Skocz do zawartości
Gość Jasiu.

Świece żarowe

Rekomendowane odpowiedzi

Oj Panowie a czy pisałem, że tak robiłem w zimie przy mrozie? Jakaś nadinterpretacja.

Auto kupiłem w maju i rano było ok 8 stC. Przygazowanie to nie było typu do max obrotów aż "wióry" pójdą z wydechu ale max do 2500. Chodzi o to aby sprawdzić reakcję układu czy cylindry nie zalewa uszkodzona pompa albo wtrysk. Sprawny układ wtryskowy i silnik nic nie ucierpi. Nikomu na zimnym silniku przy -20 nie każę robić kilkusekundowych przygazówek. Bez przesady Panowie opamiętajcie się. Chyba każdy ma zdrowy rozsądek. A może nie ? :D

 

Ale żeby nie było dopiero jak silnik osiągnie temp roboczą przewiduje się wykorzystanie pełnej mocy. A przynajmniej jak popracuje kilka minut w mrozy i powierzchnie zostaną pokryte filmem olejowym można jechać na 1/3-1/2 gwizdka.

Czym wyższa temp silnika i oleju tym lepiej dla turbiny, i korbowodu. Cylindry dość szybko łapią temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

- mam mały problemik, zaczęły mi znowu wypadać zapłony i to na benzynie, cewki mam nowe, byłem zresztą na wymianie w aso na akcji serwisowej. Przejechałem na świecach jakieś 60tys. km.

- Kupiłem W ASO VW 189zł zapłaciłem, a po wyjęciu okazało się, że NKG robi dla nich i są to dokładnie NGK PFR6Q Laser Platinium, które ponoć na 100tys. km starczają, z tym, że ja zrobiłem 60tys. na nich na LPG. Czy na LPG nie powinno się ciut częściej wymieniać świec? W instrukcji samej od LPG piszą aby wymieniać co 15-20tys. km, dla mnie to przesada, bo jak miałbym wywalać tyle kasy co 5 miesięcy...

 

Czy świece mogą wydawać się już do wymiany, chociaż te wypadające zapłony mimo nowych 4 cewek?

 

- Jeśli miałbym kupić świece kupić takie same czy jakieś inne Beru,Bosch?

 

Dzięki za odp.!

 

Sorki za OT, ale wszedłem tu z google, i nie popatrzylem na temat, tylko na niektore posty o swiecach iskrowych. Przekladane mialem cewki i zawsze wystepuje na 1 i 4 cylindrze (tzn. ostatnio).

 

W kazdym razie dzieki :)

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ideally to jest temat o swiecach żarowych !!!

 

Przede wszystkim odczytaj błędy VAG !

 

Wypadanie zapłonów może mieć różne przyczyny.

Pierwsze to dolej do paliwa jakiegos pochlaniacza wody, możesz mieć syf w paliwie i silnik przerywa.

 

Jesli w błędach bedziesz miał missfire na np. 1 cylindrze to poskasowaniu przełóż cewkę z 1 na drugi, pojeździj trochę i znowu odczytaj. Jesli pomissfire pozostał na 1 cyl to nie cewka a jeśli przeniósł się na 2 cyl to właśnie ona.

 

Podobna akcje zrób dla świec.

 

To nie jest tajemnica, że świece ori to PFR6Q. Taka informacja widnieje w ETCE ;)

Edytowane przez RomanS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem te http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-ford-tdi-nowe-org-i2087068176.html. Ciekawy jestem czy to nie jakaś podróba bo cena 20 zł. za sztukę. Takie same w sklepie 68 zł.

Na podróbki,owszem,trzeba zwrócić szczególną uwagę,lecz marża sklepu w wielu przypadkach to mistrzostwo świata.68 zł to chybaż w ASO sobie życzą za 1 szt.świecy żarowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to podróbki, napis jest wzdłuż a nie w poprzek świecy.

W moim montowane w Holandii miały w poprzek i takie też kupiłem w sklepie po 32zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy wczoraj wymieniłem świece na takie http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-beru-vw-audi-seat-skoda-passat-tdi-i2082876503.html i jest zasadnicza różnica przy odpalaniu zimnego silnika, pali od razu,

natomiast dziś gdy postał 4 godziny swiece nie grzały i musiałem długo kręćić,

nadmienię ze na starych ten problem też był. Nie mam mozliwości podpięcia pod VAG-a.

Proszę o sugestie

Nie wiem jak kondycja Twojej pompy wtryskowej,poza tym sprawdź czujnik cieczy chłodzącej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak kondycja Twojej pompy wtryskowej,poza tym sprawdź czujnik cieczy chłodzącej

ok ale jak w prosty sposób go sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vagiem:) Sprawdź na zimnym silniku czy wskazania temp. cieczy i powietrza jest zbliżona do temp. zewnętrznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pisałem wcześniej że nie mam opcji sprawdzenia vagiem.

Natomiast gdy na zimnym silniku odpinam czujnik temp. cieczy

to autko zapala i gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze miernikiem to zrobić ale potrzebna tabela z odniesieniem rezystancji do temperatury , której nie posidam:( Nie znam innych metod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy wczoraj wymieniłem świece na takie http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-beru-vw-audi-seat-skoda-passat-tdi-i2082876503.html i jest zasadnicza różnica przy odpalaniu zimnego silnika, pali od razu,

natomiast dziś gdy postał 4 godziny swiece nie grzały i musiałem długo kręćić,

nadmienię ze na starych ten problem też był. Nie mam mozliwości podpięcia pod VAG-a.

Proszę o sugestie

 

1. Wtryski,

2. Dawka rozruchowa w pompie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według mnie to podróbki, napis jest wzdłuż a nie w poprzek świecy.

W moim montowane w Holandii miały w poprzek i takie też kupiłem w sklepie po 32zł.

 

Właśnie przyszły i jak przeczytałem podpowiedź kolegi powiem szczerze że się zmartwiłem. Więc pobiegłem do ASO i poprosiłem sprzedawcę aby porównać te świece. Pan wyjął z pudełka identyczne jota w jotę z napisami właśnie wzdłuż. Gość z allegro sprzedaje świece robione dla ASO vw. Z drugiej strony gdyby ktoś podrabiał to wypalał by na nich symbol beru na rynek ogólnodostępny a nie bawił by się w oznakowania dla vw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem , gdy silnik jest ciepły i odepnę czujnik temp. to świece grzeją, czy to może oznaczać winę czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz czujnik na ciepłym silniku??:brawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś sprawdzałem , gdy silnik jest ciepły i odepnę czujnik temp. to świece grzeją, czy to może oznaczać winę czujnika?

 

Jak odpinacz czujnik to ECU widzi temp - 40 i dlatego wysterowuje swiece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy widzę że z tymi świecami to niezły bałagan. Podobno Beru oryginalne mają napisy w poprzek, a podróbki wzdłuż świecy. Kolega "mirjo" pisze że porównywał świece z ASO i tamta też miała napisy wzdłuż. Może rzeczywiście tak jest, że świece na rynek ogólnodostępny mają napisy w poprzek a te robione dla ASO wzdłuż.

 

Dobierając świece z katalogów też występują rozbieżności; mój pasek 2002 rok silnik AVF, z katalogu BERU wychodzi świeca dla samochodów wyprodukowanych od 11.2001 czyli 97mm ale.....

zgodnie z zapisem w ETCE świece te przeznaczone dla aut z VIN powyżej 350000, a ja mam VIN z grupy 311000 czyli wychodzi że świece dedykowane do mojego modelu powinny mieć 92mm - i dobierz tu świece

 

Jedyne wyjście jakie widzę przy wyborze świec to po prostu wykręcić jedną, zmierzyć i dopiero dokupić, oczywiście taką samą długość bo skoro taka siedziała i była dobra to nowa też taka będzie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam nietypowy problem ze swiecami, a racze z czasem grzania

 

otuz wiadomo ze jak temp. spada ponizej 0 to swiece powinny grzac dluzej a u mnie tak samo jak latem chwile

auto stalo tydzien u elektryka w temp. -5>-15 i generalnie stwierdzil ze to wina komputera

 

napiszecie za chwile...

czujnik temp. plynu nowy org.

swiece nowe

przekazniki sprawdzone w innym aucie - dobre

obwud caly sprawdzony, napiecie dochodzi ale za krutko

 

odlaczenie czujnika nic nie daje

 

elektryk stwierdzil ze wina na 99% w sofcie komputera.

teraz mam pytanko czy jak przeloze od innego auta <ten sam numer> to czy odpale auto czy cos czeba programowac ??, czy sie udac do serwisu na wgranie softu < jakie koszty ??>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przelożysz sam kompa to nie ruszy. Immo będzie go blokowało, chyba ze masz sterownik immo off. Czy oprócz tego, że kontrolka szybko gaśnie to występują jakieś probemy z uruchmianiem zimnego silnika?

 

Dobierając świece z katalogów też występują rozbieżności; mój pasek 2002 rok silnik AVF, z katalogu BERU wychodzi świeca dla samochodów wyprodukowanych od 11.2001 czyli 97mm ale.....

zgodnie z zapisem w ETCE świece te przeznaczone dla aut z VIN powyżej 350000, a ja mam VIN z grupy 311000 czyli wychodzi że świece dedykowane do mojego modelu powinny mieć 92mm - i dobierz tu świece

 

czy pisząc 350000 masz na myśli 6 ostanich znaków numeru VIN? Ja mam Vina 290000 i auto z 2004 roku. Pierwotnie w aucie miałem 92 mm ale już nie oryginalne tylko Febi. Widocznie już wymieniane. Po Vinie w ASO podali mi numer OE i w katalogu IC po crossie podawało numer Beru po zmianie czyli 97 mm. Takie też założyłem i wszystko działa bez problemu.

Edytowane przez lation

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalni odpala ale ciezko, chwile poczesie jakby swieca nie grzala, troche wysze obroty, i wraca do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem świece i wymieniłem. Pali od strzała :) Dzięki za porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności