kilo83 Zgłoś #21 Napisano 27 Lutego 2008 macie moze jakies adresy gdzie przerobić paska z anglika ?wybieram się takowym do pl juz na stałe i myśle ze opłacało by się przerobić bo tutaj mnie kosztował koło 8tyś zł a ma niewielki przebieg i wszystko co trzeba porobione w servisie vw rocznik 97 , 1,9 TDi . co potrzebne do rejestracji anglika ? pozdrawiam ! Jeśli będziesz w stanie zrobić pierwszy przegląd temu autku i nie trafisz na coś wrednego w urzędzie, to już jestes w domu. w urzędach lubią mówić że nie rejestrują z anglika bo nie, to potrzeba trochę cierpliwości i się uchodzi jednak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #22 Napisano 14 Listopada 2009 Może mi ktoś napisać czym konkretnie różni się lusterko angielskie od normalnego co powoduje ten problem z wyregulowaniem? Chodzi mi o lusterko z B5FL z kierunkowskazem od 2004 roku. Z zewnątrz są identyczne kształtem i pochyleniem, silniczki są takie same, wychodziłoby na to że silniczek jest mocowany do tego aluminiowego stelaża pod innym kątem tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #23 Napisano 14 Listopada 2009 Może mi ktoś napisać czym konkretnie różni się lusterko angielskie od normalnego co powoduje ten problem z wyregulowaniem? Chodzi mi o lusterko z B5FL z kierunkowskazem od 2004 roku. Z zewnątrz są identyczne kształtem i pochyleniem, silniczki są takie same, wychodziłoby na to że silniczek jest mocowany do tego aluminiowego stelaża pod innym kątem tak? Inny kąt elementu aluminiowego,tego w trójkącie który jest mocowany w drzwiach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #24 Napisano 14 Listopada 2009 Potwierdzam ja zrobilem tak samo, z malego lusterka zostawilem tylko mocowanie do drzwi, reszta z anglika i jest pelno wymiarowe duze. zaden problem moze z 30-45 minut roboty. to wszystko a widac wszystko lepiej. prosta sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #25 Napisano 14 Listopada 2009 To znaczy że jeżeli położę obok siebie lusterko normalne i angielskie to z zewnątrz będzie można zauważyć ten inny kąt pochylenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #26 Napisano 14 Listopada 2009 To znaczy że jeżeli położę obok siebie lusterko normalne i angielskie to z zewnątrz będzie można zauważyć ten inny kąt pochylenia? Tak. Na pewno to zauważysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #27 Napisano 14 Listopada 2009 (edytowane) Dokładnie. Samo lustro jest takie samo, tylko stelaż ma inny kąt-jeśli założyłbyś europejski stelaż to będzie jak oryginał. Popatrz na swoje lusterka i będzie analogicznie-kierowcy jest bardziej odchylony od szyby w porównaniu do pasażera. A. Mazur jak przerabiał moich rodziców passata, to powiększył zakres regulacji prawego lusterka.Jednak wciąż źle się patrzyło, więc dogiąłem je trochę ręcznie (całe lustro-nie tylko szkło) i jest elegancko. i co ciekawe nie przestawia się samodzielnie-sprężyna mocno trzyma. Myślałem, że będe musiał coś zblokować, ale nie trzeba było. ---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:56 ---------- ups za długo pisałem Edytowane 14 Listopada 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #28 Napisano 14 Listopada 2009 Oka już załapałem, dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #29 Napisano 15 Listopada 2009 Dobra jeszcze mam sprawę w kwestii tych lusterek. Bo kupiłem elektrycznie składane i najpierw myślałem że to angliki, stąd te pytania, ale na szczęście dzięki Waszym podpowiedziom stwierdziłem że są normalne. Tylko problem w tym, że lusterka rozkładają się troszkę za szeroko i przez to muszę zrekompensować ten zbyt duży kąt większym pochyleniem szkiełka, co nie wygląda zbyt fajnie. Zrobiłem fotki. Jak sądzicie, da radę jakoś to podregulować czy tak po prostu ma być? Lewe lustro jest tak samo trochę zbyt szeroko otwarte, nie wiem może elektryczne tak mają?? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #30 Napisano 15 Listopada 2009 Dokładnie tak zrobili po przekładce w lusterku prawym u ojca w pasku. Normalnie szkło nie miało aż takiego zakresu regulacji. Mi się to nie podobało (ta dziura zwłaszcza) i za dobrze nie było widać, więc ręcznie lustro trochę do auta przymknąłem i tak jest ok-szkło nie odstaje robiąc duży prześwit, a lustro samoczynnie się nie przestawia. Mi wygląda, że niestety ale ktoś sprzedał Ci angielskie lustro-poprostu zwiększył zakres regulacji elektrycznej szkła i pewnie szkło wymienił, żeby nie było asferyczne(bo byś się od razu pokapował, że to z anglika). Więc albo zostaje Ci poszukać stelaża z europy, albo zrobić jak ja u ojca zrobiłem-przygiąć lekko i już. ---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:46 ---------- Z tych zdjęć ciężko mi wywnioskować czy podstawa na pewno jest angielska, ale jeśli lustro masz na tych zdjęciach ustawione dobrze do jazdy to wygląda ułożenie dokładnie tak samo jak w angliku ojca tak jak wyżej pisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #31 Napisano 15 Listopada 2009 Jutro zrobię lepsze zdjęcia ale ta podstawa jest taka sama jak w starym lusterku, pasażera troszkę dłuższa a kierowcy krótsza. Problem tylko w tym, że za szeroko się otwiera i żeby widzieć samochód muszę tak mocno skręcić szkiełko. Podgiąć nie ma za bardzo jak, bo one mają się składać przy zamknięciu samochodu a rozkładać przy otwarciu więc muszą chodzić, a poza tym to jak chciałem troszkę podgiąć to sprężyna przestawia lustro z powrotem w poprzednie położenie. Sprzedawca zarzekał się że to nie angliki, w razie czego będę interweniował jak będę miał 100% pewności że mnie przerobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #32 Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Byłem u siebie zobaczyć lusterko pasażera i mam ustawione podobnie jak u Ciebie-więc raczej masz ok. Z tego wychodzi, że szpara u ojca była jeszcze większa-bo na prawdę wyglądało to okropnie, a jak zobaczyłem Twoje zdjęcie to tak mi to jakoś za dużo się wydało i od razu przypomniałem sobie ojca lusterko. Zaraz pójdę jeszcze raz z aparatem to zobaczysz, że mam podobnie-oczywiście zależy jeszcze jak blisko kierownicy się siedzi ja mam 174cm więc kąt nachylenia będzie większy jak w przypadku osób wyższych przy prawidłowym ustawieniu. Oczywiście ja mam anglika ale kąty lusterek pasażera i kierowcy powinny być takie same dla ich odpowiedników europejskich. Edytowane 15 Listopada 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #33 Napisano 15 Listopada 2009 Tak jeszcze raz spojrzałem na Twoje zdjęcie żeby porównać z moim-lusterko jest czarne i cień spowodował, że szpara ta wydała mi się większa niż jest w rzeczywistości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #34 Napisano 15 Listopada 2009 Potwierdzam ja zrobilem tak samo, z malego lusterka zostawilem tylko mocowanie do drzwi, reszta z anglika i jest pelno wymiarowe duze. zaden problem moze z 30-45 minut roboty. to wszystko a widac wszystko lepiej. prosta sprawa. No właśnie... A ja u siebie wczoraj wymieniłem lustro, przełożyłem całe z anglik i było za mało kątu regulacji. A więc zrobiłem tak jak piszą na forum, czyli przełożyłem adapter. Po przełożeniu się okazało, że jest to samo co na angielskim adapterze. A więc rozwierciłem trochę mocowanie adapteru, żeby pochylił się on bardziej w stronę boku auta. Trochę pomogło, ale jednak nie jest to perfekcja. Dzisiaj na spocie właśnie tak rozmawiałem z kolegami i poradzili, żeby wymienić właśnie trójkącik, który jest mocowany do drzwi, bo jest inny kąt nachylenia. Jutro się za to zabiorę i sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #35 Napisano 15 Listopada 2009 Dzisiaj na spocie właśnie tak rozmawiałem z kolegami i poradzili, żeby wymienić właśnie trójkącik, który jest mocowany do drzwi, bo jest inny kąt nachylenia. Jutro się za to zabiorę i sprawdzę. a ja cały czas myślałem, że zostawiłeś ten trójkąt mocowany do drzwi (zwany potocznie adapterem) od małego lustra (ja tak właśnie robiłem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #36 Napisano 16 Listopada 2009 Dobra no to ostatecznie, angliki czy normalne? Wg mnie normalne ale to odgięcie całego lustra mnie wnerwia i nic nie mogę z tym zrobić bo jak bym nie ruszał to zawsze wraca na tą pozycję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #37 Napisano 16 Listopada 2009 Dobra no to ostatecznie, angliki czy normalne? europejskie, widać od razu, że adapter (trójkąt) pasażera ma dłuższe ramię niż kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #38 Napisano 16 Listopada 2009 a ja cały czas myślałem, że zostawiłeś ten trójkąt mocowany do drzwi (zwany potocznie adapterem) od małego lustra (ja tak właśnie robiłem) O... A ja wszystko, że adapter to adapter, czyli silniczki sterujące pracą lustra... Dobrze, że nie założyłem jeszcze tapicerki drzwi, to dzisiaj właśnie przełożyłem owy "adapter, adapter" (trójkąt) i w lustereczku widać zajefajnie... Szkoda tylko, że musiałem tyle się nagłowić, no ale praca uszlachetnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #39 Napisano 16 Listopada 2009 Szkoda tylko, że musiałem tyle się nagłowić, no ale praca uszlachetnia hehe człowiek uczy się całe życie, tylko czemu na swoich błędach? dzisiaj właśnie przełożyłem owy "adapter, adapter" (trójkąt) i w lustereczku widać zajefajnie... i tak miało być od samego początku zabawy z wykonaniem jednego z dwóch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #40 Napisano 16 Listopada 2009 A czy przy sterowaniu lusterkami nie regulują się dwa razem bo ja tak mam jak ustawiam lewe to ok jak prawe to dwa chodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach