Skocz do zawartości
Dufi

Czujnik temperatury płynu chłodnieczego.

Rekomendowane odpowiedzi

Jak obmierzyć czujnik temperatury czy jest sprawny. Bo mi zegar nie pokazuje, a luty sprawdzałem i nie ma nigdzie przerwy. Wiec albo czujnik albo sam ten pierdolnik ze wskazówką jest walnięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić go możesz w prosty sposób omomierzem.

Teraz nie pamiętam wartości, ale w temp. pokojowej powinien wskazywać ok.1kΩ.

Piszę z głowy, więc wartość tę przyjmij dla orientacji. Jeśli zakres omomierza ustawisz np. na 2 kΩ, to napewno powinieneś odczytać konkretną rezystancję. Obojętnie, na zimnym, czy też gorącym silniku. Jeśli nie da się jej odczytać, to niestety, czujnik poszedł.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do których gniazd mam sie w nim podpiąć omomierzem, bo z tego co pamiętam to chyba 4 kable wychodzą z tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek
Jak obmierzyć czujnik temperatury czy jest sprawny. Bo mi zegar nie pokazuje, a luty sprawdzałem i nie ma nigdzie przerwy. Wiec albo czujnik albo sam ten pierdolnik ze wskazówką jest walnięty.

One juz tak mają. Niemcy nawineli na wskazówke troszke drutu i mysleli że bedzie działac wieki. Trzeba nowe kupić i tyle. Nic nie kombinuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dufi, a sam wskaźnik sprawdzisz zwierając te same styki, ale tylko na chwilę, najlepiej w dwie osoby - jedna zwiera, druga obserwuje wskaźnik. Jak zewrzesz na długo, wskazówka powędruje do góry i będzie to jej ostatnia wędrówka...

 

I jeszcze słowo o zimnych lutkach ;) - za pierwszym razem oglądałem z lupą i poprawiłem tylko tranzystor i 2 punkty gniazda bo tyle wypatrzyłem - poprawiło się na tydzień. Przy drugim podejściu profilaktycznie potraktowałem wszystkie punkty które znalazłem i teraz chodzi jak zegareczek :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie luty na plytce popraw i bedzie spokoj. czesta przypadlosc b3. tez to robilem i nawet sobie stabilizator wymienilem :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie ten stabilizator jaki on ma symbol? Bo nie chce mi sie rozbierać.

 

Tomcio. A w jakiej sytuacji go zewrzeć? Całkiem wyjęty czy jak. Troszku nie kumam jak to zrobić.

 

A apropo zimnych lutów. To ja dopiero zauważyłem ze są jak przy wkładaniu kostki, jedna nóżka wpadła do środka. A sprawdzałem 2 razy wcześniej, bez lupy niestety. Ale wydaje mi sie że wszystkie podejrzane luty poprawiłem ( z lupą tym razem). Wiec został czujnik albo wskazówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilizator 10V

Obojętnie, co włożysz, np. TCA700Y, bardziej dostępny, tańszy LM 7810.

W zależnośćo od tego, co siedzi u Ciebie zamiennik musi być właściwie zorientowany.

Tylko skąd masz pewność, że padł? One praktycznie nie padają. Ludzie natomiast profilaktycznie wymieniają je nie wiedząc, że jest to dość trwały element.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomcio. A w jakiej sytuacji go zewrzeć?

 

Fakt, trochę chaotycznie to opisałem.

 

Zwiera się styki w kostce zastępując w ten sposób czujnik - oczywiście na włączonym zapłonie i jak pisałem wcześniej, na chwilę.

 

Zostaje jeszcze temat samych przewodów - można by je sprawdzić. Gdzieś była na forum rozpiska pinów na wtyczce licznika... ( jak znajdę to podrzucę).

 

Albo (niech mnie ktoś poprawi jeśli źle kombinuję) sposób na sprawdzenie przewodów:

 

Wtyk z czujnika zdjęty, piny zwarte. Wtyk z licznika zdjęty i miernikiem szukamy zwartych pinów. Jeśli jest przerwany przewód, to ten sposób powinien go wykluczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde ale tak badać zwierać wszystkie piny, to obłędu można dostać. przeceiz tam kombinacji jest tysiące. Juz lepiej coś innego wykombinować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwiera się styki w kostce zastępując w ten sposób czujnik - oczywiście na włączonym zapłonie i jak pisałem wcześniej, na chwilę.

 

no masz... a czy nie laska podskoczyc do sklepiku i kupic rezystorek np. 1k i nim zewrzec ?

chyba bezpieczniej i taniej niz poslac zegarek do Sw. Piotra !

 

Co do sprawdzania kabli to proponuje zassac schemat instalacji i po kolorach i numerach sprawdzic to co potrzeba a nie po omacku szukac czegokolwiec co "zadzwoni".

 

Co do zimnych lutow to nie koniecznie musi je byc widac, nawet pod lupa. Zasada jest taka ze lutuje sie wszystkie wyprowadzenia zlacz i elementow drgajacych. Aby pozybyc sie definitywnie podejzanych lutow nalezy odessac cyne z podejzanego miejsca, odtluscic i oczyscic punkt lutowniczy mechanicznie lub chemicznie naniesc nowa cyne. Robie tego setki glownie w monitorach i telewizorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w garażu. Obmierzyłem czujnik i sprawa wygląda tak że chyba jest dobry. Na ciepłym pokazywał około 600 OM a z czasem zaczął pokazywać coraz wiecej. Czyli wychodzi na to ze jest dobry. Wiec musze szukać przyczyny w przewodach, lut albo wskażnik padł. Zawsze jedno mam juz wyeliminowane. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie czujnik ma 2 kable i się skończył. Pytanie jest takie czy mogę wziąć obojętnie jaki np ze szrotu i podłączyć do kabelków czy musi być typowo wyciągnięty z miejsca gdzie jest jego wejście przy filtrze oleju? Może to być np umiejscowiony inny czujnik o tych samych pinach i podpiąć go właśnie tam?

 

Podam na przykładzie obrazka. Mogę np czujnik nr 3 (sam plastik) wyciąć z innego passata i włożyć w miejsce nr 1?

ghttp://obrazki.elektroda.net/45_1248779130.jpg

Edytowane przez Giacobbe91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie bo wtyczki Ci nie będą pasować.. poza tym musiałbyś porównać rezystancję.. szukaj o tych samych oznaczeniach na szrocie i o tym samym kolorze. tak będzie najłatwiej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności