie i silnik przerywa. Jesli w błędach bedziesz miał missfire na np. 1 cylindrze to poskasowaniu przełóż cewkę z 1 na drugi, pojeździj trochę i znowu odczytaj. Jesli pomissfire pozostał na 1 cyl to nie cewka a jeśli przeniósł się na 2 cyl to właśnie ona. Podobna akcje zrób dla świec. To nie jest tajemnica, że świece ori to PFR6Q. Taka informacja widnieje w ETCE Edytowane 6 Lutego 2012 przez RomanS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #224 Napisano 7 Lutego 2012 Zamówiłem te http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-ford-tdi-nowe-org-i2087068176.html. Ciekawy jestem czy to nie jakaś podróba bo cena 20 zł. za sztukę. Takie same w sklepie 68 zł. Na podróbki,owszem,trzeba zwrócić szczególną uwagę,lecz marża sklepu w wielu przypadkach to mistrzostwo świata.68 zł to chybaż w ASO sobie życzą za 1 szt.świecy żarowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #225 Napisano 7 Lutego 2012 Według mnie to podróbki, napis jest wzdłuż a nie w poprzek świecy. W moim montowane w Holandii miały w poprzek i takie też kupiłem w sklepie po 32zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #226 Napisano 7 Lutego 2012 koledzy wczoraj wymieniłem świece na takie http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-beru-vw-audi-seat-skoda-passat-tdi-i2082876503.html i jest zasadnicza różnica przy odpalaniu zimnego silnika, pali od razu,natomiast dziś gdy postał 4 godziny swiece nie grzały i musiałem długo kręćić, nadmienię ze na starych ten problem też był. Nie mam mozliwości podpięcia pod VAG-a. Proszę o sugestie Nie wiem jak kondycja Twojej pompy wtryskowej,poza tym sprawdź czujnik cieczy chłodzącej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #227 Napisano 7 Lutego 2012 Nie wiem jak kondycja Twojej pompy wtryskowej,poza tym sprawdź czujnik cieczy chłodzącej ok ale jak w prosty sposób go sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #228 Napisano 7 Lutego 2012 Vagiem:) Sprawdź na zimnym silniku czy wskazania temp. cieczy i powietrza jest zbliżona do temp. zewnętrznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #229 Napisano 7 Lutego 2012 Kolego pisałem wcześniej że nie mam opcji sprawdzenia vagiem. Natomiast gdy na zimnym silniku odpinam czujnik temp. cieczy to autko zapala i gaśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #230 Napisano 7 Lutego 2012 Można jeszcze miernikiem to zrobić ale potrzebna tabela z odniesieniem rezystancji do temperatury , której nie posidam:( Nie znam innych metod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #231 Napisano 7 Lutego 2012 koledzy wczoraj wymieniłem świece na takie http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-beru-vw-audi-seat-skoda-passat-tdi-i2082876503.html i jest zasadnicza różnica przy odpalaniu zimnego silnika, pali od razu,natomiast dziś gdy postał 4 godziny swiece nie grzały i musiałem długo kręćić, nadmienię ze na starych ten problem też był. Nie mam mozliwości podpięcia pod VAG-a. Proszę o sugestie 1. Wtryski, 2. Dawka rozruchowa w pompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirjo Zgłoś #232 Napisano 8 Lutego 2012 Według mnie to podróbki, napis jest wzdłuż a nie w poprzek świecy.W moim montowane w Holandii miały w poprzek i takie też kupiłem w sklepie po 32zł. Właśnie przyszły i jak przeczytałem podpowiedź kolegi powiem szczerze że się zmartwiłem. Więc pobiegłem do ASO i poprosiłem sprzedawcę aby porównać te świece. Pan wyjął z pudełka identyczne jota w jotę z napisami właśnie wzdłuż. Gość z allegro sprzedaje świece robione dla ASO vw. Z drugiej strony gdyby ktoś podrabiał to wypalał by na nich symbol beru na rynek ogólnodostępny a nie bawił by się w oznakowania dla vw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #233 Napisano 8 Lutego 2012 Dziś sprawdzałem , gdy silnik jest ciepły i odepnę czujnik temp. to świece grzeją, czy to może oznaczać winę czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #234 Napisano 8 Lutego 2012 Odpinasz czujnik na ciepłym silniku??:brawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #235 Napisano 8 Lutego 2012 Dziś sprawdzałem , gdy silnik jest ciepły i odepnę czujnik temp. to świece grzeją, czy to może oznaczać winę czujnika? Jak odpinacz czujnik to ECU widzi temp - 40 i dlatego wysterowuje swiece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tusiek Zgłoś #236 Napisano 10 Lutego 2012 Koledzy widzę że z tymi świecami to niezły bałagan. Podobno Beru oryginalne mają napisy w poprzek, a podróbki wzdłuż świecy. Kolega "mirjo" pisze że porównywał świece z ASO i tamta też miała napisy wzdłuż. Może rzeczywiście tak jest, że świece na rynek ogólnodostępny mają napisy w poprzek a te robione dla ASO wzdłuż. Dobierając świece z katalogów też występują rozbieżności; mój pasek 2002 rok silnik AVF, z katalogu BERU wychodzi świeca dla samochodów wyprodukowanych od 11.2001 czyli 97mm ale..... zgodnie z zapisem w ETCE świece te przeznaczone dla aut z VIN powyżej 350000, a ja mam VIN z grupy 311000 czyli wychodzi że świece dedykowane do mojego modelu powinny mieć 92mm - i dobierz tu świece Jedyne wyjście jakie widzę przy wyborze świec to po prostu wykręcić jedną, zmierzyć i dopiero dokupić, oczywiście taką samą długość bo skoro taka siedziała i była dobra to nowa też taka będzie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michałysy Zgłoś #237 Napisano 10 Lutego 2012 witam mam nietypowy problem ze swiecami, a racze z czasem grzania otuz wiadomo ze jak temp. spada ponizej 0 to swiece powinny grzac dluzej a u mnie tak samo jak latem chwile auto stalo tydzien u elektryka w temp. -5>-15 i generalnie stwierdzil ze to wina komputera napiszecie za chwile... czujnik temp. plynu nowy org. swiece nowe przekazniki sprawdzone w innym aucie - dobre obwud caly sprawdzony, napiecie dochodzi ale za krutko odlaczenie czujnika nic nie daje elektryk stwierdzil ze wina na 99% w sofcie komputera. teraz mam pytanko czy jak przeloze od innego auta <ten sam numer> to czy odpale auto czy cos czeba programowac ??, czy sie udac do serwisu na wgranie softu < jakie koszty ??> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #238 Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Jak przelożysz sam kompa to nie ruszy. Immo będzie go blokowało, chyba ze masz sterownik immo off. Czy oprócz tego, że kontrolka szybko gaśnie to występują jakieś probemy z uruchmianiem zimnego silnika? Dobierając świece z katalogów też występują rozbieżności; mój pasek 2002 rok silnik AVF, z katalogu BERU wychodzi świeca dla samochodów wyprodukowanych od 11.2001 czyli 97mm ale.....zgodnie z zapisem w ETCE świece te przeznaczone dla aut z VIN powyżej 350000, a ja mam VIN z grupy 311000 czyli wychodzi że świece dedykowane do mojego modelu powinny mieć 92mm - i dobierz tu świece czy pisząc 350000 masz na myśli 6 ostanich znaków numeru VIN? Ja mam Vina 290000 i auto z 2004 roku. Pierwotnie w aucie miałem 92 mm ale już nie oryginalne tylko Febi. Widocznie już wymieniane. Po Vinie w ASO podali mi numer OE i w katalogu IC po crossie podawało numer Beru po zmianie czyli 97 mm. Takie też założyłem i wszystko działa bez problemu. Edytowane 10 Lutego 2012 przez lation Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michałysy Zgłoś #239 Napisano 10 Lutego 2012 generalni odpala ale ciezko, chwile poczesie jakby swieca nie grzala, troche wysze obroty, i wraca do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #240 Napisano 12 Lutego 2012 Kupiłem świece i wymieniłem. Pali od strzała Dzięki za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach